Na szczęście, istnieje rozwiązanie, dzięki któremu w szybki oraz stosunkowo tani sposób można dotrzeć do osób zainteresowanych konkretnymi towarami. Mowa tu oczywiście o systemie reklamowym Allegro Ads. Rozwiązania systemu reklamowego od Allegro pozwalają wyświetlać oferty zarówno na szczycie wyników wyszukiwania, jak i w dodatkowych miejscach, które nie są dostępne dla standardowego ogłoszenia, a ponadto trzeba mieć także na uwadze to, że korzystając z Allegro Ads nie zapłacimy dodatkowej prowizji za sprzedaż z reklamowanej oferty tak jak ma to miejsce w przypadku np. opcji wyróżnienia oferty.
Warto zaznaczyć, że Allegro jest efektywnym narzędziem zarówno dla początkujących przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w branży e-commerce, jak i dla tych, którzy poszukują kolejnej platformy zbytu dla swoich produktów i usług. Dzięki Allegro Ads dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Ogromnym atutem Allegro Ads jest też fakt, iż w tym modelu płaci się wyłącznie za określone rezultaty, czyli w modelu PPC (z ang. pay per click). Opłaty są pobierane tylko wtedy, gdy internauta kliknie w reklamę i zapozna się z ofertą. System Allegro Ads ma także wbudowany specjalny panel, który umożliwia monitorowanie statystyk w czasie rzeczywistym. W ten sposób od razu wiemy, które produkty i w jakich cenach się sprzedały. To z kolei daje nam wiedzę na temat tego, co zrobić, aby stale ulepszać kampanie reklamowe Allegro.
Spis treści
ToggleCzym jest reklama Allegro?
Allegro Ads to system umożliwiający reklamowanie własnych ofert na portalu aukcyjnym. Każdy ze sprzedawców ma do swojej dyspozycji specjalny panel reklamowy, w którym ustala co, i w jakiej cenie chce promować.
Przedstawiciele Allegro podkreślają, że oferty umieszczone na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania generują aż 16% wszystkich kliknięć oraz odpowiadają za 21% wszystkich transakcji na Allegro. Reklama na Allegro sprawia, że nasze oferty pojawiają się w najpopularniejszych miejscach serwisu aukcyjnego – zarówno na komputerach stacjonarnych jak i na urządzeniach mobilnych czy w aplikacji.
Reklamy Allegro pojawiają się przed ofertami innych sprzedających w następujących miejscach:
- W wynikach wyszukiwania. Dwie pierwsze i dwie ostatnie pozycje przeznaczone są dla ofert sponsorowanych. Czasami oferty sponsorowane mogą być także wyświetlane między zwykłymi ofertami.
- Na lewo od wyników wyszukiwania.
- Na stronach poszczególnych przedmiotów w sponsorowanych ofertach należących do tej samej kategorii.
Dlaczego warto wybrać Allegro Ads?
Promowanie na Allegro za pośrednictwem systemu Allegro Ads ma całą masę zalet. Poniżej omawiamy te najistotniejsze:
- Płatności pobierane są w modelu PPC – płacisz tylko za kliknięcie w reklamowaną ofertę.
- Dostęp do statystyk w czasie rzeczywistym przez 24/7. Dzięki nim można na bieżąco sprawdzać, jak wygląda poziom sprzedaży oraz stopa zwrotu z realizowanej inwestycji.
- Aby rozpocząć działania reklamowe, wystarczy zainwestować 3 złote dziennie. Niski próg wejścia sprawia, że system Allegro Ads jest doskonałym systemem służącym do wspierania sprzedaży zarówno dla doświadczonych przedsiębiorców o ugruntowanej pozycji rynkowej jak i dla początkujących, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki.
- Allegro Ads to gwarancja wzrostu sprzedaży. Statystyki wskazują, że oferty znajdujące się na szczycie listy wyszukiwania są znacznie częściej wybierane przez internautów. Zwiększenie widoczności ofert w ramach Allegro Ads to gwarancja wzrostu sprzedaży. Jest to inwestycja, która zwróci się w bardzo krótkim czasie.
