iOS 14 kontra Facebook Ads – jakie zmiany nas czekają?

Wprowadzenie systemu iOS 14 od Apple wywołało poruszenie w świecie reklam! Sprawdź jak iOS 14 wpłynie na Facebook Ads i co możesz zrobić! Sprawdź najnowszy wpis Get Noticed!

W tym artykule dowiesz się

  • Jakie zmiany zostały wprowadzone razem z aktualizacją iOS 14.
  • Co oznacza to dla danych, które zbiera Twoja strona.
  • Jak przygotować się na zmiany, co wprowadzić na koncie.

Wszystkie zmiany opierają się na nowym systemie Apple iOS 14 oraz nowo wprowadzonej aplikacji AppTrackingTransparency. Zapoznaj się z oficjalnymi komunikatami Facebooka i przygotuj się na zmiany z naszym podsumowaniem.

Od momentu pierwszego ogłoszenia zmian idących za aktualizacją systemu Apple do iOS 14 w świecie marketingowym wrze. Wokół aplikacji AppTrackingTransparency już powstało sporo niedopowiedzeń i niejasności, szczególnie dla reklamodawców, którzy tę nowość mogą odczuć najmocniej. Na czym polegają zmiany i jak się na niego przygotować? Zapnij pasy i wyruszamy w podróż po zmianach idących wraz z aktualizacją iOS 14.

AppTrackingTransparency – bezpieczeństwo i transparentność

Zadaniem nowej aplikacji jest wyświetlanie monitu o dostępie do danych dla danej lokalizacji. Od teraz użytkownik może sam wybrać do jakiego momentu chce udostępniać swoje dane. Rośnie więc konflikt na linii Apple – Facebook. Dla Apple od wielu lat priorytetem jest zwiększenie bezpieczeństwa i transparentności działań. Jednocześnie większa prywatność użytkowników to większa możliwość kontroli udostępnianych danych.

“Wszystkie odcienie szarości” – konflikt Facebook – Apple

Według Facebooka Apple wprowadza zasady, które dotyczą tylko zewnętrznych rozwiązań, reklamy w Apple pozostaną takie same. AppTrackingTransparency będzie afektował na działania wobec aplikacji oraz zdarzeń konwersji. Facebook, reagując na te działania, wprowadza opcję zagregowanego pomiaru zdarzeń, polegającego na wyszczególnieniu zdarzeń w kolejności, względem wyznaczonych priorytetów. Pierwsze osiem wyszczególnionych zdarzeń, będzie możliwe do wybrania w kontekście optymalizacji reklam. W momencie, gdy użytkownik wygeneruje więcej, niż 8 zdarzeń, przypisane będą te, które zostały ustalone wobec najwyższego priorytetu. Rośnie więc konflikt na linii Facebook – Apple, ponieważ to właśnie Facebook może stracić najwięcej (reklamy są jego głównym zarobkiem), a to pośrednio wpłynie na małe firmy, które skalują swoją sprzedaż właśnie na tym portalu.

Zmiany w iOS 14 – jakie kroki możesz podjąć już dziś

Jest szereg rzeczy, które możesz zrobić na swoim koncie biznesowym na Facebooku, a które pomogą przygotować się na ewentualnie skutki zmian. Ta część zawiera szereg technicznych wskazówek i jeżeli potrzebujesz pomocy, lub masz więcej pytań związanych ze zmianami, śmiało napisz do nas

Działanie #1 – weryfikacja domeny w Biznes Managerze

Zweryfikuj swoją domenę w biznes managerze. Listę domen w Twoim biznes managerze znajdziesz tutaj. Jeżeli przy nazwie domeny znajduje się czerwone kółeczko, musisz zweryfikować stronę. Jeżeli strony nie ma, dodaj ją poprzez kliknięcie w przycisk dodaj. Następnie weryfikacja jest możliwa na 3 sposoby: Weryfikacja konfiguracji DNS, Przesłanie pliku HTML, Meta-tag Verification.

iOS 14 kontra Facebook Ads - jakie zmiany nas czekają?

Działanie #2 – atrybucja konwersji na Facebooku

Ustawienie atrybucji konwersji na przedział 7 dni od kliknięcia i 1 dzień od wyświetlenia. Co zostało więc wycofane? Mowa tutaj o 28-dniowym przedziale atrybucji z kliknięcia oraz 7-dniowym przedziale z wyświetlania, co może mieć realny wpływ na wyniki kampanii. W istocie, reklamodawcy w wielu przypadkach będą mogli zaobserwować spadek liczby raportowanych konwersji. Z drugiej strony, krótszy przedział atrybucji, powoduje, że dane są świeższe.

iOS 14 kontra Facebook Ads - jakie zmiany nas czekają?

Manager Reklam -> Dostosuj kolumny -> Porównanie przedziałów atrybucji

Działanie #3 – przygotuj zdarzenia w reklamach

Przygotuj zdarzenia tak, aby znalazły się tam wszystkie zdarzenia, które są niezbędne, w odpowiednim priorytecie, względem założeń firmy. Dobra wiadomość jest taka, że zdarzenia są dobierane w kolejności od ważniejszego, a więc w przypadku sklepu będzie to zakup, a potem 7 następnych niższych zdarzeń. Ważne jest więc, aby sprawdzić jakie zdarzenia nie są już mierzone i czy grupy na nich oparte są wciąż aktywne w reklamach. 

iOS 14 kontra Facebook Ads - jakie zmiany nas czekają?

Manager zdarzeń -> Piksel -> Pomiar zagregowanych zdarzeń

Nie obawiaj się więc, że Twoje reklamy na Facebooku przestaną całkowicie działać. Dzięki dobremu przygotowaniu się do wprowadzonych zmian będziesz w stanie dalej osiągać dobre wyniki z kampanii, albo zlecisz to nam!

Zmiany w reklamach Facebooka – wciąż głodny wiedzy? 

Więcej o zmianach wprowadzonych równocześnie z iOS 14 dowiesz się na oficjalnych źródłach Facebooka, polecamy:

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 13 Średnia: 2.5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Marketing partyzancki? Tylko z zaskoczenia.

Marketing Partyzancki, czyli sky is (not) the limit!

Codziennie jesteśmy przytłoczeni ogromem reklam i promocji. Czasem aż trudno znaleźć miejsce lub sytuację, do których jeszcze nie dotarły. Efekt? Jesteśmy odporni na wiele chwytów reklamowych, haseł i krzykliwych grafik. Agencje i działy marketingowe zostały więc postawione przed wyjątkowo trudnym zadaniem, aby zdobyć atencję odbiorcy.

Czytaj więcej >