Opis klienta
Paxit.pl to sklep internetowy oparty o platformę Magento, który posiada szeroką gamę kartonów i akcesoriów do pakowania. Nasz klient stale poszerza asortyment oferowanych produktów. Oferta jest skierowana zarówno do klientów B2B, jak i do każdego klienta detalicznego. Dobrej jakości, wytrzymałe opakowania kartonowe to podstawa działania e-commerców, które wysyłają produkty do klientów. W ofercie sklepu znaleźć można również materiały do pakowania. Naszą współpracę w zakresie pozycjonowania rozpoczęliśmy w listopadzie 2020 roku.
Wzrost YoY [2020 vs 2021] z działań pozycjonerskich:
- + 101% nowych użytkowników,
- +110% sesji,
- +177% transakcji,
- +339% więcej przychodu.
Cel klienta
Za główny cel postawiliśmy maksymalizację widoczności sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania i pozyskanie ruchu z tego kanału. Rezultatem tych działań i jednocześnie naszym zamiarem było zwiększenie konwersji sprzedaży produktów klienta.
Prace nad pozycjonowaniem sklepu
Osiągnięcie wyników nie byłoby możliwe, gdyby nie ścisła współpraca na linii klient-agencja. Odbyte spotkania pozwoliły nam zrozumieć perspektywę naszego partnera oraz wskazać rekomendowane przez nas kierunki rozwoju. Po określeniu kierunku działań oraz po ostatecznych ustaleniach przyszedł czas na realizację usługi i wdrażanie szerzej zakrojonych rozwiązań.
Techniczne aspekty SEO
W ramach naszych prac zoptymalizowaliśmy m.in. takie elementy jak:
- meta tagi,
- nagłówki,
- treści – zarówno ich rozszerzenie, jak i optymalizacja,
- linkowanie wewnętrzne,
- dostępność strony dla Googlebota.
Ponadto, zakończyliśmy pierwszy etap prac związanych z przebudową drzewa kategorii i uruchomieniem nowych, tematycznych kategorii. Kwestie techniczne to nie wszystko – w zakresie naszych prac znalazły się także konsultacje z klientem dotyczące UX. Zmiany użytecznościowe pozwoliły użytkownikom na łatwiejsze i sprawniejsze korzystanie z serwisu.
Rozbudowa contentu sklepu
Działania nad rozbudową treści oparliśmy przede wszystkim na uzupełnieniu nowych kategorii o tematyczne teksty prezentujące ofertę Paxit. Ponadto, dostarczyliśmy również opisy na wybrane karty produktów.
Rozbudowa contentu pozwoliła na powiązanie z serwisem nowych fraz. Przełożyło się to na przyrost słów kluczowych kojarzonych przez Google z serwisem paxit.pl, co doskonale obrazuje wykres pochodzący z narzędzia Ahrefs:
Efekty
Wyniki pozycjonowania sklepu – skuteczność wyszukiwania i widoczność
Możemy z dumą oświadczyć, że nasz cel, czyli zwiększenie widoczności sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania został osiągnięty (uspokajamy, że to jeszcze nie koniec!). Nasze działania przełożyły się na uzyskanie dodatkowych 110% sesji, które wygenerowały 177% więcej transakcji.
Na wykresie pochodzącym z Google Search Console widoczny jest wzrost wyświetleń, za którymi idzie zwiększenie liczby kliknięć w podstrony w wynikach wyszukiwania:
Nasze obserwacje potwierdza także wykres z narzędzia Semstorm:
Ruch w listopadzie 2020 roku osiągnął wartość 791, rok później w listopadzie 2021 było to już 2825 i ciągle rośnie!
Działania contentowe przyniosły widoczne efekty w postaci wzrostu fraz kluczowych, na które widoczny jest serwis.
Poniżej prezentujemy wykres przedstawiający liczbę fraz w top 3:
Na starcie naszej współpracy w listopadzie 2020 roku było ich tylko 24. Poprawiliśmy ten wynik i rok później, w listopadzie 2021 roku, osiągnęliśmy liczbę 82. Natomiast miniony rok zakończyliśmy ze 113 frazami w top3.
Jeśli chodzi o frazy w top 10 wyników wyszukiwania, to ich wzrost prezentujemy na poniższym wykresie:
Na starcie współpracy, w top 10 znajdowały się 133 frazy kluczowe. Rozbudowa treści na stronie i odpowiednia optymalizacja sprawiły, że rok po starcie współpracy tych fraz było już 370, a rok 2021 zamknęliśmy, mając 423 frazy w top 10. Identycznie jak w przypadku zakresu top 3 – wartość ta nadal rośnie. Są to też doskonałe podstawy do tego, by frazy te pięły się w górę — wprost w zakres top 3.
Przyrost liczby fraz w top 50 doskonale obrazuje, że tworzenie nowych treści dla użytkowników przynosi efekt w postaci poszerzenia zasobu słów, z którymi Google wiąże stronę.
Na początku, w listopadzie 2020 roku tych fraz było 866. Po roku wartość ta wzrosła do 1395, by już w styczniu 2022 roku osiągnąć 2276 fraz kluczowych w top 50!
Pozycjonowanie Paxit – to dopiero początek!
Znając dalsze plany rozwoju klienta i przygotowaną przez nas strategię działań, jesteśmy przekonani, że obecne rezultaty dla organicznych wyników wyszukiwania to dopiero początek.
W temacie tego projektu nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Wraz z klientem pracujemy nad dalszą optymalizacją sklepu internetowego. Nie pozostaje więc nic innego, jak wypatrywać Paxit w organicznych wynikach wyszukiwania na coraz to nowsze frazy!