BLOG

Eksperckie artykuły, tipy i nowości ze świata marketingu.

Eksperckie artykuły, tipy i nowości ze świata marketingu.

Co ma wpływ na pozycjonowanie – czynniki rankingowe Google i algorytmy

wplyw na pozycjonowanie
Od czego zależy pozycja zajmowana przez stronę internetową w wynikach wyszukiwania Google? To odwieczne pytanie, które zadają sobie zarówno osoby zajmujące się SEO, jak i właściciele witryn. Sprawa owiana jest tajemnicą, bo poza garścią oficjalnych wytycznych Google nie ujawnia, które czynniki mają wpływ na obecność strony w TOP10. O tym, co działa dowiadujemy się głównie dzięki doświadczeniu – próbowaniu różnych strategii i sprawdzaniu, co daje oczekiwane efekty, a co nie. I w tym artykule wskazujemy zarówno czynniki rankingowe podawane przez Google, jak i elementy, od których naszym zdaniem zależy sukces SEO. Czytaj dalej!

Najważniejsze wskaźniki e-commerce

wskazniki e-commerce
W ostatnim czasie powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Dostępne badania rynkowe zgodnie wskazują na coraz większe zainteresowanie Polaków zakupami online. Rynek e-commerce rośnie w bardzo szybkim tempie, oferując szereg udogodnień, których na próżno szukać w tradycyjnych działaniach offline. Jedną z najważniejszych zalet jest dostęp do istotnych danych, które są kluczowe dla e-commerce. Dzięki nim możemy zarówno rozwijać sklep (zwiększać przychody), ale również monitorować tworzące się zagrożenia oraz zapobiec im jak najwcześniej.

Planer słów kluczowych – Working Class Hero kampanii Google Ads

W dżungli słów kluczowych
Z wyszukiwarki Google codziennie korzystają setki milionów użytkowników. Wśród nich wielu poszukuje konkretnych produktów lub usług. Warunkiem niezbędnym dla dotarcia do klientów jest wyświetlanie reklam PPC lub wypozycjonowanie witryny w organicznych wynikach wyszukiwania na zapytania użytkowników będące zbieżne z prowadzoną działalnością. Takimi zapytaniami są słowa kluczowe.

Jak promować produkty niedozwolone w reklamie Google Ads

produkty niedozwolone w reklamie Google Ads
Google to z całą pewnością platforma o największym potencjale reklamowym dla biznesu. Promowane witryny są wyżej pozycjonowane w wyszukiwarce, co jest bezpośrednio związane ze zwiększoną sprzedażą. Są jednak branże, wobec których płatna promocja w Google Ads nie jest dostępna – uniemożliwia realizację kampanii marketingowej. Czy wobec tak dużego ograniczenia płatna reklama określonych grup artykułów i usług jest zupełnie niemożliwa? Niezupełnie, więcej w niniejszym artykule.

Tajemnice pozycjonowania stron internetowych, czyli mniej i bardziej znane mity o SEO

seo tajemnice pozycjonowania
Dla wielu osób SEO nadal pozostaje tajemnicą. To branża na tyle złożona, że jeśli nie żyjesz nią na co dzień, tak naprawdę jej nie znasz. I to nic złego. Nie musisz przecież być specjalistą SEO, nawet jeśli chcesz wystartować z pozycjonowaniem swojej strony internetowej. Dobrze jednak, jeśli poznasz najmocniejsze mity o SEO. Jest bowiem duże ryzyko, że w nie wierzysz, a wiara ta utrudnia Ci walkę o wysokie pozycje w Google.

Kampanie reklamowe social ads i ich optymalizacja pod cele biznesowe

social ads
Zadając pytanie, co chcemy osiągnąć przez reklamowanie się w Social Media, to odpowiedź jest bardzo podobna: zwiększyć sprzedaż, rozpoznawalność marki, generować nowe zapytania, zwiększyć aktywność na Facebooku lub Instagramie. Jest to często zwyczajnie niemożliwe w ramach proponowanego budżetu lub na starcie budowania marki.

Najlepsze banki muzyki i dźwięków do projektów marketingowych i nie tylko

muzyka w grafice reklamowej
Muzyka to potężne źródło wzbudzania emocji. Ma wpływ na nasz nastrój, na to, o czym aktualnie myślimy, jakim rytmem idziemy, przywołuje wspomnienia. Działa na naszą podświadomość, dlatego stała się też powszechnym narzędziem stosowanym w marketingu. Warto więc włączyć elementy muzyczne do własnych realizacji, dlatego w niniejszym artykule podpowiadamy, jakie są najlepsze banki muzyki i dźwięków, które wzbogacą Twoje projekty.

