
Miniony rok to również wielka przeprowadzka! Opuściliśmy nasze przytulne i nieduże biuro w poznańskiej kamienicy, aby wprowadzić się do ogromnej i nowoczesnej przestrzeni w samym centrum miasta. Nie da się ukryć — uwielbiamy nasze nowe biuro! Wygodna przestrzeń każdego pokoju naszych specjalistów umożliwia swobodną pracę, a atrakcyjne i funkcjonalne salki konferencyjne, wyposażone w sprzęt typu smart, sprawiają, że każde spotkanie z klientem i szkolenie pozostawia dobre wrażenie i miłe wspomnienia.

Jak 2021 mijał w poszczególnych działach i jak zapatrują się one na rok 2022?
O komentarz poprosiliśmy naszych Team Leaderów. Zapraszamy do lektury!
Customer Success – mierzymy tylko wysoko
W roku 2021 dział „Team Account” zmienił swoją nazwę na “Customer Success”, gdyż ta nazwa jest bliższa wartościom Get Noticed Agency. Naszym priorytetem przy każdej współpracy jest dbanie o realizację wyznaczonych celów oraz najwyższą jakość obsługi klienta poprzez proaktywną postawę i transparentne podejście.
1-osobowy dział Customer Success zasiliły dwie ambitne i bardzo perspektywiczne osoby. Dzięki dołączeniu nowych Account Managerów dział CS zyska jeszcze lepszą jakość.
Wyzwaniem dla działu CS w roku 2021 było poznawanie nowych usług i rynków, a także zmiany, jakie zaszły na największej platformie mediów społecznościowych (Facebook Ads). W 2021 roku otworzyliśmy się na platformę o nazwie Sklik Ads, która działa na rynku czeskim, dzięki czemu mogliśmy wydobyć jeszcze większy potencjał dla naszych klientów. Kończący się rok to także ekspansja o zyskującą na popularności platformę Bing Ads od Microsoft Advertising.
W 2021 roku agencja dołączyła do YouTube Guru Hub – programu dla agencji, w
którym wskazane osoby, tzw. YouTube Guru, zostają otoczone specjalną opieką przez zespół YouTube, tak aby mogły one pełnić rolę wewnętrznych ekspertów YouTube dla wszystkich zespołów w swojej organizacji, a przede wszystkim swoich klientów. Z nowo pozyskaną wiedzą przeprowadziliśmy kampanię, dzięki której marka naszego klienta uzyskała wzrost aż o 291% rozpoznawalności brandu!
W 2021 roku możemy pochwalić się wieloma wzrostami w perspektywie YoY. Jednym z nich jest współpraca z firmą produkującą kartony wysyłkowe, w której przychód w listopadzie 2020 vs 2021 z Google Ads oraz działań organicznych wzrósł odpowiednio o 302% oraz 160%. Zaufanie wobec naszych działań, którym obdarował nas nasz partner było jednym z kluczowych elementów sukcesu.
Pragniemy, aby dział Customer Success posiadał jeszcze większe kompetencje w zakresie wiedzy technicznej w ramach Google Ads, SEO i Facebook Ads, dlatego w przyszłym roku planujemy zdobyć minimum 1 certyfikat na kwartał ze wspomnianych usług. Pozyskana przez pracowników działu CS wiedza, potwierdzona certyfikatami, pozwoli na jeszcze lepszą obsługę wszystkich klientów agencji.
Zbigniew Śliwiński
Team Leader działu Customer Success
SEM Ads – dynamiczny zespół to MY
Rok 2021 był dla działu SEM Ads rokiem pełnym wyzwań.
Przede wszystkim, w kwestiach wewnętrznych, zwiększyła się liczba specjalistów w dziale – dołączyły do nas 3 nowe osoby. Na czele zespołu stanął Team Leader i organizacja pracy znacznie się zmieniła, co pozwoliło na przyspieszenie działań, poprawienie ich jakości oraz stopniowe zwiększanie oferty SEM Ads.