- Allegro Ads to szybki sposób na wypromowanie nowych produktów. Nowi sprzedawcy często borykają się z problemem polegającym na tym, iż ich oferty są słabiej widoczne, przez co liczba klientów nie jest zadowalająca. Bez wsparcia sprzedaży wypromowanie asortymentu może być wyjątkowo czasochłonne. Stawiając na Allegro Ads, Twoje produkty od razu pojawią się na szczycie listy wyszukiwania.
- Allegro Ads to sposób na utrzymanie przewagi nad konkurentami. Reklamy Allegro pomagają nie tylko zwiększyć widoczność Twoich ofert, ale także utrzymać przewagę nad podmiotami konkurencyjnymi z tej samej branży. Przedsiębiorcy, którzy inwestują w kampanie reklamowe Allegro podkreślają, że w ten sposób są w stanie dynamicznie reagować na czynności podejmowane przez konkurencję.
- Sam decydujesz, które produkty reklamujesz. Reklama na Allegro charakteryzuje się tym, iż można ją konfigurować w dowolny sposób, dopasowany do własnych potrzeb. Sprzedawca sam decyduje, które produkty będzie reklamował. Początkujący przedsiębiorcy najczęściej decydują się jednak na skorzystanie z opcji „Chcę reklamować wszystkie produkty” dostępnej z panelu Allegro Ads. Dzięki temu można sprawdzić, które oferty za pomocą reklamy wygenerowały największą sprzedać.
- Brak dodatkowe prowizji za sprzedaż z reklamowanych ofert. Dzięki reklamie Allegro Ads zaoszczędzisz 0,75 wartości obowiązującej prowizji od sprzedaży w danej kategorii, która jest dodatkowo naliczana za sprzedaż z ofert wyróżnionych.
Rodzaje/formaty/typy reklam Allegro Ads
Reklamy Allegro można podzielić na kilka rodzajów:
1. Oferty sponsorowane
Zdecydowanie najpopularniejsza i zarazem najskuteczniejsza forma reklamy Allegro. Z ofertami sponsorowanymi spotkał się każdy, kto choć raz korzystał z Allegro. Oferty sponsorowane są widoczne zarówno na platformach desktopowych jak i urządzeniach mobilnych. Oferty sponsorowane pojawiają się w odpowiedzi na wpisaną przez użytkownika frazę w wyszukiwarce, zatem są dobierane kontekstowo. Oznacza to, że użytkownicy oglądający takie reklamy są nimi rzeczywiście zainteresowani, gdyż właśnie tego poszukują.
Rozszerzenie kierowania Ofert sponsorowanych o Reklamy Google Ads w ramach ofert sponsorowanych są rozliczane w modelu PPC, a zatem płacisz wyłącznie za kliknięcie w ofertę. Sprzedawca sam określa stawkę CPC oraz budżet dzienny, który ma być przeznaczony na realizację działań reklamowych. Po uruchomieniu kampanii masz dostęp do aktualnych statystyk i na bieżąco możesz analizować poziom sprzedaży. Dodatkowo, w dowolnym momencie trwania kampanii można ją edytować, aby dopasować ją do aktualnych trendów e-commerce.
2. Reklama graficzna
Drugi z formatów reklamowych na Allegro to reklama graficzna. Ma ona zupełnie inne przeznaczenie aniżeli oferty sponsorowane, gdyż służy przede wszystkim do zwiększania świadomości marki. Podstawowym celem reklamy graficznej jest jak największa liczba wyświetleń, zaś kliknięcia są tu kwestią drugorzędną. Reklama graficzna Allegro przeznaczona jest dla:
- sklepów na Allegro,
- dystrybutorów – dystrybutorzy wielu marek mogą tworzyć reklamy jednej lub kilku z nich, aby stworzona kreacja dotyczyła np. konkretnej kategorii produktów,
- marek własnych – za pośrednictwem Allegro Ads niskim kosztem oraz w krótkim czasie można zbudować wizerunek nowej marki.