Rola treści w pozycjonowaniu – czy zawsze musi być ich jak najwięcej?

rola treści w pozycjonowaniu
Content marketing rośnie w siłę. Coraz więcej przedsiębiorców docenia jego rolę nie tylko w klasycznym reklamowaniu swojego biznesu i budowaniu wizerunku eksperta, ale również pozycjonowaniu stron internetowych. Treść, tak, jak optymalizacja techniczna strony czy pozyskiwanie linków, jest jednym z filarów każdej kampanii SEO. To oznacza, że jeśli chcesz zdobyć i utrzymać wysokie pozycje w Google, potrzebujesz dobrze przygotowanych i opublikowanych we właściwych miejscach tekstów. Ale czy to znaczy, że zawsze musi być ich najwięcej i z jak największą zawartością słów kluczowych? Czytaj dalej i sprawdź!

Jakie są typy słów kluczowych i dlaczego warto je znać?

Słowa kluczowe to jedno z najważniejszych haseł w temacie pozycjonowania stron internetowych. Nie bez przyczyny mówi się o nich tak dużo i często. Dobrze dobrane i umiejętnie wykorzystywane w działaniach SEO pozwalają bowiem odnieść sukces – wypozycjonować stronę internetową w Google i tym samym zwiększyć sprzedaż, rozpoznawalność i świadomość marki, a nawet wspomóc budowanie wizerunku eksperta. Ale słowa kluczowe to pojemny worek, w którym mieści się przynajmniej osiem różnych typów keywordów. Warto je poznać, by umiejętnie operować słowami kluczowymi w swojej SEO strategii i w pełni wykorzystać ich moc na korzyść prowadzonego biznesu.

Platformy społecznościowe w 2022 roku. Czy TikTok zajmie miejsce Facebooka? 

social media
2021 rok zaznaczył się w historii social mediów, jako eksplozja krótkich formatów wideo. Większość platform poddała się presji i wprowadziła wspomniany rodzaj contentu (YouTube Shorts, Instagram/Facebook reels). Jednak mimo dobrego odbioru wśród społeczności wspomnianych platform, to TikTok wciąż jest najszybciej rozwijającym się portalem społecznościowym globu. W 2021 roku TikTok zanotował znaczący wzrost liczby użytkowników - najszybszy i największy spośród wszystkich platform społecznościowych. Ponadto treści tworzone na TikToku zaczęły wyznaczać trendy. Czy TikTok może zająć miejsce Facebooka i stać się wirtualnym hegemonem? Czy są obecnie na rynku platformy, które skuteczniej przykuwają uwagę, niż wspomniana wcześniej dwójka? W niniejszym artykule przeanalizowałem najpopularniejsze media społecznościowe i zebrałem informacje, dzięki którym dowiecie się, które media są warte uwagi, które mogą chylić ku upadkowi, a które dają szansę na rozwój. Warto pamiętać, że większość internautów korzysta z kilku platform społecznościowych.

Analiza konkurencji SEO – dlaczego jest istotna dla niemalże każdego biznesu?

analiza konkurencji seo
Każda strategia, w której uwzględniono sumienną analizę działań konkurencji, ma szansę przynieść większe i szybsze efekty. Pozwala bowiem czerpać z pracy wykonanej już przez inne firmy. Zamiast więc zaczynać od zera i realizować projekty w ciemno, zleć analizę konkurencji SEO i działaj na podstawie twardych danych. W ten sposób możesz nie tylko dorównać firmom z Twojej branży, ale nawet je pokonać!

Budżet Google Ads i Social Ads – co brać pod uwagę przy podziale budżetu reklamowego e-commerce?

Facebook Ads i Google Ads - dwa najpotężniejsze kanały reklamowe w prowadzeniu e-commerce. Chociaż Google Ads zazwyczaj odpowiada za ok. 40% przychodów generowanych online, to działania Facebook Ads są coraz istotniejsze – nie tylko pod kątem wizerunku i generowania ruchu, ale także pod kątem sprzedaży. Jakie przyjąć podejście do dwóch tak zaawansowanych systemów reklamowych? Jak podejść do podziału budżetu pomiędzy Google Ads, a Facebook Ads? Choć w marketingowym słowniku istnieje pewien magiczny zwrot, z którym trudno polemizować i brzmi on “to zależy”, to jednak jest kilka istotnych elementów, które pozwolą oszacować to, jak powinien zostać rozdysponowany budżet reklamowy.

Linkedin jako narzędzie sprzedaży w kanale B2B

Linkedin
Linkedin to platforma społecznościowa, które umożliwia budowanie sieci kontaktów biznesowych, tworzenie relacji z potencjalnymi klientami, a także wyszukiwanie pracowników. Jak przystało na portal społecznościowy, bardzo ważną kwestią jest staranne przygotowanie swojego profilu, w tym przypadku istotna jest prezentacja swojego doświadczenia zawodowego, odbytych kursów, uzyskanych certyfikatów, jak również umiejętności.