Wewnętrznie zbudowaliśmy świetne podstawy, bazę wiedzy i procedury, które w szybki sposób pozwalają w zespole podnosić kompetencje, a to, co wewnętrznie działa lepiej, ma też wpływ na działania dla klientów. Braliśmy udział w cyklach szkoleń od Google: Youtube Guru, Eksport Guru, Search Excellence – a nasza wiedza została potwierdzona certyfikatami i sukcesem, jaki osiągnęliśmy w przeprowadzonych kampaniach dla klientów z tych obszarów.
W 2022 pozyskaliśmy kilku nowych, kluczowych klientów do naszej agencji, co umożliwia także wewnętrzny rozwój działu i budowanie jeszcze lepszych standardów obsługi. W 2021 zarządzaliśmy budżetem w wysokości 12 mln zł, przeprowadziliśmy mnóstwo kampanii dla naszych klientów, z których wyciągnęliśmy jeszcze więcej wniosków na przyszłość. To był bardzo udany rok, ponieważ weszliśmy na wyższe poziomy optymalizacji kont Google Ads. Edukacja, proaktywność, współpraca, te elementy sprawiły, że mogliśmy rozwinąć konta reklamowe naszych klientów i sprostać wyzwaniom, które stawia przed nami panel reklamowy Google Ads, wprowadzając nowe rozwiązania, ponieważ jako Google Premier Partner musimy dbać o jak najwyższe wyniki optymalizacji.
W 2022 oprócz pozyskiwania nowych klientów, a także rozwoju działu SEM Ads, wprowadzimy nowe usługi do naszej oferty, sprawiając, że będziemy mogli naszym obecnym oraz przyszłym klientom zaoferować jeszcze więcej. Skupimy się również na dzieleniu się wiedzą z obszarów naszych mocnych specjalizacji – kampaniach eksportowych, w których oferujemy kompleksowe wsparcie zarówno w przeprowadzaniu kampanii, jak i doradztwie przy wyborze rynków na bazie danych. Rozwój działu na to będzie pozwalał, szkoląc się zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie, poznając nowe narzędzia wkrótce niezbędne w naszej pracy.
Sebastian Jastrzębski
Team Leader działu SEM Ads
Facebook Ads – trzymamy rękę na pulsie i rośniemy w siłę!
Rok 2021 przyniósł parę zmian w systemie reklamowym Facebook Ads. Niektóre odbiły się dużym echem wśród reklamodawców, a innym udało się przejść niepostrzeżenie niczym 007. Jak miniony rok spędzony w towarzystwie tworu Marka Zuckerberga wspominają Notiści?
Rok 2021 dla Teamu Facebook Ads to przede wszystkim zmiany, względem 2020 roku:
- to zmiany związane z wprowadzeniem polityki prywatności z iOS 14, które w pierwszej chwili zasiały niemały chaos wśród reklamodawców. Jednak jak mawia stare przysłowie “nie taki diabeł straszny, jak go malują”
- to zmiana budżetu, jakim operujemy o prawie 120%,
- to zmiana przychodów, które generujemy dla Klientów o blisko 50%.
Co planujemy w 2022 roku?
Aby w pełni wykorzystać potencjał naszych specjalistów, chcemy przeprowadzić kursy Facebook Blueprint dla każdego z nich, które są jednym z najbardziej prestiżowych certyfikatów szkoleniowych dla specjalistów Facebook Ads. Chcemy również podwoić liczbę zatrudnionych osób w dziale, ponieważ cały czas się rozrastamy, a w roku 2022 będziemy robili to jeszcze szybciej!
Sebastian Brylski
Team Leader działu Facebook Ads
Google Analytics – zostaw to nam!
Rok 2021 w analityce internetowej obfitował w wiele informacji na temat nowego Google Analytics 4 oraz pozostałych narzędzi używanych do codziennej pracy. Analityka internetowa rozwija się bardzo dynamicznie. Świadczyć mogą o tym wprowadzane co chwilę aktualizacje i zmiany w interfejsach narzędzi.
Najwięcej uwagi w 2021 skupiliśmy wokół nowego interfejsu GA4 oraz nowych raportów (i nie tylko) dostarczonych razem z nim. W pewnym stopniu musieliśmy zmienić podejście nie tylko do analizowania pozyskanego ruchu, ale także do śledzenia zachowań użytkowników znajdujących się na stronach, ponieważ GA4 to również spore zmiany w ich tagowaniu.
