Dlaczego Twoja marka powinna postawić na formaty wideo? 

W dobie nowych mediów wideo zyskało na ogromnym znaczeniu. To nie tylko trend, ale zmiana w sposobie, w jaki konsumujemy media – szybka, wizualna i bezpośrednia komunikacja stała się normą. Dlaczego więc Twoja marka powinna postawić na formaty wideo?
Nie czekaj na sukces – działaj!
Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się, jak nasze rozwiązania mogą pomóc Twojemu biznesowi osiągnąć nowe wyżyny. Nasz zespół ekspertów jest gotowy, aby wspierać Cię na każdym kroku – od strategii po realizację. Z nami Twój biznes nie zna granic. Zacznij swoją podróż do sukcesu teraz!
Spis treści

W ostatnich latach media społecznościowe uległy prawdziwej rewolucji dzięki rosnącej popularności treści wideo. Filmy stały się nie tylko ulubionym formatem użytkowników, ale również potężnym narzędziem w rękach marketerów. Sprawdź, jakie korzyści przyniesie Twojej marce włączenie wideo do strategii marketingowej.

Na początek trochę statystyk!

  • 90% większą oglądalnością cieszą się filmy, niż posty z osadzonym obrazem. [1]
  • 91% firm wykorzystuje wideo jako narzędzie marketingowe. [2]
  • 87% konsumentów twierdzi, że jakość wideo wpływa na ich zaufanie do marki. [3]
  • 92,3% zasięgu mają filmy online wśród użytkowników Internetu na całym świecie. [4]
  • 91% osób twierdzi, że chce oglądać więcej treści wideo od marek. [5]
  • 82,5% globalnego ruchu internetowego stanowi wideo. [6]
  • 89% osób twierdzi, że obejrzenie filmu przekonało ich do zakupu produktu lub usługi. [7]

Jakie są najpopularniejsze formaty wideo?

Formaty wideo ewoluują, oferując markom różnorodne sposoby na angażowanie odbiorców. Oto przegląd najpopularniejszych formatów wideo, które marki mogą wykorzystywać do promocji swoich produktów i usług

Krótkie, dynamiczne formaty na przykład TikToki, Shorts na YouTube, Reels i Stories na Instagramie i Facebooku mają na celu szybko przyciągnąć uwagę użytkownika. Te krótkie klipy, często nie dłuższe niż kilkadziesiąt sekund, są doskonałe do zbudowania świadomości marki czy prezentowania produktów.

Transmisje na żywo – live’y pozwalają na bezpośrednią interakcję z odbiorcami. Używane zarówno do sprzedaży, jak i edukacji mogą przybierać formę wywiadów z ekspertami, prelekcji, czy interaktywnych sesji Q&A.

Animacje – to krótkie filmy stworzone z grafik, zdjęć czy animacji komputerowych. Dzięki niższym kosztom produkcji i możliwości łatwego dostosowania do różnych komunikatów, animacje są chętnie wykorzystywane w kampaniach reklamowych.

Vlogi – dłuższe formaty wideo, często prezentowane na YouTube, mogą przybierać formę serii tematycznych lub pojedynczych opowieści. Vlogi są doskonałym narzędziem do pogłębionego przedstawienia produktu, usługi, czy wartości marki, oferując widzom wartość edukacyjną lub rozrywkową.

Jak wyglądają formaty wideo na poszczególnych social mediach?

Każda z platform społecznościowych  ma unikalne cechy, które wpływają na to, jak odbiorcy wchłaniają treści wideo. Dlatego ważne jest, aby marki dostosowywały swoje treści do specyfiki i preferencji użytkowników każdego medium społecznościowego celem maksymalizowania zasięgów i zaangażowania.

YouTube

Znajdują się tam długie formaty wideo, często w formie serii lub pojedynczych opowieści, idealne do szerszego omówienia tematów. YouTube jest też miejscem dla tych, którzy chcą obejrzeć tutoriale czy kursy z różnych dziedzin. Na platformie odbiorcy szukają także opinii i demonstracji produktów przed dokonaniem zakupu.

Instagram

Zamieszczane są na nim głównie krótkie, dynamiczne wideo (Reels), które są doskonałe do szybkiego przyciągania uwagi i storytelling’u. Na Instagram Stories wrzucane są za to krótkie klipy wideo lub animacje, aby podzielić się codziennymi momentami lub promocjami. Znikają one po 24 godzinach od momentu publikacji.

Facebook

Udostępniane są tam krótkie wideo na Facebook Stories, znikające po 24 godzinach. Na Facebooku często organizowane są także transmisje na żywo, które są używane do interakcji z odbiorcami w czasie rzeczywistym. Niedawno wprowadzone zostały także Reels’y. 

TikTok

Na TikToku znajdują się wyłącznie krótkie, często zabawne lub kreatywne klipy, które łatwo wpadają w viral. Ostatnio coraz popularniejsze stają się także transmisje na żywo. Ponadto na platformie można publikować maksymalnie 15-sekundowe TikTok Stories, które automatycznie znikają po upływie jednego dnia.

LinkedIn

Na tej platformie najpopularniejsze są treści wideo o charakterze profesjonalnym, w tym webinary, prelekcje i wywiady z ekspertami. Dzięki formatom wideo, pokazującym ludzi stojących za marką lub produktem, budowane jest zaufanie. Odbiorcy czują się bardziej związani z marką, która pokazuje swoje prawdziwe oblicze.

Dlaczego Twoja marka powinna postawić na formaty wideo? 

https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/

Na co warto zwrócić uwagę w formatach wideo? 

Podczas tworzenia formatu wideo warto zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów, które mogą zmaksymalizować jego atrakcyjność i skuteczność. Każdy z tych elementów odgrywa niezastąpioną rolę w angażowaniu widzów i przekazywaniu zamierzonego przesłania.