Czym jest Above the Fold i jakie ma znaczenie dla SEO?

czym jest above the fold seo
Na zrobienie dobrego wrażenia masz tylko jedną szansę. Zasada ta obowiązuje też w wirtualnym świecie. Jako właściciel strony internetowej powinieneś więc zadbać o dobre zagospodarowanie Above the Fold – tego obszaru, który pojawia się po załadowaniu witryny, bez scrollowania. Umiejętne połączenie w nim SEO, designu i web copywritingu może przynieść duży sukces.

Kiedy zobaczę pierwsze efekty pozycjonowania i od czego one zależą?

kiedy zobaczę pierwsze efekty pozycjonowania
Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces, nie jest to jednorazowe działanie. To oznacza, że do osiągnięcia pierwszych efektów potrzeba czasu, a przy tym nie można określić konkretnego momentu, w którym te efekty się pojawią. Irytujące? Być może. Wynika to z natury SEO i warto o tym pamiętać, zlecając pozycjonowanie swojej strony WWW. W tym artykule opowiemy Ci, od czego konkretnie zależą efekty pozycjonowania i kiedy – orientacyjnie – możesz się ich spodziewać.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

sprzedaż
Sklep internetowy - wydawałoby się, że rzecz całkiem oczywista - chcemy po prostu, by dobrze wyglądał, by nasze produkty były interesujące, by potencjalny klient zainteresował się tym, co oferujemy. Wszystko to sprowadza się do jednego mianownika: sprzedaży.

Analiza rynków zagranicznych przed ekspansją – od czego zacząć?

ekspansja na rynki zagraniczne
To pytanie krąży w blogowych i konferencyjnych kuluarach od dawna i nie ma w tym nic dziwnego. Specjaliści i agencje, mimo że mają jeden cel – zbudować jak najlepszą ścieżkę procesu ekspansji – to jednak podchodzą do jego realizacji na różne sposoby. Będąc w gronie 10 agencji w Polsce, należących do programu International Growth, obraliśmy metodologię, która sprawdza się w rozwoju wielu prowadzonych przez nas marek na rynkach zagranicznych. Poniższy artykuł prezentuje proces, w jakim przeprowadzamy analizę przed podjęciem działań na określonym rynku oraz czynniki decydujące o rozwoju działań na danym rynku.

Customer Success Specialist: Kim jest i kto może nim zostać

Customer Success Specialist
Ostanie dwa lata związane z wybuchem pandemii COVID-19 przyczyniły się do znacznego rozwoju e-commerce w odpowiedzi na panujące ograniczenia. Rozwijające się sklepy internetowe poszukiwały specjalistów i agencji do współpracy, aby wspólnymi siłami zadbać o sukces w sprzedaży online. Pojawienie się nowych trendów spowodowało, że wiele firm i agencji zaczęło stawiać na zwiększanie zasobów ludzkich, bo jest to kluczowe działanie w budowaniu długofalowych relacji z klientem.

5 porad, jak stworzyć grafikę reklamową premium

Tworzenie grafik premium
Według badań Bain & Company do 2025 roku konsumenci z pokolenia Y i X (osoby przed 40 r. ż.), będą stanowiły aż 70% klientów całego rynku dóbr luksusowych. To pokolenie digital natives, czyli osób korzystających na co dzień z Internetu i social mediów. Chcesz do nich trafić ze swoją kreacją, ale nie wiesz jak? W tym artykule przedstawię 5 wskazówek, które pomogą Tobie zbudować grafikę reklamową na miarę marek premium.

Płatności w e-commerce – daj swoim klientom wybór.

raz dwa trzy płacisz ty
Mnogość dostępnych metod płatności i sposobów ich integracji może przyprawić o zawrót głowy, tym bardziej że rynek ten na przestrzeni ostatnich kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija. Już ponad połowa użytkowników podczas robienia zakupów w internecie zwraca uwagę na to, w jaki sposób będzie mogła za nie zapłacić. Z tego artykułu dowiesz się, na co zwrócić szczególną uwagę podczas dobierania metod płatności, ich operatora oraz sposobu integracji. Poznasz też różnice pomiędzy poszczególnymi metodami oraz dowiesz się, z których internauci korzystają najczęściej.

Co to znaczy, że strona jest bezpieczna? O http, https, SSL i TLS

czy twoja strona jest bezpieczna?
Według badania GlobalSign 82% użytkowników Internetu nie wchodzi na strony potencjalnie niebezpieczne, a 84% konsumentów zrezygnowałoby z zakupów w danym sklepie internetowym, gdyby ich dane miały zostać przesłane bez odpowiedniego zabezpieczenia. Co więcej, bezpieczeństwo strony WWW co najmniej od 2014 roku ma duże znaczenie w kontekście pozycjonowania i zajmowanej przez nią pozycji w wynikach organicznych Google. Dlatego w tym artykule skupimy się na zagadnieniu bezpieczeństwa stron internetowych – spróbujemy określić, co to właściwie znaczy, że dana witryna jest bezpieczna, wyjaśnimy, czym jest protokół http i https oraz SSL i TLS i wskażemy na związek bezpieczeństwa strony z jej pozycją w Google.

