Case study

Wzrost przychodów o 600% branży erotycznej w cztery miesiące.

Black Bunny to nowy sklep erotyczny działający na polskim rynku. Dzięki naszym kampaniom Google Ads w 4 miesiące osiągnął wzrost przychodów o 600% . Zapraszamy do naszego case study z przepisem na sukces w branży erotycznej!
KLIENT:
BRANŻA:
cel współpracy:
ZAKRES:
wyniki:

Opis klienta

Black Bunny to nowy sklep internetowy działający w branży erotycznej. Branży, która posiada wiele obostrzeń, a jednocześnie zyskuje coraz więcej wyszukiwań w internecie. Black Bunny opiera swoją strategię na dyskrecji i profesjonalizmie, a ze swoimi produktami chce dotrzeć do osób nowoczesnych i świadomych siebie.

Ustalony cel

Celem sklepu było zbudowanie reklam od zera i szybkie uzyskanie zwrotu z inwestycji (ROAS). Za cel poboczny postawiliśmy sobie wzrost zapytań na frazę brandową sklepu, który jeszcze nie był rozpoznawalny. W związku z czym była to dla nas istotna wskazówka aby skoncentrować się w naszej strategii na generowaniu sprzedaży i stopniowym budowaniu zasięgu marki.

Wprowadzone zmiany

Analiza potencjału reklamy

Pierwszą czynnością od której rozpoczęliśmy układanie planu pracy było sprawdzenie potencjału fraz w planerze słów kluczowych. Okazało się że search volume na frazy takie jak “wibrator” jest o wiele wyższy, niż budżet. W związku z tym postawiliśmy na szczegółowe frazy z długim ogonem (np. czarny wibrator marki X) oraz tzw. SKAG (ang. single keyword ad group) zakładającą po jednym słowie kluczowym w każdym typie dopasowania do jednej grupy reklam. Takie frazy mają mniejszą liczbę wyszukiwań, ale za większą szanse na zdobycie konwersji.

wykres black bunny
[kliknij, aby powiększyć]

W związku z tym słowa kluczowe o dużej ilości zapytań, na które nie starczyłoby nam budżetu dodaliśmy w osobnej kampanii ustawiając bardzo niskie stawki za kliknięcie, przez co kampania szybciej mogła uzyskać rentowność. Jednocześnie kampania pełniła charakter kampanii zasięgowej – sprowadziliśmy więcej ruchu na stronę, co budowało rozpoznawalność marki.


Wyzwanie stanowiły obostrzenia Google Ads, które ograniczały możliwość reklamowania produktów i akcesoriów erotycznych w reklamach produktowych w Google  (nie wyświetlają się razem z wynikami wyszukiwań, dostępne są tylko w zakładce zakupy),
nie jest możliwe również uruchomienie kampanii remarketingowej, ani graficznej kampanii zasięgowej, dlatego całą uwagę skupiliśmy na kampaniach tekstowych.

Podjęte działania

  • Podział kampanii tekstowych na sprzedażowe (frazy long tail) i zasięgowe (frazy generyczne – np. wibrator),
  • frazy generyczne ustawiliśmy na niskich stawkach za kliknięcie (CPC),
  • podział słów kluczowych po jednym na grupę reklam (SKAG – single keyword adgroup),
  • użyliśmy kampanii RLSA (remarketing w kampaniach tekstowych) – targetowanie reklam na listę użytkowników którzy już byli na stronie (szczególnie przydatne w kampaniach na ogólne frazy – w celu dostosowywania stawki za kliknięcie).

Efekt

Dzięki zbudowaniu tak szczegółowej struktury kampanii uzyskaliśmy na nowo powstałym sklepie przychód na poziomie 6 zł z zainwestowanej jednej złotówki. ROAS 600%.

[kliknij, aby powiększyć]

Efektem drugorzędnym było rozpoczęcie budowania rozpoznawalności marki – ten efekt niesamowicie zaskoczył, ponieważ nowo powstały sklep (kwiecień 2019) uzyskał wzrost w zapytaniach, aż o 45% już w pierwszym miesiącu prowadzonych przez nas działań (lipiec 2019). 90% ruchu i przychodów na stronie pochodzi z kampanii Google Ads – dlatego też efekty zwiększenia rozpoznawalności przypisujemy kampaniom.

[kliknij, aby powiększyć]

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

podsumowanie:

nie ma co zwlekać. kontakt nic nie kosztuje.

może zainteresuje cię też...

Skuteczna kampania leadowa przy niskim budżecie

36 MINUT Kielce to butikowa siłownia na miarę XXI w. gdzie trening trwa 36 minut, a maszyny pamiętają Twoje obciążenia i ustawienia dźwigni. Naszym celem było dostarczenie dużej liczby leadów przy jak najmniejszym budżecie. Sprawdźcie jak nam się to udało.