Black Friday w e-commerce. Jak się przygotować?

Black Friday to gorący czas dla każdego e-commerce. Zobacz, jak dobrze przygotować swoją kampanię promocyjną w Google Ads.

Gorący czas, jakim jest Black Friday to dla każdego e-commerce nie lada wyzwanie. Dlatego warto już teraz dowiedzieć się, jak dobrze przygotować swój sklep internetowy na wyprzedaże.

W czerwcu wzięliśmy udział w wydarzeniu #RetailAcademy organizowanym przez Google Polska w Warszawie. Event poświęcony był przygotowaniu e-commerce na Black Friday, który wbrew pozorom nie jest tak odległy w czasie.

Z artykułu dowiesz się:

  • Na czym polega strategia FACT stosowana przez gigantów branży modowej
  • Jak przygotować swój feed produktowy pod wyprzedaże
  • Jak przystosować stronę mobile, żeby wyprzedaże jej nie pokonały
  • Jak zbudować listę odbiorców jeszcze przed Black Friday
Black Friday w e-commerce. Jak się przygotować?
Przygotuj swój e-commerce na wyprzedaż

Skoncentruj się na detalach

W tym celu wykorzystaj strategię FACT, która może stanowić checklistę podczas przygotowywania kampanii dedykowanej pod akcje promocyjne oraz wielkie wyprzedaże pokroju Black Friday

Strategia FACT, czyli:

F – Formats (format reklamowy w zależności od przeznaczenia, np. video)
A – Audience (skoncentruj się na remarketingu, odbiorcach na rynku i niestandardowych)
C – Creative (wyróżnij swoją kreację reklamową pod aktualne trendy)
T – Tracking (analizuj wyniki na stronie, szczególnie ruch i urządzenia)

Warto również:

  • podkreślić wyraźnie korzyść (Wyprzedaż do 50%),
  • dostosować grafiki pod aktualne trendy (np. najlepsze modele, wzory, fasony),
  • wyróżnić kolorem przycisk call to action (Kup teraz), aby wzbudzał większe zainteresowanie.
Black Friday w e-commerce. Jak się przygotować?
Zastosuj strategię FACT

Przygotuj swoją kampanię produktową na Black Friday

Gorący okres wyprzedaży wymaga gruntownego przygotowania, co w przypadku Google Ads przekłada się na większe zainteresowanie kampaniami produktowymi.

Jak zoptymalizować swój feed produktowy?

Aby ulepszyć feed produktowy w Google Merchant Centre na czas promocji:

  1. Wykorzystaj pola: cena wyprzedaży, okres wyprzedaży, promotion itd.
  2. Pogrupuj produkty po etykietach: wyprzedaż, bestsellery, nowości.
  3. Zweryfikuj strukturę konta (kampanie ręczne wymagają większego nakładu pracy, kampanie inteligentne mają szereg ograniczeń technicznych, w tym brak podglądu na wyszukiwane hasła).
  4. Kieruj kampanie na wszystkie produkty, zróżnicuj stawki zgodnie ze swoją strategią promocji.

Black Friday w e-commerce. Jak się przygotować?
Zooptymalizuj swój feed produktowy

Jak przystosować stronę mobile, żeby wyprzedaże jej nie pokonały?

Przedstawiamy najważniejsze punkty na to-do liście przed wyprzedażą czy promocją.

Atrakcyjna strona na mobile:

  • statyczna strona główna – bez przewijających się automatycznie banerów (tak jak standardowo na desktopie, skraca to znacząco czas ładowania strony),
  • korzystne pierwsze wrażenie – responsywna strona, czytelne menu, grafiki odpowiedniego rozmiaru,
  • najważniejsze kategorie widoczne na pierwszy rzut oka – wyraźnym slajderem, zachęcającym boxem albo główną pozycją w menu,
  • nie ma złudzenia kompletności tzw. “efekt fałszywej krawędzi” – ułożenie aplikacji eksponuje tylko jeden produkt (np. buty), z psychologicznego punktu widzenia oznacza to “tutaj są tylko buty”; rozwiązaniem jest pokazanie na głównej stronie jednego baneru do połowy,
  • certyfikaty, rankingi, odznaki – umieszczone zawsze na pierwszym miejscu, wspomnieć w value proposition,
  • wyszukiwarka w serwisie – pływający pasek wyszukiwania, zawsze dopasowane wyszukiwania nawet z błędem, korekta literówek, pokazuje najczęstsze wyszukiwania użytkownika, najlepsze w serwisie,
  • filtry widoczne w serwisie – widok kategorii, wyników wyszukiwania, widoczne, dopasowane do kategorii, umożliwiające dobranie kilku opcji naraz,
  • strona produktu – atrakcyjna cena, wyraźny komunikat o obniżce, promocji,
  • elementy motywujące użytkownika – motywacja przez ilość produktów (“ostatnia sztuka”), liczba zainteresowanych klientów (ten produkt kupiło już 10 osób), trend zakupowy “on fire”, ponaglanie użytkownika (“przed chwilą zarezerwowany”),
  • checkout – 35% użytkowników opuszcza sklep bez rejestracji, gdy wymaga to wyjaśnienia powodów zarejestrowania się w sklepie,
  • rejestracja przez social media lub Google – 92% rezygnuje z zakupu, jeśli nie przypomni sobie logowania do stron, ograniczenie możliwości ucieczki z checkout (usunięcie elementów nawigacyjnych), użycie elementów pokazujących aktualny etap koszyka,
  • formularze – umożliwienie intuicyjnego dostosowania do wypełniania odpowiednich rubryk (jak numer telefonu),
  • omnichannel – ułatwienie odnalezienia sklepów stacjonarnych, ułatwia dokończenie konwersji cross-device (np. zapisanie koszyka na mailu).

