Odbierz darmowy audyt
darmowa konsultacja

Umocnimy Twój biznes.

Wypełnij formularz by skontaktować się z nami, a umówimy się z Tobą na krótką rozmowę, po której wykonamy audyt Twoich reklam. Całkowicie za darmo. 

API konwersji na Facebooku. Miej kontrolę nad danymi!

Dane dyktują warunki dla działań reklamowych performance. To dzięki nim algorytmy paneli reklamowych social mediów wiedzą, jak osiągnąć upragnioną przez nas konwersję, czyli działanie ostateczne. Czy dane można zbierać w różny sposób? Na Facebooku jak najbardziej, dlatego musimy mieć świadomość, co będzie dla naszego celu najlepsze i spowoduje realizację pożądanych zdarzeń na naszej witrynie.

Czym jest API konwersji

API konwersji umożliwia aplikacjom śledzenie konwersji internetowych, zdarzeń po konwersji i wizyt na stronie, a także danych potrzebnych do kierowania reklam, czy ich raportowania, wglądu w odbiorców i reklam dynamicznych. Informacje te mogą pomóc w poprawieniu wyników i pomiarów kampanii reklamowych na Facebooku.

Piksel Facebooka jest bardzo cennym narzędziem do śledzenia danych o użytkownikach i tego, jakich działań dokonują na naszej stronie. Niestety aktualizacja iOS 14 spowodowała znaczny spadek raportowanych danych (ale o tym, skąd to wynika trochę później). W odpowiedzi na to Facebook przedstawił konwersje API, które dzięki pobieraniu danych od strony serwera, inaczej niż dotychczas piksel, przeciwdziałają tym ograniczeniom.

API konwersji idealnie współpracuje z samym pikselem. Zbierane dane w ten sposób są bardzo obszerne i dokładne, ponieważ pobieranie ich zachodzi z dwóch stron: serwerów Facebooka oraz bezpośrednio z naszego. Takie połączenie minimalizuje ryzyko „zagubienia” zdarzenia, którego dokona odbiorca treści. W efekcie tego marketerzy mogą sobie pozwolić na dużo dokładniejsze działania reklamowe w Internecie. 

Dlaczego sam piksel nie wystarczy i o co chodzi z tym iOS 14? Blokery reklam, plików cookie oraz inne narzędzia maskujące zaczęły ograniczać ilość danych w modelu pozyskiwania danych, jakie ma piksel. Sama aktualizacja systemu iOS 14 natomiast znacznie utrudnia wykorzystanie plików cookie do śledzenia na urządzeniach mobilnych Apple, ponieważ użytkownik sam decyduje, czy chce być śledzony przy otwarciu danej aplikacji. To powoduje, że systemy reklamowe nie posiadają informacji o dokonywanych konwersjach przez tych użytkowników. Co za tym idzie? Gorzej reagujący algorytm reklamowy Facebooka i Instagrama.

Aktualnie nie trzeba jeszcze ustawiać konwersji przez udostępnianie danych z serwera kluczem API, ale jest to jedyna możliwość, aby odczytać konwersje pochodzące z urządzeń z systemem IOS. 

API konwersji na Facebooku. Miej kontrolę nad danymi!

Dlaczego tak się dzieje? 

Po wdrożeniu zasad EU Privacy Policy model zbierania danych z poziomu wyszukiwarki użytkownika stał się nieefektywny (przynajmniej na urządzeniach iOS 14+). W tym momencie, aby pozyskać te dane, musimy stworzyć połączenie z naszym serwerem, które pozwoli na wysyłanie z niego danych do Facebooka o tym, co użytkownik robi na naszej stronie.

Co zyskujemy dzięki wdrożeniu tego rozwiązania?

Konwersja API pozwala na pełny wgląd w lejek drogi klienta. W idealnym świecie najlepsze będzie połączenie API konwersji z pikselem, aby odczytywać najwięcej danych i mieć ich faktyczny, pełny pogląd. 

Na co pozwala nam API konwersji Facebooka?

API konwersji Facebooka umożliwia śledzenie trzech rodzajów danych:

  • konwersji internetowych (np. sprzedaż lub zapisy),
  • zdarzeń po konwersji (np. zapis do newslettera),
  • odwiedzin strony.

Jak działa pobieranie danych przez Facebooka?

Konwersja API pozwala na kontrolę nad tym, jakie dane udostępniamy. Tzn. żaden więcej bajt danych nie zostanie wysłany bez naszej wiedzy i intencji w tym zakresie. Czyli implementacja API pozwoli nam na uzyskanie kontroli nad tym, co zostanie wysłane oraz kiedy, natomiast Piksel wysyła te dane na żywo.