Dlaczego warto współpracować z Agencją Digital?

współpraca z agencją digital
Współpraca na linii agencja – klient jest wymagającym zadaniem. Wiąże się z nieustannymi wyzwaniami i koniecznością sprawowania opieki nad klientem oraz rozwiązywania bieżących problemów. Choć pierwszą linią frontu jest dział Customer Success, to o najwyższą jakość obsługi klienta dbają wszyscy pracownicy agencji.

7 zasad tworzenia skutecznej kreacji wideo na YouTube Ads

wpis_blog_YT_google_ads
Zasięg YouTube w Polsce to 25,7 mln użytkowników, średni dzienny czas spędzany na YouTube w naszym kraju sięga aż 40 minut, a aż 65% użytkowników tej platformy korzysta z niej na urządzeniach mobilnych. Jak wykorzystać potencjał reklamowy, który kryje w sobie YouTube? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tym artykule.

Brand Lift – Odpowiedź na trudne pytania

brand lift
Rok do roku wydatki na kampanie reklamowe w YouTube ulegają zwiększeniu. Coraz więcej reklamodawców decyduje się na model reklamy wideo, jednak wielu klientów ma wątpliwości dotyczące rzeczywistej mierzalności tych reklam. Podstawowe wskaźniki nie zawsze udzielają informacji o tym, czy reklama wideo przyniosła oczekiwany efekt. Badanie Brand Lift jest działaniem dostarczającym ponadstandardowych wskaźników efektywności, które odpowiada na najtrudniejsze pytania. Przeczytaj artykuł, aby dowiedzieć się, jak działa Brand Lift.

Remarketing dynamiczny — czym jest i dlaczego warto go stosować?

remarketing dynamiczny
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się jak ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy zainteresowali się Twoimi produktami? Wiesz, że jest coś takiego jak remarketing, ale mnogość opcji kierowania reklam jest tajemnicza i przytłaczająca? Remarketing dynamiczny może okazać się rozwiązaniem dla Ciebie, sprawdź dlaczego!

Najpopularniejsze CMS dla sklepów internetowych – który wybrać?

Systemy CMS - twardy orzech do zgryzienia
Jeśli planujesz otworzenie własnego sklepu internetowego, prędzej czy później będziesz musiał podjąć decyzję, na który CMS (System Zarządzania Treścią) postawić. To bardzo ważny wybór i warto się do niego dobrze przygotować, poznając specyfikę oraz wady i zalety najpopularniejszych CMS-ów. Dlaczego? Bo platforma dopasowana do Twojego biznesu pozwoli Ci na osiąganie zamierzonych celów, podczas gdy system wybrany pochopnie utrudni Ci zarówno zarządzanie sprzedażą, jak i pozycjonowanie sklepu internetowego.

Odmienne… nowe podejście do analityki.

Płyń z prądem - podążaj za zmianami!
Coraz częściej otrzymujemy od naszych klientów zapytania o podejmowane przez specjalistów Get Noticed działania związane z wprowadzanymi zmianami w prawie oraz w narzędziach. Dlatego przybliżamy wszystkie tematy, które będą podejmowane przez nas wewnątrz agencji, a także na kontach naszych klientów. Najważniejsze zmiany dotyczyć będą poprawnego przesyłania informacji o zgodach marketingowych oraz ulepszeniach podstawowego śledzenia zdarzeń dla Facebook Ads oraz Google Ads,

UX a UI — czym się różnią?

różnice między UX a Ui
Ostatnio, coraz częściej słyszymy o UX (User Experience). Wiele firm poszukuje specjalistów na stanowiska UX/UI Designer. Co to właściwie znaczy? Czy są to dwie odrębne…

Jak zostać specjalistą SEO? Ścieżka kariery, umiejętności, zarobki jako SEOwiec

kim jest specjalista seo i jak nim zostać
Według raportu Senuto z 2021 roku 80% pracowników z branży SEO deklaruje zadowolenie ze swojej pracy, w tym także zarobków. Planujesz przebranżowienie lub dopiero wchodzisz na rynek i zastanawiasz się, czy warto i jak zostać specjalistą SEO? W tym artykule znajdziesz wszystkie informacje niezbędne do podjęcia decyzji. Dowiesz się, kim jest specjalista SEO, jakie umiejętności powinieneś posiadać (i jak możesz zdobyć te, których jeszcze nie masz), jakie narzędzia musisz znać, jak wygląda ścieżka rozwoju i na jakie zarobki możesz liczyć w tym zawodzie.

Podstawy Facebook Ads. cz.2. Jaki cel reklamowy wybrać? Struktura kampanii Facebook Ads.

