Lecz jak jest z danymi offline? Często droga użytkownika bywa bardziej złożona niż zwyczajne wyświetlenie Twojej strony, zapoznanie się z ofertą i dokonanie zakupu. Rozważ sytuację klienta, który trafia na Twoją stronę przez płatne wyszukiwanie, po czym odwiedza Twój fizyczny sklep lub dzwoni. To korzystne dla Twojej firmy, ale konwersja nie jest przypisywana do pierwszego punktu kontaktu.
Informacje o funkcji importu danych GA4
Jednym z sekretnych atutów GA4 jest prostota importowania danych z zewnętrznych baz, np. CRM, i integrowania ich z danymi online. Wyobraź sobie te nieograniczone możliwości. Efektem jest bardziej kompleksowy obraz interakcji Twoich klientów z Twoją marką, zarówno w sieci, jak i poza nią.
Interakcje poza witryną internetową, które mają miejsce, gdy można odwoływać się do danych CRM, obejmują:
- Połączenie telefoniczne
- Czat na żywo
- Wizyta osobista w sklepie
- Konferencja lub targi
Dane analityczne online + dane offline = zadowoleni marketerzy
Chodzi o to, by zrozumieć, jak użytkownicy wchodzą w interakcje z Twoją firmą online i offline. Dane są integrowane pomiędzy zarejestrowanymi zdarzeniami z GA4 a danymi offline. Rodzaje danych mogą być związane z użytkownikami, takie jak informacje z CRM, lub z produktem, np. marka czy kolor.
Trzy typy danych
Pierwszym krokiem jest zrozumienie, jakiego rodzaju dane możesz przesłać do GA4:
- Dane produktu — Importuj metadane produktu, takie jak marka, kategoria i/lub wariant. To przesyłanie wyszukuje i zastępuje wartości w czasie raportu/zapytania, dzięki czemu zawsze widzisz najnowsze zaimportowane dane. Dane te można usunąć bez wpływu na bazowe dane zdarzeń.
- Dane użytkownika według identyfikatora użytkownika — Importuj dane identyfikatora użytkownika, aby zaktualizować i powiązać nowe wartości właściwości użytkownika dla każdego przesłanego identyfikatora użytkownika na podstawie innych źródeł danych. Usunięcie tych danych wymaga usunięcia użytkownika lub danych.
- Dane użytkownika według identyfikatora klienta — importuj dane identyfikatora klienta i/lub identyfikatora_instancji_aplikacji, aby zaktualizować i powiązać nowe wartości właściwości użytkownika dla każdego przesłanego identyfikatora na podstawie innych źródeł danych. Usunięcie tych danych wymaga usunięcia użytkownika lub danych.
Teraz gdy wiesz, jakie dane możesz użyć, czas dowiedzieć się, jak je zaimportować.
Jak zaimportować dane do Google Analytics 4
W ustawieniach usługi GA4 kliknij Import danych.
Następnie kliknij przycisk Utwórz źródło danych.
W tym miejscu musimy zdecydować, jak chcemy nazwać nasze źródło danych (zwykle jest to nazwa oczywista) oraz typ danych, które będziemy przesyłać (jak wyjaśniono wcześniej). Gdy wszystko będzie gotowe, prześlij plik CSV. Google zaleca, aby nie używać pliku ze zduplikowanymi kluczami, ponieważ spowoduje to niespójne dane raportowania.
Czas na zmapowanie naszych danych. Pole Analytics zawiera wymiary i dane, konieczne będzie utworzenie wymiarów niestandardowych dla wszystkich nowych atrybutów dodawanych za pośrednictwem danych offline. Pola importu to pola, które przesłaliśmy z naszego pliku CSV, a próbki danych importu zawierają wartości tego pola importu.
Twoje dane są teraz gotowe do zaimportowania do GA4 w celu analizy!
Limity importowe
- Zaimportowane dane nie są dostępne do analizy historycznej, łączy się z danymi witryny w czasie rzeczywistym. Nie jest też dostępny dla segmentów ani niestandardowych odbiorców.
- Całkowita przestrzeń dyskowa wynosi 10 GB dla wszystkich źródeł danych, możesz przesłać do 10 GB danych dla wszystkich systemów offline razem wziętych.
- Rozmiar źródła danych jest ograniczony do 1 GB.
- Możesz przesyłać dane 24 razy dziennie, o ile nie osiągniesz limitu 10 GB.
Kluczowe korzyści z integracji danych offline z GA4
Google Analytics 4 to nie tylko zaawansowane narzędzia do analizy ruchu na stronie, ale także możliwość integracji z danymi offline. Dzięki temu marketerzy uzyskują pełniejszy obraz interakcji użytkowników z marką, co pozwala na bardziej precyzyjne targetowanie i dostosowywanie strategii marketingowych.
Integracja danych offline z GA4 to:
- Pełniejszy obraz interakcji klienta: Połączenie danych z różnych punktów styku daje wgląd w całą ścieżkę klienta, od pierwszego kliknięcia w reklamę po zakup w sklepie stacjonarnym.
- Dostosowywanie strategii: Zrozumienie, jakie kanały i punkty styku są najbardziej efektywne, pozwala na optymalizację budżetu marketingowego.
- Precyzyjne targetowanie: Dzięki połączeniu danych online i offline można tworzyć bardziej spersonalizowane kampanie, które trafiają w potrzeby konkretnego klienta.
Pamiętajmy, że w dzisiejszym świecie marketingu kluczem jest zrozumienie klienta. GA4 z funkcją importu danych offline jest krokiem w kierunku pełniejszego zrozumienia potrzeb i zachowań naszych klientów. Warto więc wykorzystać te możliwości i stale doskonalić swoje działania marketingowe.