darmowa konsultacja

Umocnimy Twój biznes.

Wypełnij formularz by skontaktować się z nami, a umówimy się z Tobą na krótką rozmowę, po której wykonamy audyt Twoich reklam. Całkowicie za darmo. 

Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym

Pozwól sobie na zwiększenie efektywności.

Wykorzystaj pełne możliwości pliku produktowego i zwiększaj swoje przychody!
Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
Znajomość środowiska
e–commerce
Znajomość platform sklepowych
Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
Znajomość środowiska
e–commerce
Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
Znajomość platform sklepowych

Docieraj do nowych klientów.

Odpowiednio stworzony i zarządzany plik produktowy daje możliwość korzystania z reklam Google Product Listing Ad (Google Shopping), kampanii zakupowych na Facebooku czy na popularnych porównywarkach cenowych.

 

Oszczędzaj czas.

Kompleksowo zajmujemy się plikiem produktowym oraz związanymi z nimi procesami. Odpowiednia konfiguracja oraz dbałość o szczegóły pozwala na lepszą optymalizację kampanii. Dzięki temu oszczędzasz czas, który możesz przeznaczyć na rozwój biznesu.

Wykorzystuj potencjał nowych kanałów reklamowych.

Wykorzystanie pliku produktowego umożliwia aktualizację oferowanego asortymentu w wielu kanałach sprzedaży równocześnie, co pozwala znacząco ograniczyć wymagane nakłady pracy.

 

Zwiększ intencje zakupowe.

Wykorzystując plik produktowy w prosty sposób dotrzesz do użytkowników, którzy przeglądali produkty na sklepie, ale nie dokonali transakcji poprzez wyświetlenie im powiązanych produktów z ich zainteresowaniem.

 

Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym to…

Wykorzystanie pliku produktowego jest nieodłącznym elementem nowoczesnego i skutecznego marketingu. Plik produktowy wymagany jest dla reklam produktowych w Google, Facebooku czy w porównywarkach cenowych. Plik produktowy umożliwia sprawną optymalizację i automatyzację działań reklamowych. Przekłada się na zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego i poszerzenie grona potencjalnych klientów.

Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym

Plik produktowy to fundament działań sprzedażowych w sieci. Sam w sobie nie jest narzędziem sprzedaży – nie przekłada się bezpośrednio na zysk. Jego wpływ jest pośredni – umożliwia działanie innym narzędziom oraz sprawne działanie pozostałych procesów.

Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
rozważne działania
Ustrukturyzowany proces.
Działania dostosowane do biznesu. Twojego biznesu. Kluczem do sukcesu jest dobrze zaplanowany proces.
1
Przygotowanie pliku produktowego
Wygenerowanie kompletnego pliku produktowego zawierającego wszystkie produkty znajdujące się w ofercie Twojego sklepu internetowego.
Przygotowanie pliku produktowego
2
Optymalizacja
Do każdego produktu dobieramy odpowiednie atrybuty, czyli cechy produktu takie, jak między innymi: rozmiar, kolor, materiał, płeć (np. w przypadku ubrań) czy wzór.
Optymalizacja
3
Weryfikacja
Za każdym razem, gdy plik zostanie przesłany do odpowiedniego narzędzia jest on weryfikowany zarówno przez system oraz przez nas. Proces ten pozwala na eliminację błędów powstałych podczas jego tworzenia.
Weryfikacja
4
Aktualizacja
Stale kontrolujemy zgodność pliku produktowego ze sklepem.
Aktualizacja
1
Przygotowanie pliku produktowego
Wygenerowanie kompletnego pliku produktowego zawierającego wszystkie produkty znajdujące się w ofercie Twojego sklepu internetowego.
Przygotowanie pliku produktowego
2
Optymalizacja
Do każdego produktu dobieramy odpowiednie atrybuty, czyli cechy produktu takie, jak między innymi: rozmiar, kolor, materiał, płeć (np. w przypadku ubrań) czy wzór.
Optymalizacja
3
Weryfikacja
Za każdym razem, gdy plik zostanie przesłany do odpowiedniego narzędzia jest on weryfikowany zarówno przez system oraz przez nas. Proces ten pozwala na eliminację błędów powstałych podczas jego tworzenia.
Weryfikacja
4
Aktualizacja
Stale kontrolujemy zgodność pliku produktowego ze sklepem.
Aktualizacja
Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
Plik produktowy umożliwia integrację sklepu internetowego z systemami reklamowymi. Dzięki niemu można korzystać z wielu kanałów reklamy, docierając do szerszego grona odbiorców. Według danych 
Smart Insights
, w sklepach internetowych w USA reklamy produktowe Google stanowią obecnie 76,4% wydatków na reklamy w sieci wyszukiwania i zdobywają 85,3% wszystkich kliknięć. Brak lub nieprawidłowy plik produktowy znacząco ograniczają więc liczbę klientów.
Joachim Gaweł