Z poprzedniego artykułu (Dlaczego warto reklamować się na Facebooku) wiemy już, dlaczego warto reklamować się w Facebook Ads. Kolejne pytanie, jakie trzeba sobie postawić to: jaki cel reklamowy będzie najlepszy dla mojej branży? Odpowiedź nie jest oczywiście prosta i jednoznaczna. W poniższym artykule postaramy się pomóc Wam zrozumieć, jak działają kampanie Facebook Ads i dlaczego wybór odpowiedniego celu reklamowego jest taki ważny.

API konwersji na Facebooku. Miej kontrolę nad danymi!

api konwersji
Dane dyktują warunki dla działań reklamowych performance. To dzięki nim algorytmy paneli reklamowych social mediów wiedzą, jak osiągnąć upragnioną przez nas konwersję, czyli działanie ostateczne. Czy dane można zbierać w różny sposób? Na Facebooku jak najbardziej, dlatego musimy mieć świadomość, co będzie dla naszego celu najlepsze i spowoduje realizację pożądanych zdarzeń na naszej witrynie.

Long tail i zalety pozycjonowania na tzw. długi ogon

long-tail pozycjonowanie na długi ogon
Jakich fraz kluczowych użyć w procesie pozycjonowania strony internetowej, by osiągnąć jak najlepsze efekty? To jedno z podstawowych pytań, jakie pojawiają się podczas tworzenia strategii SEO. Bo keywords są różne i dzielimy je na kilka rodzajów. Frazy typu long tail są jednym z nich. I nie może ich zabraknąć w dobrze zaplanowanej kampanii pozycjonowania, zwłaszcza dla e-commerce. Dlaczego? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

Kompozycja podstawą każdej grafiki

kompozycja
Wszystko, co widzimy, jest kompozycją. Nawet widok za oknem ograniczony jego ramą. To, jak zmienia się kompozycja, zależy od tego, gdzie oznaczymy jej granice. Fotograf, czy malarz ocenia kadr, patrząc przez ramkę, utworzoną z własnych palców. Również w grafice komputerowej możemy podziałać na wyobraźnię, sterować odczuciami odbiorcy, stosując odpowiedni układ.

11 zaawansowanych operatorów wyszukiwania.

jak wyszukiwac w google
Twoje korzystanie z wyszukiwarki Google ogranicza się do wpisania jakiegoś hasła do paska wyszukiwań i korzystania z tego, co Google wyrzuci? To oczywiście nic złego. Problem pojawia się dopiero wtedy, kiedy podstawowe wyniki wyszukiwania to za mało, a Ty potrzebujesz więcej lub bardziej konkretnych informacji. Wtedy na ratunek przychodzą zaawansowane operatory wyszukiwania. Oto 5 zasadniczych i kilka mniejszych komend, których prawdopodobnie nie znasz, a które są niczym magiczne zaklęcia i na zawsze odmienią Twoje korzystanie z wyszukiwarki Google, znacząco je ułatwiając.

Co to jest wyszukiwarka internetowa, czyli jak działa Google?

Podbij serce wyszukiwarki Google!
Ponad 91% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarki internetowe dotyczy Google. To najpopularniejsza wyszukiwarka online na świecie. Prawdopodobnie i Ty korzystasz z niej na co dzień. Choćby z tego powodu warto dowiedzieć się, czym jest Google i jak działa. Planujesz pozycjonowanie strony internetowej? W takim razie ta wiedza okaże się jeszcze cenniejsza.

Czym są tagi UTM?

Skąd przybywasz? wszystko o tagach UTM
Prowadzenie kampanii marketingowych bez poprawnie śledzonej analityki, mija się z celem, ponieważ nie posiadamy możliwości rzeczywistej oceny jej skuteczności. Google Analytics umożliwia nam monitorowanie wejść, zdarzeń, konwersji czy innych działań na naszej stronie po przejściu z zewnętrznej kampanii dzięki parametrom UTM. Z tego rozwiązania korzysta wiele sklepów internetowych oraz stron informacyjnych. Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na temat poprawnego tagowania linków parametrami UTM zapraszam do zapoznania się z poniższym artykułem.

Kampanie eksportowe w Google Ads – Dlaczego warto nam zaufać?

ekspansja zagraniczna
Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na ekspansję zagraniczną w poszukiwaniu nowych możliwości sprzedażowych. Nie każdy retailer jednak wie, w jaki sposób wypromować swój sklep w sieci na rynkach zagranicznych. Wykorzystując potencjał ekspansji, wielokrotnie zwiększamy szansę na sukces i wzrost sprzedaży.

Dlaczego Google Ads i Google Analytics pokazują różne dane?

google analytics
Zagłębianie się w odmętach statystyk i wskaźników Google Analytics, laika analityki może przyprawiać o zawrót głowy. Ponadto, porównywanie wyników z Google Ads może wywołać niemiłe zaskoczenie i frustrację, z powodu rozbieżności między tymi narzędziami. Skąd to wynika i na co szczególnie zwracać uwagę, żeby dane były wiarygodne? Zapraszamy do wpisu rozprawiającego się z faktami i mitami analityki internetowej.

