Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Wydatki na kampanie reklamowe w YouTube z roku na rok ulegają zwiększeniu. Coraz więcej reklamodawców decyduje się na model reklamy wideo, jednak wielu klientów ma wątpliwości dotyczące rzeczywistej mierzalności tych reklam. Podstawowe wskaźniki nie zawsze udzielają informacji o tym, czy reklama wideo przyniosła oczekiwany efekt. Badania Brand Lift oraz Search Lift są działaniami dostarczającymi ponadstandardowych wskaźników efektywności, które odpowiadają na najtrudniejsze pytania. W poniższym case study przedstawiamy, jak dla naszego Partnera Cortland.pl przeprowadziliśmy wymienione badania i zmierzyliśmy w nowy sposób efektywność kampanii.
8 min
To może być Twoja historia!
Jeśli szukasz sprawdzonych rozwiązań i chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy wspomóc rozwój Twojego biznesu, nie wahaj się skontaktować. Nasza wiedza i doświadczenie są Twoim atutem na drodze do sukcesu. Zainwestuj w przyszłość swojej firmy już dziś, rozpoczynając rozmowę z nami. Razem możemy więcej!

Cel pozycjonowania sklepu z kartonami

Nasza współpraca w zakresie działań pozycjonerskich dla domeny paxit.pl rozpoczęła się na początku listopada 2020 roku. Poza działaniami w organicznych wynikach wyszukiwania prowadzimy także działania w zakresie Google Ads. Oczywiście z sukcesem!

Wzrost YoY [2020 vs 2021]:

  • ruchu + 551,74%
  • nowi użytkownicy + 99,37%
  • sesji + 107,42%
  • transakcji + 174,75%
  • przychodu + 338,45% 

Celem naszych działań było zwiększenie widoczności sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania i pozyskanie ruchu z tego kanału.  Rezultatem tych działań i jednocześnie naszym celem jest zwiększenie konwersji sprzedaży produktów klienta.

Prace nad pozycjonowaniem sklepu

Osiągnięcie wyników nie byłoby możliwe gdyby nie ścisła współpraca na linii klient-agencja. Spotkania, które miały miejsce, pozwoliły nam zrozumieć perspektywę klienta oraz wskazywać rekomendowane przez nas kierunki rozwoju. Po etapie dotarcia się naszych wizji przyszedł czas na właściwy etap działania i wdrażanie szerzej zakrojonych rozwiązań.

Techniczne aspekty SEO

W ramach naszych prac zoptymalizowaliśmy m.in. takie elementy jak:

  • meta tagi,
  • nagłówki,
  • treści – ich rozszerzenie jak i optymalizacja,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • dostępność strony dla googlebotów.

Ponadto rozpoczęliśmy prace związane z przebudową drzewa kategorii i uruchomieniem nowych tematycznych kategorii. Same kwestie techniczne to nie wszystko – konsultujemy z Klientem wszelkie aspekty UX, które pozwolą użytkownikom na łatwiejsze i sprawniejsze korzystanie z serwisu.

Rozbudowa kontentu sklepu

Działania nad rozbudową treści to przede wszystkim uzupełnienie nowych kategorii o tematyczne teksty prezentujące ofertę Paxit. Ponadto dostarczyliśmy treści na wybrane karty produktów.

Rozbudowa treści, a co za tym idzie kolejne nowe frazy powiązane z serwisem, skutkują przyrostem fraz kluczowych:

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Linkbuilding

Prace nad profilem linkowym to przede wszystkim pozyskiwanie linków, mając na uwadze przekazywaną moc, tematyczność odnośników oraz ich dywersyfikację (zarówno pod względem różnorodności źródła linkowania, jak i linkowanych podstron).

Odsyłające domeny do paxit.pl

 Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Odsyłające strony do strony paxit.pl

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Wykres obrazujący zmiany parametru Domain Rating

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Wyniki pozycjonowania sklepu – skuteczność wyszukiwania i widoczność

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Wykres ruchu wg Semstorm

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Wykres fraz top 3 wg Semstorm

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Wykres fraz top 10 wg Semstorm

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Wykres fraz top 50 wg Semstorm

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Nowi użytkownicy

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Pozycjonowanie Paxit – to dopiero początek!