Muzyka 

Odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa wzmacnia emocje i pomaga budować odpowiednią atmosferę. Ważne jest, aby muzyka współgrała z tematem i nastrojem wideo, potęgując jego przekaz bez przytłaczania treści.

Montaż 

Sposób, w jaki klipy są łączone i prezentowane, decyduje o płynności narracji i ogólnym odbiorze wideo. Dobry montaż potrafi nie tylko skupić uwagę widza na kluczowych momentach wideo, ale także nadać dynamikę i rytm całości.

Napisy

W dobie, gdy wiele osób ogląda wideo w miejscach publicznych lub z wyłączonym dźwiękiem, napisy stały się nieodzownym elementem. Umożliwiają one dostęp do treści dla szerszej publiczności, w tym osób niesłyszących lub tych, którzy nie mówią w języku wideo. Dodatkowo napisy mogą wzmocnić przekaz, podkreślając kluczowe punkty lub wyjaśniając mniej oczywiste aspekty narracji. Ich obecność zwiększa również szanse na zrozumienie i zapamiętanie treści przez widzów. Podczas dodawania napisów do filmów, należy umieszczać je w odpowiednich miejscach, unikając dolnej części ekranu (zarezerwowanej dla opisu, nazwy profilu i dźwięku), prawej strony (miejsce na reakcje) oraz samej góry, gdzie mogą zostać przycięte w aktualnościach.

Dlaczego Twoja marka powinna postawić na formaty wideo? 

Dlaczego formaty wideo są skuteczne?

  • Zapadają w pamięć – połączenie elementów wizualnych, dźwiękowych i dynamiki ruchu daje ogromne możliwości. Dzięki temu ludzki mózg zapamiętuje 9 razy więcej informacji z wideo w porównaniu do tekstu.
  • Przekazują emocje – skupiają uwagę na pojedynczym przesłaniu i wykorzystują oryginalne efekty wizualne oraz dźwiękowe, dzięki czemu skutecznie wywołują u widza szeroki wachlarz emocji – zaczynając od radości i śmiechu, aż po zaskoczenie, a nawet smutek.
  • Pozwalają na szybszą konsumpcję treści – w przeciągu 30 sekund są w stanie przekazać tyle samo treści, co około trzystronicowy tekst.
  • Potrafią zatrzymać uwagę odbiorców – uwaga, jaką poświęcamy na zapoznanie się z treścią w Internecie, zmniejsza się diametralnie. Moment, w którym dany post jest w stanie przyciągnąć uwagę widza, trwa tylko 8 sekund.
  • Podobają się algorytmom – formaty wideo generują większe zaangażowanie, a im większe zaangażowanie, tym algorytmy chętniej promują takie treści, zwiększając zasięgi i szansę na dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Czy wideo marketing sprawdzi się w każdej branży? 

Tak, marketing wideo pasuje do każdej branży! Dzięki niemu można w prosty sposób wzbogacić strategię marketingową firmy, urozmaicić działania promocyjne, a także dotrzeć do grupy docelowej. Video świetnie nadaje się do odpowiadania na często zadawane pytania od klientów zarówno te otrzymywane w wiadomościach, jak i te znajdujące się na stronie w FAQu. To także idealna okazja, by zbudować narrację i zaprezentować spójny wizerunek firmy, a także pokazać jej produkty lub usługi, co w efekcie zwiększy rozpoznawalność Twojej marki.

Wideo marketing a reklama

Formaty wideo zyskują także na znaczeniu jako narzędzie promocyjne dla firm.

  • Filmy łatwo stają się treścią, którą użytkownicy entuzjastycznie dzielą się między sobą, co sprzyja ich rozprzestrzenianiu. Formaty wideo są udostępniane 1200% częściej niż linki i tekst razem wzięte. [8]
  • 90% marketerów twierdzi, że marketing wideo zapewnił im dobry zwrot z inwestycji. [9]
  • Dzięki opcji autoodtwarzania filmów podczas przewijania na niektórych z platform społecznościowych, formaty video mają większą szansę na przyciągnięcie uwagi odbiorców.

Podsumowanie

Decyzja o włączeniu formatów wideo do strategii marketingowej mediów społecznościowych jest nie tylko trendem, ale przemyślanym krokiem w kierunku zwiększenia zaangażowania i rozpoznawalności marki. Wideo oferuje unikalną możliwość połączenia wizualnego przekazu z emocjami, co nie tylko przyciąga uwagę odbiorców, ale także ułatwia zapamiętywanie treści. W dobie szybkiej konsumpcji mediów, formaty wideo stanowią klucz do budowania głębszych relacji z odbiorcami, umożliwiając markom nie tylko efektywne dotarcie do swojej grupy docelowej, ale także stworzenie z nią prawdziwej, emocjonalnej więzi.

[1] https://databox.com/videos-vs-images-in-facebook-ads

[2] https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/

[3] https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/

[4] https://www.demandsage.com/video-marketing-statistics/

[5] https://www.demandsage.com/video-marketing-statistics/

[6] https://www.demandsage.com/video-marketing-statistics/

[7] https://www.demandsage.com/video-marketing-statistics/

[8] https://www.zippia.com/advice/advertising-statistics/ 

[9] https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/ 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do newslettera

Pozwól się zaskoczyć nowościami, poradami, darmowym dostępem do materiałów edukacyjnych. Otrzymuj powiadomienia o wpisach na naszym blogu i nie tylko!

Zapisz się do newslettera

Pozwól się zaskoczyć nowościami, poradami, darmowym dostępem do materiałów edukacyjnych. Otrzymuj powiadomienia o wpisach na naszym blogu i nie tylko!