Wymiary grafik na Facebooku [aktualizacja 2022]

Zastanawiasz się, jaką grafikę wrzucić na Facebooka, aby dobrze się wyświetlała? Sprawdź przygotowane przez nas zestawienie aktualnych wymiarów grafik.

Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że nie wiedziałeś jaką grafikę wgrać na Facebooka, aby wyświetlała się poprawnie w każdym umiejscowieniu i na różnych urządzeniach?
Pewnie tak było skoro trafiłeś na nasz artykuł :)

Facebook i Instagram tak często zmieniają swój wygląd, czy dodają nowe funkcjonalności, że nie sposób za tym wszystkim nadążyć.

TL;DR Jeśli nie masz czasu na scrollowanie całego wpisu, przejdź od razu na koniec lub kliknij tutaj: tabela wymiarów grafik na Facebooka. Pamiętaj też o kompresji zdjęć i zapisywaniu ich w formacie typu PNG, dzięki któremu uzyskasz lepszą jakość.

Właśnie dlatego stworzyliśmy aktualizowane na bieżąco, kompleksowe zestawienie, w którym znajdziesz wszystkie aktualne wymiary grafik na Facebooku.
Nasz poradnik podzieliliśmy na dwie części:

  1. kreacje organiczne, które wrzucamy na Facebooka, aby zdobyć jak największe zaangażowanie (nazwaliśmy je “Wymiary grafik na fanpage”),
  2. kreacje reklamowe, które wykorzystujemy, aby uzyskać założony efekt.

Na wstępie musisz wiedzieć, że rozmiary zalecane przez Facebooka to minimalne wymiary, jakie mogą mieć Twoje grafiki. Często po wyświetleniu ich w pełnym rozmiarze mogą być nieostre i kiepskiej jakości. Dlatego oprócz zaleceń Facebooka, podajemy także nasze przetestowane rozmiary grafik, które po opublikowaniu nie powinny stracić na jakości.
W tworzeniu grafik należy kierować się dwiema zasadami:

  • Po pierwsze, aby uniknąć skompresowania, wielkość grafiki nie powinna przekraczać 1 megabajta.
  • Po drugie, powinny być tworzone w oparciu o odpowiedni dla danej grafiki współczynnik proporcji.

Aktualne wymiary grafik na fanpage na Facebooku

Zdjęcie profilowe (avatar)

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 1:1
wymiary dla desktop – 170 x 170 px
wymiary dla mobile – 128 x 128 px
800 x 800 px

Rekomendujemy większy wymiar avatara, który po wyświetleniu w pełnym rozmiarze nie straci na jakości. Warto pamiętać także o tym, że Facebook docina avatar do owalnego kształtu.

Prawidłowy avatar Get Noticed
Dobrze
Nieprawidłowy avatar Get Noticed
Źle

Dlatego wszystkie najważniejsze elementy powinny znaleźć się na środku grafiki, np. nazwa firmy w przypadku jej logo.


Pobierz szablon zdjęcia profilowego

Wymiary zdjęcia w tle (cover photo)

Zalecane przez

Zalecane przez

proporcja dla desktop – 2,63:1
proporcja dla mobile – 1,78:1
wymiary dla desktop – 820 x 312 px
wymiary dla mobile – 640 x 360 px
proporcja – 1,78:1
wymiary – 820 x 462 px

Pamiętaj, że zdjęcie w tle o wymiarach 820 x 312 px zostanie ucięte na urządzeniu mobilnym przez Facebooka do 640 x 360 px. Dlatego wszystkie najważniejsze informacje umieszczaj w centralnej części grafiki, tak aby Facebook ich nie pominął lub zastosuj nasze rozmiary – 820 x 462 px.  wymiary zdjęcia w tle fb  Dzięki temu na desktopie obraz wyświetli się w wymiarach 820 x 312 px (zrób marginesy po 75 px od góry i dołu), ale za to w wersji mobilnej zobaczysz całą grafikę – a jak dobrze wiemy: mobile first! Dzięki temu zyskasz sporo przestrzeni informacyjnej w widoku desktopu i nie będziesz musiał martwić się o przycinanie grafiki na mobile.

