12 powodów dla których Twoja firma absolutnie potrzebuje SEO

Słyszałeś lub czytałeś to stwierdzenie zapewne wiele razy. Informacja, że Twoja firma koniecznie potrzebuje SEO, przeplata się równie często z tą, że to samo SEO nie działa lub zwyczajnie już umarło.

O powodach, dla których pozycjonowanie może nie działać w przypadku Twojego biznesu, przeczytasz w naszym poprzednim wpisie: 15 powodów, dla których SEO może nie działać w Twojej witrynie. Tutaj natomiast znajdziesz potencjalne powody, które mogą sprawić, iż zaczniesz rozważać rozpoczęcie działań pozycjonerskich. Jeśli jeszcze tego nie robisz.

Pandemia koronawirusa sprawiła nie tylko, że użytkownicy zaczęli spędzać więcej czasu w domu, ale też, że nawet bardziej tradycyjne biznesy zaczęły przenosić się do sieci. Połączenie tych dwóch elementów wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na zakupy przez Internet doprowadziło do dużego wzrostu zapotrzebowania na usługi promocji w sieci. 

SEO, jako najbardziej opłacalny sposób pod względem zrozumienia i dotarcia do klienta w kluczowych momentach, w ciągu ostatnich dwóch latach zyskało na popularności.

Chęć pozyskania klientów z wyszukiwarki Google nie dziwi, tym bardziej że w przypadku Polskiego rynku gigant z Mountain View posiada ponad 97% udziału w rynku wyszukiwarek:

udział wyszukiwarek w rynku polskim
Źródło: Statcounter.com, listopad 2021

Oczywiście, są jeszcze inne wyszukiwarki jak Bing, Yahoo czy DuckDuckGo, jednak to Google jest najczęściej wykorzystywanym silnikiem wyszukiwania na świecie.

Wiele marek i firm już wie, jakie korzyści daje im pozycjonowanie ich biznesu eCommerce. Ty możesz wiedzieć, że SEO poprawi ogólną widoczność strony i wyszukiwalność w wynikach wyszukiwania – jednak jaką rzeczywistą wartość może nam dać odpowiednio dobrana strategia pozycjonowania? Poniżej 12 naszych powodów.

1. Wyniki organiczne (tudzież bezpłatne wyszukiwanie) często stanowią główne źródło ruchu na stronie

Google jest najczęściej odwiedzaną stroną na świecie. Każdy użytkownik co najmniej raz dziennie wykorzystuje ją, by odnaleźć szukaną informację, produkt lub usługę. Nic zatem dziwnego w tym, że to właśnie ruch z wyszukiwarki stanowi często największe źródło sesji na stronie. Procentowy udział zależy od wielu czynników, jednak biorąc pod uwagę, że działania SEO przyczynią się do długotrwałej widoczności – na pewno jest to jeden z pierwszych powodów, dla których powinniśmy korzystać z usługi pozycjonowania naszej witryny.

podział kanałów ruchu na stronie

2. SEO buduje zaufanie i wiarygodność


Każdy doświadczony specjalista SEO dąży do tego, by stworzyć solidny fundament, na którym oprze się profesjonalnie wyglądającą, użyteczną stronę z przejrzystą strukturą. Taka strona następnie dąży do tego, by była łatwa do znalezienia w wynikach wyszukiwania i przyjazna użytkownikowi. Jednak SEO to już nie tylko content i linki, ale również elementy wpływające na budowę zaufania i wiarygodności – opinie i recenzje klientów, widoczne dane firmy, czy wartościowe i rzetelne treści na stronie. Trzeba jednak pamiętać, że autorytetu nie buduje się z dnia na dzień, podobnie do pozycji w wyszukiwarce. Budowanie wiarygodności marki i jej autorytetu wymaga cierpliwości, otwartości na potrzeby klienta i oferowanie wartościowych produktów lub usług wysokiej jakości, które pozwolą użytkownikowi zaufać marce.

3. SEO pozwoli w najlepszy sposób poznać potrzeby klienta


Analiza sposobu poruszania się użytkownika po naszej stronie, jego intencji wyszukiwania czy zachowań zakupowych pozwala nam w jasny sposób określić potrzeby klientów i to, czego oczekują i potrzebują. Mnogość narzędzi, które możemy wykorzystać obecnie do takiej analizy, pozwoli nam także zebrać różne dane i po ich skorelowaniu utworzyć odpowiedni profil naszego typowego czy idealnego klienta i to pod jego wymagania dokonywać dalszej optymalizacji strony i procesu zakupowego.

4. Dobre SEO oznacza lepsze doświadczenia użytkownika


Obecne pozycjonowanie to już nie tylko pozyskiwanie linków i pisanie treści. Aktualnie, by zatrzymać użytkownika jak najdłużej na stronie i sprawić, by dokonał konwersji, wymagana jest znajomość zagadnień User Experience, które pozwolą nie tylko zaprojektować odpowiednią i konwertującą ścieżkę zakupową, ale zadbają także o wszystkie inne elementy, które mają wpływ na odpowiednie doświadczenia użytkownika. Wszystko to ma sprawić, że po wejściu na naszą stronę użytkownik otrzymał odpowiedź na zadane pytanie i nie był rozpraszany przez żadne niepotrzebne elementy. Dzięki czemu pozostanie u nas i nie wróci do wyników wyszukiwania, by przejść do konkurencyjnych witryn.