W mijającym roku uzyskaliśmy również narzędzie do bezpieczniejszego śledzenia zachowań użytkowników na witrynach — mowa tutaj o server-side w Google Tag Managerze. Rozwiązanie to jest odpowiedzią na coraz częstsze stosowanie blokad cookies i pozwala odpalać tagi na serwerze, zamiast w przeglądarce.
Kolejny punkt warty uwagi to Big Data i personalizacja narzędzi analitycznych, ponieważ zbieramy coraz więcej informacji na temat zachowań użytkowników na stronach, przepływu danych z poszczególnych źródeł ruchu czy zależności kanałów. Rosnąca ilość danych, gromadzonych przez wszystkie narzędzia (GA, GA4, GAds, FB itp.) coraz częściej wymaga obróbki hurtowej, co z kolei wymusza na nas wprowadzanie nowych narzędzi czy systemów usprawniających procesy raportowe i analityczne. Obecnie w agencji wykorzystujemy kilkanaście różnych integracji, API oraz dedykowanych rozwiązań pozwalających w szybki sposób zestawiać ze sobą dane z różnych źródeł.
Jaki będzie 2022 w analityce internetowej? Patrząc na to, co Google przekazuje systematycznie w mailingach czy programach alpha, w kolejnym roku możemy się spodziewać dalszego dynamicznego rozwoju GA4 i polepszenia raportowania automatycznego poprzez rozwój AI.
Joachim Gaweł
Team Leader działu Analityk
Social Media Organic & Strategy, czyli telefony w dłoń!
W tym roku, ze względu na rozwój agencji, jak i rosnącą ilość obowiązków, zespół odpowiadający za social media zyskał dwóch Team Leaderów, co jednocześnie wiązało się z rozdzieleniem go na osobne działy. Tak więc w ostatnim kwartale, w nowej strukturze, przywitaliśmy nowe zespoły: Facebook Ads oraz Social Media Organic & Strategy.
W dziale Social Media Organic & Strategy odpowiadamy za podstawowy, organiczny wizerunek klientów w przestrzeni portali społecznościowych. Wraz z niezawodnym teamem grafików opracowujemy holistyczną strategię komunikacji, która zawiera dopasowane pod target group komunikaty, identyfikację wizualną i plan działań na następne miesiące. Jesteśmy jedynym teamem, któremu nigdy nie można zwrócić uwagi, że za długo siedzi w telefonach w pracy — w końcu Stories same się nie nagrają!
Rok 2022 będzie z pewnością okresem intensywnego rozwoju całego działu, jak i jego pracowników. W planach jest nie tylko doskonalenie posiadanych już umiejętności! Jako team mierzymy bardzo wysoko i wprowadzamy nowe usługi, aby zaoferować klientom holistyczną prezentację w świecie mediów społecznościowych. Obserwujcie nasze social media i stronę internetową, bo gwarantujemy, że będzie się działo!
Magda Morysiak
Team Leaderka działu
Social Media Organic & Strategy
SEO – bądź na TOPie!
Jak minął rok 2021 z perspektywy pozycjonerów? Na pewno nie mogli narzekać na nudę, bowiem Google co chwilę zaskakiwał kolejnymi aktualizacjami algorytmu. Google otwarcie przyznaje, że dokonuje setek uaktualnień algorytmu w ciągu roku. Mniej transparentnie podchodzi do informowania o tych aktualizacjach, jednakże inaczej wygląda to w przypadku tzw. core-update. Te po oficjalnym komunikacie na Twitterze lub blogu dla webmasterów Google, odbijają się echem w całej branży.
Jakie zmiany najbardziej zapadły w pamięć naszym Notistowym SEOwcom?
- Aktualizacja sposobu generowania tytułów stron internetowych – czyli nowy system generowania tytułów, nie tylko na podstawie znacznika title.
- Page Experience – czyli update powiązany z podstawowymi wskaźnikami internetowymi (Core Web Vitals).
- Link Spam Update – czyli uaktualnienie pomagające algorytmowi w identyfikacji i ignorowaniu spamerskich odnośników.
