Case study

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Paxit to certyfikowana hurtownia opakowań z tektury, która posiada bogaty asortyment kartonów różnego zastosowania tj. opakowania e-commerce, kartony transportowe czy opakowania produktowe. Paxit dostarcza swoje produkty na terenie całej Polski, oferując przy tym terminowość oraz najwyższą jakość obsługi. Firma stawia duży nacisk na troskę o środowisko naturalne, dlatego oferowane pudełka powstają z surowców pochodzących z recyklingu.
KLIENT:
BRANŻA:
cel współpracy:
ZAKRES:
specjalista:
wyniki:

Cel Klienta

Celem klienta było zwiększenie wartości przychodów w listopadzie w stosunku do poprzedniego miesiąca i roku.

Pierwsze podejście do osiągnięcia celu

Klient od pewnego czasu borykał się z odrzuceniami produktów w reklamach przez fakt, że algorytmy Google widziały nałożony na grafikę wymiar opakowania jako tekst. Z tego powodu nie wszystkie produkty były wyświetlane. Chcąc przygotować się na najbardziej gorący i wymagający okres sprzedaży w roku, poprosiliśmy klienta o podmianę kolejności zdjęć w produktach. Miało to na celu zwiększenie liczby promowanego asortymentu tak, aby móc odpowiadać na większą ilość zapytań. Klient jeszcze przed nadejściem listopada zastosował się do naszych uwag, dzięki czemu usunięto ograniczenia z ponad 100 produktów.

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Listopadowe działania

Największy potencjał widzieliśmy w kampanii PLA SMART, w której już wcześniej, na podstawie naszego doświadczenia i analizy wyników, zauważyliśmy, że może przynieść znacznie lepszy efekt, przy niewielkim wzroście budżetu. Kampania działała na podstawie strategii maksymalizacji wartości konwersji. Po wspólnych konsultacjach z klientem ustaliliśmy podniesienie budżetu na listopad z 6 000 zł do 9 000 zł na całe konto. Zdecydowaliśmy się, aby jego największą część przeznaczyć właśnie na kampanię PLA SMART. Decyzja ta została podjęta na podstawie szczegółowej analizy, której dokonaliśmy za pomocą narzędzia, jakim jest Planer Skuteczności Kampanii. Według jego założeń, przy większym o 100 zł budżecie dziennym mieliśmy już tylko na tej kampanii mieć szacowany wzrost wartości konwersji o 6 300 zł.

Budżet 100 zł dziennie

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Budżet 200 zł dziennie

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Jaki był jednak efekt końcowy listopadowych działań? Dzięki podniesieniu budżetu dziennego o 100 zł uzyskaliśmy wzrost wartości konwersji z 37 482 zł do 59 748 zł, co oznacza, że wartość przychodu na tej jednej kampanii wzrosła o prawie 62%. Co istotne, ROAS zmalał jedynie o 0,66%.

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Kolejną, mniejszą już część budżetu zdecydowaliśmy się przeznaczyć na kampanię DSA, w której również, po przeanalizowaniu października, upatrywaliśmy korzyści. Kampania ta pracowała na podstawie strategii maksymalizacji wartości konwersji z ustalonym docelowym ROAS. Już w październiku przyniosła wartość na poziomie 18 548 zł i ROAS 1750%, przy ustalonym docelowym 1500%. Zdecydowaliśmy się dołożyć do budżetu dziennego 50 zł i od tego dnia codziennie sprawdzaliśmy zwrot wydatków, jaki kampania generowała 30 dni wstecz od weryfikowanego dnia. Widząc podnoszący się ROAS systematycznie podwyższyliśmy docelowy tak, aby kampania mogła generować coraz lepsze wyniki.

Dzięki stałej analizie i sukcesywnym, bieżącym działaniom, do końca miesiąca kampania rozwinęła się do takiego poziomu, że docelowy ROAS wynosił 2100%. Wyniki, jakie uzyskała ta kampania w listopadzie to 57 konwersji o wartości 42 027 zł przy ROAS ponad 2500%.

Porównując te wyniki z październikiem osiągnęliśmy 227% wzrostu wartości konwersji przy 41% wzroście ROASU.

