Kampania Facebook Ads na Black Friday

Szykując się na Czarny Piątek, nie zapomnij o swojej strategii na Facebooku. Zobacz, jak przygotować efektywną kampanię Facebook Ads na Black Friday oraz komunikację w social mediach.

Black Friday to czas największych wyprzedaży na przestrzeni całego roku kalendarzowego. Prawdziwe zakupowe szaleństwo ma miejsce w Stanach Zjednoczonych, jednak trend ten także w Polsce cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dowiedz się, jak stworzyć efektywną i zarazem efektowną kampanię Facebook Ads na Black Friday.

Panujący w czasie Czarnego Piątku zakupowy nastrój klientów może przyczynić się do znacznego wzrostu sprzedaży w Twoim sklepie. Jednak, aby tak się stało musisz dokładnie przemyśleć i zaplanować swoje działania już kilka tygodni wcześniej. Dlaczego? Potencjał sprzedażowy Black Friday dostrzega również Twoja konkurencja, która nie śpi i z roku na rok jest coraz liczniejsza. Twoim zadaniem jest przebić się przez nią i dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszego grona klientów.

W artykule dzielimy się wskazówki dotyczącymi prowadzenia działań w ramach kampanii Facebook Ads oraz komunikacji z odbiorcami w mediach społecznościowych.
Kampanie podzieliliśmy na dwa typy:

  • Kampania zasięgowa (przed Black Friday),
  • Kampania sprzedażowa (w trakcie Black Friday).

Kampania zasięgowa (przed Black Friday)

Jeśli ruch w Twoim sklepie jest bardzo mały lub nie ma go wcale, proponujemy, abyś rozpoczął swoje działania od kampanii zasięgowej. Celem takiej kampanii będzie budowanie wizerunku i świadomości marki wśród odbiorców, a także zaznajomienie ich z logo marki i jej produktami. W takim rodzaju kampanii dobrze sprawdzi się wideo, ponieważ wystarczy, że użytkownicy obejrzą minimum 3 sekundy filmu, abyś mógł ich retargetować. W przypadku postów statycznych potrzebujesz aktywności związanej z kreacją.

Jeśli odbiorcy zetkną się z Twoją firmą odpowiednio wcześnie, istnieją większe szanse na to, że zapadnie im w pamięci, a w momencie podjęcia decyzji o zakupie, wybiorą Twoją ofertę spośród innych, konkurencyjnych. Kampanię zasięgową możesz rozpocząć ok. 2-3 tygodnie przed Black Friday.

Budżet reklamowy i grupy odbiorców

Z racji tego, że większość reklam jest wyświetlana w modelu aukcyjnym, musisz pamiętać o tym, że reklamy w okresie Black Friday będą droższe, ze względu na dużą liczbę reklamodawców walczących o uwagę odbiorcy. Dlatego pamiętaj o tym, aby zaplanować swój budżet reklamowy. Z doświadczenia wiemy, że dobrze jest zwiększyć go przynajmniej o 30-40%.
Odpowiednio wcześnie przygotuj grupy niestandardowych odbiorców. Przy Black Friday nie muszą być one bardzo precyzyjne, ważne, aby obejmowały takie grupy jak:
Przed Black Friday:

  • lookalike z zakupów,
  • lookalike z add to cart,
  • własne niestandardowe grupy według zainteresowań i zachowań odbiorców.

W trakcie Black Friday:

  • aktywni na stronie www,
  • aktywni na fanpage’u,
  • aktywni na Instagramie.

Kreacje reklamowe

Przygotuj kreacje reklamowe odpowiednio wcześnie, na wypadek gdyby zaszła konieczność ręcznego sprawdzania reklam. W przypadku gorącego okresu, jakim jest Black Friday mogłoby potrwać to bardzo długo. Jeśli nie wiesz, jakie wymiary powinny mieć Twoje reklamy, aby dobrze się wyświetlały, zobacz nasz wpis o aktualnych wymiarach grafik na fb. Gdy Facebook zatwierdzi już przygotowane przez Ciebie reklamy, zaplanuj je, aby automatycznie włączyły się w dzień Black Friday. Zastosuj reguły automatyczne, aby po zakończeniu ich wyświetlania, włączyły się reklamy zastępcze.

Jak sam Facebook pisze – “Zazwyczaj proces sprawdzania reklam trwa do 24 godzin, jednak w niektórych przypadkach może potrwać dłużej.” Dlatego nie ma co odkładać publikowania reklam na ostatnią chwilę, ponieważ Facebook lubi nadużywać “niektórych przypadków” w takich sytuacjach ;)

Jak przygotować skuteczne kreacje reklamowe?