API konwersji na Facebooku. Miej kontrolę nad danymi!

Zalety i wady API konwersji

API konwersji na Facebooku. Miej kontrolę nad danymi!

Wdrożenie API konwersji. Z czym to się je?

Są 3 metody wdrożenia takiego połączenia:

  • przez usługi partnera (Zapier, WordPress i inne),
  • ręcznie poprzez wpisanie kodu w naszej stronie,
  • za pomocą bramy API. 

Druga z opcji jest trudniejsza, ponieważ musimy posiadać kompetencje z zakresu web developmentu i wiedzieć, jak ułożyć kod ze zdarzeniem. Jednak taka opcja pozwoli na trwałość rozwiązania – zmiana serwera nie spowoduje ponownej pracy nad połączeniami.
W celu wdrożenia tego rozwiązania zalecamy skorzystanie z instrukcji opisanej przez Facebooka.

Tutaj bardzo ważna uwaga – w przypadku zbierania danych za pomocą zarówno piksela, jak i klucza API, niezbędna będzie deduplikacja zdarzeń!

Dla przykładu: Wysyłanie takich samych zdarzeń dodania do koszyka z przeglądarki, jak i z serwera, co spowoduje raportowanie podwójnie tej samej konwersji, choć w rzeczywistości zaszła tylko 1. Dlatego, aby zdarzenia mogły być deduplikowane, użytkownik lub inna osoba dokonująca zmian powinna dodać dwa parametry zdarzenia. To pozwoli Facebookowi na determinację, które z nich się powielają. Jak to się dzieje? Kiedy w ciągu 48 godzin dotrą zdarzenia o takiej samej nazwie i ID, to Facebook przyjmie tylko jedno z nich do raportu. Dlatego konieczne jest dodanie tych parametrów.  

Podsumowanie

Możliwości, jakie zyskujemy dzięki wdrożeniu API konwersji, są zdecydowanie przekraczające trud wdrożenia tego rozwiązania, ponieważ zyskujemy dodatkowe opcje, jak na przykład optymalizacja reklamy pod działania, które mają miejsce na późniejszym etapie podróży klienta. Przykładami takich zdarzeń są aktywności podjęte po dokonaniu zakupu (np. subskrypcje) czy oceny klientów. Dzięki tym informacjom Facebook może wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy z większym prawdopodobieństwem będą przynosić zyski i generować wartość dla Twojej firmy. Pamiętajmy, że widok pełnego lejka daje nam nad nim kontrolę, dlatego nie bądźmy leniwi! W końcu nasze zyski i cele biznesowe są ważne prawda? Więc dlaczego by ich nie poprawić?

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 5 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Systemy CMS - twardy orzech do zgryzienia

Najpopularniejsze CMS dla sklepów internetowych – który wybrać?

Jeśli planujesz otworzenie własnego sklepu internetowego, prędzej czy później będziesz musiał podjąć decyzję, na który CMS (System Zarządzania Treścią) postawić. To bardzo ważny wybór i warto się do niego dobrze przygotować, poznając specyfikę oraz wady i zalety najpopularniejszych CMS-ów. Dlaczego? Bo platforma dopasowana do Twojego biznesu pozwoli Ci na osiąganie zamierzonych celów, podczas gdy system wybrany pochopnie utrudni Ci zarówno zarządzanie sprzedażą, jak i pozycjonowanie sklepu internetowego.

Czytaj więcej >
Płyń z prądem - podążaj za zmianami!

Odmienne… nowe podejście do analityki.

Coraz częściej otrzymujemy od naszych klientów zapytania o podejmowane przez specjalistów Get Noticed działania związane z wprowadzanymi zmianami w prawie oraz w narzędziach. Dlatego przybliżamy wszystkie tematy, które będą podejmowane przez nas wewnątrz agencji, a także na kontach naszych klientów. Najważniejsze zmiany dotyczyć będą poprawnego przesyłania informacji o zgodach marketingowych oraz ulepszeniach podstawowego śledzenia zdarzeń dla Facebook Ads oraz Google Ads,

Czytaj więcej >
#seommerce
Zapisz się na bezpłatny Webinar SEO dla e-commerce!
Sukces zawarty w tekstach,
22 czerwca 2022, 12:00
czyli co musisz wiedzieć
o tworzeniu treści pod SEO
Zewsząd słyszysz, że „content is king” i tworzenie treści jest niezwykle istotne pod kątem pozycjonowania. Na tym webinarze uzyskasz odpowiedź, dlaczego tak jest, jakie treści tworzyć oraz skąd brać pomysły na prowadzenie bloga.

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!