Case study

Zdążyć przed sezonem ślubnym, czyli jak osiągnąć 10-krotną rentowność.

Decolove to internetowy sklep z dodatkami ślubnymi z jedwabiu. Główną konkurencje stanowią duże i rozpoznawalne firmy, dlatego skoncentrowaliśmy na się na wyróżnikach marki, które pozwoliły uzyskać przewagę w reklamach Google Ads.
KLIENT:
BRANŻA:
cel współpracy:
ZAKRES:
wyniki:

Opis klienta:

Sklep internetowy z ozdobami ślubnymi dla nowoczesnych Panien Młodych. Wszystkie produkty marki Decolove są tworzone ręcznie, z wysokiej jakości jedwabiu oraz zdobione różnymi dodatkami. Odbiorcą marki są młode kobiety w wieku ok. 25-34 lata, poszukujące nieszablonowej biżuterii ślubnej, ceniące walory estetyczne produktu. 

Cel:

Naszym zadaniem w pierwszym etapie współpracy było dotarcie do kobiet poszukujących akcesoriów na ślub oraz zwiększenie sprzedaży wianków ślubnych – cel płynął z naszych rekomendacji, które wynikały z ograniczonego budżetu. Drugorzędnym celem klienta było zwiększenie sprzedaży kolczyków jedwabnych.

Strategia:

Przyszłe Panny Młode to grupa docelowa do której można w łatwy sposób dotrzeć z racji, że research zaczynają dużo wcześniej przed ślubem, a akcesoria jest to produkt, który wybiera się w ostatniej kolejności. Dodatkowo intencja zakupowa jest wysoce sprecyzowana, co pozwala nam zagospodarować początkowy budżet na zapytania dotyczące wianków i akcesoriów ślubnych. W tej branży, gdzie efekt wizualny produktu jest najważniejszy, skupiliśmy się na kampaniach produktowych i wyświetlaniu produktów wszystkim z intencją zakupową.

W drugim etapie celem będzie wygenerowanie popytu na “kolczyki z jedwabiu”. Jest to produkt znacznie rzadziej wyszukiwany (50 wyszukiwań miesięcznie), więc działania musiałyby skupić się na budowaniu potrzeby. Kolczyki ślubne generują więcej zapytań niż same wianki, natomiast konkurencja jest wysoka i są to duże rozpoznawalne sklepy biżuteryjne. W związku z tym taką grupę osób będziemy uświadamiać o istnieniu wersji z jedwabiu. 

Grupa docelowa znacznie wcześniej ogląda i komponuje w głowie wszystkie elementy niezbędnie do zorganizowania wesela i planowanego wyglądu w tym ważnym dniu. W związku z tym postanowiliśmy zbadać konwersje nie tylko w modelu standardowego okna konwersji 30 dni, ale także 60 i 90 dni. Wykorzystaliśmy także reklamy graficzne do zbudowania zasięgów, tak aby w następnym kroku pozyskany ruch móc skutecznie aktywizować do działania za pomocą remarketingu.

Sezonowość:

Jak pokazuje poniższy screen z Google Trends, biżuteria ślubna należy do mocno sezonowych produktów, chociaż zapytania w tej kategorii pojawiają się wzrastająco już od początku roku kalendarzowego. Największy peak sprzedażowy przypada na okres wakacyjnych ślubów czyli koniec maja aż do sierpnia a nawet początku września. Jednak do maja jest czas, aby skoncentrować się na systematycznym pozyskiwaniu ruchu i budowaniu zasięgu marki.

Zdążyć przed sezonem ślubnym, czyli jak osiągnąć 10-krotną rentowność.

Analiza działań:

PLA

Naturalnym elementem strategii w branży w której produkt i efekt wizualny jest najważniejszy, była kampania produktowa. Posegmentowaliśmy produkty według kategorii z najwyższą marża, a nadrzędnym celem było dotarcie do jak największej liczby zapytań. Tym sposobem, przygotowaliśmy kampanię w Google Ads na sezon ślubny tak, aby osiągnąć najwyższy zwrot z inwestycji w późniejszym etapie działań. Uruchomiliśmy także bliźniaczą kampanię produktową na bestsellerowe produkty na autorskim CSS (ang. comparison shopping service), co pozwoliło nam obniżyć koszty za jedno kliknięcie aż o 20% ze względu na ominięcie prowizji pobieranej przez Google. Tym samym dokonaliśmy testów zmiany nagłówków w tej kampanii, co pozwoliło nam poprawić dopasowanie tytułów do zapytań, co finalnie przełożyło się na wzrost współczynnika klikalności. W efekcie w sezonie ślubnym osiągnęliśmy zwrot z inwestycji wynoszący niemal 1500% ROAS.

Kluczowe kroki optymalizacyjne w kampaniach produktowych:

  • optymalizacja stawki za kliknięcie o 20% dzięki wykorzystaniu autorskiego PLA CSS
  • zastosowanie skryptu automatycznie wykluczającego słowa kluczowe, który pozwala tym samym obniżać stawkę za kliknięcie dzięki lepszemu dopasowania słów kluczowych, w związku z ograniczonym budżetem chcieliśmy wyświetlać się tylko na zapytania zawierające takie frazy  jak ślub / ślubny / wesele / druhny / panny młodej / mamy młodej itp.
  • dokonaliśmy segmentacji produktów na podstawie marży (top/mid)
  • optymalizacja feedu produktowego (tytuły i opisy) odpowiadającego na najczęstsze zapytania użytkowników

Efekty:

Wyniki naszych kampanii bardzo szybko osiągnęły rentowność, dzięki skupieniu się na szybkiej optymalizacji kampanii PLA. W efekcie w sezonie ślubnym osiągnęliśmy zwrot z inwestycji wynoszący niemal 1500% ROAS. Taki poziom szybko pozwolił nam przejść do spełnienia drugorzędnego celu oraz zwiększeniu budżetu reklamowego. Kolczyki szybko uzyskały wysoki współczynnik konwersji, co było skutkiem efektywnego wykluczania najbardziej generycznych i nieadekwatnych zapytań (złote kolczyki / kolczyki w sztyfcie, kolczyki dla dzieci itp). Po roku prowadzenia działań w kampaniach produktowych wianki ślubne uzyskały na tyle wysoką rentowność, że mogliśmy podejść do budowania świadomości i intencji zakupowej na kolczyki jedwabne, które po roku prowadzonych działań stały się bestsellerem na sklepie. Pozyskany ruch z powodzeniem wykorzystujemy w optymalizacji remarketingu, co pozwala skutecznie zwiększać rentowność naszych kampanii.

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

podsumowanie:

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

może zainteresuje cię też...

Skuteczna kampania leadowa przy niskim budżecie

36 MINUT Kielce to butikowa siłownia na miarę XXI w. gdzie trening trwa 36 minut, a maszyny pamiętają Twoje obciążenia i ustawienia dźwigni. Naszym celem było dostarczenie dużej liczby leadów przy jak najmniejszym budżecie. Sprawdźcie jak nam się to udało.