Pobierz szablon zdjęcia w tle

Wymiary zdjęcia w tle wydarzenia (cover wydarzenia)

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 1,91:1
wymiary – 1200 x 628 px
1200 x 628 px

wymiary zdjęcia w tle wydarzenia na facebooku

Tworząc okładkę wydarzenia możesz umieścić na niej więcej niż 20% tekstu, ponieważ będzie to pierwsza rzecz, która przykuje uwagę osoby, która trafi na wydarzenie z poszukiwań organicznych. Przy reklamowaniu wydarzenia z poziomu Menedżera Reklam możemy użyć zupełnie innej grafiki lub tej samej z mniejszą ilością tekstu.


Pobierz szablon zdjęcia w tle wydarzenia

Wymiary zdjęcia w tle grupy (cover grupy)

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 1,91:1
wymiary – 1640 x 856 px
1640 x 856 px

Pamiętaj, że Facebook automatycznie przerabia zdjęcie w tle na miniaturę, dlatego warto na środku zdjęcia umieścić element, który znajdzie się w miniaturze grupy.

rozmiar zdjęcia w tle grupy facebook


Pobierz szablon zdjęcia w tle

Wymiary pionowego postu

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 2:3
wymiary – 640 x 960 px
proporcja – 4:5
wymiary – 1080 x 1350 px

Jeżeli w Twojej strategii reklamowej promowanie postów odgrywa ważna rolę, to warto pamiętać o tym, że Facebook ujednolicił wyświetlanie głównie pionowych formatów i największą dopuszczalną proporcją do promowania (oprócz stories) będzie proporcja 4:5. Dlatego warto pomyśleć o tym na zapas i jeżeli nie wiemy, które posty będziemy promować, a które nie, to najlepiej aby każdy pionowy post był w proporcjach 4:5.

rozmiar pionowego postu zdjęcia facebook - post fb wymiary


Pobierz szablon pionowego postu

Wymiary kwadratowego postu

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 1:1
wymiary – 1080 x 1080 px
1080 x 1080 px

Kwadratowy post to najbezpieczniejsza z kreacji. Co prawda nie zajmuje tyle miejsca w newsfeedzie co kreacje pionowe, ale przynajmniej mamy pewność, że jest to format, który wszędzie wyświetli się poprawnie.

wymiary kwadratowego posta na fb


Pobierz szablon kwadratowego postu

Wymiary kreacji reklamowych Facebook Ads

Od 19 sierpnia 2019 r. Facebook wprowadził zmiany w wyświetlaniu zdjęć i filmów w feedzie na urządzeniach mobilnych.

Zmiany te dotyczą:

  • długości tekstu – długość wyświetlanego tekstu będzie mogła mieć tylko trzy linijki, a nie siedem, jak to było przed zmianą. Użytkownik będzie mógł przeczytać cały tekst po kliknięciu w Zobacz więcej.
  • rozmiaru grafik – najwyższą proporcją dla grafik i filmów będzie 4:5. Jeżeli format grafiki lub filmu będzie wynosić 2:3 lub 9:16, czyli będzie większy od zalecanego 4:5, jest ryzyko, że Facebook ukryje krawędzie, które będą “wystawać” poza format 4:5. Jedynie w przypadku Facebook, Instagram i Messenger Stories zalecany przez Facebooka format wynosi 9:16.

Jak widać są to naprawdę duże zmiany, z których wynika, że Facebook ujednolica wymiary większości kreacji reklamowych Facebook Ads.Warto o tym pamiętać i już teraz podmienić swoje kreacje reklamowe, ponieważ format 4:5 wyświetla się poprawnie!

Sponsorowany obraz (post)

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecane proporcje – 1:1 lub 4:5
wymiary – 1080 x 1080 px lub
1080 x 1350 px
wymiary – 1080 x 1080 px lub
1080 x 1350 px

W zależności od tego jaki post wybierzesz do promocji, musisz pamiętać o tym, że każdy pionowy post większy od proporcji 4:5 będzie maskowany do tego formatu.

post sponsorowany wymiary facebook


Pobierz szablony postów

Linkpost (obraz z linkiem)

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 1:1
wymiary – 1080 x 1080 px
1080 x 1080 px

Facebook zaleca wymiar 1080 x 1080 px dla umiejscowienia obrazu z linkiem w Aktualnościach na Facebooku i Instagramie.

linkpost wymiary fb aktualne


Pobierz szablon linkpostu

Polubienia strony

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 1,91:1
wymiary – 1200 x 628 px
proporcja – 1:1
wymiary – 1080 x 1080 px

