Ekspansja na rynki zagraniczne

14 czerwca
Dowiedz się, jak efektywnie i krok po kroku rozpocząć ekspansję zagraniczną.
Prowadzące:
Karolina Jamka i Monika Kosmowska
Ekspansja na rynki zagraniczne
14 czerwca
Warszawa

Ekspansja zagraniczna to jeden z najbardziej perspektywicznych kierunków dla przedsiębiorców chcących efektywnie skalować swój biznes. Warto jednak pamiętać, że sprzedaż na rynkach zagranicznych powinna być poparta odpowiednimi przygotowaniami, wyborem właściwego rynku, przygotowanej strategii produktowej, logistyki, obsługi klienta, a także dedykowaną strategią marketingową, w ramach której uwzględnione zostaną możliwości lokalnych platform reklamowych i specyfika konsumentów.

Według raportu e-izba.pl aż 67% firm rezygnuje z ekspansji na rynki zagraniczne ze względu na brak doświadczenia i wiedzy. Właśnie dlatego w naszym szkoleniu postanowiliśmy przekazać zarówno nasze wieloletnie doświadczenia, wynikające ze współpracy z setkami firm, sprzedającymi na rynkach zagranicznych, ale także praktyczną wiedzę, dzięki której dowiesz się jakie działania powinna podjąć Twoja firma, aby: zacząć sprzedawać za granicą, odpowiednio przygotować się na logistykę towarów, budowanie swiadomości marki, marketing, wymagania prawne i rozliczeniowe, tłumaczenia i lokalizację językową oraz wiele innych aspektów związanych z ekspansją na rynki zagraniczne.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Dlaczego warto wziąć udział?

Praktyczne wskazówki i wiedza dotycząca każdego etapu ekspansji

Poznasz najlepsze praktyki wychodzenia na rynki zagraniczne, jak i rozwijania sprzedaży, jeśli już prowadzisz biznes za granicą.

Konkretne dane i wnioski na temat ekspansji na rynki zagraniczne.

Nie tylko teoria, ale także praktyka. Przygotowaliśmy zestaw ćwiczeń, które pomogą samodzielnie planować strategiczne działania przy ekspansji zagranicznej

Program szkolenia Ekspansja na rynki zagraniczne

10:00 - 11:00

Jak przygotować się do ekspansji zagranicznej?

  • Wprowadzenie do ekspansji. Możliwości i wymagania, przykłady firm, które osiągnęły sukces na rynkach zagranicznych.
  • Jak ustalić cele ekspansji, założenia przychodowe, ROAS, COS
  • Z jakich środków finansować ekspansję?
  • Jak uzyskać dofinansowanie na ekspansję i skąd?
  • Jak określić najlepiej sprzedające się produkty?
  • Jak określić potencjalne bariery wejścia na rynek zagraniczny?
  • Ćwiczenie praktyczne: w jaki sposób ustalić obszary, które wymagają dostosowania przy ekspansji?
  • 11:00 - 11:15

    Przerwa kawowa

    11:15 - 12:30

    Jak wybrać odpowiedni kierunek ekspansji?

  • Jak przeprowadzić analizę rynków zagranicznych?
  • Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych? Omówienie zbiorów danych, stron ze statystykami i raportami, podmiotów badających rynki i narzędzi.
  • Jak przeprowadzić analizę różnic kulturowych i zwyczajów konsumenckich na danym rynku?
  • Jak przeprowadzić analizę otoczenia biznesowego i konkurencji na rynku zagranicznym?
  • Przeprowadzenie analizy dostępnych narzędzi marketingowych i sprzedażowych na danym rynku.
  • Jak wyciągać wnioski?
  • Ćwiczenie praktyczne
  • 12:30 - 14:00