Optymalizacja strony pod wymagania wyszukiwarki Google – co to tak właściwie znaczy?

Optymalizacja strony pod wymagania wyszukiwarki Google – co to tak właściwie znaczy?
Często słyszysz o optymalizowaniu strony pod wymagania wyszukiwarki Google, ale nie do końca wiesz co, się właściwie za tym kryje? Czytaj dalej, a dowiesz się wszystkiego, co najważniejsze – czym jest ta tajemnicza optymalizacja i dlaczego warto ją przeprowadzić, jakie są jej elementy składowe, z czym nie powinno się mylić optymalizacji strony oraz jak wyglądała optymalizacja kiedyś, a jak wygląda dziś.

Co powinieneś wiedzieć o typografii, aby Twoje reklamy były czytelne i łatwe w odbiorze?

typografia
Słowa są podstawowym narzędziem komunikacji. W świecie grafiki reklamowej słowo pisane niesie cały przekaz. Może być wspierane grafiką, zdjęciem, kolorem, ale to ono tworzy esencję. To słowo przede wszystkim ma dotrzeć do odbiorcy i maksymalnie ułatwić mu zrozumienie wiadomości. W tym artykule dowiesz się, jakie tajemnice kryje typografia i jak ją odczarować, aby już nigdy nie sprawiała problemów.

Audyt UX sklepu internetowego – dlaczego warto go wykonać?

audyt UX
W ostatnich latach nie bez przyczyny wiele się mówi o UX. User Experience to pojęcie, które powinno być bliskie każdemu, komu zależy by jego strona internetowa czy sklep były atrakcyjne dla użytkowników i przynosiły zyski. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest audyt UX sklepu internetowego i dlaczego warto go wykonać. Zaczynamy!

Podstawy Facebook Ads cz.1. Dlaczego warto się reklamować na Facebooku?

podstawy facebook ads
Większość z nas korzysta z mediów społecznościowych, a w szczególności z aplikacji platformy Meta, jak Facebook czy Instagram. Podczas korzystania z nich prawdopodobnie wielokrotnie spotykasz się z różnego rodzaju reklamami. Posiadasz własny biznes i zastanawiasz się zatem, czy zainwestować w działania marketingowe w social mediach? Z poniższego artykułu dowiesz się, dlaczego warto wdrożyć do Twojej strategii reklamy na Facebooku.

Jak sprawić, aby porzucony koszyk znalazł ponownie swojego właściciela – 5 sposobów

Problem porzuconych koszyków spędza sen z powiek właścicielom sklepów internetowych. Temat jest o tyle istotny, że ograniczenie wskaźnika porzucenia koszyka prowadzi bezpośrednio do zwiększenia sprzedaży i przychodów. Stąd też jest to obszar, który powinien być jednym z głównych miejsc zainteresowania wszystkich sprzedawców w branży e-commerce.

1200 zł na reklamy Google Ads dla klientów Get Noticed

1200 zł na reklamy Google Ads
Google wprowadza ofertę promocyjną, która może znacząco wesprzeć nowe, rozwijające się biznesy, współpracujące z agencjami posiadającymi status Google Premier Partnera. Mowa o kuponach, które zostają przyznane firmie po założeniu konta reklamowego. Jego wartość wynosiła dotychczas 375zł, jednak w tym roku rośnie ona aż do 1200zł! Posiadasz własny biznes i chcesz skorzystać z promocji? Dowiedz się, jakie należy spełnić warunki.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

koszt pozycjonowania strony internetowej
Chcesz pozycjonować swoją stronę internetową? Przeglądasz pliki z ofertami od agencji SEO/SEM i zastanawiasz się, dlaczego te kwoty są tak różne? Ile faktycznie kosztuje pozycjonowanie stron internetowych i z czego wynika jego cena? To… zależy. Zależy od wielu czynników. Z tego artykułu dowiesz się, co wpływa na cenę pozycjonowania stron internetowych. Odpowiem również na pytanie: czy tanie pozycjonowanie jest możliwe?

Znaczenie kolorów w grafikach reklamowych

kolory grafika reklamowa
Żyjemy w multikolorowym świecie. Kolory otaczają nas zewsząd w życiu codziennym, choć w ostatnich czasach, jak wszystko, zintensyfikowało się również nasycenie nimi naszego otoczenia. Zwłaszcza w miastach, gdzie każda witryna sklepowa, każdy neon zapraszający do klubu czy restauracji aż „krzyczą”, aby zwrócić naszą uwagę. Wpływ na to ma również technika, która pozwala na coraz intensywniejsze kolorowe wydruki, czy większe nasycenie barw na ekranach 8K.

Na jakich kanałach społecznościowych powinna być Twoja marka?  Część 1.

Social media
Większość z nas posiada konta na portalach społecznościowych, nic dziwnego zatem, że coraz więcej marek i organizacji decyduje się na wdrożenie działań marketingowych na platformy social media. Przy rozrastającej się ofercie dostępnych kanałów i ich możliwości, prędzej czy później pojawia się pytanie: na jakich platformach powinna być moja firma?

