Optymalizacja konwersji

Podaruj klientom jeszcze lepsze doświadczenia i obserwuj, jak rosną Twoje zyski.
Hej!

napisz do nas

analiza zachowań klientów
dane z różnych źródeł
wdrażanie rekomendacji
dopasowanie do twoich celów

Pozwól zwiększyć konwersje w Twoim sklepie

Obserwuj, jak ruch na Twojej stronie rośnie.

I nie chodzi tu o rosnącą liczbę odbiorców – to zyskujesz dzięki strategii SEO. Wprowadzenie działań skoncentrowanych na UX sprawi, że klienci zostaną dłużej na Twojej stronie i będą w nią bardziej zaangażowani. A im dłużej klient jest obecny, tym większa szansa, że przekonasz go do swojej oferty i zostaniesz w jego pamięci.

Zdobądź więcej konwersji.

Zoptymalizowanie konwersji i włączenie do marketingu działań z zakresu UX to świetny sposób, by w krótkim czasie i stosunkowo tanio zwiększyć ilość dokończonych czynności, jakich oczekujesz od swoich klientów. To może być wypełnienie koszyka zakupowego i dokończenie transakcji, zapisanie do newslettera i każda spośród innych akcji, na których Ci zależy.

Zachęć klientów do powrotu i zbuduj lojalną społeczność.

Kiedy Twoja strona internetowa podoba się klientom i daje im przyjemne oraz satysfakcjonujące doświadczenia, chętnie do niej wracają i polecają ją znajomym. Z UX i optymalizacją konwersji zbudujesz społeczność klientów ufających Twojej marce i dających Ci szansę na rozwój firmy.

Zrozum lepiej swoich klientów i stwórz ofertę, która sprzeda się lepiej.

Optymalizacja konwersji i działania UX to doskonała okazja do lepszego poznania swoich klientów. Z nami dowiesz się, które obszary Twojej strony najbardziej podobają się odbiorcom, a które są przez nich pomijane. Poznasz ścieżkę, jaką pokonuje Twój potencjalny klient od wejścia na stronę po dokonanie zakupu, wypełnienie formularza lub każdego innego celu, jaki obrałeś i zlokalizujesz miejsca, w których z tego rezygnuje. Z taką wiedzą udoskonalisz swoją ofertę i sprzedasz więcej.

Popraw wizerunek swojej firmy.

Nowoczesna strona, w pełni dopasowana do potrzeb i oczekiwań Twoich klientów to Twoja najlepsza wizytówka. Przeanalizujmy konwersje na Twojej witrynie, wzbogacimy ją o elementy, jakich spodziewają się odbiorcy i zbudujemy silne, pozytywne skojarzenia klientów z Twoją marką. To zaowocuje w przyszłości.

SEO w naszym wykonaniu to coś więcej.

Jako agencja świadoma zmian zachodzących w świecie i Internecie łączymy w swoich działaniach SEO z UX. Wynikiem tego jest SXO, czyli realizacja celów pozycjonowania z poszanowaniem potrzeb i doświadczeń użytkownika. Nie ma tu miejsca na copywriting SEO pt. „upchać jak najwięcej fraz kluczowych” ani podejrzany link building. Gramy fair, dajemy Ci pełny wgląd w nasze działania i celujemy w wysokie, ale też solidne i stabilne pozycje, które przyniosą Ci długoterminowe zyski i spokojny sen.

Optymalizacja ścieżki konwersji to...

Dokładna i profesjonalna analiza UX.

Znasz swoją stronę internetową na wylot. Oglądasz ją niemal każdego dnia. W swoim sklepie zrobiłbyś zakupy prawdopodobnie z opaską na oczach. To normalne i mile widziane, ale przez to nie jesteś w stanie dostrzec problemów z UX – małych rzeczy, które mogą odpowiadać za problemy ze sprzedażą. Przykład – wiesz, że w większości przypadków przycisk „dodaj do koszyka” działa dużo lepiej niż „kup teraz”? A to tylko jeden z konkretów, które dla Ciebie mamy.

