Odbierz darmowy audyt
darmowa konsultacja

Umocnimy Twój biznes.

Wypełnij formularz by skontaktować się z nami, a umówimy się z Tobą na krótką rozmowę, po której wykonamy audyt Twoich reklam. Całkowicie za darmo. 

Jak tworzyć teksty reklamowe w Google Ads?

Slogany marketingowe w stylu "Tylko u nas" raczej nie zachęcają potencjalnych klientów. Zobacz, jak tworzyć przyciągające teksty w reklamach tekstowych Google Ads.

“Musisz to mieć”, “tylko u nas”, “nie czekaj”, “kup teraz bo inni już to zrobili” – kto z nas nie poznał najpopularniejszych zwrotów marketingowych zachęcających do zakupu, niech pierwszy rzuci kamieniem. W codziennym życiu wiemy o tym, że poznając nowe osoby najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Pamiętajmy o tym również tworząc teksty reklamowe. Zadbajmy o to, by sprawić u potencjalnych klientów jak najlepsze wrażenie, które pomoże w dalszej ścieżce zakupowej. Powszechne porady znanych praktyków zachęcają do personalizowania treści, odwoływania się do emocji, stosowania komunikacji bezpośredniej i przede wszystkim świadomego budowania lejka sprzedażowego.

Jak tworzyć teksty reklamowe w Google Ads, które sprzedadzą nasz produkt? Co znajdziemy w panelu Google Ads? Jakie kreacje reklamowe możemy stworzyć? Zapraszamy do dzisiejszego poradnika, opartego na naszych testach i doświadczeniach

Formy reklamy

Na początek rozważmy, jaki format reklamy tekstowej Google Ads chcemy stworzyć. Google Ads oferuje aktualnie: elastyczna reklama w wyszukiwarce oraz rozszerzona reklama tekstowa. Google zaleca, aby na poziomie grupy reklam utworzyć zawsze 1 reklamę elastyczną i 2 rozszerzone. Dodatkowo reklamy możemy wzbogacić o ich rozszerzenia, które pomagają zrealizować jeszcze lepiej cele biznesowe.

Elastyczna reklama w wyszukiwarce

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce, znane też jako RSA (ang. Responsive Search Ads) to stosunkowo nowy typ reklam, wprowadzany stopniowo, jako wersja beta od zeszłego roku. Automatyzacja w marketingu internetowym coraz bardziej poszerza swoje horyzonty, stosując w kolejnych aspektach algorytmy oparte na uczeniu maszynowym. Reklamy elastyczne zostały stworzone z myślą o wyjściu naprzeciw zapytaniom użytkowników, wyświetlając im jak najbardziej trafne reklamy. Co jest ich głównym celem? Elastyczność. W tym przypadku oznacza to jak najlepsze dopasowanie komunikatów reklamowych do haseł wyszukiwanych przez potencjalnych klientów. Panel tworzenia elastycznej reklamy tekstowej wygląda następująco:

elastyczna reklama tekstowa

Elastyczne reklamy tekstowe oferują stworzenie do 15 nagłówków oraz 4 linii tekstu. Każdy z tych elementów możemy przypiąć do pozycji, na której oczekujemy, by się one wyświetlały. W przypadku nagłówków do wyboru mamy 3 pozycje: nagłówek 1, nagłówek 2, nagłówek 3. Teksty reklam możemy z kolei przypinać do dwóch pozycji:

Google jednak zaleca, by nie przypinać zarówno nagłówków, jak i tekstów reklam do konkretnych pozycji i pozwolić im w ten sposób na wyświetlanie się w dowolnej kolejności. Już od Was, reklamodawców zależy, którą opcję wybierzecie – my osobiście preferujemy posiadanie kontroli nad tym, w którym miejscu wyświetlać się będą elementy naszej elastycznej reklamy w wyszukiwarce.

Rozszerzona reklama tekstowa

Rozszerzone reklamy tekstowe oferują stworzenie trzech nagłówków oraz dwóch linii tekstu. Każdy nagłówek może mieć maksymalnie 30 znaków, a każda linia tekstu 90 znaków. Pierwsza dwa pola nagłówka są wymagane, trzecie jest natomiast polem opcjonalnym.

Od 31 stycznia 2017 roku to reklamy rozszerzone wyparły klasyczne reklamy tekstowe. Aktualnie Google zachęca reklamodawców do tworzenia elastycznych reklam tekstowych, co może zwiastować stopniowe wypieranie rozszerzonych reklam tekstowych.

reklama tekstowa Google Ads

Zachęcamy do testowania stworzonych kreacji reklamowych, aby uzyskiwać jak najlepsze efekty i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów.

Angażująca reklama tekstowa

Skuteczne reklamy tekstowe to takie, które zachęcą użytkownika do kliknięcia w nie. W dzisiejszych czasach użytkownicy podejmują decyzje zakupowe (lub przynajmniej na coś się nastawiają) już po kilku sekundach, dlatego tak ważne jest, by przedstawić im jak najbardziej atrakcyjną ofertę. Oklepane reklamy, które niczym się nie wyróżniają lub takie, które nie wychodzą naprzeciw zapytaniom użytkowników – z góry są przegrane. Źle przygotowane reklamy wiążą się z utratą potencjalnych kliknięć. To z kolei wiąże się z utratą potencjalnych klientów.

