Wdrożenie Data Layer

Zbieraj dokładniejsze dane, dotyczące produktów oraz zachowań zakupowych w e-sklepie!
Hej!

napisz do nas

doświadczenie we wdrażaniu Data Layer
indywidualne podejście
wdrożenie Data Layer na każdej ścieżce zakupowej
implementacja niestandardowych kodów na stronie

Pozwól sobie na wdrożenie warstwy Data Layer.

Buduj lepsze doświadczenia zakupowe.

Wdrożenie Enhanced Ecommerce umożliwia dostarczanie klientom unikalnych wrażeń zakupowych, spersonalizowane treści i promocje oraz pełny proces monitorowania zakupów, to tylko część możliwości, które daje implementacja Data Layer.

Korzystaj z raportów ulepszonego e-commerce.

Oprócz standardowych informacji otrzymujemy możliwość analizowania prowadzonych kampanii, kuponów promocyjnych oraz afiliacji. Dodatkowo w raportach znajdziemy całkowitą ilość i przychód poszczególnych produktów. Pozwala na lepszą optymalizację całej strony oraz przyszłych promocji.

Zbieraj dokładniejsze dane na temat zachowań zakupowych.

Wdrożenie Data Layer pozwala na dokładną analizę zachowań podejmowanych przez użytkowników Twojej witryny. Dzięki temu rozwiązaniu uzyskujesz informacje o ilości dodanych lub usuniętych produktów z koszyka, które przedmioty zostały zakupione oraz jakie transakcje i na jaką kwotę zostały dokonane na stronie.

Usprawniaj pomiar zdarzeń w witrynie.

Wprowadzenie Data Layer na stronę znacznie rozbudowuje możliwości zbierania szczegółowych danych dotyczących zdarzeń na stronie. Odpowiednia konfiguracja pozwala mierzyć na stronie całą ścieżkę zakupową użytkownika, a w późniejszym czasie wyświetlać sprecyzowane reklamy.

Posiadanie dokładnych danych o sprzedaży i zachowaniach użytkowników w sklepie internetowym jest kluczowe dla skutecznego prowadzenia kampanii reklamowych, takich jak Google Ads, a także dla oceny efektywności działań SEO i analizy innych źródeł ruchu na stronie. Precyzyjne dane pozwalają na lepsze zrozumienie potrzeb i zachowań klientów, co przekłada się na bardziej celowane i efektywne działania marketingowe.

Wdrożenie Data Layers, czyli warstw danych, umożliwia uzyskanie szczegółowych informacji o transakcjach, takich jak wartość i łączna liczba zamówień, współczynniki konwersji, a także szczegółowe dane dotyczące kosztów konwersji w ramach poszczególnych kampanii, grup reklamowych czy słów kluczowych w Google Ads. Dzięki temu można dokładnie śledzić, jakie działania przynoszą najlepsze wyniki i optymalizować strategie marketingowe w czasie rzeczywistym.

Data Layers stanowią niezbędny element analityki internetowej dla każdego sklepu e-commerce. Pozwalają na zbieranie i analizowanie danych w sposób uporządkowany i łatwy do interpretacji. Dzięki temu menedżerowie e-commerce mogą podejmować bardziej świadome decyzje, które przyczyniają się do wzrostu sprzedaży, poprawy doświadczeń klientów i zwiększenia ogólnej efektywności działalności sklepu internetowego.

Wdrożenie Data Layer
Wdrożenie Data Layer

Wdrożenie DataLayer pozwala na gromadzenie dokładniejszych danych, dotyczących produktów oraz zachowań zakupowych w sklepie internetowym. Główną zaletą tego rozwiązania jest możliwość implementacji Enhanced Ecommerce. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa jest analiza nowych istotnych informacji oraz podejmowanie lepszych decyzji biznesowych.

Joachim Gaweł

Analitycs Team Leader

Sprawdź, co więcej możemy Ciebie dla Ciebie zrobić.
Baza wiedzy

Zamiast tworzyć odniesienia do zmiennych, informacji o transakcjach, kategorii strony i innych ważnych wskaźników rozproszonych na stronie, Menedżer tagów może łatwo odwoływać się do informacji podanych w kodzie źródłowym warstwy danych. Dzięki Data Layer nie ma potrzeby implementowania kilku różnych kodów, które pozwalałyby na śledzenie poszczególnych zdarzeń w witrynie.

Tak, konfiguracja Data Layer wymaga znajomości JavaScript. Zdecydowanie najlepiej, by wdrożeniem, jak i dostosowywaniem warstwy danych zajmowały się osoby, które posiadają niezbędną wiedzę programistyczną.

Korzystanie z Data Layer jest najbardziej rozsądnym rozwiązaniem. Stosowanie pojedynczych kodów JS byłoby bardziej uciążliwe i mniej skuteczne. Data Layer nie jest konieczne, ale jego brak znacząco utrudnia możliwości kategoryzowania zdarzeń, odbywających się w witrynie, a ściśle powiązanych z zachowaniami zakupowymi użytkowników.

Case study