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Zależało nam również na zwiększeniu liczby odwiedzin strony przez nowych użytkowników, dlatego podjęliśmy się dodatkowo działań zasięgowych. W tym celu, z racji zbliżających się świąt i faktu, że w asortymencie klienta znajdują się opakowania na tę okazję, stworzyliśmy nową tematyczną kreację graficzną. Aby odpowiednio targetować reklamę, skorzystaliśmy z niestandardowych list odbiorców wyszukujących w wyszukiwarce Google takie hasła jak m.in. opakowania świąteczne, pudełka na prezent, czy pudełka ze świątecznym nadrukiem. Dodaliśmy również osoby, które szukały opakowań świątecznych na stronach konkurencji, ponieważ zakładaliśmy, że tacy klienci robią rozeznanie między różnymi ofertami.

Przykład reklamy dla Paxit

Reklama została uruchomiona dopiero w połowie listopada. Ostatecznie w okresie od 15.11.2021 do 19.12.2021 reklama dotarła do 94 577 osób, miała współczynnik CTR na poziomie 0,99% i uzyskała 1 konwersję zakupową.

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Podsumowanie

Dzięki naszym listopadowym działaniom na całym koncie, z uwzględnieniem wszystkich kampanii, osiągnęliśmy cel klienta z nawiązką.

  • Wartość konwersji MoM: +91%
  • ROAS MoM: +20%

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.
Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Porównując jednak listopad 2021 do listopada 2020, możemy zauważyć, że osiągnięte wyniki kształtują się jeszcze korzystniej niż w przypadku zestawienia MoM.

  • Wartość konwersji YoY: +360%
  • ROAS YoY: +77%

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.
Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Wszystkie wykonane działania i obrana strategia pozwoliły osiągnąć w listopadzie wyżej opisane wyniki. Ale to nie koniec naszych sukcesów, cała ta wykonana praca wprowadziła nas w kolejny miesiąc z kolejnymi wzrostami wyników kampanii.

Grudzień jest specyficznym okresem w handlu, okres sprzedażowy trwa trochę krócej niż zazwyczaj. Spowodowane jest to czasem świątecznym, kiedy wszyscy są już myślami przy wigilijnym stole, a zakupów dokonują w pierwszej połowie miesiąca. Dlatego sam jego początek jest kluczowy w osiąganych wynikach, szczególnie w branży opakowań. Właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się położyć większy nacisk na kampanie w pierwszej połowie grudnia.

Poniżej przedstawiamy wyniki kampanii PLA z okresu 1-19 grudnia w porównaniu do tego samego okresu w listopadzie:
Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Jak widać w powyższej tabeli najważniejszy cel klienta, jakim było zwiększenie wartości konwersji, został poprawiony o prawie 100%, utrzymując przy tym samym wzrost ROAS o prawie 60%.

Patrząc na całe konto i wszystkie prowadzone kampanie w całym grudniu 2021 roku, wyniki w stosunku do roku poprzedniego w skrócie można opisać takimi danymi:

  • Konwersje YoY: +614%
  • Wartość konwersji YoY: +420%
  • ROAS YoY: +135%

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.
Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Jesteśmy zadowoleni z objętej przez nas strategii oraz osiągniętych przez nas wyników w tym gorącym okresie, czym najlepszym dowodem jest opinia naszego klienta.

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

Podsumowanie:

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

case studies

Sprawdź, jak zwiększyliśmy ROAS o 266% dzięki kampaniom sezonowym!

Czas czytania 4 min Czy warto realizować kampanie sezonowe? Na przykładzie naszego case study pokazujemy, że tak! Kampanie z produktami sezonowymi mogą stanowić spore wyzwanie dla marketerów. Jak najlepiej wykorzystać moment sezonu? W niniejszym case study pokazujemy, jak przy odpowiednio przygotowanej ofercie oraz wiedzy eksperckiej naszych specjalistów, już w drugim miesiącu współpracy osiągnęliśmy wyższy zwrot z inwestycji, niż ten, który klient uznał za satysfakcjonujący.

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Czas czytania 8 min Wydatki na kampanie reklamowe w YouTube z roku na rok ulegają zwiększeniu. Coraz więcej reklamodawców decyduje się na model reklamy wideo, jednak wielu klientów ma wątpliwości dotyczące rzeczywistej mierzalności tych reklam. Podstawowe wskaźniki nie zawsze udzielają informacji o tym, czy reklama wideo przyniosła oczekiwany efekt. Badania Brand Lift oraz Search Lift są działaniami dostarczającymi ponadstandardowych wskaźników efektywności, które odpowiadają na najtrudniejsze pytania. W poniższym case study przedstawiamy, jak dla naszego Partnera Cortland.pl przeprowadziliśmy wymienione badania i zmierzyliśmy w nowy sposób efektywność kampanii.

case study

Pozwól przekonać się naszymi wynikami.

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!