Certyfikaty rezydencji podatkowej 2023: Facebook, Google, LinkedIn, Twitter

Certyfikaty rezydencji podatkowej to niezbędne dokumenty, gdy chcesz reklamować swój biznes w takich serwisach jak Facebook, Google, Twitter czy LinkedIn. Sprawdź nasz najnowszy wpis i zobacz jak uzyskać certyfikat w 2021 roku!

Chcesz reklamować swoją firmę w takich serwisach, jak Google, Facebook, LinkedIn czy Twitter? W takim razie będziesz potrzebował certyfikatu rezydencji podatkowej, który pozwoli Ci prawidłowo rozliczyć podatek za usługi reklamowe nabyte w zagranicznych serwisach. Certyfikat rezydencji podatkowej 2023 to dokument, który ochroni Cię przed podwójnym opodatkowaniem wykupionych usług. Jak wygląda taki certyfikat w 2023 roku? Jak uzyskać dokument i w jakich sytuacjach będziesz go potrzebować? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z opodatkowaniem usług reklamowych znajdziesz w poniższym wpisie.

W poniższym artykule znajdziesz:

Czym jest certyfikat rezydencji podatkowej?

Najprościej mówiąc certyfikat rezydencji podatkowej to dokument, który zaświadcza, że dany kontrahent posiada stałe miejsce zamieszkania (w przypadku, gdy jest osobą fizyczną) lub siedzibę firmy (dotyczy osób prawnych) na terenie państwa, które certyfikat wydało. W jakim celu wydaje się takie zaświadczenie? Celem certyfikatu jest weryfikacja, w jakim kraju należy odprowadzić podatek od nabytych usług reklamowych od zagranicznych kontrahentów. Posiadanie ważnego certyfikatu pozwala uniknąć podwójnego opodatkowania za wykupione usługi.

Prawidłowo sporządzony certyfikat rezydencji podatkowej 2023 powinien zawierać:

  • dane podmiotu – adres siedziby firmy lub Twój adres zamieszkania, imię i nazwisko, nazwę firmy,
  • datę wydania dokumentu,
  • zaświadczenie o miejscu siedziby lub adresie zamieszkania dla celów podatkowych,
  • dane organu wydającego,
  • informacje o okresie obowiązywania certyfikatu – choć nie jest to warunek konieczny.

Powyższe elementy zostały określone w art. 4a pkt. 12 ustawy CIT oraz art. 5a pkt. 21 ustawy PIT. Jeżeli nie uwzględnisz ich w certyfikacie rezydencji, to Twoje zaświadczenie będzie nieważne.

Jak uzyskać certyfikat rezydencji podatkowej?

Niezbędne jest zaświadczenie o miejscu zamieszkania lub siedzibie firmy.  Możesz je uzyskać we właściwym dla Ciebie urzędzie skarbowym. Aby organ podatkowy mógł wystawić certyfikat rezydencji podatkowej 2023, musisz złożyć wniosek na druku CFR-1 oraz uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 złotych. W ciągu 7 dni od złożenia takiego wniosku urząd przygotuje stosowne zaświadczenie.

Co ważne, od 2017 roku polskie urzędy skarbowe nie wymagają dostarczania papierowych wersji certyfikatów od zagranicznych usługodawców. W 2019 roku wprowadzone zostały kolejne udogodnienia, pozwalające korzystać z elektronicznej kopii zaświadczenia na równi z oryginalną, papierową wersją. Kopia certyfikatu rezydencji podatkowej jest uznawana, jeżeli Twoje wydatki na usługi reklamowe nie przekroczyły w danym roku kalendarzowym kwoty 10 000 złotych. Powyżej tego pułapu konieczne jest posiadanie oryginału.

Ważność certyfikatów rezydencji podatkowej a Covid-19

W większości przypadków certyfikaty rezydencji nie zawierają informacji na temat okresu ważności – wówczas są one ważne przez okres dwunastu miesięcy od dnia wydania. Oznacza to, że zaświadczenia o siedzibie lub miejscu zamieszkania wydane w 2019 roku powinny już dawno stracić termin obowiązywania. Jednak 24 czerwca 2020 r. weszły w życie preferencyjne przepisy umożliwiające wydłużenie czasu trwania certyfikatów rezydencji podatkowej. Zgodnie z wprowadzonymi zmianami certyfikaty uzyskane w 2019 roku, które nie zawierają okresu ważności, mogą być wykorzystywane przez cały okres obowiązywania zagrożenia epidemicznego lub epidemii i 2 miesiące po ich odwołaniu. Zapis ten został wprowadzony w ramach Tarczy Antykryzysowej 4.0, która ma za zadanie ochronić polskich przedsiębiorców przed skutkami pandemii.

Pamiętaj jednak, że jeśli w międzyczasie zmienił się adres siedziby firmy lub Twój adres zamieszkania, musisz zgłosić się do urzędu skarbowego z prośbą o wydanie nowego dokumentu. Jednocześnie zaświadczenia z 2020 i 2021 roku nie są objęte zapisami z Tarczy Antykryzysowej, więc ich ważność wygaśnie po 12 miesiącach.

