Odbierz darmowy audyt
darmowa konsultacja

Umocnimy Twój biznes.

Wypełnij formularz by skontaktować się z nami, a umówimy się z Tobą na krótką rozmowę, po której wykonamy audyt Twoich reklam. Całkowicie za darmo. 

Testy A/B

Pozwól sobie wybrać najlepsze rozwiązanie.

Małe zmiany mogą wprowadzić wiele dobrego dla Twojej strony! Dowiedz się jak testować jej skuteczność i nie podejmuj decyzji w ciemno!
Testy A/B
Zbieranie
twardych danych
Innowacje i
udoskonalenia
Zwiększanie
przychodów
Wybór
najlepszej wersji

Oprzyj decyzje biznesowe o konkretne dane.

Testy A/B pozwalają na łatwe oraz szybkie znalezienie najskuteczniejszej wersji danego elementu na stronie. Już nie musisz się zastanawiać czy dana zmiana zostanie przyjęta przez użytkowników dobrze czy źle, ani jak i czy w ogóle wpłynie na konwersję.

Powiększ przychody swojego sklepu i popraw jego rentowność.

Nawet niewielkie zmiany na stronie mogą przełożyć się na zwiększenie najważniejszych współczynników. Testy A/B choć proste, przynoszą czasami zaskakujące wnioski, które warto wdrażać i poprawiać efektywność działań marketingowych.

 

Zidentyfikuj wąskie gardła.

Jeżeli na swoim koncie zauważysz, że jakaś strona posiada wysoki współczynnik odrzuceń, to otrzymujesz pierwszy sygnał, by wejść na nią i przetestować kilka możliwości rozwiązania problemu.

 

Potraktuj zmianę jak proces ciągły.

Idealna strona internetowa nie istnieje! Budowanie witryny to proces, który składa się z ciągłych udoskonaleń. Dzięki regularnie prowadzonym testom A/B wdrażasz nowości, które pokochają Twoi użytkownicy i za pomocą których przegonisz konkurencję.

 

Testy A/B to…
Badania, mające na celu znalezienie i ulepszenie badanego elementu. Eksperymenty na elementach strony pozwalają na lepsze dostosowanie jej do grupy docelowej, a tym samym zwiększenie współczynnika konwersji.
Testy A/B

Zacznij od dostosowania strony do osób, które wchodzą na nią i szukają informacji lub produktów. Prosty test A/B porównujący różne wersje strony może zrewolucjonizować zbierane dane, które wykorzystujesz do analizy i optymalizacji kampanii.

Testy A/B
rozważne działania
Przemyślany proces = sukces.
1
Plan procesu optymalizacji
Same testy nie są rozwiązaniem problemów. Powinny one być częścią większego procesu, w którym wszystko jest dokładnie zaplanowane i wdrożone.
Plan procesu optymalizacji
2
Hipoteza
Ustalamy wspólnie, który element budzi największe wątpliwości oraz jak może wyglądać alternatywna wersja tego elementu.
Hipoteza
3
Przeprowadzenie testów
Przeprowadzamy testy na odpowiednio dobranej grupie użytkowników, które pozwalają na zebranie obiektywnych wyników.
Przeprowadzenie testów
4
Wnioski i rekomendacje
Przedstawiamy dane i rekomendowaną wersję lub prowadzimy dalsze testy.
Wnioski i rekomendacje
5
Wdrożenie
Nie jesteś w stanie wprowadzić zaleceń z testowanego obszaru? Nic straconego skontaktuj się z nami, a my wdrożymy wyniki dla Ciebie!
Wdrożenie
1
Plan procesu optymalizacji
Same testy nie są rozwiązaniem problemów. Powinny one być częścią większego procesu, w którym wszystko jest dokładnie zaplanowane i wdrożone.
Plan procesu optymalizacji
2
Hipoteza
Ustalamy wspólnie, który element budzi największe wątpliwości oraz jak może wyglądać alternatywna wersja tego elementu.
Hipoteza
3
Przeprowadzenie testów
Przeprowadzamy testy na odpowiednio dobranej grupie użytkowników, które pozwalają na zebranie obiektywnych wyników.
Przeprowadzenie testów
4
Wnioski i rekomendacje
Przedstawiamy dane i rekomendowaną wersję lub prowadzimy dalsze testy.
Wnioski i rekomendacje
5
Wdrożenie
Nie jesteś w stanie wprowadzić zaleceń z testowanego obszaru? Nic straconego skontaktuj się z nami, a my wdrożymy wyniki dla Ciebie!
Wdrożenie
Testy A/B

Testy A/B to temat przez wielu niedoceniony. To szybki i prosty sposób, by podjąć ostateczną decyzję dotyczącą wprowadzenia zmiany danego elementu. Przygotowanie jednego eksperymentu zajmuje niewiele czasu w porównaniu do przebudowania elementu, a wyniki uzyskane przez niego ukażą, czy założona hipoteza z wprowadzaniem zmian jest skuteczna i przekształci się w większe zaangażowanie zakupowe użytkowników.

Joachim Gaweł

Analitycs Team Leader

baza wiedzy

Czym różnią się wersje strony podczas testów A/B?

Wersje mogą się różnić kolorem, wielkością czcionki, kształtem czy usytuowaniem. Wybór elementów nie jest przypadkowy, powstaje na podstawie analizy danych. Najczęściej wersję oryginalną stanowi strona A, natomiast wersja do testowania określana jest literą B.

Czy warto robić testy A/B na stronie z dużym ruchem?

Duży ruch to spora ilość danych, które warto wykorzystać do testowania. Wyniki mogą znacznie przyczynić się do wzrostu konwersji, a co za tym idzie, sporych zmian w przychodach. Im większa skala, tym bardziej jest to opłacalne dla biznesu.

Dlaczego warto przeprowadzać testy A/B?

Testy pozwalają lepiej poznać użytkowników oraz dostosować stronę do nich. Pomagają optymalizować współczynnik konwersji poprzez dostarczenie danych na temat najlepiej dopasowanych elementów strony.

Jaki jest cel przeprowadzania testów A/B?

Celem przeprowadzania testów jest znalezienie najlepszej odmiany danego elementu, który pozwoli na lepszą realizację głównych celów, tym samym przekładając się na zwiększenie konwersji.

Jakie elementy składają się na testy A/B?

Przed przeprowadzeniem każdego badania strony analizujemy dane, aby znaleźć punkty, które w pierwszej kolejności wymagają sprawdzenia. Następnie przygotowywany jest plan. Testy kończy raport wraz z rekomendacjami działań, które pozwolą zwiększyć użyteczność Twojej strony internetowej.

Jak liczna powinna być badana grupa oraz jak długo powinien trwać test A/B?

Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na to pytanie. Możemy jednak przyjąć pewną zależność — czym liczniejsza jest badana grupa i dłuższy jest czas trwania testu — tym wyniki będą bardziej wiarygodne. Należy wziąć pod uwagę szereg zmiennych, jak np. trendy sezonowe zmieniające zachowania odbiorców. Każdy przypadek należy rozpatrzyć indywidualnie, w kontekście danej firmy i biznesu.

Czym są testy użyteczności strony internetowej?

Testy A/B odpowiadają na pytanie, jakie cechy powinna mieć witryna by była przystosowana do potrzeb użytkowników.