Case study

Gotowi na sezon: 300% wzrostu ze sprzedaży klimatyzacji

Klimatyzacja to jeden z najbardziej sezonowych produktów w trakcie całego roku. Dzięki starannemu przygotowaniu odpowiednio wcześniej, udało nam się zmaksymalizować przychód naszego klienta. Zapraszamy do lektury case study!
KLIENT:
BRANŻA:
cel współpracy:
ZAKRES:
wyniki:

Opis klienta

Sklep internetowy z szeroką ofertą klimatyzatorów, kurtyn powietrza a także ogrzewania (kotły, piece gazowe, nagrzewnice). Sezonowe produkty po które użytkownicy sięgają przez 2-3 miesiące w roku, duża konkurencja w postaci producentów i dużych sieci handlowych.

Cel klienta

Z racji, że współpracę podjęliśmy na początku najwyższego sezonu na klimatyzację, a klient wcześniej nie prowadził działań Google Ads to celem było w pierwszym miesiącu uzyskanie maksymalnego przychodu przy ROAS wysokości 300%.

Przeprowadziliśmy dogłębną analizę pod kątem sezonowości, konkurencji oraz ilości zapytań na główne słowa kluczowe związane z marką. Naszym głównym celem była sprzedaż, przy zachowaniu określonego poziomu rentowności, dlatego też wprowadzone działania musieliśmy wprowadzić pod kątem wysokości przewidywanego zwrotu z inwestycji, a budżet podzielić adekwatnie do sezonowości zapytań.

Analiza sezonowości

Aby zaplanować w jakim tempie możemy zwiększać działania zbadaliśmy sezonowość sprzedaży klimatyzatorów i podzieliliśmy go na 3 etapy.

I Etap: Przygotowawczy – 2 miesiące (kwiecień  – maj)
Pierwszy wzrost można zauważyć z pierwszym tygodniem kwietnia, sprzedaż tutaj zaczyna się odbijać, natomiast jest to silny etap poszukiwania, który ma szansę na odbicie sprzedażowe w kolejnym etapie. Dlatego też poświęciliśmy na ten okres 30% budżetu.

II Etap: Peak sezonu – 1,5 miesiąca (czerwiec – połowa lipca)
Jest to okres o największej ilości, sięgający prawie dwukrotności, zapytań z pierwszego okresu. Na ten okres przeznaczyliśmy 50% budżetu.

Etap III: Końcówka sezonu2 miesiące (połowa lipca – połowa września)
Zapytania znacznie spadają, do poziomu okresu przygotowawczego, w związku z tym, że jest to już końcówka sezonu zaplanowaliśmy przeznaczenie nieco niższego budżetu niż w pierwszych dwóch miesiącach.

Etap IV: Solidne przygotowanie do następnego sezonu – październik – marzec
Są to osoby, które postanowiły przeczekać sezon i zainstalować klimatyzację w niskim sezonie. Prawdopodobnie licząc na bardziej atrakcyjne ceny. Na ten sezon osobno przeznaczyliśmy budżet po analizie 6 miesięcy wyższego sezonu.

Działania: 

Search

W związku z dużym zainteresowaniem na frazy brandowe markowych klimatyzatorów takie jak “klimatyzacja LG” podstawą była duża ilość kampanii searchowych odpowiednio pogrupowanych zgodnie z marką klimatyzatorów i ich rodzajem. Każda kampania zawierała grupę reklam składającą się z fraz na długi ogon (SKAG – single keyword ad group). 

Takie działanie pozwoliło nam rozpoczęcie pierwszego etapu z mniejszym budżetem na maksymalne pokrycie fraz longtailowcyh, które cechuje wysoka rentowność, co pozwoli na szybkie poszerzenie fraz. Chcieliśmy jeszcze w tym pierwszym etapie móc pozwolić sobie na poszerzenie frazy, żeby w drugim etapie, gdy jest największa intencja zakupowa powrócić z komunikatem w postaci remarketingu.

PLA

Drugim narzędziem, które pozwoliło nam na mocne zorientowanie na sprzedaż były reklamy produktowe inteligentne (PLA – product listing ads), gdzie za pomocą systematycznego zwiększania docelowego ROASu (zwrotu z reklamy) udało nam się osiągnąć założone wyniki. Całość wspieraliśmy regularnym wykluczaniem nieadekwatnych haseł, optymalizacją tytułów i opisów produktów oraz odpowiednim grupowaniem produktów. Segmentację produktów postanowiliśmy dostosować w pierwszym etapie do popularności brandu oraz atrakcyjności cenowej. W następnych miesiącach gdy kampanie uzyskały już dane sprzedażowe segmentowaliśmy je po rentowności. Dzięki zorientowaniu na wyniki sprzedażowe, obraliśmy strategie zwiększania liczby konwersji z kampanii a wszystkie działania w sieci wyszukiwań miały na celu wspierać nasze kampanie produktowe oraz podnosić wartość średnich zamówień.

Efekt: 

  • +325% wzrost sprzedaży
  • 1100% ROAS
  • +24% zapytań na frazę brandową

W miesiącu poprzedzającym największy peak rynkowy, na podstawie planera słów kluczowych oszacowaliśmy spodziewaną sprzedaż i przygotowaliśmy kampanie produktowe skoncentrowane na markach generujących największą sprzedaż. Aby pokryć jak największą ilość zapytań, zastosowaliśmy stopniowane dodawania słów kluczowych nadając im rentownościowe priorytety, a także skoncentrowaliśmy się na optymalizacji pliku produktowego, aby odpowiadało na zapytania użytkowników z jak największą dokładnością. Dzięki temu byliśmy obecni na większość zapytań związanych z markami klimatyzatorów, systematycznie pracowaliśmy także nad większym udziałem w wyświetleniach celem jak najczęstszego wyświetlania naszych reklam zainteresowanym użytkownikom.

Gotowi na sezon: 300% wzrostu ze sprzedaży klimatyzacjiWzrost liczby użytkowników na stronie rok do roku [kliknij żeby powiększyć].

 

Gotowi na sezon: 300% wzrostu ze sprzedaży klimatyzacjiWzrost liczby użytkowników na stronie rok do roku [kliknij żeby powiększyć].

 

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

podsumowanie:

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

może zainteresuje cię też...

Skuteczna kampania leadowa przy niskim budżecie

36 MINUT Kielce to butikowa siłownia na miarę XXI w. gdzie trening trwa 36 minut, a maszyny pamiętają Twoje obciążenia i ustawienia dźwigni. Naszym celem było dostarczenie dużej liczby leadów przy jak najmniejszym budżecie. Sprawdźcie jak nam się to udało.