Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że nie wiedziałeś jaką grafikę wgrać na Facebooka, aby wyświetlała się poprawnie w każdym umiejscowieniu i na różnych urządzeniach?
Pewnie tak było skoro trafiłeś na nasz artykuł :)
Facebook i Instagram tak często zmieniają swój wygląd, czy dodają nowe funkcjonalności, że nie sposób za tym wszystkim nadążyć.
Właśnie dlatego stworzyliśmy aktualizowane na bieżąco, kompleksowe zestawienie, w którym znajdziesz wszystkie aktualne wymiary grafik na Facebooku.
Nasz poradnik podzieliliśmy na dwie części:
- kreacje organiczne, które wrzucamy na Facebooka, aby zdobyć jak największe zaangażowanie (nazwaliśmy je “Wymiary grafik na fanpage”),
- kreacje reklamowe, które wykorzystujemy, aby uzyskać założony efekt.
Na wstępie musisz wiedzieć, że rozmiary zalecane przez Facebooka to minimalne wymiary, jakie mogą mieć Twoje grafiki. Często po wyświetleniu ich w pełnym rozmiarze mogą być nieostre i kiepskiej jakości. Dlatego oprócz zaleceń Facebooka, podajemy także nasze przetestowane rozmiary grafik, które po opublikowaniu nie powinny stracić na jakości.
W tworzeniu grafik należy kierować się dwiema zasadami:
- Po pierwsze, aby uniknąć skompresowania, wielkość grafiki nie powinna przekraczać 1 megabajta.
- Po drugie, powinny być tworzone w oparciu o odpowiedni dla danej grafiki współczynnik proporcji.
Spis treści
ToggleAktualne wymiary grafik na fanpage na Facebooku
Zdjęcie profilowe (avatar)
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 1:1 wymiary dla desktop – 170 x 170 px wymiary dla mobile – 128 x 128 px | 800 x 800 px |
Rekomendujemy większy wymiar avatara, który po wyświetleniu w pełnym rozmiarze nie straci na jakości. Warto pamiętać także o tym, że Facebook docina avatar do owalnego kształtu.
Dlatego wszystkie najważniejsze elementy powinny znaleźć się na środku grafiki, np. nazwa firmy w przypadku jej logo.
Pobierz szablon zdjęcia profilowego
Wymiary zdjęcia w tle (cover photo)
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
proporcja dla desktop – 2,63:1 proporcja dla mobile – 1,78:1 wymiary dla desktop – 820 x 312 px wymiary dla mobile – 640 x 360 px | proporcja – 1,78:1 wymiary – 820 x 462 px |
Pamiętaj, że zdjęcie w tle o wymiarach 820 x 312 px zostanie ucięte na urządzeniu mobilnym przez Facebooka do 640 x 360 px. Dlatego wszystkie najważniejsze informacje umieszczaj w centralnej części grafiki, tak aby Facebook ich nie pominął lub zastosuj nasze rozmiary – 820 x 462 px. Dzięki temu na desktopie obraz wyświetli się w wymiarach 820 x 312 px (zrób marginesy po 75 px od góry i dołu), ale za to w wersji mobilnej zobaczysz całą grafikę – a jak dobrze wiemy: mobile first! Dzięki temu zyskasz sporo przestrzeni informacyjnej w widoku desktopu i nie będziesz musiał martwić się o przycinanie grafiki na mobile.
Pobierz szablon zdjęcia w tle
Wymiary zdjęcia w tle wydarzenia (cover wydarzenia)
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 1,91:1 wymiary – 1200 x 628 px | 1200 x 628 px |
Tworząc okładkę wydarzenia możesz umieścić na niej więcej niż 20% tekstu, ponieważ będzie to pierwsza rzecz, która przykuje uwagę osoby, która trafi na wydarzenie z poszukiwań organicznych. Przy reklamowaniu wydarzenia z poziomu Menedżera Reklam możemy użyć zupełnie innej grafiki lub tej samej z mniejszą ilością tekstu.
Pobierz szablon zdjęcia w tle wydarzenia
Wymiary zdjęcia w tle grupy (cover grupy)
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 1,91:1 wymiary – 1640 x 856 px | 1640 x 856 px |
Pamiętaj, że Facebook automatycznie przerabia zdjęcie w tle na miniaturę, dlatego warto na środku zdjęcia umieścić element, który znajdzie się w miniaturze grupy.
Wymiary pionowego postu
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 2:3 wymiary – 640 x 960 px | proporcja – 4:5 wymiary – 1080 x 1350 px |
Jeżeli w Twojej strategii reklamowej promowanie postów odgrywa ważna rolę, to warto pamiętać o tym, że Facebook ujednolicił wyświetlanie głównie pionowych formatów i największą dopuszczalną proporcją do promowania (oprócz stories) będzie proporcja 4:5. Dlatego warto pomyśleć o tym na zapas i jeżeli nie wiemy, które posty będziemy promować, a które nie, to najlepiej aby każdy pionowy post był w proporcjach 4:5.
