Case study

Jak wygenerowaliśmy ROI z działań SEO na poziomie 2783% w ciągu 6 miesięcy 2022 roku?

SEO może być doskonałą metodą zwiększania sprzedaży i przyciągania nowych klientów – także dla dużych podmiotów i liderów swoich branż. Czasami klucz do sukcesu może tkwić w prostocie i najbardziej podstawowych, acz jakościowych działaniach. Doskonale prezentuje to poniższe Case Study, gdzie pokazujemy, jak przy niewielkim budżecie i w rękach odpowiednich specjalistów, SEO może stać się potężnym wsparciem dla skalowania biznesu, który od lat funkcjonuje na rynku i przez ten czas wykształcił silną pozycję w swojej branży.
KLIENT:
BRANŻA:
cel współpracy:
ZAKRES:
specjalista:
wyniki:

Opis klienta

Cortland.pl to jeden z niewielu Autoryzowanych Resellerów Apple w Polsce, który obecny jest na naszym rodzimym rynku od 1992 roku. Trzon stanowią produkty tejże marki i z racji oficjalnych premier w konkretnych miesiącach (kwiecień i wrzesień), branża ta jest mocno sezonowa.

Dotychczas stosowane były różne strategie i podejścia SEO, jak i różne kampanie marketingowe. Na początku roku 2022 postanowiliśmy skupić się na podstawach i fundamentach, jako jednym z najbardziej efektywnych działań w kontekście pozycjonowania. Skupienie się na fundamentach SEO pozwala na lepszą optymalizację elementów, które wcześniej zostały wdrożone, a w międzyczasie zyskały nowe możliwości i większy potencjał rozwoju. To także świetna możliwość zbudowania lepszej widoczności niewielkim kosztem, ponieważ skupiamy się na relatywnie prostych zmianach, a nie trudnych, deweloperskich wdrożeniach. Precyzyjne i jakościowe podejście do podstawowych etapów SEO pozwala osiągnąć spektakularne rezultaty.

Cel klienta

Celem było uzyskanie lepszych wyników sprzedażowych oraz organicznych, w stosunku do analogicznego okresu w latach poprzednich (które z racji pandemii były na bardzo wysokim poziomie).

By mieć lepsze wyznaczniki osiąganych celów, przygotowaliśmy estymację na 6 kolejnych miesięcy, zakładającą wzrost ruchu organicznego poprzez:

  • poprawienie widoczności dotychczasowych fraz z największym potencjałem (na pozycjach 3-7),
  • zbudowanie widoczności na nowe, długoogonowe słowa kluczowe,
  • wartościowanie ruchu – docieranie do użytkowników będących potencjalnymi klientami, nie natomiast “pustymi sesjami”,
  • budowanie wizerunku eksperta, poprzez publikacje poradników z najczęściej wyszukiwanymi przez użytkowników pytaniami, stricte dotyczącymi produktów Apple.
Jak wygenerowaliśmy ROI z działań SEO na poziomie 2783% w ciągu 6 miesięcy 2022 roku?

Wyzwania

Jednym z największych wyzwań było zmierzenie się i poprawienie wyników z poprzednich lat, przy malejącej tendencji na rynku zakupowym.

Drugą problematyczną kwestią jest krótki cykl życia produktu, czyli wycofywanie produktów, które przez producenta nie są już kontynuowane i nie będą dostępne w sprzedaży.

Wdrożone działania

Na początku zostały jasno określone działania, które będą podejmowane z każdym miesiącem przez najbliższe pół roku. Obejmowały one z pozoru proste, aczkolwiek bardzo skuteczne kroki, mające na celu:

  • dostarczenie lub rozbudowę istniejących, wartościowych treści w obrębie stron kategorii i produktów,
  • przygotowywanie i publikację poradników na blogu, obejmujących odpowiedzi na najczęściej zadawane, przez użytkowników sprzętu Apple, pytania oraz informacje o nowych sprzętach, które miały premierę,
  • strategię linkbuildingu, opartą o jakościowe, mocne portale eksperckie, wizytówki NAP (z racji posiadania wielu salonów sprzedaży w całej Polsce), oraz zbudowanie wielopoziomowego linkowania dla poszczególnych kategorii produktowych,
  • optymalizację istniejących stron wedle reguły: małe zmiany, duże efekty, obejmującą modyfikację sekcji meta, linkowania wewnętrznego czy redagowania opisów pod kątem słów z długiego ogona,
  • re-audyt SEO, dla wychwycenia błędów technicznych i ich poprawienia,
  • przygotowanie nowej mapy witryny i jej aktualizację przy każdorazowej premierze lub braku kontynuacji danej serii produktów.

Efekty

Wdrożona strategia sprawdziła się bardzo dobrze w ujęciu długoterminowym, pomimo że na początku efekty były dalekie od planowanych. Styczeń 2022 przyniósł wzrost ruchu na stronie o 0,4% względem analogicznego miesiąca w poprzednim roku. W lutym 2022 r. ruch organiczny na stronie Cortland spadł o 5,2% w porównaniu do lutego 2021 r. Zważywszy jednak na krótki okres i charakterystykę usługi pozycjonowania, a także fakt, że działania SEO wymagają czasu, była to dla nas sytuacja akceptowalna – tym bardziej, że w początkowym okresie roku sprawdzaliśmy, jak szybko Google reaguje na wprowadzane przez nas zmiany, byliśmy świadomi takiej sytuacji.

