Odbierz darmowy audyt
darmowa konsultacja

Umocnimy Twój biznes.

Wypełnij formularz by skontaktować się z nami, a umówimy się z Tobą na krótką rozmowę, po której wykonamy audyt Twoich reklam. Całkowicie za darmo. 

Certyfikaty rezydencji podatkowej 2022: Facebook, Google, LinkedIn, Twitter

Certyfikaty rezydencji podatkowej to niezbędne dokumenty, gdy chcesz reklamować swój biznes w takich serwisach jak Facebook, Google, Twitter czy LinkedIn. Sprawdź nasz najnowszy wpis i zobacz jak uzyskać certyfikat w 2021 roku!

Chcesz reklamować swoją firmę w takich serwisach, jak Google, Facebook, LinkedIn czy Twitter? W takim razie będziesz potrzebował certyfikatu rezydencji podatkowej, który pozwoli Ci prawidłowo rozliczyć podatek za usługi reklamowe nabyte w zagranicznych serwisach. Certyfikat rezydencji podatkowej 2022 to dokument, który ochroni Cię przed podwójnym opodatkowaniem wykupionych usług. Jak wygląda taki certyfikat w 2022 roku? Jak uzyskać dokument i w jakich sytuacjach będziesz go potrzebować? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z opodatkowaniem usług reklamowych znajdziesz w poniższym wpisie.

W poniższym artykule znajdziesz:

Czym jest certyfikat rezydencji podatkowej?

Najprościej mówiąc certyfikat rezydencji podatkowej to dokument, który zaświadcza, że dany kontrahent posiada stałe miejsce zamieszkania (w przypadku, gdy jest osobą fizyczną) lub siedzibę firmy (dotyczy osób prawnych) na terenie państwa, które certyfikat wydało. W jakim celu wydaje się takie zaświadczenie? Celem certyfikatu jest weryfikacja, w jakim kraju należy odprowadzić podatek od nabytych usług reklamowych od zagranicznych kontrahentów. Posiadanie ważnego certyfikatu pozwala uniknąć podwójnego opodatkowania za wykupione usługi.

Prawidłowo sporządzony certyfikat rezydencji podatkowej 2022 powinien zawierać:

  • dane podmiotu – adres siedziby firmy lub Twój adres zamieszkania, imię i nazwisko, nazwę firmy,
  • datę wydania dokumentu,
  • zaświadczenie o miejscu siedziby lub adresie zamieszkania dla celów podatkowych,
  • dane organu wydającego,
  • informacje o okresie obowiązywania certyfikatu – choć nie jest to warunek konieczny.

Powyższe elementy zostały określone w art. 4a pkt. 12 ustawy CIT oraz art. 5a pkt. 21 ustawy PIT. Jeżeli nie uwzględnisz ich w certyfikacie rezydencji, to Twoje zaświadczenie będzie nieważne.

Jak uzyskać certyfikat rezydencji podatkowej?

Niezbędne jest zaświadczenie o miejscu zamieszkania lub siedzibie firmy.  Możesz je uzyskać we właściwym dla Ciebie urzędzie skarbowym. Aby organ podatkowy mógł wystawić certyfikat rezydencji podatkowej 2022, musisz złożyć wniosek na druku CFR-1 oraz uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 złotych. W ciągu 7 dni od złożenia takiego wniosku urząd przygotuje stosowne zaświadczenie.

Co ważne, od 2017 roku polskie urzędy skarbowe nie wymagają dostarczania papierowych wersji certyfikatów od zagranicznych usługodawców. W 2019 roku wprowadzone zostały kolejne udogodnienia, pozwalające korzystać z elektronicznej kopii zaświadczenia na równi z oryginalną, papierową wersją. Kopia certyfikatu rezydencji podatkowej jest uznawana, jeżeli Twoje wydatki na usługi reklamowe nie przekroczyły w danym roku kalendarzowym kwoty 10 000 złotych. Powyżej tego pułapu konieczne jest posiadanie oryginału.

Ważność certyfikatów rezydencji podatkowej a Covid-19

W większości przypadków certyfikaty rezydencji nie zawierają informacji na temat okresu ważności – wówczas są one ważne przez okres dwunastu miesięcy od dnia wydania. Oznacza to, że zaświadczenia o siedzibie lub miejscu zamieszkania wydane w 2019 roku powinny już dawno stracić termin obowiązywania. Jednak 24 czerwca 2020 r. weszły w życie preferencyjne przepisy umożliwiające wydłużenie czasu trwania certyfikatów rezydencji podatkowej. Zgodnie z wprowadzonymi zmianami certyfikaty uzyskane w 2019 roku, które nie zawierają okresu ważności, mogą być wykorzystywane przez cały okres obowiązywania zagrożenia epidemicznego lub epidemii i 2 miesiące po ich odwołaniu. Zapis ten został wprowadzony w ramach Tarczy Antykryzysowej 4.0, która ma za zadanie ochronić polskich przedsiębiorców przed skutkami pandemii.

Pamiętaj jednak, że jeśli w międzyczasie zmienił się adres siedziby firmy lub Twój adres zamieszkania, musisz zgłosić się do urzędu skarbowego z prośbą o wydanie nowego dokumentu. Jednocześnie zaświadczenia z 2020 i 2021 roku nie są objęte zapisami z Tarczy Antykryzysowej, więc ich ważność wygaśnie po 12 miesiącach.