- Multitask Unified Model (MUM) – czyli spora ewolucja w silniku wyszukiwania, który ma lepiej “rozumieć” i trafniej odpowiadać na zapytania użytkowników.
Oczywiście, owych jawnych aktualizacji było więcej (m.in kolejny krok w przejściu na Mobile First Index, aktualizacja passage ranking update – czyli indeksowanie nie tylko stron, ale także ich sekcji czy segmentów), jednakże to powyższe najbardziej zapadły nam w pamięci i je określamy mianem “najważniejszych”.
Jaki będzie 2022 w kontekście pozycjonowania stron? Na pewno równie ciekawy, ponieważ czekają nas kolejne usprawnienia w kierunku użyteczności i lepszej intencjonalności wyników wyszukiwania. Zważywszy na ciągły rozwój fuzji SEO i UX, zapewne to w tej drugiej dziedzinie będziemy mocniej się rozwijać. Coraz większą uwagę przykładamy także do słowa pisanego – tutaj wkracza pojęcie microcopy (o którym szerzej w najbliższym czasie na naszym blogu).
Czy mamy jakieś predykcje, co do nadchodzących zmian bądź czynników, które będą zyskiwały na znaczeniu w pozycjonowaniu? Nie, te kwestie pozostawiamy wróżce Velessie ;)
Damian Hliwa
Team Leader działu SEO
New Business i Business Development — rozwój to podstawa!
W dziale New Business pozyskujemy nowych partnerów do współpracy, ale także rozwijamy obecnych klientów. Rozbudowujemy portfolio usług, by jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych Partnerów oraz pracujemy nad udoskonaleniem naszej prezentacji ofertowej, by transparentnie i rzeczowo opowiadać o naszych kompetencjach. Prowadzimy także rekrutację, bo zespół New Business rośnie w siłę.
Dział Business Development to nowa komórka w naszych strukturach. Odpowiada za rozwój oferty agencji, procesów wewnętrznych, ale także kluczowych klientów. Od początku października bardzo intensywnie pracujemy nad tym, aby poznać i zdefiniować pola do rozwoju, a także przygotować strategię wzrostu agencji na najbliższy rok. W te intensywne 3 miesiące zrealizowaliśmy i zamknęliśmy kilka najważniejszych krótkoterminowych projektów, ale rozpoczęliśmy także realizację dużych projektów długoterminowych, których efekty będą widoczne już w 1 kwartale 2022. Ten rok należy do nas! ;)
Karolina Jamka
Team Leaderka działów New Business
i Business Development
Graphic Team – kreatywnie zapracowani
W dziale grafiki wykonaliśmy dla naszych klientów w 2021 roku ponad 7 tysięcy grafik (+ ponad 400 wideo)!
Taka ilość zleceń nie mogła obejść się bez rozbudowania zespołu. W marcu do teamu dołączyli Aga z Kubą, tworząc graficzne trio, dla którego nie ma pikseli nie do przesunięcia, obiektów nie do wyszparowania i kształtów nie do zwektoryzowania.
Z wielką pasją stawialiśmy sobie nowe wyzwania, kładąc szczególny nacisk na rozwój i naukę. Posiadaną wiedzą graficzną dzieliliśmy się na naszym firmowym blogu, gdzie możecie przeczytać o spójności na Instagramie czy bazach z darmowymi zdjęciami. Możemy pochwalić się również dekoracjami brandowymi (w tym dwa neony!) w naszym nowym biurze, do którego przenieśliśmy się w listopadzie.
Chodzą słuchy, że w 2022 wkroczmy z nową usługą tworzenia stron www, a w pierwszym kwartale nasz skład powiększy się o przynajmniej jedną osobę. Może jesteś zainteresowany/a by do nas dołączyć?
Zofia Ziółkowska
Team Leaderka działu Graphic Design
Jak widzicie, nie da się opisać roku 2021 w kilku słowach. Szczerze? Czujemy, że podsumowanie roku 2022 zajmie nam znacznie więcej miejsca!
Obserwujcie nasze kanały na Facebooku i Instagramie! 2022 rok to czas dynamicznego, nieograniczonego rozwoju i będzie nam niezwykle miło, jeśli będziecie towarzyszyć nam w tej przygodzie.