W kolejnych miesiącach wdrażane w początkowym okresie działania zaczynały przynosić oczekiwane efekty:

  • Marzec 2022 – ruch organiczny (w porównaniu do marca ubiegłego roku) wzrósł o 10,9%.
  • Kwiecień 2022 – wzrost o 14,8% w stosunku do tego samego miesiąca w ubiegłym roku.
  • Maj 2022 – wzrost o 32% w porównaniu do maja w roku 2021.
  • Czerwiec 2022 – wzrost o 45.4% w porównaniu do czerwca 2021 .
Jak wygenerowaliśmy ROI z działań SEO na poziomie 2783% w ciągu 6 miesięcy 2022 roku?

Wyniki

Finalnie osiągnęliśmy 12,75% wzrostu względem analogicznego okresu w 2021 roku (YOY). Pod względem przychodów wynik YoY był lepszy o ponad 11%. Z perspektywy jednostki liczbowej, 12,75% wzrostu ruchu organicznego i 11% wzrost przychodu może nie robić dużego wrażenia, jednak piszemy o sklepie, który generuje setki tysięcy sesji każdego miesiąca i miliony złotych przychodu. Dodać także należy, że znaczny wpływ na wzrost wyników w Q1 2021 roku miał lockdown spowodowany pandemią, co może wpływać na zaniżenie ostatecznego rezultatu. W praktyce jednak progres zanotowany w kolejnym roku byłby niemożliwy bez wsparcia SEO, a fakt poprawy wyników to niewątpliwy sukces.

Najlepiej prezentuje to współczynnik ROI, czyli zwrot z inwestycji, który na koniec kampanii oscylował na poziomie ok. 2783%! Wszystko to, wdrażając jedynie podstawowe działania, skupiając się na mikro-zmianach i pracując nad fundamentami strony oraz na relatywnie niskim budżecie.

Podsumowanie

SEO to niewątpliwie doskonałe rozwiązanie dla zwiększania sprzedaży i rozwijania biznesów – także w kontekście dużych i popularnych brandów. Odpowiednio zaplanowane działania mogą przynieść korzystne rezultaty również, gdy zaczynamy od niższych budżetów, które następnie będą skalowane.

Niniejsze Case Study to także przykład tego, że nie zawsze najlepszym rozwiązaniem jest skupianie się na  zupełnie nowych, atrakcyjnych działaniach, które mogą przynieść efekty. Warto pamiętać o tym, że wiele możemy osiągnąć, skupiając się na tzw. fundamentach pozycjonowania i podstawowych działaniach. Niekiedy powrót do korzeni oraz bardziej precyzyjne i skrupulatne podejście pozwala osiągnąć bardzo dobre efekty.

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

Podsumowanie:

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

„Współpraca z Get Noticed układa się bardzo pomyślnie. Realizowane dla nas działania SEO, SEM przynoszą wymierne korzyści, z miesiąca na miesiąc generując coraz to lepsze wyniki. Na szczególną uwagę zasługuje świetny kontakt z pracownikami agencji, a także profesjonalne i zaangażowane podejście do współpracy. Zawsze możemy liczyć na pomysły w kwestii usprawnień i zmian, mogących poprawić skuteczność działań reklamowych, jak i pełne wsparcie w realizacji naszych celów oraz inicjatyw. Get Noticed polecamy z pełną odpowiedzialnością. To świetny Partner biznesowy dla każdej firmy, szukającej skutecznych i kompleksowych rozwiązań marketingowych.”
Zbigniew Czerniewicz - Cortland
Dyrektor Generalny
case studies

Sprawdź, jak zwiększyliśmy ROAS o 266% dzięki kampaniom sezonowym!

Czas czytania 4 min Czy warto realizować kampanie sezonowe? Na przykładzie naszego case study pokazujemy, że tak! Kampanie z produktami sezonowymi mogą stanowić spore wyzwanie dla marketerów. Jak najlepiej wykorzystać moment sezonu? W niniejszym case study pokazujemy, jak przy odpowiednio przygotowanej ofercie oraz wiedzy eksperckiej naszych specjalistów, już w drugim miesiącu współpracy osiągnęliśmy wyższy zwrot z inwestycji, niż ten, który klient uznał za satysfakcjonujący.

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Czas czytania 8 min Wydatki na kampanie reklamowe w YouTube z roku na rok ulegają zwiększeniu. Coraz więcej reklamodawców decyduje się na model reklamy wideo, jednak wielu klientów ma wątpliwości dotyczące rzeczywistej mierzalności tych reklam. Podstawowe wskaźniki nie zawsze udzielają informacji o tym, czy reklama wideo przyniosła oczekiwany efekt. Badania Brand Lift oraz Search Lift są działaniami dostarczającymi ponadstandardowych wskaźników efektywności, które odpowiadają na najtrudniejsze pytania. W poniższym case study przedstawiamy, jak dla naszego Partnera Cortland.pl przeprowadziliśmy wymienione badania i zmierzyliśmy w nowy sposób efektywność kampanii.

case study

Pozwól przekonać się naszymi wynikami.

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!