Co zrobić, aby nasze kampanie nie zniknęły wśród innych wielu ofert konkurencji, jak je wyróżnić i zachęcić użytkowników do wejścia na stronę i dokonania zakupu w sklepie? Oto kilka najważniejszych kwestii dotyczących kampanii reklamowych w okresie przedświątecznym.
- Dopasowany przekaz
- Storytelling
- Odpowiednie grupy docelowe
- Właściwe media
- Przekaz wizualny
- Przygotowanie na duży ruch
- Wzbudzenie emocji
Spis treści
Toggle1. Dopasowany przekaz
Święta Bożego Narodzenia są okresem bardzo wyjątkowym. Nie tylko dla nas samych i naszych rodzin, ale także dla przedsiębiorców, których działalność biznesowa związana jest (lub może być) ze Świętami.
Należy pamiętać, że przekaz świąteczny powinien być wyróżniający się od tego stosowanego powszechnie w reklamach. Zwrócenie uwagi poprzez zastosowanie specjalnej kreacji reklamowej może być znacznie utrudnione w szczególności, że w tym okresie wiele konkurujących firm może mieć przygotowane kampanie reklamowe z dużo większym wyprzedzeniem.
Jeżeli planujemy zastosowanie reklam w Google Ads, nie bójmy się wpleść w teksty reklamowe, nagłówki czy rozszerzenia reklam fraz związanych pośrednio lub bezpośrednio ze Świętami. Kontekst ma szczególne znaczenie.
2. Storytelling
Storytelling okazuje się być doskonałą metodą marketingową, z której można skorzystać w tym “magicznym” okresie Świątecznym. Kampania reklamowa może opierać się o ciekawe historie, opowieści czy scenariusze. Angażując nas do ciekawości poznania dalszego ciągu.
Zaplanowanie ciekawej serii graficznego storytellingu powiązanej ze Świętami z ujawnianiem dodatkowych faktów, może wzbudzić chęć odkrywania.
3. Odpowiednie grupy docelowe
Niewłaściwy dobór grupy docelowej odbiorców jest jednym z najczęstszych błędów, popełnionych w takiej kampanii. Świąteczna kampania powinna odpowiadać potrzebom konkretnej grupy odbiorców.
Świąteczna kampania reklamowa musi być skierowana do użytkowników bazujących na zainteresowaniach potencjalnych klientów.
Dzięki odpowiedniemu dobraniu grupy docelowej, będziemy w stanie bez większych przeszkód przebić się przez mnogość innych świątecznych reklam.
4. Właściwe media
Jeżeli wiemy już do kogo chcemy trafić z naszą reklamą i czego potrzebują użytkownicy, czas zastanowić się nad tym gdzie ich szukać? Sprawdzenie w Google Analytics źródła wizyt użytkowników, z którego najczęściej pochodzą nasi klienci z pewnością pomoże nam na określenie konkretnego działania w kierunku pozyskania dodatkowych użytkowników.
Dobrym sposobem jest uruchomienie kampanii trochę wcześniej i zebranie statystyk. Informacje zebrane wcześniej na temat użytkowników danego źródła pozwolą nam przede wszystkim na przeanalizowaniu ich i wprowadzeniu poprawek jeszcze przed całym szaleństwem zakupowym.
5. Przekaz wizualny
Nie bez przyczyny mówi się że “oczy jedzą pierwsze”. W Internecie panuje identyczna zasada, najpierw reagujemy na bodźce wizualne, a dodatkowo przetwarzamy je znacznie szybciej niż czytany tekst.
Jeśli chcemy by nasza kampania Świąteczna przykuła uwagę to powinna być ona zaopatrzona w filmy, grafiki czy animacje. Spraw aby przekaz wizualny dotarł szybciej do świadomości użytkowników.
6. Przygotowanie na duży ruch
Przygotowując się na okres Świąteczny nie można zapomnieć o aspekcie technicznym całego sklepu. Właściciele biznesów online powinni zawczasu pomyśleć o przygotowaniu samej strony do przyjęcia wzmożonego ruchu. Do kwestii, o których nie można zapomnieć należy sprawdzenie czy strona nie ładuje się zbyt długo z małym ruchem na niej, czy wszystkie strony produktowe zawierają odpowiednie opisy i ceny. Dobrym rozwiązaniem oraz podejściem właścicieli sklepów jest samodzielne przejście przez całą ścieżkę zakupową i skontrolowanie czy wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Warto również wspomnieć w tym miejscu, że nie ma znaczenia jak dobrze będzie przygotowana cała kampania reklamowa skoro Twoja strona nie będzie przygotowana na zwiększony ruch, co skutkować będzie utratą klientów.
7. Wzbudzenie emocji
Święta to wyjątkowo emocjonalny czas w roku, a to właśnie one odgrywają bardzo ważną rolę podczas podejmowania decyzji zakupowych, dlatego warto na nie oddziaływać. Warto zastanowić się, czy posiadamy wśród swojego asortymentu takie produkty, które nasi klienci będą chcieli podarować w formie prezentu dla innej osoby. Jeżeli znajdziemy takie produkty, przeanalizujmy czy ich opisy zawierają swoistą historię oprócz standardowych informacji na swój temat.
Jak widać przygotowanie świątecznej kampanii marketingowej wymaga pracy, a czasu pozostało bardzo mało. Kampania powinna w sobie zawierać odpowiedni przekaz, który jest dopasowany do konkretnego czasu. Reagować na wyszukiwania klientów, a przede wszystkim przynosić korzyści… przecież na tym nam zależy, aby kampania była rentowna.