iOS 14 kontra Facebook Ads – jakie zmiany nas czekają?

Wprowadzenie systemu iOS 14 od Apple wywołało poruszenie w świecie reklam! Sprawdź jak iOS 14 wpłynie na Facebook Ads i co możesz zrobić! Sprawdź najnowszy wpis Get Noticed!

W tym artykule dowiesz się

  • Jakie zmiany zostały wprowadzone razem z aktualizacją iOS 14.
  • Co oznacza to dla danych, które zbiera Twoja strona.
  • Jak przygotować się na zmiany, co wprowadzić na koncie.

Wszystkie zmiany opierają się na nowym systemie Apple iOS 14 oraz nowo wprowadzonej aplikacji AppTrackingTransparency. Zapoznaj się z oficjalnymi komunikatami Facebooka i przygotuj się na zmiany z naszym podsumowaniem.

Od momentu pierwszego ogłoszenia zmian idących za aktualizacją systemu Apple do iOS 14 w świecie marketingowym wrze. Wokół aplikacji AppTrackingTransparency już powstało sporo niedopowiedzeń i niejasności, szczególnie dla reklamodawców, którzy tę nowość mogą odczuć najmocniej. Na czym polegają zmiany i jak się na niego przygotować? Zapnij pasy i wyruszamy w podróż po zmianach idących wraz z aktualizacją iOS 14.

AppTrackingTransparency – bezpieczeństwo i transparentność

Zadaniem nowej aplikacji jest wyświetlanie monitu o dostępie do danych dla danej lokalizacji. Od teraz użytkownik może sam wybrać do jakiego momentu chce udostępniać swoje dane. Rośnie więc konflikt na linii Apple – Facebook. Dla Apple od wielu lat priorytetem jest zwiększenie bezpieczeństwa i transparentności działań. Jednocześnie większa prywatność użytkowników to większa możliwość kontroli udostępnianych danych.

“Wszystkie odcienie szarości” – konflikt Facebook – Apple

Według Facebooka Apple wprowadza zasady, które dotyczą tylko zewnętrznych rozwiązań, reklamy w Apple pozostaną takie same. AppTrackingTransparency będzie afektował na działania wobec aplikacji oraz zdarzeń konwersji. Facebook, reagując na te działania, wprowadza opcję zagregowanego pomiaru zdarzeń, polegającego na wyszczególnieniu zdarzeń w kolejności, względem wyznaczonych priorytetów. Pierwsze osiem wyszczególnionych zdarzeń, będzie możliwe do wybrania w kontekście optymalizacji reklam. W momencie, gdy użytkownik wygeneruje więcej, niż 8 zdarzeń, przypisane będą te, które zostały ustalone wobec najwyższego priorytetu. Rośnie więc konflikt na linii Facebook – Apple, ponieważ to właśnie Facebook może stracić najwięcej (reklamy są jego głównym zarobkiem), a to pośrednio wpłynie na małe firmy, które skalują swoją sprzedaż właśnie na tym portalu.

Zmiany w iOS 14 – jakie kroki możesz podjąć już dziś

Jest szereg rzeczy, które możesz zrobić na swoim koncie biznesowym na Facebooku, a które pomogą przygotować się na ewentualnie skutki zmian. Ta część zawiera szereg technicznych wskazówek i jeżeli potrzebujesz pomocy, lub masz więcej pytań związanych ze zmianami, śmiało napisz do nas

Działanie #1 – weryfikacja domeny w Biznes Managerze

Zweryfikuj swoją domenę w biznes managerze. Listę domen w Twoim biznes managerze znajdziesz tutaj. Jeżeli przy nazwie domeny znajduje się czerwone kółeczko, musisz zweryfikować stronę. Jeżeli strony nie ma, dodaj ją poprzez kliknięcie w przycisk dodaj. Następnie weryfikacja jest możliwa na 3 sposoby: Weryfikacja konfiguracji DNS, Przesłanie pliku HTML, Meta-tag Verification.

iOS 14 kontra Facebook Ads - jakie zmiany nas czekają?

Działanie #2 – atrybucja konwersji na Facebooku

Ustawienie atrybucji konwersji na przedział 7 dni od kliknięcia i 1 dzień od wyświetlenia. Co zostało więc wycofane? Mowa tutaj o 28-dniowym przedziale atrybucji z kliknięcia oraz 7-dniowym przedziale z wyświetlania, co może mieć realny wpływ na wyniki kampanii. W istocie, reklamodawcy w wielu przypadkach będą mogli zaobserwować spadek liczby raportowanych konwersji. Z drugiej strony, krótszy przedział atrybucji, powoduje, że dane są świeższe.

iOS 14 kontra Facebook Ads - jakie zmiany nas czekają?

Manager Reklam -> Dostosuj kolumny -> Porównanie przedziałów atrybucji

Działanie #3 – przygotuj zdarzenia w reklamach

Przygotuj zdarzenia tak, aby znalazły się tam wszystkie zdarzenia, które są niezbędne, w odpowiednim priorytecie, względem założeń firmy. Dobra wiadomość jest taka, że zdarzenia są dobierane w kolejności od ważniejszego, a więc w przypadku sklepu będzie to zakup, a potem 7 następnych niższych zdarzeń. Ważne jest więc, aby sprawdzić jakie zdarzenia nie są już mierzone i czy grupy na nich oparte są wciąż aktywne w reklamach. 

iOS 14 kontra Facebook Ads - jakie zmiany nas czekają?

Manager zdarzeń -> Piksel -> Pomiar zagregowanych zdarzeń

Nie obawiaj się więc, że Twoje reklamy na Facebooku przestaną całkowicie działać. Dzięki dobremu przygotowaniu się do wprowadzonych zmian będziesz w stanie dalej osiągać dobre wyniki z kampanii, albo zlecisz to nam!

Zmiany w reklamach Facebooka – wciąż głodny wiedzy? 

Więcej o zmianach wprowadzonych równocześnie z iOS 14 dowiesz się na oficjalnych źródłach Facebooka, polecamy:

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 13 Średnia: 2.5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

spójność grafik

7 wskazówek, jak uzyskać spójność graficzną profilu na Instagramie

Jesteś przedsiębiorcą lub zajmujesz się marketingiem w firmie, zatem na pewno wiesz, jak ważna jest komunikacja przez social media. Być może prowadzisz już profil firmowy, ale nie widzisz jego efektów ani zaangażowania followersów pod postami. Może potrzebujesz spojrzeć na swój profil z boku i zastanowić się, czy jest interesujący, angażujący a przede wszystkim… spójny.

Czytaj więcej >