Opis klienta
303 Avenue to wyjątkowa, polska marka modowa. Szturmem podbijająca serca klientek fasonami i hasłem “We make clothes, and we hope they make you feel fantastic”. W swoim portfelu produktów marka koncentruje się na kobietach w grupie wiekowej 25-45 lat. Dominującą cechą charakterystyczną marki są proste kroje z wysokiej jakości tkanin oraz minimalistyczny design. Marka znana i ceniona przez większość kobiet.
Cel Klienta
Marka jest już rozpoznawalna wśród klientek ceniących sobie polskie marki. Celem jest dotarcie do szerszego grona klientów i jednoczesny wzrost przychodów w sklepie internetowym.
Facebook Ads
W pierwszym etapie dokładnie sprawdziliśmy poprawności każdego zasobu niezbędnego do poprawnego działania reklam (Pixel, grupy odbiorców, Feed Produktowy). Są to elementy, które muszą działać poprawnie, aby móc wyciągać wnioski z kampanii oraz zaplanować skuteczną strategię dotarcia na każdym etapie lejka zakupowego.
Kolejnym etapem było przygotowanie unikatowych i oryginalnych kreacji reklamowych, które pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji. W tym przypadku postawiliśmy na minimalizm i kolorystykę spójną z marką.
Po dokładnej analizie kampanii zastanych na koncie postanowiliśmy bardzo szczegółowo podzielić produkty dostępne w katalogu, tak aby w pełni dopasować ofertę produktową do odpowiedniej grupy odbiorców.
W ten sposób różne grupy odbiorców otrzymywały różne komunikaty i różne grafiki. Posegmentowaliśmy je ze względu na źródło ruchu, datę wizyty na stronie czy czynność, którą wykonywał użytkownik (view content, add to cart itp.).
Ostatnim etapem było stworzenie pełnoekranowych reklam na Instagram Stories wykorzystujących formaty zarówno statyczne jak i dynamiczne. Dzięki wykorzystaniu tego umiejscowienia i wielu wariacji kreacji obniżyliśmy CPC o ponad 25%.
Google Ads
Marki fashion z lokalnego rynku mają nie lada wyzwanie w Google, ponieważ konkurują z takimi gigantami jak Zalando, H&M czy Zara. To nie nasza pierwsza marka fashion z lokalnego rynku, dlatego też zastosowaliśmy wcześniej sprawdzone strategie, które skupiają się w głównej mierze na remarketingu. Lokalne brandy mają to do siebie, że jak już pozyskują i utrzymują więź z klientem to zaglądając do szafy znajdziemy nie jedno ubranie tej marki. Zdecydowanie najmocniejszą stroną są atrakcyjnie wizualnie produkty przedstawione w interesujący dla odbiorców sposób oraz częsta komunikacja nowych kolekcji. Tym samym postanowiliśmy wykorzystać to, włączając do naszej strategii głównie reklamy graficzne.
Silną stroną marki są atrakcyjne grafiki, dominujący minimalizm i grono oddanych wielbicielek marki. Postanowiliśmy wykorzystać ten fakt uruchamiając starannie dobrane grupy odbiorców w kampaniach remarketingowych:
- osoby odwiedzające wybrane kategorie w określonym przedziale czasowym (np. 3, 7, 14, 30, 90 i 180 dni) – każda kategoria została opatrzona grafiką nawiązującą do konkretnych produktów
- zachowania zakupowe – osobna kampania skupia się na trzech etapach ścieżki zakupowej konsumenta: dodanie do koszyka, porzucone koszyki i realizacja zakupu; odpowiednio na każdym etapie styku z marką zostały zawarte komunikaty zachęcające do dokończenia zakupów bądź ponownej realizacji
- wszyscy użytkownicy – w tej najszerszej kategorii zamieszczaliśmy informacje dotyczące ogólnych promocji, nowości bądź bestsellerów i obejmowała wszystkich użytkowników, nie będących w poprzednich kategoriach
Żaden e-commerce nie obędzie się również bez kampanii produktowej. W tym zakresie znacznie lepiej było konkurować z gigantami, ponieważ element zdjęcia, opisu i ceny przyciąga znacznie bardziej wartościowe kliknięcia niż w kampaniach tekstowych.
