Case study

Sprawdź, jak zwiększyliśmy ROAS o 266% dzięki kampaniom sezonowym!

Czy warto realizować kampanie sezonowe? Na przykładzie naszego case study pokazujemy, że tak! Kampanie z produktami sezonowymi mogą stanowić spore wyzwanie dla marketerów. Jak najlepiej wykorzystać moment sezonu? W niniejszym case study pokazujemy, jak przy odpowiednio przygotowanej ofercie oraz wiedzy eksperckiej naszych specjalistów, już w drugim miesiącu współpracy osiągnęliśmy wyższy zwrot z inwestycji, niż ten, który klient uznał za satysfakcjonujący.
KLIENT:
BRANŻA:
cel współpracy:
ZAKRES:
specjalista:
wyniki:

Opis klienta 

Jamiks Kids Fashion to duża, rodzinna firma z Jarocina, która w swojej ofercie posiada unikatowe nakrycia głowy dla dzieci i dorosłych. Czapki tworzone z pasją – od projektu, po kreowanie konstrukcji, programów dziewiarskich i ręczne zdobienie. Wysokiej jakości przędza, niebanalne dodatki, wyselekcjonowane tkaniny to cechy charakterystyczne sklepu naszego Partnera. 

Sytuacja wyjściowa

Współpracę w zakresie Google Ads rozpoczęliśmy w lutym 2022 roku. Klient nie prowadził działań marketingowych w obszarze Google Ads przed rozpoczęciem współpracy z naszą agencją, wobec czego brakowało danych historycznych, które moglibyśmy wykorzystać na rzecz analizy i doboru odpowiednich praktyk. Postawiliśmy więc na testowanie i stosowanie sprawdzonych metod realizacji kampanii reklamowych. Realizację współpracy oparliśmy  na jasnej strukturze bazującej na kampaniach produktowych z produktami sezonowymi, kampaniach w sieci wyszukiwania, stworzonych na podstawie trendów wyszukań i kampaniach w sieci reklamowej z dostosowanym przekazem wizualnym. 

Cele klienta 

Głównym celem Klienta było uzyskanie przychodów z kanału Google Ads z ROAS w zakresie 4-6 oraz wzrost rozpoznawalności. 

Wyzwania 

Szczyt sezonu dla naszego Partnera przypada w miesiącach jesienno-zimowych, a współpracę rozpoczynaliśmy u progu wiosny, która jest zdecydowanie gorszym okresem sprzedażowym dla klienta. Ponadto na rynku obecna jest duża konkurencja, która również prowadzi działania w Google Ads. Klient posiadał również bardzo dużą ilość produktów bez zoptymalizowanych tytułów, co przeszkadzało w rozwinięciu pełnego potencjału kampanii reklamowych.

Podjęte działania

Na samym początku zoptymalizowaliśmy feed produktowy, dodając informację o aktualnym sezonie i wprowadzając informacje o tym, że produkt jest dedykowany dzieciom. 

Przykład: “czapka Zafira popiel” po optymalizacji zmieniła się na “Dziecięca Czapka Zimowa Zafira Popiel”

W czasie trwania promocji do tytułów produktów dodawaliśmy również procentowe określenie obniżki. 

Przykład: “-30% Dziecięca Czapka Zimowa Zafira Popiel”.

W kolejnych etapach współpracy skupiliśmy się na ograniczeniu ilości kampanii w sieci wyszukiwania, których działanie generowało dużą liczbę wejść na stronę, jednak nie przekładało się na satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. 

Skoncentrowaliśmy się na kampaniach produktowych, w których co sezon podmienialiśmy produkty. 

Do kampanii Performance Max dodawaliśmy dedykowane teksty reklamowe i uzupełnialiśmy co sezon o nowe sygnały dotyczące odbiorców. 

Z czasem wprowadziliśmy kampanię z produktami bestsellerowymi, którą uzupełnialiśmy produktami charakterystycznymi dla danego sezonu. 

Istotnym elementem, w przypadku prowadzenia kampanii sezonowych, jest monitorowanie wielu czynników – w tym kompletnie od nas niezależnych, takich jak pogoda. W przypadku tak specyficznej branży, jaką są czapki, sezon może rozpocząć się wcześniej albo później niż zakładamy. Poniższy wykres obrazuje, jak na przestrzeni dwóch lat wyglądało zainteresowanie hasłami związanym z czapkami jesiennymi. 

Sprawdź, jak zwiększyliśmy ROAS o 266% dzięki kampaniom sezonowym!