Spojrzymy świeżym okiem na Twoją stronę.

Mówi się, że po udoskonaleniu 20% zaniedbanych obszarów strony internetowej można poprawić doświadczenia użytkowników nawet o 80%. Niezły wynik, prawda? Razem go osiągniemy! Spojrzymy na Twoją stronę świeżym okiem i dokładnie ją przeanalizujemy, skupiając się na elementach takich jak:

  • analiza ścieżki konwersji i ścieżki poznawczej
  • analiza micropy — małych tekstów robiących dużą różnicę
  • analiza koszyka porzuceń
  • analiza rozpraszaczy i wielu innych istotnych pól w ścieżce konwersji
  • analiza kolorów i kontrastu
  • analiza wielkości elementów zgodnie z wytycznymi WCAG (Web Content Accessibility Guidelines)
  • ...i nie tylko

Przekażemy rekomendacje i wdrożymy je za Ciebie.

Co wyróżnia nas z grona innych agencji? To, że prześlemy Ci nie tylko konkretne raporty z rekomendacjami na poprawę użyteczności strony, ale – w ramach usługi – wdrożymy je za Ciebie. W ten sposób zyskujesz więcej czasu i spokój ducha, bo masz pewność, że Twoją stronę internetową udoskonalą specjaliści.

Optymalizacja konwersji
Optymalizacja konwersji

Optymalizacja ścieżki konwersji to działanie, którym bezsprzecznie warto się zainteresować. Zwłaszcza, gdy prowadzisz kampanie marketingowe z różnych kanałów prowadzących na Twoją stronę. W ramach swoich działań zadbaj także o umieszczanie opinii o produkcie lub usłudze. Dane wskazują, że nawet 79% użytkowników online deklaruje, że ufa recenzjom w internecie tak samo jak osobistym rekomendacjom od znajomych lub rodziny. Warto więc zadbać o pozytywny wizerunek i opinie użytkowników w sieci.

Jakub Trybuła

SEO Specialist

Sprawdź, co więcej możemy Ciebie dla Ciebie zrobić.
Baza wiedzy
Konwersje najprościej podzielić na dwa typy:
  • mikrokonwersje
  • makrokonwersje
Do mikrokonwersji możemy zaliczyć takie działania, jak zapis do newslettera, kontakt przez formularz, czy dodanie produktu do koszyka – czyli wszystko to, co może przybliżyć użytkownika do makrokonwersji. Makrokonwersją jest natomiast finalizacja zakupu czy rejestracja (np. na wydarzenie).

Czynniki wpływające na konwersję możemy podzielić na dwie grupy: niezależne od nas oraz te, na które mamy wpływ.

Do czynników, na które nie mamy wpływu możemy zaliczyć sezonowość, modę/obecne trendy czy nawet pogodę. Do czynników, na które mamy wpływ natomiast: wiarygodność marki, promocje, wykorzystywane kanały pozyskiwania ruchu, konkurencyjność oferty, społeczny dowód słuszności.

Każdorazowo, niezależnie od prowadzonego biznesu, powinno nam zależeć na jak najwyższym Conversion Rate. Jednakże na podstawie badań możemy określić, jaki jest średni współczynnik konwersji w zależności od branży, co pozwoli nam odnieść się do naszego obecnego CR. Przykładowo, średni współczynnik konwersji dla produktów luksusowych wynosi jedynie 0,6%, natomiast dla branży związanej z pielęgnacją ciała i włosów to już 3,5%.

Według ostatnich badań blisko 70% użytkowników porzuca koszyki. Oznacza to, iż 7 na 10 osób nie finalizuje transakcji w sklepie internetowym. Powodów porzuceń może być mnóstwo, jednak najczęściej są to:

  • zbyt długi proces zakupowy,
  • dodatkowe koszta, o których użytkownik dowiaduje się dopiero w procesie zakupowym,
  • brak możliwości zakupu bez rejestracji konta,
  • brak zaufania do strony.

Case study