Przy tworzeniu tekstów reklamowych warto zadbać o odpowiednią perswazję i brać pod uwagę fundamentalny model AIDA, który opisuje sposób oddziaływania reklamy na konsumentów.

Attention: zwrócenie uwagi
Interest: wzbudzenie zainteresowania
Desire: wzbudzenie pragnienia zakupu
Action: zachęcenie do podjęcia odpowiedniego działania

Warto zadbać zatem o kilka elementów:

  • Zawieranie tzw. USP (ang. Unique Selling Points), czyli unikalnych wartości przedstawiających promowane produkty lub usługi – wyróżnij swoją ofertę, opowiedz, dlaczego jest niepowtarzalna, dlaczego ktoś ma skorzystać na kupnie promowanej rzeczy.
  • Skoro użytkownicy szukają w wyszukiwarce Google odpowiedzi na swoje pytania – nie zawierajcie zapytań w Waszych kreacjach, tylko odpowiadajcie na nie.
  • Zachęcajcie użytkowników do podejmowania działań, dodając w kreacjach reklamowych tzw. CTA (ang. Call to Action), czyli przykuwające uwagę wezwania do działania np. “Kup już teraz”, “Nie zwlekaj, zamów w przedsprzedaży”
  • Uwzględnij słowa kluczowe w nagłówkach oraz tekstach reklam – zadbaj o odpowiednią korelację pomiędzy zapytaniami użytkowników, a reklamami.
  • Uwzględniaj mowę korzyści – dlaczego ktoś ma kupić Twój produkt lub subskrybować Twoją usługę? Przedstaw korzyści wynikające z zakupu!
  • Rozszerzenia reklam tekstowych,o których w dalszej części.

Rozszerzenia reklam tekstowych

Każdy reklamodawca chce zmaksymalizować efektywność swoich reklam w wyszukiwarce Google. Rozszerzenia reklam tekstowych pozwalają na umieszczenie dodatkowych informacji, które mają zachęcić użytkowników do skorzystania z Waszej oferty.

Dobrą praktyką, którą zdecydowanie polecamy, jest użycie jak największej liczby rozszerzeń, pozwalających:

  • powiększyć w naturalny sposób powierzchnię reklamową – im większa, tym oferta wydaje się bardziej atrakcyjna i ma większą wartość,
  • zwiększyć współczynnik klikalności.

W panelu Google Ads dostępne jest aktualnie 11 typów rozszerzeń, które pomagają wzbogacić reklamy tekstowe. O każdym z nich opowiemy w osobnym artykule!

reklama tekstowa Google Ads - typy rozszerzeń

Podsumowując, warto walczyć o klienta dobrymi reklamami w wyszukiwarce Google. Już wkrótce przedstawimy Wam, jak tworzyć skuteczne elastyczne reklamy w wyszukiwarce. To od nas, reklamodawców, zależy jak bardzo atrakcyjną ofertę przedstawimy względem konkurencji, by to użytkownik kliknął w naszą reklamę i przeszedł na naszą stronę. Opcji jest wiele, a my wychodzimy z założenia, że warto eksperymentować i analizować skuteczność tworzonych kreacji. Grajcie na emocjach użytkowników, przekonujcie o niepowtarzalnej ofercie, przedstawiajcie unikalne wartości w reklamach i jak wskazuje model AIDA – spowodujcie, by użytkownik podjął intencję zakupową.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 4 Średnia: 4]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Systemy CMS - twardy orzech do zgryzienia

Najpopularniejsze CMS dla sklepów internetowych – który wybrać?

Jeśli planujesz otworzenie własnego sklepu internetowego, prędzej czy później będziesz musiał podjąć decyzję, na który CMS (System Zarządzania Treścią) postawić. To bardzo ważny wybór i warto się do niego dobrze przygotować, poznając specyfikę oraz wady i zalety najpopularniejszych CMS-ów. Dlaczego? Bo platforma dopasowana do Twojego biznesu pozwoli Ci na osiąganie zamierzonych celów, podczas gdy system wybrany pochopnie utrudni Ci zarówno zarządzanie sprzedażą, jak i pozycjonowanie sklepu internetowego.

Czytaj więcej >
Płyń z prądem - podążaj za zmianami!

Odmienne… nowe podejście do analityki.

Coraz częściej otrzymujemy od naszych klientów zapytania o podejmowane przez specjalistów Get Noticed działania związane z wprowadzanymi zmianami w prawie oraz w narzędziach. Dlatego przybliżamy wszystkie tematy, które będą podejmowane przez nas wewnątrz agencji, a także na kontach naszych klientów. Najważniejsze zmiany dotyczyć będą poprawnego przesyłania informacji o zgodach marketingowych oraz ulepszeniach podstawowego śledzenia zdarzeń dla Facebook Ads oraz Google Ads,

Czytaj więcej >
#seommerce
Zapisz się na bezpłatny Webinar SEO dla e-commerce!
Sukces zawarty w tekstach,
22 czerwca 2022, 12:00
czyli co musisz wiedzieć
o tworzeniu treści pod SEO
Zewsząd słyszysz, że „content is king” i tworzenie treści jest niezwykle istotne pod kątem pozycjonowania. Na tym webinarze uzyskasz odpowiedź, dlaczego tak jest, jakie treści tworzyć oraz skąd brać pomysły na prowadzenie bloga.

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!