Spis treści
TogglePo co Ci reklama na Facebooku?
Wg raportu z portalu Datareportal, odnośnie aktywności cyfrowej w Polsce za rok 2021, wynika, że z social mediów korzysta łącznie ponad 25,9 mln osób (z czego 18 mln przypada na Facebooka).
Pod względem najczęściej używanych platform Facebook uplasował się na drugim miejscu, zaraz po YouTube.
Prawie 90% aktywnych użytkowników internetu w wieku między 16-64 lata, korzysta z tego popularnego portalu. Liczba aktywnych użytkowników Facebooka w Polsce to ponad ⅔ internautów. Dane mówią same za siebie — uwielbiamy korzystać z mediów społecznościowych, więc dlaczego by nie wykorzystać tego medium do reklamowania się?
(źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2021-poland?rq=poland)
Zalety systemu reklamowego Facebook Ads
Zwiększanie zasięgów działań poprzez płatne kampanie
Facebook jest świetnym narzędziem, do budowania zasięgów organicznych i tworzenia tzw. Social Proof – czyli społeczny dowód słuszności. Jednak możliwość dotarcia z naszymi treściami tylko na podstawie działań bezpłatnych jest ograniczona. Dlatego jeśli chcemy szybciej zwiększyć zasięgi i dotrzeć z naszym komunikatem do większego grona odbiorców to tutaj przychodzi nam z pomocą system reklamowy Facebook Ads.
Rozbudowane opcje targetowania odbiorców
Ogromną zaletą Facebooka jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, zarówno pod względem wieku, lokalizacji, zainteresowań czy zachowań. Badania pokazują, że najbardziej dominującą i aktywną grupą wiekową na Facebooku są osoby w przedziale 25-34 lata. Błędna jest zatem teza, że na Facebooku nie znajdziemy młodych odbiorców.
Kampanie reklamowe Facebook Ads pozwalają na dotarcie do szerokiego grona nowych odbiorców oraz do odbiorców powracających – na zasadzie kampanii remarketingowych. Facebook gromadzi o nas dużo informacji, które później są wykorzystywane do budowania precyzyjnych grup targetowania. Dzięki temu jego algorytm może z dużym prawdopodobieństwem trafiać z naszą reklamą do osób potencjalnie nią zainteresowanych i skłonnych do wykonania interakcji.
Uniwersalność działań
Facebook charakteryzuje się bardzo rozbudowanym systemem reklamowym. Ogromną zaletą tego systemu jest jego uniwersalność, czyli możliwość kierowania reklam zarówno do użytkowników Facebooka, Messengera jak i Instagrama. Co więcej, możemy kierować komunikat do wszystkich portali jednocześnie lub skupić się tylko na jednym wybranym medium. W szczególności na uwagę zasługuje fakt, że poprzez Facebooka możemy kierować reklamy na Instagrama, który nie posiada swojego osobnego systemu reklamowego. Jest to bardzo duża korzyść, ponieważ Instagram to coraz silniej rozwijające się medium, na którym możemy znaleźć potencjalnych odbiorców naszych reklam. Dzięki temu, że Facebook i Instagram należą do jednego ekosystemu reklamowego, to możemy wykorzystać dane o odbiorcach z tych profili do tworzenia grup remarketingowych lub grupy podobnych odbiorców.
Wszechstronność działań
Kolejnym aspektem ważnym podkreślenia, jest wszechstronność, co oznacza, że Facebook Ads sprawdzi się niemal w każdej branży. Facebook jest świetnym kanałem reklamowym zarówno do komunikacji B2C jak i B2B. Myślisz, że nie dotrzesz do klienta biznesowego na Facebooku? To błąd! Odpowiednio dobrany cel kampanii oraz dobrze stargetowane grupy docelowe to klucz do sukcesu. Dlatego, w większości przypadków, niewykorzystanie potencjału Facebooka w komunikacji B2B byłoby dużym błędem.
Działanie na każdym etapie lejka marketingowego
Marketing na Facebooku pozwala na działania na wszystkich etapach lejka sprzedażowego, od budowania świadomości marki, zainteresowania produktem, przez rozważanie aż po zakupu. Jest to możliwe, dzięki oferowaniu bardzo zróżnicowanych celów reklamowych, które możemy wykorzystać w działaniach.
Niskie koszty wyświetlenia reklam
Kolejną zaletą Facebooka są stosunkowo niskie koszty wyświetlenia reklamy w porównaniu do innych kanałów reklamowych, takich jak Google Ads, LinkedIn Ads czy reklama w mediach tradycyjnych. Oznacza to, że możemy uzyskać satysfakcjonujące wyniki w stosunkowo niskim budżecie. Dodatkowo reklamy na Facebooku są zwykle mniej ”nachalne”. Co to znaczy? Chodzi o to, że wyglądają podobnie jak zwykłe posty organiczne, dzięki czemu łatwiej się je czyta i nie są irytujące dla potencjalnego odbiorcy. Dlatego tak ważna jest kreacja reklamowa, ponieważ musimy się wyróżnić w natłoku treści.
Podsumowanie
Facebook jest nadal wiodącym kanałem social media. Liczba aktywnych użytkowników w Polsce to ⅔ internautów. W kontekście reklamowym jest to kanał z długą historią i bardzo rozbudowanym i dopracowanym systemem. Facebook jest bardzo wszechstronnym i uniwersalnym medium, które można wykorzystać zarówno w działaniach organicznych jak i płatnych, co pokazaliśmy w powyższym artykule.