Odbierz darmowy audyt
darmowa konsultacja

Umocnimy Twój biznes.

Wypełnij formularz by skontaktować się z nami, a umówimy się z Tobą na krótką rozmowę, po której wykonamy audyt Twoich reklam. Całkowicie za darmo. 

Case study

Wzrost przychodów o ponad 300% w e-commerce – SEO, które przynosi efekty!

Działania SEO przynoszą efekty! Pozycjonowanie pozwoliło uzyskać 339% więcej przychodu dla e-commerce w branży opakowań i zmaksymalizować zyski w najgorętszym okresie w roku. Zapraszamy do zapoznania się z naszym case study dotyczącym działań dla marki Paxit.
KLIENT:
BRANŻA:
cel współpracy:
ZAKRES:
specjalista:
wyniki:

Opis klienta

Paxit.pl to sklep internetowy oparty o platformę Magento, który posiada szeroką gamę kartonów i akcesoriów do pakowania. Nasz klient stale poszerza asortyment oferowanych produktów. Oferta jest skierowana zarówno do klientów B2B, jak i do każdego klienta detalicznego. Dobrej jakości, wytrzymałe opakowania kartonowe to podstawa działania e-commerców, które wysyłają produkty do klientów. W ofercie sklepu znaleźć można również materiały do pakowania. Naszą współpracę w zakresie pozycjonowania rozpoczęliśmy w listopadzie 2020 roku.

Wzrost YoY [2020 vs 2021] z działań pozycjonerskich:

  • + 101% nowych użytkowników,
  • +110% sesji,
  • +177% transakcji,
  • +339% więcej przychodu.

Cel klienta

Za główny cel postawiliśmy maksymalizację widoczności sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania i pozyskanie ruchu z tego kanału. Rezultatem tych działań i jednocześnie naszym zamiarem było zwiększenie konwersji sprzedaży produktów klienta.

Prace nad pozycjonowaniem sklepu

Osiągnięcie wyników nie byłoby możliwe, gdyby nie ścisła współpraca na linii klient-agencja. Odbyte spotkania pozwoliły nam zrozumieć perspektywę naszego partnera oraz wskazać rekomendowane przez nas kierunki rozwoju. Po określeniu kierunku działań oraz po ostatecznych ustaleniach przyszedł czas na realizację usługi i wdrażanie szerzej zakrojonych rozwiązań.

Techniczne aspekty SEO

W ramach naszych prac zoptymalizowaliśmy m.in. takie elementy jak:

  • meta tagi,
  • nagłówki,
  • treści – zarówno ich rozszerzenie, jak i optymalizacja,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • dostępność strony dla Googlebota.

Ponadto, zakończyliśmy pierwszy etap prac związanych z przebudową drzewa kategorii i uruchomieniem nowych, tematycznych kategorii. Kwestie techniczne to nie wszystko – w zakresie naszych prac znalazły się także konsultacje z klientem dotyczące UX. Zmiany użytecznościowe pozwoliły użytkownikom na łatwiejsze i sprawniejsze korzystanie z serwisu.

Rozbudowa contentu sklepu

Działania nad rozbudową treści oparliśmy przede wszystkim na uzupełnieniu nowych kategorii o tematyczne teksty prezentujące ofertę Paxit. Ponadto, dostarczyliśmy również opisy na wybrane karty produktów.

Rozbudowa contentu pozwoliła na powiązanie z serwisem nowych fraz. Przełożyło się to na przyrost słów kluczowych kojarzonych przez Google z serwisem paxit.pl, co doskonale obrazuje wykres pochodzący z narzędzia Ahrefs:

seo wspolpraca

Efekty

Wyniki pozycjonowania sklepu – skuteczność wyszukiwania i widoczność

Możemy z dumą oświadczyć, że nasz cel, czyli zwiększenie widoczności sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania został osiągnięty (uspokajamy, że to jeszcze nie koniec!). Nasze działania przełożyły się na uzyskanie dodatkowych 110% sesji, które wygenerowały 177% więcej transakcji.

