Pierwsza kampania Google Ads może przysporzyć nie lada problemów, jeśli wygląd panelu reklamowego jest nam całkowicie obcy. W dwóch częściach naszego poradnika opiszemy krok po kroku, jak stworzyć kampanię Google Adwords (Google Ads).
Pierwsza część zawiera charakterystykę wszystkich kampanii oraz opis możliwości, jakie oferuje panel Google Ads. Artykuł ten będzie pomocny dla osób, które chcą samodzielnie rozpocząć prowadzenie kampanii reklamowej oraz testować nowe rozwiązania na swojej stronie. Zanim zaczniemy od doboru optymalnego rozwiązania, należy zadać sobie ważne pytanie – jaki jest cel mojej kampanii w Google Ads?
Cele kampanii, jakie możemy wybrać różnią się między sobą, w zależności od typu kampanii.
Wyróżniamy:
- sieć wyszukiwania – sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w witrynie
- sieć reklamowa – sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w witrynie, rozważenie zakupu, świadomość i zasięg marki
- kampania produktowa – sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w witrynie
- kampania wideo – sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w witrynie, rozważenie zakupu, świadomość i zasięg marki
- uniwersalne kampanie promujące aplikację – promowanie aplikacji
Schemat konta Google Ads
Poniżej przedstawiamy wygląd panelu Google Ads, do którego można zalogować się poprzez adres https://ads.google.com Po założeniu konta, niezbędne jest podpięcie karty firmowej oraz uzupełnienie informacji o płatniku (w zakładce Narzędzia -> Rozliczenia i płatności).
Wygląd panelu Google Ads:
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/7635053
Opis panelu Google Ads:
1. Menu nawigacyjne – to w nim znajduje się podział na główne typy kampanii: sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, kampania produktowa. Odpowiednio w każdej kategorii dostępne są nasze kampanie oraz grupy reklam. Panel umożliwia filtrowanie kampanii po ich stanie (włączana, wstrzymana, usunięta), a także podglądanie naszych wersji roboczych kampanii i eksperymentów.
2. Menu strony – zawiera zakładki takie jak: przegląd, rekomendacje, kampanie, grupy reklam, reklamy i rozszerzenia, strony docelowe, słowa kluczowe, odbiorcy, dane demograficzne, tematy, miejsca docelowe czy harmonogram reklam, ustawienia, urządzenia.
3. Menu podstrony – w tym miejscu możemy szybko sprawdzić podgląd najważniejszych parametrów kampanii: kliknięcia, wyświetlenia, konwersje, koszt, średni CPC. Możliwe jest dostosowanie każdej kolumny do najważniejszych dla siebie atrybutów.
4. Pasek konta – zawiera informacje takie jak nazwa konta i jego unikalny numer identyfikatora konta. Pozwala na przejście w trzy inne funkcje: Szukaj, Raporty, Narzędzia i ustawienia. W prawym rogu tej części znajduje się numer identyfikatora menadżera tego konta (który nie jest identyczny jak numer konta podrzędnego, czyli tego, na którym obecnie pracujemy).
5. Pasek narzędzi i tabel – to miejsce, w którym łatwo pofiltrujemy swoje kampanie po nazwie, stanie zatwierdzenia czy słowach kluczowych, posegmentujemy kampanie względem różnych kryteriów, sprawdzimy raporty, bądź pobierzemy widoczne dane. Bardzo przydatne ze względu na wiele dostępnych opcji kolumn.
Przykładowa modyfikacja kolumn:
Typy kampanii Google Ads
Kiedy znamy już podstawowe właściwości i narzędzia panelu Google Ads, pora przejść do konfigurowania naszych pierwszych kampanii. W tym celu należy wejść w zakładkę Kampanie, kliknąć w plusa i wybrać Nowa kampania:
Kolejnym krokiem jest wybranie jednego ze zdefiniowanych celów, o których wspominaliśmy na samym początku wpisu.
Gdy już określimy nasz cel, w zależności od tego, do którego typu kampanii pasuje, pojawią nam się dodatkowe opcje do wyboru. Na potrzeby tego artykułu przyjmijmy, że konfigurujemy kampanię dla e-commerce, której celem jest sprzedaż i taki też wariant klikamy.
Po zaznaczeniu celu “sprzedaż” pojawiają się 4 dostępne opcje kampanii:
- Sieć wyszukiwania – wszystkie kampanie, które kierowane są do użytkowników wpisujących określone słowa kluczowe w wyszukiwarce, tam też wyświetlane są nasze reklamy. Przyjmijmy, że zależy nam na produkcie “buty do biegania” i tak też nazwiemy dalej naszą kampanię.
2. Sieć reklamowa – zwana też kampaniami banerowymi albo GDN (z ang. Google Display Network) to reklama graficzna, która dostępna jest w kilku wersjach: reklamy statycznej (grafika z tekstem promocyjnym, zdjęciem, logo, wezwaniem do działania), bądź reklamy elastycznej (uzupełniamy do 15 zdjęć, 15 nagłówków i 4 opisów, Google automatycznie dostosowuje nasze grafiki do użytkowników). Ten typ reklamy polecany jest jako reklama graficzna mająca na celu przyciągnięcie uwagi nowych użytkowników lub jako remarketing do użytkowników, którzy już byli na stronie.
3. Kampania produktowa – produkty zaciągane z naszego sklepu poprzez Google Merchant Centre, wyświetlane u góry bądź z boku nad wyszukiwanymi hasłami w wyszukiwarce Google. Wartościowa kampania ze względu na dobrze widoczny produkt oraz cenę.
Kiedy wszystkie nasze cele zostały przez nas dobrane a typ kampanii określony, warto wiedzieć, czym różnią się między sobą określone rodzaje ustalania stawek, czy typy słów kluczowych. Zapraszamy do drugiej części naszego poradnika odpowiadającego na pytanie, jak ustawić kampanię Google Ads.
Jedna odpowiedź
Bardzo przydatny wpis dla młodych adeptów Google Ads, jak i dla przedsiębiorców. Dzięki!