iOS 14 kontra Facebook Ads – jakie zmiany nas czekają?

Wprowadzenie systemu iOS 14 od Apple wywołało poruszenie w świecie reklam! Sprawdź jak iOS 14 wpłynie na Facebook Ads i co możesz zrobić! Sprawdź najnowszy wpis Get Noticed!

W tym artykule dowiesz się

  • Jakie zmiany zostały wprowadzone razem z aktualizacją iOS 14.
  • Co oznacza to dla danych, które zbiera Twoja strona.
  • Jak przygotować się na zmiany, co wprowadzić na koncie.

Wszystkie zmiany opierają się na nowym systemie Apple iOS 14 oraz nowo wprowadzonej aplikacji AppTrackingTransparency. Zapoznaj się z oficjalnymi komunikatami Facebooka i przygotuj się na zmiany z naszym podsumowaniem.

Od momentu pierwszego ogłoszenia zmian idących za aktualizacją systemu Apple do iOS 14 w świecie marketingowym wrze. Wokół aplikacji AppTrackingTransparency już powstało sporo niedopowiedzeń i niejasności, szczególnie dla reklamodawców, którzy tę nowość mogą odczuć najmocniej. Na czym polegają zmiany i jak się na niego przygotować? Zapnij pasy i wyruszamy w podróż po zmianach idących wraz z aktualizacją iOS 14.

AppTrackingTransparency – bezpieczeństwo i transparentność

Zadaniem nowej aplikacji jest wyświetlanie monitu o dostępie do danych dla danej lokalizacji. Od teraz użytkownik może sam wybrać do jakiego momentu chce udostępniać swoje dane. Rośnie więc konflikt na linii Apple – Facebook. Dla Apple od wielu lat priorytetem jest zwiększenie bezpieczeństwa i transparentności działań. Jednocześnie większa prywatność użytkowników to większa możliwość kontroli udostępnianych danych.

“Wszystkie odcienie szarości” – konflikt Facebook – Apple

Według Facebooka Apple wprowadza zasady, które dotyczą tylko zewnętrznych rozwiązań, reklamy w Apple pozostaną takie same. AppTrackingTransparency będzie afektował na działania wobec aplikacji oraz zdarzeń konwersji. Facebook, reagując na te działania, wprowadza opcję zagregowanego pomiaru zdarzeń, polegającego na wyszczególnieniu zdarzeń w kolejności, względem wyznaczonych priorytetów. Pierwsze osiem wyszczególnionych zdarzeń, będzie możliwe do wybrania w kontekście optymalizacji reklam. W momencie, gdy użytkownik wygeneruje więcej, niż 8 zdarzeń, przypisane będą te, które zostały ustalone wobec najwyższego priorytetu. Rośnie więc konflikt na linii Facebook – Apple, ponieważ to właśnie Facebook może stracić najwięcej (reklamy są jego głównym zarobkiem), a to pośrednio wpłynie na małe firmy, które skalują swoją sprzedaż właśnie na tym portalu.

Zmiany w iOS 14 – jakie kroki możesz podjąć już dziś

Jest szereg rzeczy, które możesz zrobić na swoim koncie biznesowym na Facebooku, a które pomogą przygotować się na ewentualnie skutki zmian. Ta część zawiera szereg technicznych wskazówek i jeżeli potrzebujesz pomocy, lub masz więcej pytań związanych ze zmianami, śmiało napisz do nas

Działanie #1 – weryfikacja domeny w Biznes Managerze

Zweryfikuj swoją domenę w biznes managerze. Listę domen w Twoim biznes managerze znajdziesz tutaj. Jeżeli przy nazwie domeny znajduje się czerwone kółeczko, musisz zweryfikować stronę. Jeżeli strony nie ma, dodaj ją poprzez kliknięcie w przycisk dodaj. Następnie weryfikacja jest możliwa na 3 sposoby: Weryfikacja konfiguracji DNS, Przesłanie pliku HTML, Meta-tag Verification.

iOS 14 kontra Facebook Ads - jakie zmiany nas czekają?

Działanie #2 – atrybucja konwersji na Facebooku

Ustawienie atrybucji konwersji na przedział 7 dni od kliknięcia i 1 dzień od wyświetlenia. Co zostało więc wycofane? Mowa tutaj o 28-dniowym przedziale atrybucji z kliknięcia oraz 7-dniowym przedziale z wyświetlania, co może mieć realny wpływ na wyniki kampanii. W istocie, reklamodawcy w wielu przypadkach będą mogli zaobserwować spadek liczby raportowanych konwersji. Z drugiej strony, krótszy przedział atrybucji, powoduje, że dane są świeższe.

iOS 14 kontra Facebook Ads - jakie zmiany nas czekają?

Manager Reklam -> Dostosuj kolumny -> Porównanie przedziałów atrybucji

Działanie #3 – przygotuj zdarzenia w reklamach

Przygotuj zdarzenia tak, aby znalazły się tam wszystkie zdarzenia, które są niezbędne, w odpowiednim priorytecie, względem założeń firmy. Dobra wiadomość jest taka, że zdarzenia są dobierane w kolejności od ważniejszego, a więc w przypadku sklepu będzie to zakup, a potem 7 następnych niższych zdarzeń. Ważne jest więc, aby sprawdzić jakie zdarzenia nie są już mierzone i czy grupy na nich oparte są wciąż aktywne w reklamach. 

iOS 14 kontra Facebook Ads - jakie zmiany nas czekają?

Manager zdarzeń -> Piksel -> Pomiar zagregowanych zdarzeń

Nie obawiaj się więc, że Twoje reklamy na Facebooku przestaną całkowicie działać. Dzięki dobremu przygotowaniu się do wprowadzonych zmian będziesz w stanie dalej osiągać dobre wyniki z kampanii, albo zlecisz to nam!

Zmiany w reklamach Facebooka – wciąż głodny wiedzy? 

Więcej o zmianach wprowadzonych równocześnie z iOS 14 dowiesz się na oficjalnych źródłach Facebooka, polecamy:

0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Zmiany w przepisach prawa dotyczące e-commerce. O co chodzi i jak sobie z nimi poradzić?

Czas czytania 9 min Branża e-commerce jest jedną z tych, które nierzadko muszą zmagać się z kolejnymi zmianami w przepisach prawa. Jest to spowodowane przede wszystkim niedostosowaniem systemu prawnego do specyfiki działalności prowadzonej w Internecie. Nie dziwi więc, że podejmowane są kolejne kroki, które mają na celu uregulowaniu obszarów wciąż dość obcych prawodawstwu. W ostatnim czasie zdecydowanie najgłośniej słychać było o dyrektywie unijnej Omnibus, dlatego w niniejszym artykule przyjrzymy się zmianom prawnym, które będą szczególnie istotne dla sklepów internetowych w roku 2023.

Czytaj więcej >

ABCD YouTube – schemat tworzenia skutecznej kreacji wideo

Czas czytania 4 min Wytyczne ABCD to globalne, poparte danymi i badaniami wskazówki, które pomagają tworzyć skuteczne reklamy wideo dostosowane do celów marketingowych. Wskazówki zostały przygotowane na podstawie danych z analizy korelacji, nie gwarantują stuprocentowej skuteczności, ale przybliżają do osiągnięcia sukcesu. W poniższym artykule dowiesz się więcej o schemacie ABCD i przekonasz się, dlaczego warto z niego korzystać przy kolejnym tworzeniu scenariusza do kampanii wideo.

Czytaj więcej >
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!