Black Friday w e-commerce. Jak się przygotować?
Zadbaj o stronę mobile

Jak zbudować listę odbiorców jeszcze przed Black Friday?

Im szybciej rozpoczniemy przygotowania do Black Friday w naszym e-commerce, tym więcej zyskamy w dłuższej perspektywie. Warto już od początku trwania kampanii promocyjnej, mieć na uwadze docieranie do jak najszerszego grona odbiorców, do którego będziemy mogli wielokrotnie wracać w późniejszym terminie.

Na każdą akcję promocyjną warto robić w Google Ads listy remarketingowe, które pozwolą nam powrócić do tych użytkowników następnych razem. Takie listy posłużą nam także, jako remarketing w wyszukiwarce (RLSA) i umożliwią kierowanie precyzyjniejszych komunikatów reklamowych, takich jak “Może zainteresuje Cię jeszcze…”.

E-commerce jest najdynamiczniej rozwijającym się sektorem handlu detalicznego, dlatego warto skoncentrować się na szczegółowej analityce takich zachowań jak:

  • pora dnia, w której najwięcej użytkowników korzysta z promocji,
  • urządzenia, z których pochodzą konwersję i kierowanie różnych reklam na mobile oraz desktop,
  • eksperymentowanie z kreacją reklamową i grafikami,
  • źródła, z których pozyskujemy użytkowników – klienci, którzy przed zakupem mają styczność z reklamą płatną i tak przychodzą ze źródeł non-paid,
  • wartość użytkowników nowych, a powracających.
Black Friday w e-commerce. Jak się przygotować?
Zbuduj listę remarketingową

Podsumowanie i wnioski:

Najgorętszy czas w ciągu całego roku jeszcze przed nami, ale już teraz warto przemyśleć, jak przygotować swój e-commerce na Black Friday.

Pierwsze kroki w opracowaniu najbardziej optymalnej strategii to przemyślenie naszego biznesowego celu i przygotowanie naszej strony zarówno w wersji desktop, jak i na mobile.

Kluczem do sukcesu jest odpowiednia promocja, przemyślana struktura kampanii oraz dopasowanie oferty pod aktualne trendy i jasne komunikowanie rabatu.

Podobał Ci się artykuł? Zostaw swoją opinię!

0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Czym są rozszerzenia reklam Google Ads i jak je wdrożyć?

Czas czytania 8 min W świecie reklam Google Ads, gdzie walka między konkurencją o klienta jest zacięta, a uwaga użytkowników krótka, kluczowe jest wykorzystanie wszelkich dostępnych narzędzi w celu wyróżnienia się spośród tłumu. Wszyscy reklamodawcy walczą o to, aby to właśnie ich kreacja była najbardziej klikalna i zachęcająca do konwersji. Jednym z podstawowych sposobów na osiągnięcie tego jest używanie rozszerzeń reklam w sieci wyszukiwania.

Czytaj więcej >

Consent Mode – klucz do skuteczności strony i kampanii reklamowych

Czas czytania 2 min W dobie rosnącej świadomości na temat prywatności danych, właściwe zarządzanie zgodami użytkowników na stronach internetowych staje się nie tylko wymogiem prawnym, ale także kluczowym elementem budowania zaufania i transparentności. Wdrożenie skutecznego systemu do zarządzania zgodami jest niezbędne dla każdego właściciela witryny, szczególnie jeśli korzysta z narzędzi takich jak Google Analytics i Google Ads. Jest to istotne nie tylko z punktu widzenia zgodności z przepisami, takimi jak RODO, ale także dla zapewnienia maksymalnej efektywności narzędzi analitycznych i reklamowych.

Czytaj więcej >
2
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!