Znając dalsze plany rozwoju Klienta i przygotowaną przez nas strategię działań jesteśmy przekonani, że obecne rezultaty dla organicznych wyników wyszukiwania to dopiero początek. 

W temacie tego projektu nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Wraz z klientem pracujemy nad dalszą optymalizacją sklepu internetowego. Nie pozostaje więc nic innego jak wypatrywać Paxit w organicznych wynikach wyszukiwania na coraz to nowsze frazy!

Jeśli Twój sklep potrzebuje kompleksowego podejścia do kwestii pozycjonowania, chcesz osiągać satysfakcjonujące wyniki w SERP? Nie zwlekaj – skontaktuj się z nami. Razem możemy więcej

Cel Klienta w Google Ads

Celem klienta było zwiększenie wartości przychodów w Listopadzie w stosunku do poprzedniego miesiąca i poprzedniego roku. 

Efektem naszych działań jest:

+ 360% wzrostu przychodu YoY

+ 77% wzrostu ROAS YoY

+ 22% udziału w wyświetleniach YoY

+ 37% więcej kliknięć YoY

Pierwsze podejście do osiągnięcia celu

Klient od jakiegoś czasu borykał się z problemem odrzuceń produktów przez fakt, że algorytmy Google widziały nałożony na grafikę wymiar opakowania jako tekst. Przez to nie wszystkie produkty były wyświetlane. Zgłosiliśmy to klientowi z prośbą aby podmienił kolejność zdjęć w swoich produktach, chcąc przygotować się na ten najbardziej gorący okres sprzedaży opakowań w roku. Miało to na celu zwiększenie asortymentu promowanych produktów tak, żeby móc odpowiadać na większą ilość zapytań. Jeszcze przed nadejściem listopada, klient zastosował nasze uwagi, przez co udało się usunąć ograniczenia z ponad 100 produktów.

 Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Listopadowe działania w Google Ads

Największy potencjał widzieliśmy w kampanii PLA SMART, w której już wcześniej na bazie naszego doświadczenia i analizy wyników, zauważyliśmy, że może przynieść dużo lepszy efekt, przy niewielkim wzroście budżetu. Kampania działała na strategii maksymalizacji wartości konwersji. Po wspólnych konsultacjach z klientem ustaliliśmy podniesienie budżetu na całe działania listopadowe z 6 000 zł do 9 000 zł na całe konto. Zdecydowaliśmy się, aby największą część dołożonego budżetu przeznaczyć właśnie na kampanię PLA SMART. Podejmując tę decyzję wspieraliśmy się również narzędziem w panelu Google Ads jakim jest Planer Skuteczności Kampanii. Według jego założeń przy większym o 100 zł budżecie dziennym, mieliśmy tylko na tej kampanii mieć szacowany wzrost wartości konwersji o 6 300 zł.

Budżet 100 zł dziennie

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Budżet 200 zł dziennie

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Jaki był jednak efekt końcowy listopadowych działań? Dzięki podniesieniu budżetu dziennego o 100 zł uzyskaliśmy wzrost wartości konwersji z 37 482 zł do 59 748 zł, czyli o prawie 62% została zwiększona wartość przychodu na tej jednej kampanii. Przy czym ROAS zmalał jedynie o 0,66%.

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Kolejną, mniejszą już część budżetu zdecydowaliśmy się przeznaczyć na kampanię DSA, w której po przeanalizowaniu października widzieliśmy potencjał. Kampania ta pracowała na strategii maksymalizacji wartości konwersji z ustalonym docelowym ROAS. Już w październiku kampania DSA przyniosła wartość konwersji na poziomie 18 548 zł i ROAS 1750%, przy ustalonym docelowym ROAS 1500%. Zdecydowaliśmy się dołożyć do budżetu dziennego 50 zł i od tego dnia codziennie sprawdzaliśmy ROAS jaki kampania generowała 30 dni wstecz od weryfikowanego dnia. Widząc podnoszący się ROAS systematycznie podwyższyliśmy docelowy ROAS tak aby kampania mogła generować coraz lepsze wyniki. 

