Skąd brać zdjęcia do kampanii reklamowych lub bloga nie mając zasobów?

Szukasz zdjęć i grafik na Twoją stronę internetową, bloga, czy social media? Nie wiesz, skąd je wziąć, ani jakich zdjęć z internetu wolno Ci użyć, a jakich nie? Pomożemy Ci rozwiązać ten problem rekomendowanymi przez nas bankami darmowych zdjęć.

Szata graficzna Twojej strony internetowej ma przyciągać klienta, w zależności od branży budzić zaufanie, podkreślić powagę i profesjonalizm lub troskę o obsługę klienta, uchwycić klimat prowadzonej przez Ciebie działalności. To wszystko poza samą ofertą i treścią ma zachęcić do wybrania właśnie Ciebie. Blog musi zachęcać do przeczytania zamieszczonych artykułów, musi spójnie wiązać stronę wizualną z tekstem. Z kolei grafiki reklamowe mają sprzedawać. Mają pokazać produkt, który reklamują lub przyciągać wzrok mówiąc “tu jest to, czego szukasz”.

Gdzie szukać darmowych serwisów stockowych?

Wszystko to sprawia, że wybór zdjęć i grafik jest niezwykle istotny i może mieć olbrzymi wpływ na odbiór prezentowanych w internecie treści. Gdzie szukać idealnych zdjęć?

Płatne banki oferują olbrzymi wybór grafik na każdą możliwą okazję, jednak za ten luksus trzeba odpowiednio zapłacić. Jeśli sam prowadzisz swoją stronę internetową, bloga lub profil w social mediach, albo jesteś freelancerem, tworzysz grafiki na potrzeby kampanii, a klient ma mały budżet, konieczne będzie posiłkowanie się darmowymi stockami. 

Rodzaje licencji na darmowe zdjęcia

W tym momencie na pewno zadajesz sobie pytanie, dlaczego nie miałbyś ściągnąć dowolnego zdjęcia, jakie znajdziesz w wyszukiwarce lub na innych stronach www. Odpowiedź jest prosta i wiąże się z prawami autorskimi, ściąganie zdjęć nieopatrzonych odpowiednią licencją jest niedozwolone. Darmowe banki oferują materiały na dwóch podstawowych licencjach i należy na to zawsze zwracać uwagę.

  • Licencja CC0 (Creative Commons) jest całkowicie otwarta, pozwala na dowolne wykorzystanie zdjęć, również komercyjne. 
  • Z kolei licencja CC BY pozwala na równie wiele z zastrzeżeniem wskazania twórcy wykorzystanego zdjęcia, grafiki itd. 
  • Możesz również spotkać się z materiałami wyłącznie do użytku niekomercyjnego, tj na licencji CC NC (Noncommercial).

Jeśli nie jesteś pewien, czy i w jaki sposób możesz wykorzystać dane zdjęcie, zapoznaj się z warunkami licencji dostępnymi na stronie każdego stocku.

Top 6 najlepszych darmowych banków zdjęć

Nie wiesz, jakimi? Pomożemy Ci poniższą listą najlepszych według nas darmowych banków zdjęć:

1. Pexels.com 
Bank z bardzo szerokim zasobem zdjęć oraz video na licencji pozwalającej na dowolne użycie. Pexels wydaje się być najbardziej zbliżone do płatnych stocków w kwestii rodzaju zdjęć. Wyszukiwanie jest możliwe zarówno po kategoriach jak i słowach/wyrażeniach kluczowych, a ułatwia to szczegółowe otagowanie zdjęć. 

2. Pixabay.com.
Równie popularny i równie obszerny bank co Pexels, dodatkowo oferuje grafiki wektorowe oraz ilustracje. Licencja pozwala na dowolne użycie ściągniętych plików, komercyjne i niekomercyjne. 

3. Unsplash.com
Olbrzymia baza zdjęć, zarówno przybliżonych do dwóch powyższych stocków, jak i innych, z klimatem. Wyszukiwanie ułatwia podział na wiele kategorii, w tym nietypowych, jak “experimental” czy “spirituality”. Na pewno warto tu zajrzeć w poszukiwaniu zdjęć przyrody, czy tekstur, które mogą być doskonałym tłem dla naszej reklamy/grafiki. Mniej tu zdjęć produktowych, czy zaaranżowanych, ale również takie się znajdą. Naszym zdaniem jeden z najlepszych banków. 