5. Lokalne SEO to większe zaangażowanie, ruch i konwersje


Lokalne SEO to must-have promocji i sukcesu małych i średnich firm. Pozycjonowanie lokalne ma na celu optymalizację pod konkretne regiony i lokalizacje, aby klienci mogli łatwo i szybko Cię znaleźć. Zadaniem specjalisty SEO jest zadbanie o to, by marka posiadała realne medium do przekazu na poziomie lokalnym. Tutaj należy pamiętać, że działania te obejmują nie tylko optymalizację wizytówki Google Moja Firma, dane strukturalne czy zadbane profile społecznościowe. Warto zadbać także o opinie i recenzje klientów, które zbudują zaufanie i będą dowodem na naszą wiarygodność dla innych użytkowników.

6. SEO wciąż się rozwija, a najlepsze praktyki są stale aktualizowane


Wszyscy wiemy, że Google dokonuje kilkuset aktualizacji swojego algorytmu każdego roku. Dlatego promocja strony w wyszukiwarce wymaga ciągłego monitorowania zachodzących zmian, by osiągnąć cel w postaci wyprzedzenia konkurencji czy wysokich pozycji. Proaktywne działanie w przypadku występowania zmian algorytmów przyniesie korzyści tym markom, które stale je monitorują i reagują na nie.

7. SEO jest stosunkowo tanie i bardzo opłacalne


Dobrze prowadzona strategia pozycjonowania pozwala na osiągnięcie dużego zwrotu z inwestycji. Oczywiście, zależne jest to od wielu czynników, jednak jeżeli nie podchodzimy do tematu po macoszemu, możemy liczyć, że inwestowany przez nas budżet na działania się opłaci.

8. SEO pomaga budować wizerunek marki


Wysoka pozycja w wyszukiwarce pomaga podnieść wiarygodność marki i budować jej długoterminową wartość. Ludzie, dokonując wyboru, szukają informacji o sklepie i powiązanych artykułów, by zyskać dowód słuszności swojego wyboru. SEO nie jest zamkniętym kanałem, więc jego integracja z innymi strategiami (Social Media, PR), pomoże w budowaniu zasięgu marki i jej świadomości u klientów.

9. SEO to długoterminowa strategia


Powtarzane jak mantra zdanie: SEO to proces długofalowy, gdzie na efekty trzeba poczekać, jest prawdopodobnie jednym z najczęstszych, które słyszy klient. Ma to jednak dwa końce, ponieważ systematycznie budowana widoczność utrzyma się dłużej, nawet jeżeli nie będziemy już pracować nad naszymi pozycjami. Nie oznacza to oczywiście, że możemy “wypozycjonować” naszą stronę i poprzestać na dalszych działaniach, ponieważ osiągnięte efekty będą utrzymywały się przez pewien czas – należy pamiętać, że nasza konkurencja pracuje nad swoimi wynikami bez przerw i ostatecznie nas przegoni. Dlatego tak ważna jest systematyczna i długoterminowa praca nad naszą widocznością.

10. SEO jest policzalne


O ile ciężko jest obliczyć jakie efekty przyniesie nam pozycjonowanie i estymować, tak już sama mierzalność osiąganych efektów jest łatwa dzięki mnogości narzędzi i parametrów, które możemy analizować. Generowany ruch, widoczność wyszukiwania, współczynnik klikalności, liczba i pozycje fraz czy przychody to tylko niektóre czynniki, które możemy porównywać z wykorzystaniem narzędzi takich jak Google Search Console czy Google Analytics.

11. SEO otwiera nowe możliwości


Ciągłe zmiany w algorytmie czy zachowaniach użytkowników wymuszają na właścicielach eCommerce kolejne zmiany, by dostosować się do nowych realiów. Nowe możliwości na poznanie naszego klienta docelowego także są w stanie zmienić sposób, w jaki do niego docieramy. Może okazać się, że wszyscy z uporem tworzą coraz dłuższe treści, by zadowolić algorytm, tymczasem nasz użytkownik woli krótkie formy lub format wideo – to może stać się naszą przewagą w branży. 

Od specjalistów SEO wymaga to dobrego poznania marki, bowiem im lepiej będzie ona rozumiana, tym więcej możliwości jej rozwoju.

12. SEO nigdy nie umrze

Wbrew temu, co można często przeczytać — SEO prawdopodobnie będzie z nami na zawsze. Może ewoluować i zmieniać swoją formę wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmu wyszukiwarki. Klienci zawsze będą szukać produktów i usług online, marki natomiast będą szukały jak najefektywniejszych sposobów, by sprostać tym oczekiwaniom.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 0 Średnia: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

dlaczego warto oraz na jakie współczynniki zwracać uwagę

Analityka w e-commerce – dlaczego warto oraz na jakie współczynniki zwracać uwagę

Analityka internetowa jest jedną z podstawowych kwestii, o które warto zadbać podczas prowadzenia działalności w internecie. Dlaczego warto analizować każdy element strony? Jak odpowiednio podejść do tematu analityki internetowej? Jakie wskaźniki są kluczowe? Dlaczego występują różnice pomiędzy źródłami danych? Na powyższe pytania oraz na wiele innych odpowiemy w tym artykule.

Czytaj więcej >