Wdrożenie i konfiguracja GA4

Zbieraj dokładniejsze dane, dotyczące produktów oraz zachowań zakupowych w e-sklepie!
Hej!

napisz do nas

Wdrożenie i konfiguracja GA4
Wdrożenie i konfiguracja GA4
dedykowane szkolenia
sprawna realizacja

Pozwól sobie na gotowość.

Zachowaj bezpieczeństwo danych.

Wdrożenie GA4 jest odpowiedzią na zmieniające się przepisy dotyczące prywatności użytkowników w Internecie. System pozwala m.in. na usuwanie adresów IP użytkowników oraz wyłączenie gromadzenia danych w konkretnych lokalizacjach i urządzeniach.

Poznaj dokładniejsze śledzenie zachowań.

Tworzenie niestandardowych raportów z danymi, które często musieliśmy porównywać w kilku raportach. Google Analytics 4 pozwala nam na utworzenie własny raportów zawierających do 50 metryk. W jednym miejscu możesz analizować customer journey niezależnie od tego, z jakich kanałów pochodzą klienci, czy korzystają z laptopa, tabletu, telefonu komórkowego czy aplikacji.

Zwiększ dokładność danych.

Analizowanie danych w nowym Analyticsie odbywa się bez próbkowania danych, a to oznacza, że będziesz mógł analizować dane bez obawy o to, że są tylko częścią całości. Korzystając z dokładnych danych, jesteś w stanie lepiej podejmować swoje decyzje biznesowe.

Poznaj nowe możliwości panelu.

Przejście do nowego panelu administracyjnego w narzędziu to nie lada wyzwanie, zwłaszcza jeżeli jesteś przyzwyczajony do poprzedniej wersji. Wdrażając usługę zapewniamy również szkolenie z poruszania się oraz obsługi panelu administracyjnego, tak by przejście było płynne i nie stawiało żadnych problemów w analizowaniu danych.

Wdrażając z nami Google Analytics 4:

Przeprowadzimy dedykowane szkolenie z obsługi narzędzia oraz poruszania się po panelu administracyjnym. Stworzymy niestandardowe raporty oraz metryki, które przełożą się zarówno na wzbogacenie analizowanych danych, urozmaicą tworzone raporty oraz pomogą lepiej zrozumieć zachowanie użytkowników, jak i zainteresowanie poszczególnymi produktami.

Wdrożenie Google Analytics 4 to…

Szereg zmian, pomagających skuteczniej analizować dane. To także lepsze spojrzenie na dane, dzięki tworzeniu zaawansowanych i niestandardowych raportów. Google wdrożyło również funkcjonalność Machine Learning, które wykorzystuje algorytmy do uzupełniania danych, które są ograniczane przez różne systemy lub aplikacje.

Wdrożenie i konfiguracja GA4

Czy warto aktualnie przechodzić na nową wersję Analytics’a?

Oczywiście, że tak! Nowa wersja stała się oficjalnym oraz rekomendowanym narzędziem do analityki internetowej, zarówno witryn, jak i aplikacji mobilnych. Google już nawet ogłosiło oficjalną datę, kiedy Universal Analytics zaprzestanie agregowania nowych danych, a wgląd do nich będzie możliwy tylko do końca 2023 roku. Dodatkowo im szybciej przejdzie się na nową wersję panelu administracyjnego, tym szybciej się do niego przyzwyczai oraz odkryje nowe możliwości analityczne!

Wdrożenie i konfiguracja GA4
Wdrożenie i konfiguracja GA4

Google Analytics jest podstawą dla całej analityki internetowej. Według W3Techs jest używany przez 52,9% wszystkich witryn w Internecie. Według raportu Deloitte “Digital Consumer Trends 2021
” ponad 60% użytkowników odmawia opcjonalnych dostępów aplikacjom, a ponad 40% korzysta z przeglądarki ograniczającej możliwości śledzenia. Korzystanie z Google Analytics 4 pozwala więc zwiększyć możliwości analityczne w związku z działaniami użytkowników sieci.

Joachim Gaweł

Analitycs Team Leader

Sprawdź, co więcej możemy Ciebie dla Ciebie zrobić.
Baza wiedzy

Możesz samodzielnie wybrać model atrybucji. Należy jednak pamiętać, że wybrany model będzie obowiązywał we wszystkich raportach znajdujących się w panelu. Zmiana modelu wpłynie również na dane historyczne!

Istnieje bardzo dużo różnic pomiędzy tymi systemami. Zaczynając od czytelniejszego interfejsu z rozbudowanymi raportami, wraz z danymi gromadzonymi wokół użytkownika, kończąc na nowych współczynnikach oraz automatycznej funkcji odfiltrowywania ruchu spamowego na koncie.

Uśredniony czas, jaki potrzebujemy na kompletne wdrożenie oraz skonfigurowanie usługi. Czas ten umożliwia nam również na przeprowadzenie kontroli zagregowanych przez system danych i wdrożenie ewentualnych poprawek w śledzeniu.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi w tej kwestii. Chodź podstawowa wersja Google Analytics 4 jest w pełni bezpłatna, to z czasem mogą pojawić się limity w ilości przesyłanych danych do narzędzia. Jednak, aby osiągnąć je trzeba prowadzić naprawdę duży serwis internetowy.

Google z wprowadzeniem nowej wersji Analyticsa postawiło na elastyczność oraz personalizację. Zatem jeżeli potrzebujemy konkretnego raportu z danymi, będziemy musieli go najpierw samodzielnie skonfigurować.

Istnieje taka możliwość, by przenieść dane z poprzedniej wersji, jednak będzie to wymagało przesłania danych do BigQuery i odpowiednie zmapowanie ich w GA4. Innej możliwości na chwilę obecną nie ma.

Case study