Reklama, która sprzedaje, zrobiona w 5 minut? Poznaj kampanię Przewaga+ z celem Konwersja.

Jesteś małym lub średnim przedsiębiorcą? Zdarza ci się tworzyć reklamy na Facebooku między obowiązkami? Kampania Przewaga+ z celem konwersja może okazać się idealnym narzędziem dla Ciebie. W tym artykule przybliżymy ci to rozwiązanie.
Nie czekaj na sukces – działaj!
Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się, jak nasze rozwiązania mogą pomóc Twojemu biznesowi osiągnąć nowe wyżyny. Nasz zespół ekspertów jest gotowy, aby wspierać Cię na każdym kroku – od strategii po realizację. Z nami Twój biznes nie zna granic. Zacznij swoją podróż do sukcesu teraz!
Spis treści

Czym jest kampania Przewaga+ z celem Konwersja?

Kampania „Przewaga+” jest nową opcją tworzenia kampanii z celem konwersja. Opcja ta wpisuje się w trend upraszczania procesu tworzenia reklam. Z pewnością chętnie skorzystają z niej osoby początkujące, często przytłoczone standardowym menadżerem reklam. Kampania Przewaga+ nie wprowadza nowych rozwiązań, nie zmienia działania algorytmów. Dostajemy po prostu uproszczony panel tworzenia reklamy.

Jak stworzyć kampanię Przewaga+ z celem Konwersja?

Kampania nie jest dostępna jeszcze dla wszystkich kont reklamowych. Jeśli pojawiła się na twoim koncie, to znajdziesz ją w menadżerze reklam. W sekcji Utwórz nową kampanię, wybieramy cel: Konwersje. Po przejściu dalej wyświetli nam się panel, w którym będziemy mieli możliwość wyboru między ręcznym a częściowo zautomatyzowanym trybem tworzenia reklamy.

Metoda tworzenia

Po wybraniu metody Przewaga+ Facebook automatycznie wypełni 6 ustawień:

  • cel kampanii: Konwersja,
  • strategia składania oferty: najniższy koszt,
  • dynamiczny materiał reklamowy: włączony,
  • umiejscowienie: Automatyczne,
  • optymalizacja pod kątem wyświetlania reklamy: Konwersje,
  • ustawienie atrybucji: 7 dni po kliknięciu lub 1 dzień po wyświetleniu.
Domyslne ustawienia kampanii

Po przejściu dalej znajdziemy się w uproszczonym kreatorze reklam. Wciąż jesteśmy w stanie samodzielnie ustawić zdarzenie konwersji, budżet czy grupę odbiorców.

Musimy pamiętać, że Facebook automatycznie włączył nam „Dynamiczny materiał reklamowy”. Domyślnie ustawiona jest również opcja optymalizowania materiału reklamowego dla każdej osoby. Co to oznacza w praktyce? Facebook może dokonać następujących zmian w naszej kreacji reklamowej:

  • wprowadzić drobne zmiany do miniatur i obrazów,
  • tworzyć reklamy karuzelowe w stories na podstawie pojedynczego obrazu, nagłówka lub informacji z katalogu produktów,
  • zmienić szybkość odtwarzania materiałów wideo bez dźwięku,
  • zmienić tekst między polami, np. nagłówek z tekstem podstawowym,
  • tworzyć film z obrazów,
  • w przypadku filmów dłuższych niż 30 sekund Facebook może wyświetlić użytkownikom skróconą wersję wideo z dowolnego fragmentu materiału,
  • optymalizować miejsca docelowego reklamy między stroną internetową, sklepem na Facebooku lub Instagramie.
optymalizacja

Nowość stanowi jeszcze jedno, opcjonalne, pole – „Źródło materiałów reklamowych”. Możemy w nim wgrać adres naszej strony internetowej, z której Facebook automatycznie pobierze grafiki do wykorzystania w naszej kreacji. Pamiętaj, że musisz mieć prawo do używania ich w celach reklamowych!

material reklamowy

Kolejne kroki są już standardowe. Możemy stworzyć reklamę ze statycznym obrazem, filmem lub karuzelą. Tworzymy reklamę z włączonym materiałem dynamicznym. Możemy, więc dodać 5 opcji podstawowego tekstu, 5 nagłówków oraz 5 przycisków CTA. Facebook dobierze najlepsze rozwiązania do odpowiednich osób. Używajmy jednak tej opcji rozważnie, algorytm nie zrobi wszystkiego za nas. Przynajmniej jeszcze. ;)

Podsumowanie

Mimo „bojowej” nazwy, kampania Przewaga+ z celem na konwersje nie oferuje spektakularnych, nowych rozwiązań. Jest to raczej krok wpisujący się w trend upraszczania tworzenia reklam. Możemy tu też dostrzec pewne analogie między reklamami Facebook Ads a Google Ads. A szczególnie kampanią Performance Max, która w znacznym stopniu automatyzuje proces tworzenia reklam w ekosystemie Google. Podobnie jest w przypadku omawianej przez nas alternatywie platformy Meta. Po dodaniu materiału reklamowego Facebook częściowo sam dostosowuje go do odbiorców i umiejscowienia. Możliwe, że w przyszłości Facebook pójdzie o krok dalej i z podesłanych materiałów sam utworzy kreacje reklamowe.

Pamiętajmy, że tworzenie kampanii reklamowej jest tylko częścią większego procesu. Niezwykle ważna jest długofalowa strategia i monitorowanie naszych działań. Jeśli potrzebujesz takiego wsparcia i chcesz w pełni skupić się na swoim biznesie, to skontaktuj się z naszymi specjalistami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *