Opis klienta
Black Bunny to nowy sklep internetowy działający w branży erotycznej. Branży, która posiada wiele obostrzeń, a jednocześnie zyskuje coraz więcej wyszukiwań w internecie. Black Bunny opiera swoją strategię na dyskrecji i profesjonalizmie, a ze swoimi produktami chce dotrzeć do osób nowoczesnych i świadomych siebie.
Ustalony cel
Celem sklepu było zbudowanie reklam od zera i szybkie uzyskanie zwrotu z inwestycji (ROAS). Za cel poboczny postawiliśmy sobie wzrost zapytań na frazę brandową sklepu, który jeszcze nie był rozpoznawalny. W związku z czym była to dla nas istotna wskazówka aby skoncentrować się w naszej strategii na generowaniu sprzedaży i stopniowym budowaniu zasięgu marki.
Wprowadzone zmiany
Analiza potencjału reklamy
Pierwszą czynnością od której rozpoczęliśmy układanie planu pracy było sprawdzenie potencjału fraz w planerze słów kluczowych. Okazało się że search volume na frazy takie jak “wibrator” jest o wiele wyższy, niż budżet. W związku z tym postawiliśmy na szczegółowe frazy z długim ogonem (np. czarny wibrator marki X) oraz tzw. SKAG (ang. single keyword ad group) zakładającą po jednym słowie kluczowym w każdym typie dopasowania do jednej grupy reklam. Takie frazy mają mniejszą liczbę wyszukiwań, ale za większą szanse na zdobycie konwersji.
W związku z tym słowa kluczowe o dużej ilości zapytań, na które nie starczyłoby nam budżetu dodaliśmy w osobnej kampanii ustawiając bardzo niskie stawki za kliknięcie, przez co kampania szybciej mogła uzyskać rentowność. Jednocześnie kampania pełniła charakter kampanii zasięgowej – sprowadziliśmy więcej ruchu na stronę, co budowało rozpoznawalność marki.
Wyzwanie stanowiły obostrzenia Google Ads, które ograniczały możliwość reklamowania produktów i akcesoriów erotycznych w reklamach produktowych w Google (nie wyświetlają się razem z wynikami wyszukiwań, dostępne są tylko w zakładce zakupy),
nie jest możliwe również uruchomienie kampanii remarketingowej, ani graficznej kampanii zasięgowej, dlatego całą uwagę skupiliśmy na kampaniach tekstowych.
Podjęte działania
- Podział kampanii tekstowych na sprzedażowe (frazy long tail) i zasięgowe (frazy generyczne – np. wibrator),
- frazy generyczne ustawiliśmy na niskich stawkach za kliknięcie (CPC),
- podział słów kluczowych po jednym na grupę reklam (SKAG – single keyword adgroup),
- użyliśmy kampanii RLSA (remarketing w kampaniach tekstowych) – targetowanie reklam na listę użytkowników którzy już byli na stronie (szczególnie przydatne w kampaniach na ogólne frazy – w celu dostosowywania stawki za kliknięcie).
Efekt
Dzięki zbudowaniu tak szczegółowej struktury kampanii uzyskaliśmy na nowo powstałym sklepie przychód na poziomie 6 zł z zainwestowanej jednej złotówki. ROAS 600%.
Efektem drugorzędnym było rozpoczęcie budowania rozpoznawalności marki – ten efekt niesamowicie zaskoczył, ponieważ nowo powstały sklep (kwiecień 2019) uzyskał wzrost w zapytaniach, aż o 45% już w pierwszym miesiącu prowadzonych przez nas działań (lipiec 2019). 90% ruchu i przychodów na stronie pochodzi z kampanii Google Ads – dlatego też efekty zwiększenia rozpoznawalności przypisujemy kampaniom.