Jak założyć Facebooka – tworzenie fanpage

Fanpage to wizytówka Twojej firmy w mediach społecznościowych. Zobacz, jak założyć go 5 krokach.
Nie czekaj na sukces – działaj!
Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się, jak nasze rozwiązania mogą pomóc Twojemu biznesowi osiągnąć nowe wyżyny. Nasz zespół ekspertów jest gotowy, aby wspierać Cię na każdym kroku – od strategii po realizację. Z nami Twój biznes nie zna granic. Zacznij swoją podróż do sukcesu teraz!
Spis treści

Chciałbyś reklamować swoją firmę i jej usługi na szerszą skalę? Fanpage to sprawdzony sposób na zaznaczenie obecności swojej marki w Internecie oraz jej szybki rozwój. Dowiedz się, jak w 5 krokach założyć fanpage swojej firmy na Facebooku.

Skoro zainteresowała Cię tematyka tego artykułu, to z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, jak potężnym narzędziem jest Facebook oraz jak wielu ma użytkowników, wśród których są Twoi potencjalni klienci. Prawdopodobnie jest to powodem, dla którego chcesz założyć fanpage. Jednak ważne jest to, aby jego założenie było świadome. Dlatego na początku powiemy Ci czym jest fanpage, jaką rolę odgrywa oraz jakie cele biznesowe możesz dzięki niemu osiągnąć.

Następnie krok po kroku przeprowadzimy Cię przez proces zakładania fanpage’a oraz uzupełniania podstawowych informacji, dzięki którym będziesz mógł sprawnie przejść do rozwoju swojej marki online.

Czym jest fanpage?

Fanpage jest to strona Twojej firmy na Facebooku, na której możesz zamieszczać informacje o swojej marce, jej produktach lub usługach. To także miejsce do prowadzenia działań promocyjnych firmy oraz komunikacji z klientami. Czym fanpage różni się od profilu osobistego? Profilu używamy, jako kanału do publikowania treści z życia prywatnego, czy też budowania relacji ze znajomymi.

Fanpage umożliwia korzystanie z szeregu funkcji, które z poziomu profilu prywatnego są nieosiągalne. Należy do nich dostęp do płatnej reklamy (Facebook Ads), różnych formatów reklamowych oraz statystyk strony.

Założenie fanpage’a może pomóc Ci w:

  • dotarciu do nowych klientów,
  • promowaniu produktów i usług,
  • budowaniu społeczności i relacji z klientami,
  • budowaniu rozpoznawalności marki oraz wizerunku eksperta,
  • zwiększeniu sprzedaży.

Jak założyć Facebooka – tworzenie fanpage

Krok 1 

Zaloguj się na swój profil prywatny na Facebooku. Jeśli jeszcze go nie masz, możesz założyć go przechodząc na stronę główną Facebooka

Fanpage możesz utworzyć z trzech różnych miejsc na Facebooku:

  1. Strona główna, a dokładniej widok strony przed zalogowaniem – aby utworzyć stronę swojej firmy kliknij w opcję Utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy znajdującą się w prawym, dolnym rogu.

Tworzenie fanpage'a z poziomu strony głównej

2. W prawym, górnym rogu po zalogowaniu się na Facebooka – wybierz Utwórz, a następnie Strona.

Widok aktualności na Facebooku

3. Sekcja Strony w pasku po lewej stronie – w nowej karcie pojawi się opcja Utwórz stronę.

Tworzenie fanpage'a z sekcji strony

Lub bezpośrednio z tego miejsca przejść do utworzenia swojego fanpage’a.

Krok 2

Wybierz kategorię Firma lub marka, aby utworzyć stronę swojej firmy.

Widok tworzenia strony na Facebooku

Krok 3

W tym miejscu Facebook poprosi Cię o informacje, które znajdą się na stronie. Kategoria, adres oraz numer telefonu to dane, które w każdej chwili będziesz mógł zmienić na swoim profilu w zakładce Informacje.

Z nazwą profilu nie zawsze jest tak prosto, dlatego ważne jest, abyś dokładnie przemyślał jaka ma ona być. Użyj w tym celu nazwy swojej marki lub firmy. Nazwa fanpage’a musi być oryginalna oraz powinna dokładnie odpowiadać zawartości strony.

Widok zakładania fanpage'a

Krok 4

Możesz dodać teraz zdjęcie profilowe (avatar) oraz zdjęcie w tle (cover photo) lub pominąć ten krok i wrócić do niego później.

Widok dodawania zdjęcia profilowego

Widok dodawania zdjęcia w tle

Jak zmienić zdjęcie profilowe na Facebooku?

Najedź kursorem na koło po lewej stronie, kliknij Aktualizuj, a następnie wybierz jedną z wymienionych opcji, aby dodać zdjęcie.

Dobrą praktyką jest wykorzystanie logo firmy, jako zdjęcia profilowego.

Zmiana zdjęcia profilowego na fanpage'u

Jak zmienić zdjęcie w tle?

Najedź kursorem na prostokąt na grafice, a następnie wybierz opcję Zmień zdjęcie w tle.