Po analizie dotychczasowych kampanii okazało się, że cały przychód generowany jest przez 15% produktów, dlatego też pierwszą zmianą była segmentacja kampanii na produkty bestsellerowe. Wydłużając okres analizy zauważyliśmy, że na przełomie sezonów pula produktów przynoszącej sprzedaż znacznie się zwiększała, co pozwoliło nam skutecznie zaplanować budżet na poszczególne miesiące, skupiając się na miesiącach w których wchodzą nowe kolekcje, co spowodowało wydzielenie dodatkowej kampanii, do której trafiały produkty, które dopiero co zostały wprowadzone do sklepu.
Najważniejsze w tej branży jest nie przegapienie sezonu, a jesień / zima zaczyna się dużo wcześniej niż ta kalendarzowa, dlatego też ważne było wydzielenie produktów z nowej kolekcji do osobnej kampanii.
SEO
Naszym głównym założeniem nowej strategii SEO było skupienie się na kategoriach produktów, które generowały największy przychód w sklepie. Pozwoliło nam to zadbać o dopływ nowych użytkowników jak i zwiększać rentowność projektu.
Działania miały na celu zwiększenie świadomości marki wśród użytkowników wyszukujących frazy związane z konkretną kategorią oraz miały na celu wspieranie prowadzonych kampanii Google Ads. Nasze działania pozwoliły na wzrost sprzedaży w 180% względem roku poprzedniego i pozyskaliśmy prawie 10 000 nowych użytkowników z ruchu organicznego. Wypromowaliśmy dla klienta w tym okresie ponad 150 słów kluczowych do top10.
Efekty
Facebook Ads
W przeciągu pół roku (styczeń-czerwiec 2020) udało nam się zwiększyć kluczowe dla marki wskaźniki sprzedaży czyli liczbę i wartość transakcji. Skoncentrowaliśmy się na silnych stronach marki i wykorzystaliśmy je w komunikacji w naszych reklamach. Mając na uwadze wierne grono stałych klientek, skupiliśmy się na regularnym docieraniu do nich a także zachęcaniu do ponownych zakupów.
- poprawa wskaźnika ROAS o 40%
- wzrost przychodów z reklam o 80% w 6 miesięcy
Google Ads
Dzięki dokładnemu podziałowi kampanii, przy uwzględnieniu lejka sprzedażowego, oraz przygotowaniu wyróżniających się wizualnie reklam, osiągnęliśmy wzrost liczby kliknięć i obniżenie CPC, co przełożyło się na wzrost przychodu.
- Obniżenie kosztu CPC o 25%, dzięki skupieniu się na różnorodności formatów reklam oraz celów reklamowych,
- zwiększenie wskaźnika klikalności CTR o 42% na każdej z kampanii na koncie reklamowym YoY,
- +80% przychodu wzrost wskaźnika ROAS o 11%, co pozwala na stałe skalowanie budżetu w ramach kampanii social ads.
SEO
Podchodząc do klienta holistycznie, wykorzystaliśmy duży potencjał marki równolegle we wszystkich kanałach, zwiększając tym samym sprzedaż i liczbę transakcji w porównaniu do poprzedniego roku. Skupiliśmy się na optymalizacji grupy produktów z największą marżą. Wyzwanie stanowił dobór słów kluczowych, gdyż w branżach premium niezwykle trudno jest określić intencje wyszukiwanych haseł, które zawierają generyczne zwroty takie jak “eleganckie sukienki”. Swoje działania skupiliśmy zatem na silnej marce i zwiększanie słów kluczowych powiązanych z brandem, widocznych w top 10.
- wzrost widoczności o 174%
- wzrost sprzedaży rok do roku o 180%
- 150 nowych słów kluczowych w TOP10