Podstawy Facebook Ads cz.1. Dlaczego warto się reklamować na Facebooku?

Większość z nas korzysta z mediów społecznościowych, a w szczególności z aplikacji platformy Meta, jak Facebook czy Instagram. Podczas korzystania z nich prawdopodobnie wielokrotnie spotykasz się z różnego rodzaju reklamami. Posiadasz własny biznes i zastanawiasz się zatem, czy zainwestować w działania marketingowe w social mediach? Z poniższego artykułu dowiesz się, dlaczego warto wdrożyć do Twojej strategii reklamy na Facebooku.

Po co Ci reklama na Facebooku?

Wg raportu z portalu Datareportal, odnośnie aktywności cyfrowej w Polsce za rok 2021, wynika, że z social mediów korzysta łącznie ponad 25,9 mln osób (z czego 18 mln przypada na Facebooka).

Podstawy Facebook Ads cz.1. Dlaczego warto się reklamować na Facebooku?

Pod względem najczęściej używanych platform Facebook uplasował się na drugim miejscu, zaraz po YouTube.

Podstawy Facebook Ads cz.1. Dlaczego warto się reklamować na Facebooku?

Prawie 90% aktywnych użytkowników internetu w wieku między 16-64 lata, korzysta z tego popularnego portalu. Liczba aktywnych użytkowników Facebooka w Polsce to ponad ⅔ internautów. Dane mówią same za siebie — uwielbiamy korzystać z mediów społecznościowych, więc dlaczego by nie wykorzystać tego medium do reklamowania się?
(źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2021-poland?rq=poland)

Zalety systemu reklamowego Facebook Ads

Zwiększanie zasięgów działań poprzez płatne kampanie

Facebook jest świetnym narzędziem, do budowania zasięgów organicznych i tworzenia tzw. Social Proof – czyli społeczny dowód słuszności. Jednak możliwość dotarcia z naszymi treściami tylko na podstawie działań bezpłatnych jest ograniczona. Dlatego jeśli chcemy szybciej zwiększyć zasięgi i dotrzeć z naszym komunikatem do większego grona odbiorców to tutaj przychodzi nam z pomocą system reklamowy Facebook Ads.

Rozbudowane opcje targetowania odbiorców

Ogromną zaletą Facebooka jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, zarówno pod względem wieku, lokalizacji, zainteresowań czy zachowań. Badania pokazują, że najbardziej dominującą i aktywną grupą wiekową na Facebooku są osoby w przedziale 25-34 lata. Błędna jest zatem teza, że na Facebooku nie znajdziemy młodych odbiorców. 

Podstawy Facebook Ads cz.1. Dlaczego warto się reklamować na Facebooku?

Kampanie reklamowe Facebook Ads pozwalają na dotarcie do szerokiego grona nowych odbiorców oraz do odbiorców powracających – na zasadzie kampanii remarketingowych. Facebook gromadzi o nas dużo informacji, które później są wykorzystywane do budowania precyzyjnych grup targetowania. Dzięki temu jego algorytm może z dużym prawdopodobieństwem trafiać z naszą reklamą do osób potencjalnie nią zainteresowanych i skłonnych do wykonania interakcji. 

Uniwersalność działań

Facebook charakteryzuje się bardzo rozbudowanym systemem reklamowym. Ogromną zaletą tego systemu jest jego uniwersalność, czyli możliwość kierowania reklam zarówno do użytkowników Facebooka, Messengera jak i Instagrama. Co więcej, możemy kierować komunikat do wszystkich portali jednocześnie lub skupić się tylko na jednym wybranym medium. W szczególności na uwagę zasługuje fakt, że poprzez Facebooka możemy kierować reklamy na Instagrama, który nie posiada swojego osobnego systemu reklamowego. Jest to bardzo duża korzyść, ponieważ Instagram to coraz silniej rozwijające się medium, na którym możemy znaleźć potencjalnych odbiorców naszych reklam. Dzięki temu, że Facebook i Instagram należą do jednego ekosystemu reklamowego, to możemy wykorzystać dane o odbiorcach z tych profili do tworzenia grup remarketingowych lub grupy podobnych odbiorców. 