4. Freepik.com
Stock oferujący nie tylko zdjęcia i grafiki wektorowe ale również ikonki i… pliki .psd z gotowymi szablonami. 

5. Foodiesfeed.com
Ciekawy stock ze zdjęciami o tematyce kulinarnej. Można tu znaleźć zarówno zdjęcia gotowych potraw, jak i pojedynczych produktów, warzyw, owoców itp. 

6. Startupstockphotos.com
Podobnie jak powyższa, baza skupiająca zdjęcia w zakrojonej tematyce, w tym przypadku pracy biurowej. Znajdziesz tu zdjęcia zarówno różnego rodzaju pomieszczeń biurowych, jak i zaaranżowanych spotkań biznesowych czy prezentacji. 

Inne warte uwagi banki:

https://kaboompics.com/
https://gratisography.com/
https://stocksnap.io/
https://skuawk.com/

Wybierając zdjęcia należy zwrócić uwagę, iż w niektórych bankach zasoby płatne i darmowe są przemieszane. Zazwyczaj płatne zdjęcia są opisane jako “sponsored” lub oznaczone  ikoną, np. koroną, ale można też użyć filtrowania pozostawiając jedynie darmowe pliki. Dodatkowo niektóre banki pokazują zdjęcia z płatnych stocków, które po kliknięciu przenoszą nas na ich stronę, np. shutterstock. Takie zdjęcia często są wyróżnione innym kolorem tła.

Zawsze warto przeglądać zdjęcia prezentowane na pierwszej stronie. Są to najczęściej nowości lub zdjęcia popularne, często ściągane. W nowościach warto szukać czegoś, czego nie wykorzystał jeszcze nikt inny. Z popularnych z kolei można wyciągnąć wnioski, jakie panują aktualnie trendy w grafice i poszukać czegoś w podobnym klimacie, ale jednak innego.

Wymienione banki bazują na w pełni liberalnych licencjach, jeśli jednak potrzebujesz zagłębić się bardziej w poszukiwaniu idealnego zdjęcia, pamiętaj o upewnieniu się, że dany stock oferuje pliki na licencji CC0.

Udanych łowów!

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 8 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

rola treści w pozycjonowaniu

Rola treści w pozycjonowaniu – czy zawsze musi być ich jak najwięcej?

Content marketing rośnie w siłę. Coraz więcej przedsiębiorców docenia jego rolę nie tylko w klasycznym reklamowaniu swojego biznesu i budowaniu wizerunku eksperta, ale również pozycjonowaniu stron internetowych. Treść, tak, jak optymalizacja techniczna strony czy pozyskiwanie linków, jest jednym z filarów każdej kampanii SEO. To oznacza, że jeśli chcesz zdobyć i utrzymać wysokie pozycje w Google, potrzebujesz dobrze przygotowanych i opublikowanych we właściwych miejscach tekstów. Ale czy to znaczy, że zawsze musi być ich najwięcej i z jak największą zawartością słów kluczowych? Czytaj dalej i sprawdź!

Czytaj więcej >

Jakie są typy słów kluczowych i dlaczego warto je znać?

Słowa kluczowe to jedno z najważniejszych haseł w temacie pozycjonowania stron internetowych. Nie bez przyczyny mówi się o nich tak dużo i często. Dobrze dobrane i umiejętnie wykorzystywane w działaniach SEO pozwalają bowiem odnieść sukces – wypozycjonować stronę internetową w Google i tym samym zwiększyć sprzedaż, rozpoznawalność i świadomość marki, a nawet wspomóc budowanie wizerunku eksperta. Ale słowa kluczowe to pojemny worek, w którym mieści się przynajmniej osiem różnych typów keywordów. Warto je poznać, by umiejętnie operować słowami kluczowymi w swojej SEO strategii i w pełni wykorzystać ich moc na korzyść prowadzonego biznesu.

Czytaj więcej >
#seommerce
Zapisz się na bezpłatny Webinar SEO dla e-commerce!
Migracja serwisu – o czym
17 sierpnia 2022, 12:00
pamiętać, by nie stracić
wypracowanych wyników

Czy przenoszenie serwisu jest konieczne? A jeśli tak – jak przeprowadzić cały proces, by nie stracić wypracowanych wyników? 

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!