Typy kampanii Facebook Ads – „sprzedaż z katalogu”. Jak wykorzystać ten cel reklamowy?

Nieodzownym elementem każdego sklepu internetowego jest posiadanie katalogu produktów. Dlaczego więc nie wykorzystać go w zwiększeniu sprzedaży za pomocą Facebook Ads?

W poniższym tekście dowiesz się czym, jest wspomniany wyżej cel reklamowy oraz co go wyróżnia i co potrzebujemy, aby go poprawnie skonfigurować, ale nie tylko.
Zapraszam do lektury!

Czym jest „sprzedaż z katalogu”?

„Sprzedaż z katalogu” to bardzo specyficzny typ kampanii. Odbiorca widzi produkty, które wybierzemy wcześniej do reklamowania, a jeśli użyjemy remarketingu, to jesteśmy w stanie przypomnieć użytkownikowi o danym produkcie w różnym odstępie czasowym od jego ostatniego wejścia na produkt. Dodatkowo możemy zastosować sprzedaż krzyżową, aby dokonać kolejnej sprzedaży w postaci produktów podobnych. 
Jak widzimy możliwości, jest co najmniej kilka.

utworzenie nowej kampanii facebook ads - sprzedaż z katalogu

Dla kogo jest cel „sprzedaż z katalogu”? 

Kampania zdecydowanie jest skierowana dla sklepów internetowych oferujących najróżniejsze rodzaje produktów. Istnieją jednak wyjątki, których Facebook nie pozwala reklamować, czyli m.in. wyroby medyczne, produkty dla dorosłych czy hazard. Ich pełną listę można znaleźć tutaj.

Co charakteryzuje „sprzedaż z katalogu”? 

Jak ustaliliśmy wcześniej – „sprzedaż z katalogu” to bardzo specyficzny typ reklamy, jednak bardzo skuteczny pod względem konwersji. Okej, zatem nasuwa się pytanie, czym różni się ten rodzaj kampanii od klasycznej konwersji? Otóż w sprzedaży z katalogu możemy dokonać:

  • Sprzedaży krzyżowej, czyli reklamowania wybranego zestawu produktów wśród osób, które zakupiły produkt z innego zestawu produktów, w czasie wskazanym przez nas. Przykładowo odbiorca kupił kurtkę narciarską, ale mogą go interesować rękawiczki do kompletu i tym sposobem, możemy wyświetlić mu reklamę z zestawem produktów, który zawiera tylko rękawiczki.
  • Remarketingu konkretnych produktów, czyli wyświetlanie dokładnie tych produktów, które oglądali lub dodali do koszyka, ale nie zakupili w czasie wskazanym przez nas. 
  • Sprzedaży dodatkowych produktów, czyli reklamowanie produktów podobnych, które wyświetliły produkty z tego zestawu w czasie wskazanym przez nas. Przykładowo odbiorca ogląda kurtkę, a dzięki sprzedaży dodatkowej możesz pokazać mu również kurtkę, która jest droższa. 
utworzenie nowej grupy odbiorców facebook ads - sprzedaż z katalogu

Co możemy osiągnąć za pomocą celu “sprzedaż z katalogu”?

No właśnie, po co to wszystko? Kampania z tym celem powinna być jednym z głównych motorów napędowych sprzedaży dla e-commerce. Dzięki tej kampanii możemy dotrzeć do odbiorcy produktem dopasowanym do niego, więc w efekcie mamy o wiele większe szanse na sprzedaż.

Co potrzebujemy, aby stworzyć kampanię z celem „sprzedaż z katalogu”? 

Wiemy już,  po co jest sprzedaż z katalogu oraz co możemy zyskać dzięki tej kampanii i czym się charakteryzuje. W takim razie nasuwa się pytanie- czego potrzebujemy, aby rozpocząć działania? 

  • Jak podpowiada nazwa kampanii, przede wszystkim jest nam potrzebny katalog produktów. Aby go stworzyć potrzebne będzie źródło danych, które odzwierciedla Naszą ofertę na stronie internetowej. Więcej na ten temat znajdziecie tutaj. Następnie w menadżerze sprzedaży dodajemy katalog i postępujemy wg instrukcji. 
    Facebook lubi porządek i dokładne opisy, więc wymagane są takie parametry jak: id, availability, description, image link, link, title, price. Można dodać wiele dodatkowych parametrów, które znajdziesz tutaj.
dodanie katalogów kampanii facebook ads - sprzedaż z katalogu
  • Niezbędny będzie też piksel Facebooka, który służy do budowania grup odbiorców, wyciągania konwersji i generowania statystyk o sposobie korzystania z witryny. Jeśli jeszcze nie macie zainstalowanego piksela na swojej stronie, to sam Facebook powie jak zrobić to najlepiej o tutaj.

Po poprawnie wgranym feedzie produktowym i działającym pikselu nie pozostaje nic jak tylko stworzyć pierwszą kampanię! 

Podsumowanie 

To by było na tyle! Właśnie przyswoiłeś/aś podstawową wiedzę na temat celu reklamowego, jakim jest „sprzedaż z katalogu”. To jak? Czas na pierwszą kampanię Facebook Ads?

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 0 Średnia: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

dlaczego warto oraz na jakie współczynniki zwracać uwagę

Analityka w e-commerce – dlaczego warto oraz na jakie współczynniki zwracać uwagę

Analityka internetowa jest jedną z podstawowych kwestii, o które warto zadbać podczas prowadzenia działalności w internecie. Dlaczego warto analizować każdy element strony? Jak odpowiednio podejść do tematu analityki internetowej? Jakie wskaźniki są kluczowe? Dlaczego występują różnice pomiędzy źródłami danych? Na powyższe pytania oraz na wiele innych odpowiemy w tym artykule.

Czytaj więcej >