Certyfikat rezydencji podatkowej – Facebook

Korzystasz z reklam na Facebooku? Wobec tego musisz pobrać odpowiedni certyfikat rezydencji podatkowej 2023, który pozwoli Ci uniknąć konieczności odprowadzania podatku dochodowego od reklam na Facebooku w Polsce. Jeśli w ubiegłych latach również reklamowałeś się za pośrednictwem Facebooka, to koniecznie zachowaj certyfikaty rezydencji z przeszłości. Posiadanie archiwalnych, jak i aktualnych zaświadczeń o miejscu zamieszkania lub siedzibie dla celów podatkowych pozwoli Ci uniknąć przykrych konsekwencji w czasie kontroli urzędu skarbowego. Dzięki zmianom prawnym sprzed dwóch lat certyfikaty nie muszą być przechowywane w wersji papierowej – w przypadku kontroli możesz okazać wyłącznie kopię elektroniczną.

Certyfikat rezydencji podatkowej Facebook na 2023 rok pobierzesz tutaj.

Certyfikat rezydencji podatkowej Facebook na 2022 rok pobierzesz tutaj.

Certyfikat rezydencji podatkowej – Instagram

Czy reklamujesz swoją firmę na Instagramie? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – nabywając usługi reklamowe na Facebooku i Instagramie potrzebujesz tylko jednego certyfikatu rezydencji podatkowej, ponieważ obydwa serwisy należą do tego samego właściciela.

Certyfikat rezydencji podatkowej – LinkedIn

Certyfikaty rezydencji podatkowej 2023: Facebook, Google, LinkedIn, Twitter

Serwis LinkedIn to doskonałe miejsce do promocji swojej marki i budowania wizerunku eksperta na rynku. W ostatnich latach LinkedIn stał się również miejscem, w którym firmy z całego świata poszukują i rekrutują kandydatów do pracy. Niestety, aby móc korzystać z szerokiego spektrum możliwości serwisu (w tym z przesyłania ofert innym użytkownikom oraz tworzenia kampanii reklamowych), musisz założyć płatne konto biznesowe. Posiadanie płatnego konta wiąże się oczywiście z koniecznością rozliczania podatku dochodowego, a więc także z posiadaniem aktualnego certyfikatu rezydencji podatkowej.

Certyfikat rezydencji podatkowej LinkedIn na 2023 rok pobierzesz tutaj.

Certyfikat rezydencji podatkowej LinkedIn na 2022 rok pobierzesz tutaj.

Certyfikat rezydencji podatkowej – Twitter

Każda firma, która poszukuje skutecznych środków komunikacji z odbiorcami, powinna wypróbować mikroblogowanie na Twitterze. Jeśli do tej pory nie posiadałeś konta w tym serwisie, to najwyższa pora na zmiany – Twitter to świetne medium do budowania świadomości marki oraz pozyskiwania nowych, zaangażowanych klientów.

Korzyści z aktywnego prowadzenia konta na tej platformie są niezaprzeczalne, jednak przed rozpoczęciem działań reklamowych w ramach systemu Twitter Ads, musisz zaopatrzyć się w odpowiedni certyfikat rezydencji.

Certyfikat rezydencji podatkowej Twitter na 2023 rok – już niedługo.

Certyfikat rezydencji podatkowej Twitter na 2022 rok pobierzesz tutaj.

Certyfikat rezydencji podatkowej – Google

Wyszukiwarka Google to zdecydowanie najpopularniejsze miejsce na reklamę w internecie. Z tego względu kampanie Google Ads są niemal obowiązkowym narzędziem zarówno wśród niewielkich firm, jak i globalnych marek. Dzięki dobrze zaplanowanym działaniom reklamowym w Google skutecznie dotrzesz do nowych odbiorców. Pamiętaj tylko, że płatne kampanie Google Ads wymagają pobrania i uzyskania aktualnego certyfikatu rezydencji podatkowej na 2023 rok.

Certyfikat rezydencji podatkowej Google na 2022 rok – już niedługo.

Certyfikat rezydencji podatkowej Google na 2021 rok pobierzesz tutaj.

0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Zmiany w przepisach prawa dotyczące e-commerce. O co chodzi i jak sobie z nimi poradzić?

Czas czytania 9 min Branża e-commerce jest jedną z tych, które nierzadko muszą zmagać się z kolejnymi zmianami w przepisach prawa. Jest to spowodowane przede wszystkim niedostosowaniem systemu prawnego do specyfiki działalności prowadzonej w Internecie. Nie dziwi więc, że podejmowane są kolejne kroki, które mają na celu uregulowaniu obszarów wciąż dość obcych prawodawstwu. W ostatnim czasie zdecydowanie najgłośniej słychać było o dyrektywie unijnej Omnibus, dlatego w niniejszym artykule przyjrzymy się zmianom prawnym, które będą szczególnie istotne dla sklepów internetowych w roku 2023.

Czytaj więcej >

ABCD YouTube – schemat tworzenia skutecznej kreacji wideo

Czas czytania 4 min Wytyczne ABCD to globalne, poparte danymi i badaniami wskazówki, które pomagają tworzyć skuteczne reklamy wideo dostosowane do celów marketingowych. Wskazówki zostały przygotowane na podstawie danych z analizy korelacji, nie gwarantują stuprocentowej skuteczności, ale przybliżają do osiągnięcia sukcesu. W poniższym artykule dowiesz się więcej o schemacie ABCD i przekonasz się, dlaczego warto z niego korzystać przy kolejnym tworzeniu scenariusza do kampanii wideo.

Czytaj więcej >
2
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!