Zmiana zdjęcia w tle na fanpage'u

Wymiary dla avataru i zdjęcia w tle znajdziesz w naszym artykule o aktualnych wymiarach grafik na Facebooku.

Krok 5

Przejdź do sekcji Informacje znajdującej się w kolumnie po lewej stronie i zacznij uzupełniać dane o swojej firmie:

  • Nazwa użytkownika – służy do poinformowania o tym, gdzie odbiorcy znajdą Twoją firmę na Facebooku. Nazwa użytkownika rozpoczyna się od symbolu @. Na stronie znajduje się ona pod avatarem oraz w adresie URL. Dobrze, jeśli nazwa użytkownika jest taka sama jak nazwa firmy.
  • Opis strony (sekcja Więcej informacji) – opowiedz w 1-2 zdaniach, czym zajmuje się Twoja firma oraz przedstaw wartość oferowanych przez nią usług.
  • Nasza historia/our story – to dobre miejsce, aby szerzej opowiedzieć o swojej marce oraz o tym, czym się zajmuje. Przedstaw cechy szczególne, które wyróżniają Twoją firmę na tle konkurencji. Dodaj tytuł oraz zdjęcie w tle, aby uatrakcyjnić swój przekaz.
  • Lokalizacja i godziny otwarcia – jeśli prowadzisz lokalną firmę, np. piekarnię, nie zapomnij uzupełnić informacji o jej lokalizacji oraz godzinach otwarcia. Takie informacje będą przydatne dla osób, które zechcą odwiedzić siedzibę Twojej firmy.
  • Przycisk CTA (call to action) – jest to przycisk wzywający do działania, którego celem jest zachęcenie odbiorców do wykonania określonej czynności na Twojej stronie. Może to być np. przycisk „Zarezerwuj teraz”, jeśli prowadzisz hotel i chcesz, aby Twoi klienci mogli w szybki sposób zarezerwować pobyt. Aby dodać przycisk CTA do swojej strony, wejdź na stronę główną fanpage’a, a następnie pod zdjęciem w tle wybierz opcję Dodaj przycisk.

To już wszystkie podstawowe opcje, o których powinieneś pamiętać podczas tworzenia fanpage’a. Zachęcamy do zapoznania się z sekcją Informacje i uzupełnienia pozostałych danych o firmie.

Jak założyć Facebooka dla firmy?

Posiadanie fanpage na fb niesie za sobą niewątpliwe, wymienione powyżej zalety, a samo założenie strony dla firmy nie wiąże się z trudnościami. Wręcz przeciwnie, założenie fanpage na fb jest proste i przyjemne. Kiedy już wybierzesz rodzaj swojej działalności (firma czy też osoba publiczna lub instytucja), będziesz mógł skupić się na prezentacji swojej marki. Tak, tutaj możesz przekazać wszystkie, niezbędne do kontaktu szczegóły oraz wykreować zainteresowanie Twoją ofertą. Fanpage na fb najlepiej jest stworzyć i prowadzić równolegle do aktualizacji na stronie internetowej, aby stworzyć spójną strategię oraz politykę firmy. Zajrzyj do menu, które wyświetlane jest w formie listy w lewej, górnej części ekranu. Tutaj możesz po kolei otworzyć zakładki i wybrać interesujące Cię opcje. Aby fanpage działał prawidłowo, nie pomijaj tego kroku. Nie zapomnij zaktualizować fotografii profilowej. Doskonale prezentuje się logo firmy w formie zdjęcia głównego oraz siedziba lub pracownicy podczas wykonywania zajęć zawodowych. Kiedy Twój fanpage jest już aktywny, możesz, a wręcz powinieneś skupić się na publikowaniu postów. Regularność oraz atrakcyjność odbioru treści i grafik, w połączeniu ze słowami kluczowymi, stanowiącymi krótki opis firmy pozwolą Ci zyskać grono potencjalnych klientów. Trafić do grupy docelowej dzięki stworzonemu fanpage’owi nie jest tak trudno. Jeśli nie masz czasu na Facebooka, skorzystaj z oferty prowadzenia profilu komercyjnego przez odpowiednich specjalistów. 

Jeśli utworzenie fanpage’a masz już za sobą, zapraszamy do naszego artykułu o tym, jak pisać angażujące posty na Facebooka :)

10 odpowiedzi

    1. W nowej wersji niestety nie ma zakładki „Nasza historia”. Krótką notkę (max. 225 znaków) o firmie, jej usługach i zespole można dodać w sekcji „Informacje ogólne”.

      1. A co zrobić żeby zmienić our story albo usunąć. Nie mogę znaleźć tego w obecnej wersji fb.

      2. W nowej wersji Facebooka sekcja nasza historia znika na stałe. Jeżeli wciąż wyświetla Ci się ta opcja spróbuj przełączyć się na klasyczną wersję Facebooka, albo skontaktować się z supportem, aby zrobił to ręcznie.

  1. A co zrobić jeśli nie da się utworzyć fan page. Pisze że strona niedostepna lub link został uszkodzony.

Skomentuj Paula Hemmerling Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *