Skąd brać zdjęcia do kampanii reklamowych lub bloga nie mając zasobów?

Szukasz zdjęć i grafik na Twoją stronę internetową, bloga, czy social media? Nie wiesz, skąd je wziąć, ani jakich zdjęć z internetu wolno Ci użyć, a jakich nie? Pomożemy Ci rozwiązać ten problem rekomendowanymi przez nas bankami darmowych zdjęć.

Szata graficzna Twojej strony internetowej ma przyciągać klienta, w zależności od branży budzić zaufanie, podkreślić powagę i profesjonalizm lub troskę o obsługę klienta, uchwycić klimat prowadzonej przez Ciebie działalności. To wszystko poza samą ofertą i treścią ma zachęcić do wybrania właśnie Ciebie. Blog musi zachęcać do przeczytania zamieszczonych artykułów, musi spójnie wiązać stronę wizualną z tekstem. Z kolei grafiki reklamowe mają sprzedawać. Mają pokazać produkt, który reklamują lub przyciągać wzrok mówiąc “tu jest to, czego szukasz”.

Gdzie szukać darmowych serwisów stockowych?

Wszystko to sprawia, że wybór zdjęć i grafik jest niezwykle istotny i może mieć olbrzymi wpływ na odbiór prezentowanych w internecie treści. Gdzie szukać idealnych zdjęć?

Płatne banki oferują olbrzymi wybór grafik na każdą możliwą okazję, jednak za ten luksus trzeba odpowiednio zapłacić. Jeśli sam prowadzisz swoją stronę internetową, bloga lub profil w social mediach, albo jesteś freelancerem, tworzysz grafiki na potrzeby kampanii, a klient ma mały budżet, konieczne będzie posiłkowanie się darmowymi stockami. 

Rodzaje licencji na darmowe zdjęcia

W tym momencie na pewno zadajesz sobie pytanie, dlaczego nie miałbyś ściągnąć dowolnego zdjęcia, jakie znajdziesz w wyszukiwarce lub na innych stronach www. Odpowiedź jest prosta i wiąże się z prawami autorskimi, ściąganie zdjęć nieopatrzonych odpowiednią licencją jest niedozwolone. Darmowe banki oferują materiały na dwóch podstawowych licencjach i należy na to zawsze zwracać uwagę.

  • Licencja CC0 (Creative Commons) jest całkowicie otwarta, pozwala na dowolne wykorzystanie zdjęć, również komercyjne. 
  • Z kolei licencja CC BY pozwala na równie wiele z zastrzeżeniem wskazania twórcy wykorzystanego zdjęcia, grafiki itd. 
  • Możesz również spotkać się z materiałami wyłącznie do użytku niekomercyjnego, tj na licencji CC NC (Noncommercial).

Jeśli nie jesteś pewien, czy i w jaki sposób możesz wykorzystać dane zdjęcie, zapoznaj się z warunkami licencji dostępnymi na stronie każdego stocku.

Top 6 najlepszych darmowych banków zdjęć

Nie wiesz, jakimi? Pomożemy Ci poniższą listą najlepszych według nas darmowych banków zdjęć:

1. Pexels.com 
Bank z bardzo szerokim zasobem zdjęć oraz video na licencji pozwalającej na dowolne użycie. Pexels wydaje się być najbardziej zbliżone do płatnych stocków w kwestii rodzaju zdjęć. Wyszukiwanie jest możliwe zarówno po kategoriach jak i słowach/wyrażeniach kluczowych, a ułatwia to szczegółowe otagowanie zdjęć. 

2. Pixabay.com.
Równie popularny i równie obszerny bank co Pexels, dodatkowo oferuje grafiki wektorowe oraz ilustracje. Licencja pozwala na dowolne użycie ściągniętych plików, komercyjne i niekomercyjne. 

3. Unsplash.com
Olbrzymia baza zdjęć, zarówno przybliżonych do dwóch powyższych stocków, jak i innych, z klimatem. Wyszukiwanie ułatwia podział na wiele kategorii, w tym nietypowych, jak “experimental” czy “spirituality”. Na pewno warto tu zajrzeć w poszukiwaniu zdjęć przyrody, czy tekstur, które mogą być doskonałym tłem dla naszej reklamy/grafiki. Mniej tu zdjęć produktowych, czy zaaranżowanych, ale również takie się znajdą. Naszym zdaniem jeden z najlepszych banków. 

4. Freepik.com
Stock oferujący nie tylko zdjęcia i grafiki wektorowe ale również ikonki i… pliki .psd z gotowymi szablonami. 

5. Foodiesfeed.com
Ciekawy stock ze zdjęciami o tematyce kulinarnej. Można tu znaleźć zarówno zdjęcia gotowych potraw, jak i pojedynczych produktów, warzyw, owoców itp. 

6. Startupstockphotos.com
Podobnie jak powyższa, baza skupiająca zdjęcia w zakrojonej tematyce, w tym przypadku pracy biurowej. Znajdziesz tu zdjęcia zarówno różnego rodzaju pomieszczeń biurowych, jak i zaaranżowanych spotkań biznesowych czy prezentacji. 

Inne warte uwagi banki:

https://kaboompics.com/
https://gratisography.com/
https://stocksnap.io/
https://skuawk.com/

Wybierając zdjęcia należy zwrócić uwagę, iż w niektórych bankach zasoby płatne i darmowe są przemieszane. Zazwyczaj płatne zdjęcia są opisane jako “sponsored” lub oznaczone  ikoną, np. koroną, ale można też użyć filtrowania pozostawiając jedynie darmowe pliki. Dodatkowo niektóre banki pokazują zdjęcia z płatnych stocków, które po kliknięciu przenoszą nas na ich stronę, np. shutterstock. Takie zdjęcia często są wyróżnione innym kolorem tła.

Zawsze warto przeglądać zdjęcia prezentowane na pierwszej stronie. Są to najczęściej nowości lub zdjęcia popularne, często ściągane. W nowościach warto szukać czegoś, czego nie wykorzystał jeszcze nikt inny. Z popularnych z kolei można wyciągnąć wnioski, jakie panują aktualnie trendy w grafice i poszukać czegoś w podobnym klimacie, ale jednak innego.

Wymienione banki bazują na w pełni liberalnych licencjach, jeśli jednak potrzebujesz zagłębić się bardziej w poszukiwaniu idealnego zdjęcia, pamiętaj o upewnieniu się, że dany stock oferuje pliki na licencji CC0.

Udanych łowów!

0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Czym są rozszerzenia reklam Google Ads i jak je wdrożyć?

Czas czytania 8 min W świecie reklam Google Ads, gdzie walka między konkurencją o klienta jest zacięta, a uwaga użytkowników krótka, kluczowe jest wykorzystanie wszelkich dostępnych narzędzi w celu wyróżnienia się spośród tłumu. Wszyscy reklamodawcy walczą o to, aby to właśnie ich kreacja była najbardziej klikalna i zachęcająca do konwersji. Jednym z podstawowych sposobów na osiągnięcie tego jest używanie rozszerzeń reklam w sieci wyszukiwania.

Czytaj więcej >

Consent Mode – klucz do skuteczności strony i kampanii reklamowych

Czas czytania 2 min W dobie rosnącej świadomości na temat prywatności danych, właściwe zarządzanie zgodami użytkowników na stronach internetowych staje się nie tylko wymogiem prawnym, ale także kluczowym elementem budowania zaufania i transparentności. Wdrożenie skutecznego systemu do zarządzania zgodami jest niezbędne dla każdego właściciela witryny, szczególnie jeśli korzysta z narzędzi takich jak Google Analytics i Google Ads. Jest to istotne nie tylko z punktu widzenia zgodności z przepisami, takimi jak RODO, ale także dla zapewnienia maksymalnej efektywności narzędzi analitycznych i reklamowych.

Czytaj więcej >
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!