Na wykresie pochodzącym z Google Search Console widoczny jest wzrost wyświetleń, za którymi idzie zwiększenie liczby kliknięć w podstrony w wynikach wyszukiwania:

Wzrost przychodów o ponad 300% w e-commerce - SEO, które przynosi efekty!

Nasze obserwacje potwierdza także wykres z narzędzia Semstorm:

Wzrost przychodów o ponad 300% w e-commerce - SEO, które przynosi efekty!

Ruch w listopadzie 2020 roku osiągnął wartość 791, rok później w listopadzie 2021 było to już 2825 i ciągle rośnie!

Działania contentowe przyniosły widoczne efekty w postaci wzrostu fraz kluczowych, na które widoczny jest serwis.

Poniżej prezentujemy wykres przedstawiający liczbę fraz w top 3:

Wzrost przychodów o ponad 300% w e-commerce - SEO, które przynosi efekty!

Na starcie naszej współpracy w listopadzie 2020 roku było ich tylko 24. Poprawiliśmy ten wynik i rok później, w listopadzie 2021 roku, osiągnęliśmy liczbę 82. Natomiast miniony rok zakończyliśmy ze 113 frazami w top3.

Jeśli chodzi o frazy w top 10 wyników wyszukiwania, to ich wzrost prezentujemy na poniższym wykresie:

Wzrost przychodów o ponad 300% w e-commerce - SEO, które przynosi efekty!

Na starcie współpracy, w top 10 znajdowały się 133 frazy kluczowe. Rozbudowa treści na stronie i odpowiednia optymalizacja sprawiły, że rok po starcie współpracy tych fraz było już 370, a rok 2021 zamknęliśmy, mając 423 frazy w top 10. Identycznie jak w przypadku zakresu top 3 – wartość ta nadal rośnie. Są to też doskonałe podstawy do tego, by frazy te pięły się w górę — wprost w zakres top 3.

Przyrost liczby fraz w top 50 doskonale obrazuje, że tworzenie nowych treści dla użytkowników przynosi efekt w postaci poszerzenia zasobu słów, z którymi Google wiąże stronę.

Wzrost przychodów o ponad 300% w e-commerce - SEO, które przynosi efekty!

Na początku, w listopadzie 2020 roku tych fraz było 866. Po roku wartość ta wzrosła do 1395, by już w styczniu 2022 roku osiągnąć 2276 fraz kluczowych w top 50!

Pozycjonowanie Paxit – to dopiero początek!

Znając dalsze plany rozwoju klienta i przygotowaną przez nas strategię działań, jesteśmy przekonani, że obecne rezultaty dla organicznych wyników wyszukiwania to dopiero początek.

W temacie tego projektu nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Wraz z klientem pracujemy nad dalszą optymalizacją sklepu internetowego. Nie pozostaje więc nic innego, jak wypatrywać Paxit w organicznych wynikach wyszukiwania na coraz to nowsze frazy!

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

Podsumowanie:

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

może zainteresuje cię też...

Ponad 360% wzrostu wartości przychodu w stosunku do roku poprzedniego dla klienta z branży opakowań.

Paxit to certyfikowana hurtownia opakowań z tektury, która posiada bogaty asortyment kartonów różnego zastosowania tj. opakowania e-commerce, kartony transportowe czy opakowania produktowe. Paxit dostarcza swoje produkty na terenie całej Polski, oferując przy tym terminowość oraz najwyższą jakość obsługi. Firma stawia duży nacisk na troskę o środowisko naturalne, dlatego oferowane pudełka powstają z surowców pochodzących z recyklingu.
#seommerce
Zapisz się na bezpłatny Webinar SEO dla e-commerce!
Sukces zawarty w tekstach,
22 czerwca 2022, 12:00
czyli co musisz wiedzieć
o tworzeniu treści pod SEO
Zewsząd słyszysz, że „content is king” i tworzenie treści jest niezwykle istotne pod kątem pozycjonowania. Na tym webinarze uzyskasz odpowiedź, dlaczego tak jest, jakie treści tworzyć oraz skąd brać pomysły na prowadzenie bloga.

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!