Zalecana proporcja Facebooka do reklamy na polubienia to 1,91:1, jednak my zalecamy format 1:1, który bez problemu wyświetla się na większości urządzeń, a zajmuje więcej miejsca w feedzie.

polubienia strony zdjęcie fb wymiary


Pobierz szablon polubienia strony

Film/pokaz slajdów

Zalecane przez

Zalecane przez

dostępne proporcje – 1:1, 4:5, 2:3, 9:16
zalecana proporcja – 4:5
wymiary – 1080 x 1350 px
proporcje – 1:1 lub 4:5
wymiary – 1080 x 1080 px lub
1080 x 1350 px

Materiały filmowe dostępne są tylko w formacie pionowym, jednak Facebook zaznacza, że filmy o współczynniku 2:3 lub 9:16 będą wyświetlane w proporcji 4:5 w Aktualnościach na Facebooku i Instagramie. Dlatego najbardziej uniwersalna wydaje się być proporcja 1:1.

film pokaz slajdów fb wymiary aktualne

Karuzela

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 1:1
wymiary – 1080 x 1080 px
1080 x 1080 px

Karuzela, czyli nieśmiertelny format Facebooka. Aby ją urozmaicić warto pokusić się o to, aby każdy kafelek pasował do następnego i aby wszystkie kafelki miały wspólny lub powtarzalny motyw.

karuzela na fb wymiary zdjęcia aktualne


Pobierz szablon karuzeli

Kolekcja

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 1:1
wymiary – 1080 x 1080 px
1080 x 1080 px

Wideo lub grafika otwierające kolekcję powinny być w formacie 1:1, aby mieć pewność, że wszędzie wyświetlą się poprawnie.

kolekcja wymiary zdjęcia na fb aktualne rozmiary


Pobierz szablon kolekcji

Kanwa (materiał błyskawiczny)

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 1:1
wymiary – 1080 x 1080 px
1080 x 1080 px

Tak jak w przypadku kolekcji, grafika lub wideo otwierające kanwę powinny być przygotowane w formacie 1:1.

kanwa facebook wymiary zdjęcia aktualne


Pobierz szablon kanwy

Format Stories

Zalecane przez

Zalecane przez

zalecana proporcja – 9:16
wymiary – 1080 x 1920 px
1080 x 1920 px

Format Stories to jeden z niewielu formatów, który nie budzi żadnych wątpliwości. Jego proporcje to 9:16 i raczej długo się to nie zmieni.

wymiary grafik stories fb aktualne rozmiary


Pobierz szablon formatu stories

Na koniec mamy dla Ciebie mały prezent :)

Zestawiliśmy wszystkie wymiary w formie tabeli, którą możesz pobrać i wydrukować oraz schematu poniżej, aby już zawsze być na bieżąco z aktualnymi wymiarami grafik na Facebooku!


Zobacz tabelę


Wymiary grafik na Facebooku [aktualizacja 2022]

Do pobrania:

0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Zmiany w przepisach prawa dotyczące e-commerce. O co chodzi i jak sobie z nimi poradzić?

Czas czytania 9 min Branża e-commerce jest jedną z tych, które nierzadko muszą zmagać się z kolejnymi zmianami w przepisach prawa. Jest to spowodowane przede wszystkim niedostosowaniem systemu prawnego do specyfiki działalności prowadzonej w Internecie. Nie dziwi więc, że podejmowane są kolejne kroki, które mają na celu uregulowaniu obszarów wciąż dość obcych prawodawstwu. W ostatnim czasie zdecydowanie najgłośniej słychać było o dyrektywie unijnej Omnibus, dlatego w niniejszym artykule przyjrzymy się zmianom prawnym, które będą szczególnie istotne dla sklepów internetowych w roku 2023.

Czytaj więcej >

ABCD YouTube – schemat tworzenia skutecznej kreacji wideo

Czas czytania 4 min Wytyczne ABCD to globalne, poparte danymi i badaniami wskazówki, które pomagają tworzyć skuteczne reklamy wideo dostosowane do celów marketingowych. Wskazówki zostały przygotowane na podstawie danych z analizy korelacji, nie gwarantują stuprocentowej skuteczności, ale przybliżają do osiągnięcia sukcesu. W poniższym artykule dowiesz się więcej o schemacie ABCD i przekonasz się, dlaczego warto z niego korzystać przy kolejnym tworzeniu scenariusza do kampanii wideo.

Czytaj więcej >
2
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!