Udostępnianie list remarketingowych innym kontom Google Ads

Chcesz dowiedzieć się dlaczego warto udostępnić listy remarketingowe i co możesz w taki sposób uzyskać? Z naszego artykułu dowiesz się jak udostępnić listy remarketingowe innym kontom Google Ads. Sprawdź!

 

Korzystanie z konta MCK w łatwy sposób umożliwia udostępnianie list remarketingowych na inne konta. Choć opcja ta jest dosyć zawiła, pokażemy, jak można to zrobić szybko, łatwo i bez żadnych problemów.

W tym artykule dowiesz się:

Dlaczego warto udostępnić listy remarketingowe?

Prowadząc więcej niż jedno konto reklamowe Google Ads powiązane z tym samym biznesem, nie musimy od nowa budować list na każdym z nich i czekać, aż zostaną zapełnione odbiorcami. Dzięki możliwości udostępniania list remarketingowych już od pierwszego dnia wyświetlania reklam na nowym koncie wykorzystamy istniejące grupy użytkowników.Oba konta domyślnie zbierają użytkowników na dwie osobne listy odbiorców. W tym przypadku zastosowanie tych samych list będzie miało największy sens. Pozwoli nam to na zbieranie informacji na temat użytkowników, którzy weszli na naszą stronę informacyjną, ale nie przeszli na stronę sklepu, aby dokonać zakupu.

Jak udostępnić listy remarketingowe z jednego konta na drugie?

Poniżej przedstawimy szczegółowo krok po kroku, jak udostępnić listy z jednego konta na drugie. 

Aby pojawiła się możliwość wdrożenia takiego procesu, będziemy potrzebować:

  • konta, na które chcemy udostępnić listy remarketingowe,
  • udostępnionych list remarketingowych z innego konta,
  • uruchomionego remarketingu na poziomie konta MCK,

Ponadto oba konta muszą znajdować się na na jednym wspólnym koncie MCK.

1. Pierwszym i jednocześnie najważniejszym krokiem jest udostępnienie możliwości korzystania z list remarketingowych na poziomie konta menedżerskiego, co pozwoli na udostępnianie ich na pozostałe konta. Należy pamiętać, że udostępnianie list remarketingowych jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku posiadania uprawnień administracyjnych takiego konta. Nie można tego dokonać, wchodząc na konto przez swoje MCK. Poniżej przedstawiamy ścieżkę, która pozwoli na wdrożenie zmiany w zakresie swojego konta menedżerskiego:

  • Zaloguj się na konto klienta i w prawym górnym rogu wybierz Narzędzia
  • W sekcji Zasoby wspólne kliknij Zarządzanie odbiorcami
  • W menu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”
  • W sekcji Dostęp do list remarketingowych należy kliknąć w przełącznik, który pozwala udostępnić listy remarketingowe.


2. Zmiana konta remarketingowego na konto menedżera:

  • Zaloguj się na swoje konto MCK i wybierz kolejno Ustawienia > Ustawienia subkonta,
  • Zaznacz na liście konto, z którego chcesz udostępnić listy,
  • Kliknij przycisk Edytuj i wybierz Zmień menedżera,
  • Po wybraniu “Zmień menedżera” dostaniemy informację na temat tego, jak nasza decyzja wpłynie na dalsze funkcjonowanie konta oraz prośbę o jej potwierdzenie.

3. Korzystanie z udostępnionej listy z poziomu MCK:

Chcąc dodać udostępnione listy odbiorców do nowego konta, należy:

  • kliknąć Narzędzia i w sekcji Zasoby wspólne przejść do Zarządzanie odbiorcami

pojawią się tutaj wszystkie używane oraz nieużywane listy odbiorców. Niedawno udostępnione listy remarketingowe będą znajdowały się w tej drugiej grupie. Aby je rozdzielić, zalecamy dodanie kolumny Właściciel. W ten sposób łatwiej da się odróżnić, które listy należą do obecnego konta, a które zostały jedynie udostępnione.

Jeżeli wszystkie powyższe czynności zostały prawidłowo wykonane, nie pozostaje nam nic innego, jak tylko przejść na konto, na którym chcemy używać udostępnionych wcześniej list remarketingowych i dodać je do odpowiedniej kampanii.

Dodatkowe informacje na temat udostępniania list odbiorców można znaleźć również na stronie: https://support.google.com/google-ads/answer/6123188?hl=pl

0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Czym jest TikTok Ads?

Czas czytania 3 min Reklamy TikTok Ads stają się coraz popularniejsze wśród firm i marketerów, którzy chcą dotrzeć do swoich klientów na nowych platformach społecznościowych. TikTok to popularna aplikacja do tworzenia i udostępniania krótkich filmów, która przyciąga młodszą publiczność. Dzięki temu, że TikTok ma ponad miliard użytkowników na całym świecie, oferuje nieograniczony potencjał dla firm, które chcą dotrzeć do nowych odbiorców.

Czytaj więcej >
kiedy zobaczę pierwsze efekty pozycjonowania

Kiedy będą widoczne efekty pozycjonowania?

Czas czytania 4 min Pozycjonowanie serwisów internetowych to proces, który wymaga czasu, cierpliwości i stałej analizy, ale kiedy można spodziewać się widocznych efektów? Odpowiedź na to pytanie zależy od wielu czynników. W tym artykule wyjaśnię jakie elementy wpływają na oszacowanie czasu potrzebnego na wypracowanie efektów.

Czytaj więcej >
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!