    Przygotowanie strategii produktowej i cenowej

  • Jak określić, które produkty najlepiej sprzedawać na rynku zagranicznym?
  • Jak określić personę klienta na rynku zagranicznym?
  • Analiza konsumentów kupujących na rynkach zagranicznych i kupujących od podmiotów zagranicznych
  • Jak zbadać preferencje klienta na rynku zagranicznym
  • Co musisz dostosować do danego rynku? Lokalizacja językowa, obecność firmy na rynku, wymogi prawne, wymogi księgowe, dane kontaktowe, dane rozliczeniowe
  • Czy produkty spełniają normy i certyfikaty danego rynku? Jak przeanalizować wymagane certyfikaty i poświadczenia jakości? Skąd i jak je uzyskać?
  • Które metody płatności zaimplementować na rynkach zagranicznych i dlaczego to jest tak ważne?
  • Ćwiczenie praktyczne: Jak określić cennik produktów? Jak oszacować marżę na danym rynku i ceny konkurencji? Praktyczne porady i przydatne narzędzia.
  • 14:00 - 15:00

    Przerwa lunchowa (we własnym zakresie)

    15:00 - 16:00

    Logistyka i obsługa klienta

  • Metody dystrybucji towarów. Które wybrać w kontekście specyfiki biznesu i danego rynku?
  • Jak wybrać dostawców? Czy korzystać z lokalnych dostawców, czy międzynarodowych?
  • Jak zaplanować politykę zwrotów towarów?
  • Jak dostosować możliwości składania reklamacji?
  • Obsługa klienta rynku zagranicznego – znajomość języka natywnego danego rynku czy obsługa w j. angielskim?
  • Jak pozyskiwać opinie i rekomendacje od klientów na rynkach zagranicznych, jak budować social proof?
  • 16:00 - 16:15

    Przerwa kawowa

    16:15 - 17:30

    Strategia komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych

  • Jak powinna wyglądać strategia marketingowa na rynkach zagranicznych?
  • Co powinna uwzględniać strategia marketingowa przy ekspansji?
  • Które kanały marketingowe wybrać do komunikacji na rynkach zagranicznych?
  • Które działania reklamowe wdrożyć podczas ekspansji?
  • W jaki sposób komunikować się z odbiorcami na rynkach zagranicznych?
  • Jak tłumaczyć komunikaty i jak dostosowywać treść publikacji, by były zrozumiałe dla odbiorców zagranicznych?
  • Analityka na rynkach zagranicznych. O czym musisz pamiętać i jak analizować dane właściwie?
  • Narzędzia marketingowe, z których musisz korzystać przy ekspansji na rynki zagraniczne.
  • Dlaczego warto korzystać z lokalnych marketplace’ów i wyszukiwarek?
  • Przykłady case studies/ działań z ekspansji na rynki zagraniczne.
  • 17:30 - 18:00

    Sesja Q&A

    Prowadzące:

    Ekspansja na rynki zagraniczne
    Karolina Jamka

    Business Development Manager

    Business Development Manager w Get Noticed Agency, certyfikowanej agencji digital 360, która skaluje wyniki sklepom e-commerce. Karolina dba o rozwój i markę agencji oraz budowanie relacji biznesowych. Od ponad 10 lat doradza w zakresie performance marketingu i SEO, z którym jest związana od początku swojej kariery zawodowej. Od ponad czterech lat certyfikowana ekspertka DIMAQ Professional i prowadząca zajęcia na uczelniach wyższych.

    Ekspansja na rynki zagraniczne
    Monika Kosmowska

    Expansion Specialist

    Expansion Specialist w Get Noticed Agency. Kulturoznawczyni z wykształcenia i pasji, od 4 lat związana z digital marketingiem, a od 12 lat tworzy strategie sprzedażowe dla Klientów B2B z różnych segmentów rynku: FMCG, Beauty, Fashion, DYI, Home & Decor. Nieustannie poszerza swoją wiedzę na temat ekspansji, zwyczajów zakupowych oraz specyfiki lokalnych rynków. Prelegentka wydarzeń branżowych oraz współtwórczyni pierwszego kanału na Youtube poświęconego ekspansji zagranicznej – GOinternational.