Udostępnianie list remarketingowych innym kontom Google Ads

Chcesz dowiedzieć się dlaczego warto udostępnić listy remarketingowe i co możesz w taki sposób uzyskać? Z naszego artykułu dowiesz się jak udostępnić listy remarketingowe innym kontom Google Ads. Sprawdź!

 

Korzystanie z konta MCK w łatwy sposób umożliwia udostępnianie list remarketingowych na inne konta. Choć opcja ta jest dosyć zawiła, pokażemy, jak można to zrobić szybko, łatwo i bez żadnych problemów.

W tym artykule dowiesz się:

Dlaczego warto udostępnić listy remarketingowe?

Prowadząc więcej niż jedno konto reklamowe Google Ads powiązane z tym samym biznesem, nie musimy od nowa budować list na każdym z nich i czekać, aż zostaną zapełnione odbiorcami. Dzięki możliwości udostępniania list remarketingowych już od pierwszego dnia wyświetlania reklam na nowym koncie wykorzystamy istniejące grupy użytkowników.Oba konta domyślnie zbierają użytkowników na dwie osobne listy odbiorców. W tym przypadku zastosowanie tych samych list będzie miało największy sens. Pozwoli nam to na zbieranie informacji na temat użytkowników, którzy weszli na naszą stronę informacyjną, ale nie przeszli na stronę sklepu, aby dokonać zakupu.

Jak udostępnić listy remarketingowe z jednego konta na drugie?

Poniżej przedstawimy szczegółowo krok po kroku, jak udostępnić listy z jednego konta na drugie. 

Aby pojawiła się możliwość wdrożenia takiego procesu, będziemy potrzebować:

  • konta, na które chcemy udostępnić listy remarketingowe,
  • udostępnionych list remarketingowych z innego konta,
  • uruchomionego remarketingu na poziomie konta MCK,

Ponadto oba konta muszą znajdować się na na jednym wspólnym koncie MCK.

1. Pierwszym i jednocześnie najważniejszym krokiem jest udostępnienie możliwości korzystania z list remarketingowych na poziomie konta menedżerskiego, co pozwoli na udostępnianie ich na pozostałe konta. Należy pamiętać, że udostępnianie list remarketingowych jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku posiadania uprawnień administracyjnych takiego konta. Nie można tego dokonać, wchodząc na konto przez swoje MCK. Poniżej przedstawiamy ścieżkę, która pozwoli na wdrożenie zmiany w zakresie swojego konta menedżerskiego:

  • Zaloguj się na konto klienta i w prawym górnym rogu wybierz Narzędzia
  • W sekcji Zasoby wspólne kliknij Zarządzanie odbiorcami
  • W menu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”
  • W sekcji Dostęp do list remarketingowych należy kliknąć w przełącznik, który pozwala udostępnić listy remarketingowe.
Dostęp do list remarketingowych na koncie Google Ads
Widok list remarketingowych Google Ads


2. Zmiana konta remarketingowego na konto menedżera:

  • Zaloguj się na swoje konto MCK i wybierz kolejno Ustawienia > Ustawienia subkonta,
  • Zaznacz na liście konto, z którego chcesz udostępnić listy,
  • Kliknij przycisk Edytuj i wybierz Zmień menedżera,
Zmiana menadżera list remarketingowych
  • Po wybraniu “Zmień menedżera” dostaniemy informację na temat tego, jak nasza decyzja wpłynie na dalsze funkcjonowanie konta oraz prośbę o jej potwierdzenie.

3. Korzystanie z udostępnionej listy z poziomu MCK:

Chcąc dodać udostępnione listy odbiorców do nowego konta, należy:

  • kliknąć Narzędzia i w sekcji Zasoby wspólne przejść do Zarządzanie odbiorcami

pojawią się tutaj wszystkie używane oraz nieużywane listy odbiorców. Niedawno udostępnione listy remarketingowe będą znajdowały się w tej drugiej grupie. Aby je rozdzielić, zalecamy dodanie kolumny Właściciel. W ten sposób łatwiej da się odróżnić, które listy należą do obecnego konta, a które zostały jedynie udostępnione.

Jeżeli wszystkie powyższe czynności zostały prawidłowo wykonane, nie pozostaje nam nic innego, jak tylko przejść na konto, na którym chcemy używać udostępnionych wcześniej list remarketingowych i dodać je do odpowiedniej kampanii.

Dodatkowe informacje na temat udostępniania list odbiorców można znaleźć również na stronie: https://support.google.com/google-ads/answer/6123188?hl=pl

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 1 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Jak przygotować kampanie reklamową na święta

Końcówka listopada oraz początek grudnia to czas, kiedy wszyscy zaczynają myśleć o prezentach świątecznych. Właściciele sklepów internetowych również w tym okresie powinni zacząć myśleć o tym jak sprawić własnej firmie prezent w postaci zwiększenia sprzedaży i zdobyciu zainteresowania jak największej liczby użytkowników przeglądających oferty internetowe. Stworzyć kampanię reklamową w Google Ads czy Facebook Ads może każdy, jednak należy się przede wszystkim zastanowić jakie są najważniejsze kwestie, na których należy się skupić by osiągnąć zamierzony cel, aby nie “przepalić” budżetu zainwestowanego w reklamy.

Czytaj więcej >