Analitycs Team Leader

baza wiedzy

Do czego służy plik produktowy?

Plik produktowy służy do wymiany informacji między systemami reklamowymi, a sklepem internetowym – umożliwia działania marketingowe reklamujące asortyment sklepu internetowego.

Jak wygląda plik produktowy?

Plik produktowy jest listą produktów z dodatkowymi informacjami, które je opisują. Informacje te nazywamy atrybutami. Dzielimy je na obowiązkowe, które są wymagane przez Google oraz opcjonalne. Przykładowe atrybuty to np. identyfikator, cena czy tytuł produktu.

Jeżeli zmienię konfigurację produktu na stronie to czy on również zaktualizuje się w pliku produktowym?

Tak, produkt zostanie zaktualizowany w pliku produktowym. Należy jednak pamiętać, że aktualizacja nastąpi w dwóch przypadkach:
1. Zaktualizujemy plik ręcznie. Wtedy produkt będzie widoczny w kampaniach reklamowych po ok. 30 – 60 min.
2. Plik zaktualizuje się automatycznie w godzinach nocnych 12.00 – 2.00

Jeżeli w pliku znajdują się produkty niedostępne lub oczekujące na dostawę, to będą wyświetlane w reklamach?

Nie, takie produkty nie są wyświetlane w reklamach natomiast są one wykorzystywane do lepszego uczenia się kampanii remarketingowych, bazujących na użytkownikach, którzy przeglądali poszczególne produkty i na tej podstawie dobierają propozycje powiązanych przedmiotów.

Czy ceny promocyjne ze sklepu będą widoczne w kampaniach opartych o taki plik?

Ceny promocyjne będą widoczne w kampaniach, ale trzeba pamiętać, by dodać je w odpowiedniej formie do pliku produktowego. Ceny należy zawrzeć w parametrze sale_price, który powinien zawierać indywidualną cenę promocyjną dla danego produktu.

Czy można edytować poszczególne parametry produktów w pliku produktowym?

Tak, istnieje możliwość edycji poszczególnych parametrów produktów w pliku produktowym. Można tego dokonać za pomocą reguł automatycznych w panelu administracyjnym danego narzędzia reklamowego.

Jakie parametry w pliku produktowym są wymagane do skonfigurowania podstawowego pliku produktowego?

Parametry wymagane do skonfigurowania podstawowego pliku produktowego dla Google Merchant Center to:

  • identyfikator produktu,
  • tytuł produktu,
  • opis produktu,
  • link bezpośredni do produktu na stronie
  • link do zdjęcia produktu,
  • dostępność produktu,
  • cena produktu,
  • marka produktu,
  • GTIN,
  • stan produktu.

Czy wszystkie produkty z oferty sklepu muszą znajdować się w pliku produktowym?

W pliku produktowym nie muszą znajdować się wszystkie produkty. Niemniej jednak jako agencja rekomendujemy zawarcie całego asortymentu, ponieważ systemy reklamowe mogą się wtedy lepiej nauczyć i dostosować do wyświetlania reklam spersonalizowanych np. w postaci remarketingu dynamicznego.

Jak często odświeża się plik produktowy na poszczególnych kanałach reklamowych?

Plik produktowy w zależności od przeznaczenia aktualizuje się raz dziennie (Google Ads) lub co godzinę (Facebook Ads).

Co to jest plik produktowy?

Jest to plik występujący najczęściej w formacie .xml, .txt będący zbiorem informacji na temat oferowanego asortymentu.