Różnice między Universal Analytics a Google Analytics 4

Google Analytics nowości
Informacja o wprowadzeniu nowej wersji Google Analytics została ogłoszona na początku 2020 roku, a część nowych funkcjonalności zawartych w usłudze Google Analytics 4 była już dostępna dla osób korzystających z usługi Web + App. Należy jednak pamiętać, że ta usługa nie jest tylko kosmetyczną zmianą wyglądu interfejsu, lecz całkowita zmiana technologii wykorzystywanej do zbierania danych.

Analityka w e-commerce – dlaczego warto oraz na jakie współczynniki zwracać uwagę

dlaczego warto oraz na jakie współczynniki zwracać uwagę
Analityka internetowa jest jedną z podstawowych kwestii, o które warto zadbać podczas prowadzenia działalności w internecie. Dlaczego warto analizować każdy element strony? Jak odpowiednio podejść do tematu analityki internetowej? Jakie wskaźniki są kluczowe? Dlaczego występują różnice pomiędzy źródłami danych? Na powyższe pytania oraz na wiele innych odpowiemy w tym artykule.

E-mail marketing. Skuteczna metoda budowania relacji.

e-mail marketing
Firmy wspierają komunikację z klientami i generowanie większej sprzedaży na wiele różnych sposób - również za sprawą e-mail marketingu. Pytanie, które zadaje sobie niejedna osoba, brzmi następująco: jak zadbać o skuteczne budowanie relacji i nie trafić do SPAMu?

Rośniemy w siłę, czyli podsumowanie roku 2021

podsumowanie roku
Rok 2021 był najbardziej przełomowym okresem w historii naszej agencji. Wypracowaliśmy nową strukturę, która pozwoliła wyodrębnić działy i wyłonić ich Team Leaderów. Przejście na strukturę pionową to zdecydowanie kamień milowy w procesie rozwoju agencji, który wymagał wdrożenia wielu procedur i dalekosiężnych planów. Dla nas jest to równoznaczne z ekscytacją i nieograniczoną motywacją! Spędzamy dużo czasu na planowaniu nowych działań i doskonaleniu naszej pracy, korzystamy ze specjalistycznych szkoleń zewnętrznych, jak również prowadzimy wewnętrzne prelekcje i warsztaty. Pamiętajcie — wiedza to potęga. ;)

SXO = SEO + UX + CRO, czyli co to wszystko znaczy.

wpis o SXO = SEO + UX + CRO, czyli co to wszystko znaczy
Pamiętacie, jak wyglądało SEO przed 2015 rokiem? Ja nie. Podobno było łatwiej, ponieważ wystarczyło kilka tysięcy linków, które kosztowały niewiele, dodanie/ukrycie fraz w obrębie strony oraz dodanie ich w tagu keywords i w ciągu kilku godzin mogliśmy widzieć efekty. Czas wczytywania, dostosowanie do urządzeń mobilnych, optymalizacja doświadczeń użytkownika - te pojęcia były nieznane.

Brak efektów pozycjonowania – 15 powodów, dla których SEO może nie działać w Twojej witrynie

15 powodów, dla których SEO może nie działać w Twojej witrynie
Prowadzisz działania SEO dla swojej strony czy sklepu we własnym zakresie lub korzystasz z usług agencji i zastanawiasz się, dlaczego “nie działa”? Brak efektów może być spowodowany wieloma czynnikami, przekładającymi się na ostateczny rezultat i osiągane wyniki. Jednak nie zawsze jest to odzwierciedlenie samych działań, a podejścia do pewnych działań - tę kwestię poruszymy w poniższym wpisie, gdzie znajdziecie 15 powodów, przez które SEO może nie działać dla Twojej witryny.

7 wskazówek, jak uzyskać spójność graficzną profilu na Instagramie

spójność grafik
Jesteś przedsiębiorcą lub zajmujesz się marketingiem w firmie, zatem na pewno wiesz, jak ważna jest komunikacja przez social media. Być może prowadzisz już profil firmowy, ale nie widzisz jego efektów ani zaangażowania followersów pod postami. Może potrzebujesz spojrzeć na swój profil z boku i zastanowić się, czy jest interesujący, angażujący a przede wszystkim… spójny.

Infografika – jak ją przygotować by była czytelna i przyciągała uwagę

W dobie ciągłego pośpiechu i braku czasu mamy tylko chwilę na przyciągnięcie uwagi słuchacza, czytelnika, odwiedzającego naszą stronę czy profil w mediach społecznościowych. Scrollując ekran użytkownik zawiesza wzrok na ułamek sekundy, która decyduje, czy zapozna się z treścią, którą chcemy przekazać, czy utoniemy w morzu nicości obok masy innych przescrollowanych postów. Jeśli chcesz tego uniknąć, dowiedz się, jak mogą Ci w tym pomóc infografiki.