Systematycznie podnosząc ROAS do końca miesiąca kampania rozwinęła się do takiego poziomu, że docelowy ROAS mieliśmy już ustawiony na poziomie 2100%. Wyniki jakie uzyskała ta kampania w listopadzie to 57 konwersji o wartości 42 027 zł przy ROAS ponad 2500%.

Porównując te wyniki z październikiem osiągnęliśmy 227% wzrostu wartości konwersji przy  41% wzroście ROASU.

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Oprócz powyższych działań chcieliśmy również dodać do obecnych już na koncie nowe działania zasięgowe, aby skierować jeszcze więcej ruchu na stronę. W tym celu z racji zbliżających się świąt i faktu, że w asortymencie klienta znajdują się opakowania stricte świąteczne stworzyliśmy nową tematyczną kreację graficzną. Żeby dobrze targetować reklamę skorzystaliśmy w tym przypadku z niestandardowych list odbiorców wyszukujących w wyszukiwarce Google takie hasła jak m. in. opakowania świąteczne, pudełka na prezent, czy pudełka ze świątecznym nadrukiem. Dodatkowo dodaliśmy również osoby, które nie tyle odwiedzały już strony konkurencji, ale dokładnie te podstrony, które zawierały również opakowania świąteczne. Wiedzieliśmy, że takie osoby robią rozeznanie między różnymi ofertami.

Przykład reklamy dla Paxit

Reklama została uruchomiona dopiero w połowie listopada i powoli rozkręcała się w listopadzie. Ostatecznie w okresie od 15.11.2021 do 19.12.2021 reklama dotarła do 94 577 osób, miała współczynnik CTR na poziomie 0,99% i uzyskała 1 konwersję zakupową.

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Podsumowanie kampanii Google Ads

Podsumowując listopadowe działania na całym koncie z uwzględnieniem wszystkich działających kampanii udało nam się osiągnąć cel klienta z nawiązką.

  • Wartość konwersji MoM: +91%
  • ROAS MoM: +20%
Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!
Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Porównując jednak listopad 2021 do listopada 2020 osiągnięte wyniki kształtują się jeszcze korzystniej niż w przypadku zestawienia MoM.

Wartość konwersji YoY: +360%

  • ROAS YoY: +77%
Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!
Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!Wszystkie wykonane działania i obrana strategia pozwoliły osiągnąć w listopadzie wyżej opisane wyniki. Ale to nie koniec naszych sukcesów, cała ta wykonana praca wprowadziła nas w kolejny miesiąc (grudzień 2021) z kolejnymi wzrostami wyników kampanii.
Grudzień jest specyficznym okresem w handlu, okres sprzedażowy trwa trochę krócej niż zazwyczaj, a spowodowane jest to okresem świątecznym kiedy wszyscy są już myślami przy wigilijnym stole. Natomiast sam początek miesiąca jest kluczowy w osiąganych wynikach, szczególnie w branży opakowań. Dlatego też zdecydowaliśmy większy nacisk położyć na kampanie w pierwszej połowie grudnia. Poniżej przedstawiamy wyniki kampanii PLA z okresu 1-19 grudnia w porównaniu do tego samego okresu w listopadzie:
Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!

Jak widać w powyższej tabeli najważniejszy cel klienta jakim było zwiększenie wartości konwersji został poprawiony o prawie 100%, utrzymując przy tym samym wzrost ROAS o prawie 60%.

Patrząc na całe konto i wszystkie prowadzone kampanie w całym grudniu 2021 roku, to wyniki w stosunku do roku poprzedniego w skrócie można opisać takimi danymi:

  • Konwersje YoY: +614%
  • Wartość konwersji YoY: +420%
  • ROAS YoY: +135%
Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!
Jak mierzyć skuteczność kampanii budujących brand marki, czyli badania Brand & Search Lift!Podsumowując te dwa “gorące” miesiące sprzedażowe, jesteśmy zadowoleni z objętej przez nas strategii oraz osiągniętych przez nas wyników czym najlepszym przykładem jest opinia naszego klienta.
Brand & Search Lift