Wszechstronność działań

Kolejnym aspektem ważnym podkreślenia, jest wszechstronność, co oznacza, że Facebook Ads sprawdzi się niemal w każdej branży. Facebook jest świetnym kanałem reklamowym zarówno do komunikacji B2C jak i B2B. Myślisz, że nie dotrzesz do klienta biznesowego na Facebooku? To błąd! Odpowiednio dobrany cel kampanii oraz dobrze stargetowane grupy docelowe to klucz do sukcesu. Dlatego, w większości przypadków, niewykorzystanie potencjału Facebooka w komunikacji B2B byłoby dużym błędem. 

Działanie na każdym etapie lejka marketingowego

Marketing na Facebooku pozwala na działania na wszystkich etapach lejka sprzedażowego, od budowania świadomości marki, zainteresowania produktem, przez rozważanie aż po zakupu. Jest to możliwe, dzięki oferowaniu bardzo zróżnicowanych celów reklamowych, które możemy wykorzystać w działaniach.

Podstawy Facebook Ads cz.1. Dlaczego warto się reklamować na Facebooku?

Niskie koszty wyświetlenia reklam

Kolejną zaletą Facebooka są stosunkowo niskie koszty wyświetlenia reklamy w porównaniu do innych kanałów reklamowych, takich jak Google Ads, LinkedIn Ads czy reklama w mediach tradycyjnych. Oznacza to, że możemy uzyskać satysfakcjonujące wyniki w stosunkowo niskim budżecie. Dodatkowo reklamy na Facebooku są zwykle mniej ”nachalne”. Co to znaczy? Chodzi o to, że wyglądają podobnie jak zwykłe posty organiczne, dzięki czemu łatwiej się je czyta i nie są irytujące dla potencjalnego odbiorcy. Dlatego tak ważna jest kreacja reklamowa, ponieważ musimy się wyróżnić w natłoku treści. 

Podsumowanie

Facebook jest nadal wiodącym kanałem social media. Liczba aktywnych użytkowników w Polsce to ⅔ internautów. W kontekście reklamowym jest to kanał z długą historią i bardzo rozbudowanym i dopracowanym systemem. Facebook jest bardzo wszechstronnym i uniwersalnym medium, które można wykorzystać zarówno w działaniach organicznych jak i płatnych, co pokazaliśmy w powyższym artykule.

0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Zmiany w przepisach prawa dotyczące e-commerce. O co chodzi i jak sobie z nimi poradzić?

Czas czytania 9 min Branża e-commerce jest jedną z tych, które nierzadko muszą zmagać się z kolejnymi zmianami w przepisach prawa. Jest to spowodowane przede wszystkim niedostosowaniem systemu prawnego do specyfiki działalności prowadzonej w Internecie. Nie dziwi więc, że podejmowane są kolejne kroki, które mają na celu uregulowaniu obszarów wciąż dość obcych prawodawstwu. W ostatnim czasie zdecydowanie najgłośniej słychać było o dyrektywie unijnej Omnibus, dlatego w niniejszym artykule przyjrzymy się zmianom prawnym, które będą szczególnie istotne dla sklepów internetowych w roku 2023.

Czytaj więcej >

ABCD YouTube – schemat tworzenia skutecznej kreacji wideo

Czas czytania 4 min Wytyczne ABCD to globalne, poparte danymi i badaniami wskazówki, które pomagają tworzyć skuteczne reklamy wideo dostosowane do celów marketingowych. Wskazówki zostały przygotowane na podstawie danych z analizy korelacji, nie gwarantują stuprocentowej skuteczności, ale przybliżają do osiągnięcia sukcesu. W poniższym artykule dowiesz się więcej o schemacie ABCD i przekonasz się, dlaczego warto z niego korzystać przy kolejnym tworzeniu scenariusza do kampanii wideo.

Czytaj więcej >
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!