Skrypty Google Ads – Po co? Dla kogo? Dlaczego?

skrypty google ads
Funkcja skryptów Google Ads, mimo że istnieje już jakiś czas, to wciąż jest stosunkowo rzadko używaną funkcjonalnością przez specjalistów. Postanowiliśmy przygotować dla was serię wpisów dotyczących najbardziej przydatnych ogólnodostępnych skryptów do użytku na koncie Google Ads.

Instagram – 4 filary profilu

Czy hasztag potrafi zwabić każdego?
Prowadzisz profil na Instagramie, ale czujesz, że nie porywasz tłumów? Instagram jest bardzo ważnym, stale rozwijającym się narzędziem marketingowym, które pozwoli Tobie dotrzeć do wielu osób. Jeśli martwi Cię aktywność pod postami, a liczba obserwatorów stoi w miejscu to sprawdź, czy poświęciłeś odpowiednio dużo czasu na najważniejsze elementy:

Automatyzacja Google Ads przy użyciu skryptów.

skrypty google ads
Podczas prowadzenia kilku kont z wieloma kampaniami reklamowymi Google Ads specjaliści codziennie spędzają po kilka godzin by sprawdzić, czy wszystko w danych kampaniach jest w jak najlepszym stanie. Natomiast co w sytuacji gdy na danym koncie pojawia się po kilkaset słów kluczowych lub konto jest tak rozbudowane, że posiada po kilkanaście kampanii prowadzonych równocześnie?

Marketing Partyzancki, czyli sky is (not) the limit!

Codziennie jesteśmy przytłoczeni ogromem reklam i promocji. Czasem aż trudno znaleźć miejsce lub sytuację, do których jeszcze nie dotarły. Efekt? Jesteśmy odporni na wiele chwytów reklamowych, haseł i krzykliwych grafik. Agencje i działy marketingowe zostały więc postawione przed wyjątkowo trudnym zadaniem, aby zdobyć atencję odbiorcy.

Nie jesteś grafikiem, a chcesz przygotować kreację. Poznaj darmowe programy graficzne.

Przenieś koncepcję z kartki na monitor
Nie ma nic przyjemniejszego od satysfakcji z własnego dzieła. Niezależnie od dziedziny. Może teraz spróbujesz swoich sił w projektowaniu graficznym? Znajdziesz tutaj 10, według nas najlepszych, programów graficznych różnego przeznaczenia, dzięki którym stworzysz identyfikację wizualną swojej firmy, zmontujesz wideo z wesela, a nawet przygotujesz własną koszulkę do druku!

Pozycjonowanie sklepu internetowego – od czego zacząć?

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych to bardzo obszerny temat. Jako przedsiębiorcy nie mamy wystarczająco czasu, aby optymalnie go zgłębić. Powoduje to ogólną niechęć do branży SEO. Na tę jednak nie możemy sobie pozwolić. Zamiast tego lepiej jest poznać podstawy pozycjonowania sklepów internetowych na własną rękę.

SEO – co się kryje pod tym pojęciem?

SEO - jak to działa? Kompendium wiedzy.
Skrót SEO na dobre zadomowił się w naszym języku i coraz częściej pojawia się w artykułach dotyczących promocji marki w internecie. Większość z nas kojarzy go jednak dość mgliście z pozycją strony www w wyszukiwarce, lecz nie wie, jakie działania tak naprawdę oznacza i co można dzięki nim zyskać.

Kiedy będą widoczne efekty pozycjonowania?

Pozycjonowanie SEO tylko dla cierpliwych?
Czekanie na efekty pozycjonowania strony internetowej może trwać od kilku tygodni do nawet kilkunastu miesięcy. Czas ten nie jest identyczny w przypadku każdej witryny, bo na cały proces indeksowania w Google ma wpływ wiele kwestii.

Efektywność SEO – jak ją mierzyć?

SEO - pomiary efektywności.
Nie jest rzeczą dziwną, że każdego klienta agencji SEO najbardziej interesuje to, skąd wiadomo, że pozycjonowanie działa. Jak mierzy się efekty pozycjonowania i kiedy wiadomo, że obrana strategia się sprawdza.

Jak przygotować kampanie reklamową na święta

Końcówka listopada oraz początek grudnia to czas, kiedy wszyscy zaczynają myśleć o prezentach świątecznych. Właściciele sklepów internetowych również w tym okresie powinni zacząć myśleć o tym jak sprawić własnej firmie prezent w postaci zwiększenia sprzedaży i zdobyciu zainteresowania jak największej liczby użytkowników przeglądających oferty internetowe. Stworzyć kampanię reklamową w Google Ads czy Facebook Ads może każdy, jednak należy się przede wszystkim zastanowić jakie są najważniejsze kwestie, na których należy się skupić by osiągnąć zamierzony cel, aby nie “przepalić” budżetu zainwestowanego w reklamy.

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!