Pobierz szablon pionowego postu
Wymiary kwadratowego postu
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 1:1 wymiary – 1080 x 1080 px | 1080 x 1080 px |
Kwadratowy post to najbezpieczniejsza z kreacji. Co prawda nie zajmuje tyle miejsca w newsfeedzie co kreacje pionowe, ale przynajmniej mamy pewność, że jest to format, który wszędzie wyświetli się poprawnie.
Pobierz szablon kwadratowego postu
Wymiary kreacji reklamowych Facebook Ads
Od 19 sierpnia 2019 r. Facebook wprowadził zmiany w wyświetlaniu zdjęć i filmów w feedzie na urządzeniach mobilnych.
Zmiany te dotyczą:
- długości tekstu – długość wyświetlanego tekstu będzie mogła mieć tylko trzy linijki, a nie siedem, jak to było przed zmianą. Użytkownik będzie mógł przeczytać cały tekst po kliknięciu w Zobacz więcej.
- rozmiaru grafik – najwyższą proporcją dla grafik i filmów będzie 4:5. Jeżeli format grafiki lub filmu będzie wynosić 2:3 lub 9:16, czyli będzie większy od zalecanego 4:5, jest ryzyko, że Facebook ukryje krawędzie, które będą “wystawać” poza format 4:5. Jedynie w przypadku Facebook, Instagram i Messenger Stories zalecany przez Facebooka format wynosi 9:16.
Jak widać są to naprawdę duże zmiany, z których wynika, że Facebook ujednolica wymiary większości kreacji reklamowych Facebook Ads.Warto o tym pamiętać i już teraz podmienić swoje kreacje reklamowe, ponieważ format 4:5 wyświetla się poprawnie!
Sponsorowany obraz (post)
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecane proporcje – 1:1 lub 4:5 wymiary – 1080 x 1080 px lub 1080 x 1350 px | wymiary – 1080 x 1080 px lub 1080 x 1350 px |
W zależności od tego jaki post wybierzesz do promocji, musisz pamiętać o tym, że każdy pionowy post większy od proporcji 4:5 będzie maskowany do tego formatu.
Linkpost (obraz z linkiem)
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 1:1 wymiary – 1080 x 1080 px | 1080 x 1080 px |
Facebook zaleca wymiar 1080 x 1080 px dla umiejscowienia obrazu z linkiem w Aktualnościach na Facebooku i Instagramie.
Polubienia strony
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 1,91:1 wymiary – 1200 x 628 px | proporcja – 1:1 wymiary – 1080 x 1080 px |
Zalecana proporcja Facebooka do reklamy na polubienia to 1,91:1, jednak my zalecamy format 1:1, który bez problemu wyświetla się na większości urządzeń, a zajmuje więcej miejsca w feedzie.
Pobierz szablon polubienia strony
Film/pokaz slajdów
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
dostępne proporcje – 1:1, 4:5, 2:3, 9:16 zalecana proporcja – 4:5 wymiary – 1080 x 1350 px | proporcje – 1:1 lub 4:5 wymiary – 1080 x 1080 px lub 1080 x 1350 px |
Materiały filmowe dostępne są tylko w formacie pionowym, jednak Facebook zaznacza, że filmy o współczynniku 2:3 lub 9:16 będą wyświetlane w proporcji 4:5 w Aktualnościach na Facebooku i Instagramie. Dlatego najbardziej uniwersalna wydaje się być proporcja 1:1.
Karuzela
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 1:1 wymiary – 1080 x 1080 px | 1080 x 1080 px |
Karuzela, czyli nieśmiertelny format Facebooka. Aby ją urozmaicić warto pokusić się o to, aby każdy kafelek pasował do następnego i aby wszystkie kafelki miały wspólny lub powtarzalny motyw.
Kolekcja
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 1:1 wymiary – 1080 x 1080 px | 1080 x 1080 px |
Wideo lub grafika otwierające kolekcję powinny być w formacie 1:1, aby mieć pewność, że wszędzie wyświetlą się poprawnie.
Kanwa (materiał błyskawiczny)
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 1:1 wymiary – 1080 x 1080 px | 1080 x 1080 px |
Tak jak w przypadku kolekcji, grafika lub wideo otwierające kanwę powinny być przygotowane w formacie 1:1.
Format Stories
Zalecane przez | Zalecane przez |
---|---|
zalecana proporcja – 9:16 wymiary – 1080 x 1920 px | 1080 x 1920 px |
Format Stories to jeden z niewielu formatów, który nie budzi żadnych wątpliwości. Jego proporcje to 9:16 i raczej długo się to nie zmieni.
Pobierz szablon formatu stories
2 Responses
Dziękujemy za informowanie nas o najnowszych trendach w standardach graficznych i formatach na facebooku.
Polecamy się na przyszłość :)