Sektor premium to coraz większy segment rynku e-commerce. Z roku na rok coraz więcej marek próbuje trafić do grup, które utożsamiają się z produktami z najwyższej półki. Marki premium wyróżniają się na rynku nie tylko wysokimi cenami, ale również niezwykle oryginalnymi działaniami marketingowymi. Ich content to wielka uczta dla oczu i zmysłów. To przez grafiki premium skupiają atencję i zyskują odbiorców.
W tym artykule przedstawię kilka prostych porad, które pokażą jak sprawić, żeby Twoje kreacje graficzne w Social Mediach wyglądały na bardziej luksusowe. W pięciu krokach pokażę Tobie jak budować wizerunek, dzięki któremu trafisz do grupy utożsamiającej się z konkretnym stylem życia, aniżeli wyłącznie produktem.
Spis treści
ToggleJak tworzyć grafiki reklamowe, by trafić do klienta premium – 5 porad od Get Noticed
Prostota i minimalizm
Synonimem luksusu jest prostota i minimalizm — mniej znaczy więcej!
Im mniej się dzieje na grafice, tym łatwiej się na niej skupić i tym głębsze są doznania związane z jej odbiorem. Unikaj grafik przeładowanych tekstem oraz komunikatami typu ”Kup teraz”. Nawołujące do kupna CTA oraz uwidocznione ceny też nie są mile widziane.
Jeżeli zależy Tobie na tekście, postawna dobrej jakości zdjęcie i hasło składające się z 1-2 słów. Content luksusowych marek nie jest po to, żeby bezpośrednio sprzedawać — ma cieszyć oko.
Najważniejsza jest ograniczona kolorystyka. W marketingu luksusowych marek bardzo rzadko jest miejsce na jaskrawe barwy oraz kolorystyczny “miszmasz”. Kreacje te są bardzo spójne i stonowane, najczęściej korzystają z czerni, bieli oraz złota.
Aby wzmocnić spójność grafiki, często korzysta się z filtrów i presetów, które nakładane są na zdjęcia. I najważniejsze – pamiętaj o konsekwencji! Każda próba odejścia od obranego schematu może zaburzyć wizerunek marki.
@chanelofficial
@bizuteriaapart
@rollsroycecars
Elementy identyfikujące markę
Każda marka premium posiada własny system identyfikacji wizualnej, który ma na celu przywołanie jej na myśl już po zobaczeniu samej oprawy graficznej, zanim odbiorca zobaczy logo. Pomocne tutaj mogą okazać się spersonalizowane fonty, ikony, kolory, wzory oraz inne elementy, które kojarzone są z daną marką.
Jeżeli posiadasz identyfikację wizualną swojej marki, wykorzystuj ją na swoich grafikach. Im częściej te elementy będą się pojawiać w social mediach, tym prędzej odbiorcy będą Cię kojarzyć.
@chanelofficial
@louisvuitton
@apple
Produkt na dalszy plan
Przeglądając profile luksusowych marek, bardzo często można zauważyć, że na grafikach sam produkt niekoniecznie jest na pierwszym planie. Niekiedy nawet w ogóle się na nich nie pojawia.
Świetnym przykładem jest profil instagramowy firmy Apple. Nie znajdziesz tam zdjęć produktów, ale nie znaczy to, że tego produktu tam nie ma. Wszystkie zdjęcia z profilu zostały wykonane ich telefonami. Czy nie ma lepszej reklamy?
@apple
Jeżeli chcesz stworzyć markę premium, unikaj zwykłych zdjęć produktów na białym tle. Zdecyduj się na zdjęcia z udziałem modelek albo z ciekawą scenerią. Poprzez swoje kreacje pokazuj markę z szerszej perspektywy i przedstawiaj swoje idee.
Świetnym przykładem jest marka Apart, która na swoim profilu na Instagramie łączy zdjęcia produktowe ze zdjęciami modelek, które prezentują ich produkty wraz ze zdjęciami pozbawionymi lokowania.
@bizuteriapart
Personalizacja
Bardzo ważne jest budowanie więzi z odbiorcą oraz wywołanie w nim poczucia wyjątkowości. Cały content musi być oryginalny — powinien dostarczać zindywidualizowanych doświadczeń.
Warto skupić się na wąskiej grupie odbiorców i być odpowiedzią na ich potrzeby. Za pomocą grafik możesz opowiedzieć historię oraz nawiązać więź.
Jeżeli marka kierowana jest głównie do kobiet, warto wydobyć z nich delikatność i subtelność. Zupełnie inaczej będzie w przypadku kierowania contentu w stronę mężczyzn, który jest zazwyczaj mocniejszy i zdecydowanie bardziej dynamiczny.
@theofficialpandora
@rolex
Ambasador/ka marki
Jak lepiej sprawić, że marka stanie się rozpoznawalna oraz premium, jeśli nie przez kojarzenie jej ze znanymi osobami? Jest to zabieg stosowany przez większość topowych marek. Wrzucaj zdjęcia ambasadorów, dodawaj na grafiki ich podpisy. Twórz kreacje, które będą utożsamiały te osoby z Twoimi produktami.
@festina.watches
@chanelofficial
Powyższe porady będą pomocne w stworzeniu kreacji na miarę marki premium. Trzymanie się wyżej wymienionych zasad – nie tylko sprawi, że twoje grafiki będą wyglądały luksusowo, ale również zwiększy rozpoznawalność Twojej marki w Internecie. Graficzna oprawa marki ma ogromną moc, dlatego warto poświęcić jej trochę więcej uwagi.
W Get Noticed posiadamy zespół grafików oraz specjalistów od brand marketingu, którzy pomogli zbudować oryginalną i dopasowaną identyfikację wizualną dla setek klientów. Skontaktuj się z nami, opowiedz nam o swojej firmie i wspólnie zadbajmy o nową jakość wizerunku Twojej marki.