76% użytkowników tego popularnego portalu aukcyjnego podczas poszukiwania produktu nie podaje jego wszystkich parametrów – czytamy na stronie Allegro. Często zdarza się, że internauci wpisują bardzo ogólne zapytania, a później szczegółowo przeglądają wyniki wyszukiwania. Reklama graficzna jest właśnie sposobem na dotarcie do tych użytkowników, którzy poszukują produktu dopasowanego do ich potrzeb, jednak nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji zakupowej. Kontakt z dużym banerem graficznym może sprawić, że dany klient będzie bardziej skłonny zakupić oferowany przez nas produkt.
Sprzedawcy mają do wyboru dwa reklamowe formaty graficzne:
- Reklamę szablonową. Jej elementy to logotyp, hasło reklamowe oraz dwie dynamicznie dobierane oferty.
- Reklamę banerową. Składa się na nią określona kreacja graficzna, która może promować m.in. określoną kategorię ofert (np. „słodycze”, biżuteria srebrna” itd.).
Treści reklamowe opisujące oferty w tym modelu mogą mieć maksymalnie 35 znaków. Reklamy graficzne wyświetlają się między innymi na podstawie słów kluczowych oraz kategoryzacji. Można je tworzyć samodzielnie korzystając z intuicyjnego panelu Allegro Ads. Co ważne, podczas tworzenia kampanii określamy słowa kluczowe oraz kategorie – w ten sposób banery będą wyświetlały się tylko tym odbiorcom, którzy poszukują produktów takich, które mamy w swojej ofercie.
3. Reklama Facebook Ads
Kampanie w sieci reklamowej Facebook Ads wyświetlana jest osobom, które wcześniej oglądały nasze oferty na Allegro, ale nie zdecydowały się na zakup. Klienci zobaczą wcześniej przeglądaną ofertę lub najbardziej do niej podobną, która też ma duże szanse na kliknięcie. Zawsze będą to wyłącznie nasze oferty wybrane do kampanii w sieci reklamowej FB. Jest to szczególnie dobra opcja dla tych firm, które swoje działania marketingowe opierają na różnych platformach.
Gdzie wyświetlają się reklamy Allegro?
Miejsce wyświetlania się reklam Allegro uzależnione jest od specyfiki formatu reklamowego, na który się zdecydowaliśmy. Poniżej dokładnie omawiamy, gdzie wyświetlają się poszczególne reklamy Allegro:
1. Oferty sponsorowane.
Pojawiają się one w następujących miejscach:
- na górze listy wyników wyszukiwania (dwa pierwsze wyniki),
- między ofertami w wynikach wyszukiwania,
- na dwóch ostatnich pozycjach w wynikach wyszukiwania,
- po lewej stronie od wyników wyszukiwania,
- na stronach poszczególnych ofert,
- w innych miejscach, m.in. na stronie głównej Allegro lub w kategoriach produktów.
2. Reklamy graficzne
Miejsca ich wyświetlania to:
- na górze i na dole strony z wynikami wyszukiwania na Allegro,
- obok wyników wyszukiwania,
- na dole strony oferty pod sekcją „O sprzedającym”.
3. Sieć reklamowa Google Ads
W Google Ads reklamy pojawiają się w:
- wynikach wyszukiwania,
- zakładce zakupy.
4. Facebook Ads
W Facebook Ads reklamy wyświetlają się w aplikacjach Meta(zarówno na wersji desktopowej oraz w aplikacji mobilnej) w różnych miejscach wybranych przez algorytm.
Podsumowanie
Allegro Ads to jeden z najlepszych sposobów dla skalowania sprzedaży. Portal jest najpopularniejszym portalem aukcyjnym w Polsce, rocznie odwiedzanym przez blisko 20 milionów użytkowników. Wszystko to sprawia, że Allegro jest oczywistym wyborem dla każdego e-commerce, który stara się budować konkurencyjności i docierać do swoich grup odbiorców na każdej kluczowej płaszczyźnie. W roli narzędzia, które skutecznie pomoże osiągać zakładane cele idealnie sprawdzi się Allegro Ads dzięki możliwości dopasowania go do naszych unikalnych potrzeb.