Odbierz darmowy audyt
darmowa konsultacja

Umocnimy Twój biznes.

Wypełnij formularz by skontaktować się z nami, a umówimy się z Tobą na krótką rozmowę, po której wykonamy audyt Twoich reklam. Całkowicie za darmo. 

Wdrożenie Data Layer

Pozwól sobie na wdrożenie warstwy Data Layer.

Zbieraj dokładniejsze dane, dotyczące produktów oraz zachowań zakupowych w e-sklepie!
Wdrożenie Data Layer
Doświadczenie we wdrażaniu Data Layer
Indywidualne podejście
Wdrożenie Data Layer na każdej ścieżce zakupowej
Implementacja niestandardowych kodów na stronie

Buduj lepsze doświadczenia zakupowe.

Wdrożenie Enhanced Ecommerce umożliwia dostarczanie klientom unikalnych wrażeń zakupowych, spersonalizowane treści i promocje oraz pełny proces monitorowania zakupów, to tylko część możliwości, które daje implementacja Data Layer.

Korzystaj z raportów ulepszonego e-commerce.

Oprócz standardowych informacji otrzymujemy możliwość analizowania prowadzonych kampanii, kuponów promocyjnych oraz afiliacji. Dodatkowo w raportach znajdziemy całkowitą ilość i przychód poszczególnych produktów. Pozwala na lepszą optymalizację całej strony oraz przyszłych promocji.

Zbieraj dokładniejsze dane na temat zachowań zakupowych.

Wdrożenie Data Layer pozwala na dokładną analizę zachowań podejmowanych przez użytkowników Twojej witryny. Dzięki temu rozwiązaniu uzyskujesz informacje o ilości dodanych lub usuniętych produktów z koszyka, które przedmioty zostały zakupione oraz jakie transakcje i na jaką kwotę zostały dokonane na stronie.

Usprawniaj pomiar zdarzeń w witrynie.

Wprowadzenie Data Layer na stronę znacznie rozbudowuje możliwości zbierania szczegółowych danych dotyczących zdarzeń na stronie. Odpowiednia konfiguracja pozwala mierzyć na stronie całą ścieżkę zakupową użytkownika, a w późniejszym czasie wyświetlać sprecyzowane reklamy.

Posiadając poprawne dane o sprzedaży w sklepie oraz zachowaniach użytkowników jesteśmy w stanie skuteczniej prowadzić kampanie reklamowe – m.in. Google Ads, określać skuteczność działań SEO, czy analizować inne źródła ruchu na stronie.
Wdrożenie Data Layer to…

Dostęp do informacji o transakcjach, wartości i łącznej liczbie zamówień, współczynnikach konwersji, a w przypadku np. kampanii Google Ads, informacji o kosztach konwersji na poziomie kampanii, grup reklam czy słów kluczowych. Jest to niezbędny element analityki internetowej każdego e-commerce.

Wdrożenie Data Layer
rozważne działania
Przemyślany proces = sukces.
1
Planowanie
Dokładne planowanie oraz rozpisanie poszczególnych zdarzeń, a także zmiennych, pozwoli na dokładniejsze śledzenie poszczególnych działań.
Planowanie
2
Przygotowanie kodów
Po etapie planowania przygotowujemy skrypty i kody, zgodnie z wymaganiami poszczególnych elementów, które kolejno możemy wdrożyć na stronę.
Przygotowanie kodów
3
Wdrożenie
Wdrażamy przygotowane wcześniej kody bezpośrednio na stronę, z zachowaniem wszystkich dokładnych wskazań przez CMS.
Wdrożenie
4
Testowanie
Każde wdrożenie wiąże się z testowaniem wprowadzonych zmian na stronie. Etap ten jest niezbędny, by upewnić się, że wszystko zostało wdrożone poprawnie.
Testowanie
5
Dokumentacja techniczna
Przygotowujemy dokumentację techniczną, przejrzystą i zrozumiałą, dzięki czemu osoby, które będą zajmowały się prowadzeniem strony, łatwo zrozumieją dostępne funkcjonalności oraz sposób korzystania z wprowadzonych przez nas rozwiązań Data Layer.
Dokumentacja techniczna
1
Planowanie
Dokładne planowanie oraz rozpisanie poszczególnych zdarzeń, a także zmiennych, pozwoli na dokładniejsze śledzenie poszczególnych działań.
Planowanie
2
Przygotowanie kodów
Po etapie planowania przygotowujemy skrypty i kody, zgodnie z wymaganiami poszczególnych elementów, które kolejno możemy wdrożyć na stronę.
Przygotowanie kodów
3
Wdrożenie
Wdrażamy przygotowane wcześniej kody bezpośrednio na stronę, z zachowaniem wszystkich dokładnych wskazań przez CMS.
Wdrożenie
4
Testowanie
Każde wdrożenie wiąże się z testowaniem wprowadzonych zmian na stronie. Etap ten jest niezbędny, by upewnić się, że wszystko zostało wdrożone poprawnie.
Testowanie
5
Dokumentacja techniczna
Przygotowujemy dokumentację techniczną, przejrzystą i zrozumiałą, dzięki czemu osoby, które będą zajmowały się prowadzeniem strony, łatwo zrozumieją dostępne funkcjonalności oraz sposób korzystania z wprowadzonych przez nas rozwiązań Data Layer.
Dokumentacja techniczna
Wdrożenie Data Layer

Warstwa danych, czyli obiekt JavaScript przekazujący informacje bezpośrednio z witryny do Menedżera tagów. To dzięki niej właśnie możemy odwoływać się do informacji dotyczących produktów lub poszczególnych stron. Zalecamy wdrożenie warstwy danych w przypadku każdego sklepu internetowego, choć nie tylko, ponieważ znajdzie on również zastosowanie na niektórych stronach usługowych.

Joachim Gaweł

Analitycs Team Leader

baza wiedzy

Jakie korzyści wiążą się z używaniem warstwy danych w Menedżerze tagów?

Zamiast tworzyć odniesienia do zmiennych, informacji o transakcjach, kategorii strony i innych ważnych wskaźników rozproszonych na stronie, Menedżer tagów może łatwo odwoływać się do informacji podanych w kodzie źródłowym warstwy danych. Dzięki Data Layer nie ma potrzeby implementowania kilku różnych kodów, które pozwalałyby na śledzenie poszczególnych zdarzeń w witrynie.

Czy korzystanie z Data Layer jest konieczne?

Korzystanie z Data Layer jest najbardziej rozsądnym rozwiązaniem. Stosowanie pojedynczych kodów JS byłoby bardziej uciążliwe i mniej skuteczne. Data Layer nie jest konieczne, ale jego brak znacząco utrudnia możliwości kategoryzowania zdarzeń, odbywających się w witrynie, a ściśle powiązanych z zachowaniami zakupowymi użytkowników.

Czy konfiguracja DataLayer wymaga określonych umiejętności?

Tak, konfiguracja Data Layer wymaga znajomości JavaScript. Zdecydowanie najlepiej, by wdrożeniem, jak i dostosowywaniem warstwy danych zajmowały się osoby, które posiadają niezbędną wiedzę programistyczną.