“Średnia obszarowa temperatura powietrza we wrześniu 2021 r. wyniosła 14,0°C i była o 0,2°C wyższa od średniej wieloletniej dla tego miesiąca”

“Średnia obszarowa temperatura powietrza we wrześniu 2022 r. wyniosła w Polsce 12,3°C i była aż o 1,5 stopnia niższa od średniej wieloletniej dla tego miesiąca.” 

Powyższe cytaty pochodzą ze strony Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej Państwowego Instytutu Badawczego. 

W 2022 roku wrzesień było znacznie chłodniejszy niż rok 2021, sezon na czapki jesienne rozpoczął się gwałtowniej i trwał krócej. 

Bardzo istotne jest dostosowanie budżetu do panujących trendów i  wzrost budżetu reklamowego w zimniejszych miesiącach oraz obniżenie budżetu w miesiącach letnich w celu ochrony ROASu. 

Efekty

Już w pierwszym miesiącu współpracy przychody klienta zwiększyły się o 47%.

W drugim miesiącu współpracy osiągnęliśmy ROAS na poziomie 8,17 – czyli znacznie ponad zakres 4-6, który klient określił jako satysfakcjonujący.
Wzrost MoM [marzec vs luty 2022] z działań Google Ads:

  • 382,50% więcej przychodu.
  • 11,47% średniej wartości koszyka zakupowego,
  • 312,20% transakcji.
Sprawdź, jak zwiększyliśmy ROAS o 266% dzięki kampaniom sezonowym!

Szczyt sezonu

Szczyt sezonu na produkty Jamiks przypada w miesiącach jesienno-zimowych. W tym okresie postawiliśmy na zwiększony budżet, wyodrębnienie produktów bestsellerowych i stosunkowo wczesne wprowadzenie produktów z kategorii zimowej. Klasycznie, dostosowaliśmy tytuły feedu produktowego, aby nie pozostawiały wątpliwości do jakiej grupy docelowej dedykowany jest dany produkt. 

Wzrost MoM z działań Google Ads:

[wrzesień vs sierpień 2022] z 

  • 154,77% więcej przychodu.
  • 111,86% transakcji.

[październik vs wrzesień 2022]

  • 76,88% więcej przychodu.
  • 26,40% transakcji.

[listopad vs październik 2022]

  • 77,58% więcej przychodu.
  • 103,16% transakcji.

W porównaniu do sierpnia ROAS w listopadzie wzrósł o 266%! 

Sprawdź, jak zwiększyliśmy ROAS o 266% dzięki kampaniom sezonowym!

Rozpoznawalność Brandu YoY 

Po roku współpracy odnotowaliśmy wzrost udziału w wyświetleniach z sieci wyszukiwania o 48,46%

ponadto: 

  • obniżenie kosztu CPC o 53,39%
  • + 54,93%% udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji strony w sieci wyszukiwania;
  • zwiększenie wskaźnika klikalności CTR o 12,53% 
  • wzrost wskaźnika ROAS o 22,63%.
Sprawdź, jak zwiększyliśmy ROAS o 266% dzięki kampaniom sezonowym!

Podsumowanie 

Tworząc kampanie z produktami sezonowymi musimy pamiętać o monitorowaniu, kiedy faktycznie rozpoczyna się sezon, aby nasze działania były prowadzone w odpowiednim momencie. Bardzo istotne jest elastyczne dostosowanie budżetu reklamowego, aby jak najlepiej wykorzystać wzrost zainteresowania w sezonie. 

Nasze kampanie powinny być wzbogacone  o dedykowane dla danego sezony sygnały oraz treści. 

Przykład Jamiks obrazuje również, jak istotna jest dbałość o dostosowanie feedu produktowego, niezbędna jest regularna optymalizacja i dostosowanie strategii do aktualnych trendów. 

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

Podsumowanie:

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

case studies

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Czas czytania 8 min Wydatki na kampanie reklamowe w YouTube z roku na rok ulegają zwiększeniu. Coraz więcej reklamodawców decyduje się na model reklamy wideo, jednak wielu klientów ma wątpliwości dotyczące rzeczywistej mierzalności tych reklam. Podstawowe wskaźniki nie zawsze udzielają informacji o tym, czy reklama wideo przyniosła oczekiwany efekt. Badania Brand Lift oraz Search Lift są działaniami dostarczającymi ponadstandardowych wskaźników efektywności, które odpowiadają na najtrudniejsze pytania. W poniższym case study przedstawiamy, jak dla naszego Partnera Cortland.pl przeprowadziliśmy wymienione badania i zmierzyliśmy w nowy sposób efektywność kampanii.

case study

Pozwól przekonać się naszymi wynikami.
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!