  • Wykorzystaj formaty reklamowe, które będą angażować i przykują uwagę odbiorcy. Według nas najlepiej sprawdzą się do tego kolekcje, karuzele, materiały błyskawiczne i reklamy dynamiczne.
  • Przygotuj promocję, która będzie naprawdę atrakcyjna dla Twoich klientów. Dobrze, jeśli wysokość rabatu będzie większa niż 10%. O tym, jak w atrakcyjny sposób przedstawić swoje zniżki, dowiesz się z naszego artykułu o 5 protipach na Black Friday.
  • Zastosuj ograniczenia czasowe swojej oferty, po to, aby wzbudzić w odbiorcach poczucie pilności.
  • Podkreśl, że ilość produktów jest limitowana. To również pobudzi klientów do działania i szybszego dokonania zakupu.
  • Do kreacji statycznych wybieraj zdjęcia najchętniej kupowanych produktów, które przedstawiają produkt w atrakcyjny sposób. Niech zdjęcia będą możliwie jak najlepszej jakości.
  • Zadbaj o spójność wizualną wszystkich materiałów reklamowych oraz postów w mediach społecznościowych.
  • Nie wymyślaj koła na nowo. Jeśli już wcześniej przeprowadzałeś kampanie promocyjne, sprawdź co wtedy konwertowało najlepiej i wykorzystaj to ponownie, wprowadzając jedynie drobne poprawki w copy lub grafice.

Social Media przed i w trakcie Black Friday

Poinformuj odbiorców o tym, że szykujesz dla nich coś specjalnego. Nie zdradzaj jednak szczegółów. Niech będą to jedynie zapowiedzi zaplanowanych promocji. Przygotuj w tym celu intrygujące grafiki i copy, które podsycą ciekawość Twoich fanów. W artykule o 5 protipach podpowiadamy, jaki jest najlepszy czas na rozpoczęcie komunikacji o promocji.

Informacja o wielkiej promocji w Twoim sklepie musi zostać opublikowana zaraz po północy w Czarny Piątek. Zaplanuj posty na cały okres wyprzedaży oraz przygotuj wcześniej materiały, które opublikujesz w relacjach na Instagramie i Facebooku. Pamiętaj, aby w tym czasie być szczególnie aktywnym w mediach społecznościowych.

Skonfiguruj funkcję zakupów na swoim koncie na Instagramie, aby oznaczać produkty w relacjach i postach. Z centrum pomocy dowiesz się, jak dodawać znaczniki w postach oraz Stories.
Nasza rada: W postach na Instagramie stosuj hasztagi związane z Black Friday, dzięki którym potencjalni klienci będą mogli łatwiej Cię odnaleźć.

Kampania promocyjna (w dzień Black Friday)

  • Stwórz reklamy banerowe i produktowe, które zachęcą odbiorców do wzięcia udziału w wyprzedaży.
  • Wykorzystaj reklamy dynamiczne i dodaj na nich nakładki graficzne z hasłem Black Friday oraz informacją o obniżce. Z centrum pomocy Facebooka dowiesz się, jak dodać nakładki i ceny do reklam dynamicznych. Reklamy dynamiczne wyświetlaj w Stories na Facebooku i Instagramie oraz w aktualnościach na Insta.
  • Ustaw katalog produktów tak, aby zaktualizował się zaraz po północy, po to, aby wyświetlały się w nim obowiązujące zniżki.

Do kogo możesz kierować komunikaty o promocji?

  • grupy podobnych odbiorców (lookalike),
  • osób, które dokonały zakupu w ciągu 7/14/30 dni,
  • osób, które dodały produkt do koszyka w ciągu 30 dni,
  • osób, które odwiedziły Twoją stronę w ciągu 30 dni.

Decyzja o tym, do kogo będziesz kierować swoje reklamy, w głównej mierze zależy od Twojej grupy docelowej, a także specyfiki Twojego produktu. Reklamy możesz kierować do ww. osób w ciągu 7/14/30 dni lub nawet dłużej w zależności od tego, jak często kupowane są Twoje produkty. Jeśli są one kupowane rzadko, listy odbiorców powinny być dłuższe.

Przed Black Friday pamiętaj także o swojej kampanii w Google Ads. Przeczytaj nasz artykuł o Black Friday w e-commerce i przygotuj swój sklep na najgorętszy okres w roku.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 10 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Jak przygotować kampanie reklamową na święta

Końcówka listopada oraz początek grudnia to czas, kiedy wszyscy zaczynają myśleć o prezentach świątecznych. Właściciele sklepów internetowych również w tym okresie powinni zacząć myśleć o tym jak sprawić własnej firmie prezent w postaci zwiększenia sprzedaży i zdobyciu zainteresowania jak największej liczby użytkowników przeglądających oferty internetowe. Stworzyć kampanię reklamową w Google Ads czy Facebook Ads może każdy, jednak należy się przede wszystkim zastanowić jakie są najważniejsze kwestie, na których należy się skupić by osiągnąć zamierzony cel, aby nie “przepalić” budżetu zainwestowanego w reklamy.

Czytaj więcej >