Certyfikat rezydencji podatkowej – Facebook

Korzystasz z reklam na Facebooku? Wobec tego musisz pobrać odpowiedni certyfikat rezydencji podatkowej 2022, który pozwoli Ci uniknąć konieczności odprowadzania podatku dochodowego od reklam na Facebooku w Polsce. Jeśli w ubiegłych latach również reklamowałeś się za pośrednictwem Facebooka, to koniecznie zachowaj certyfikaty rezydencji z przeszłości. Posiadanie archiwalnych, jak i aktualnych zaświadczeń o miejscu zamieszkania lub siedzibie dla celów podatkowych pozwoli Ci uniknąć przykrych konsekwencji w czasie kontroli urzędu skarbowego. Dzięki zmianom prawnym sprzed dwóch lat certyfikaty nie muszą być przechowywane w wersji papierowej – w przypadku kontroli możesz okazać wyłącznie kopię elektroniczną.

Certyfikat rezydencji podatkowej Facebook na 2022 rok pobierzesz tutaj.

Certyfikat rezydencji podatkowej Facebook na 2021 rok pobierzesz tutaj.

Certyfikat rezydencji podatkowej – Instagram

Czy reklamujesz swoją firmę na Instagramie? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – nabywając usługi reklamowe na Facebooku i Instagramie potrzebujesz tylko jednego certyfikatu rezydencji podatkowej, ponieważ obydwa serwisy należą do tego samego właściciela.

Certyfikat rezydencji podatkowej – LinkedIn

Certyfikaty rezydencji podatkowej 2022: Facebook, Google, LinkedIn, Twitter

Serwis LinkedIn to doskonałe miejsce do promocji swojej marki i budowania wizerunku eksperta na rynku. W ostatnich latach LinkedIn stał się również miejscem, w którym firmy z całego świata poszukują i rekrutują kandydatów do pracy. Niestety, aby móc korzystać z szerokiego spektrum możliwości serwisu (w tym z przesyłania ofert innym użytkownikom oraz tworzenia kampanii reklamowych), musisz założyć płatne konto biznesowe. Posiadanie płatnego konta wiąże się oczywiście z koniecznością rozliczania podatku dochodowego, a więc także z posiadaniem aktualnego certyfikatu rezydencji podatkowej.

Certyfikat rezydencji podatkowej LinkedIn na 2022 rok pobierzesz tutaj.

Certyfikat rezydencji podatkowej LinkedIn na 2021 rok pobierzesz tutaj.

Certyfikat rezydencji podatkowej – Twitter

Każda firma, która poszukuje skutecznych środków komunikacji z odbiorcami, powinna wypróbować mikroblogowanie na Twitterze. Jeśli do tej pory nie posiadałeś konta w tym serwisie, to najwyższa pora na zmiany – Twitter to świetne medium do budowania świadomości marki oraz pozyskiwania nowych, zaangażowanych klientów.

Korzyści z aktywnego prowadzenia konta na tej platformie są niezaprzeczalne, jednak przed rozpoczęciem działań reklamowych w ramach systemu Twitter Ads, musisz zaopatrzyć się w odpowiedni certyfikat rezydencji.

Certyfikat rezydencji podatkowej Twitter na 2022 rok – już niedługo.

Certyfikat rezydencji podatkowej Twitter na 2021 rok pobierzesz tutaj.

Certyfikat rezydencji podatkowej – Google

Wyszukiwarka Google to zdecydowanie najpopularniejsze miejsce na reklamę w internecie. Z tego względu kampanie Google Ads są niemal obowiązkowym narzędziem zarówno wśród niewielkich firm, jak i globalnych marek. Dzięki dobrze zaplanowanym działaniom reklamowym w Google skutecznie dotrzesz do nowych odbiorców. Pamiętaj tylko, że płatne kampanie Google Ads wymagają pobrania i uzyskania aktualnego certyfikatu rezydencji podatkowej na 2022 rok.

Certyfikat rezydencji podatkowej Google na 2022 rok – już niedługo.

Certyfikat rezydencji podatkowej Google na 2021 rok pobierzesz tutaj.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 7 Średnia: 4.6]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Systemy CMS - twardy orzech do zgryzienia

Najpopularniejsze CMS dla sklepów internetowych – który wybrać?

Jeśli planujesz otworzenie własnego sklepu internetowego, prędzej czy później będziesz musiał podjąć decyzję, na który CMS (System Zarządzania Treścią) postawić. To bardzo ważny wybór i warto się do niego dobrze przygotować, poznając specyfikę oraz wady i zalety najpopularniejszych CMS-ów. Dlaczego? Bo platforma dopasowana do Twojego biznesu pozwoli Ci na osiąganie zamierzonych celów, podczas gdy system wybrany pochopnie utrudni Ci zarówno zarządzanie sprzedażą, jak i pozycjonowanie sklepu internetowego.

Czytaj więcej >
Płyń z prądem - podążaj za zmianami!

Odmienne… nowe podejście do analityki.

Coraz częściej otrzymujemy od naszych klientów zapytania o podejmowane przez specjalistów Get Noticed działania związane z wprowadzanymi zmianami w prawie oraz w narzędziach. Dlatego przybliżamy wszystkie tematy, które będą podejmowane przez nas wewnątrz agencji, a także na kontach naszych klientów. Najważniejsze zmiany dotyczyć będą poprawnego przesyłania informacji o zgodach marketingowych oraz ulepszeniach podstawowego śledzenia zdarzeń dla Facebook Ads oraz Google Ads,

Czytaj więcej >
#seommerce
Zapisz się na bezpłatny Webinar SEO dla e-commerce!
Sukces zawarty w tekstach,
22 czerwca 2022, 12:00
czyli co musisz wiedzieć
o tworzeniu treści pod SEO
Zewsząd słyszysz, że „content is king” i tworzenie treści jest niezwykle istotne pod kątem pozycjonowania. Na tym webinarze uzyskasz odpowiedź, dlaczego tak jest, jakie treści tworzyć oraz skąd brać pomysły na prowadzenie bloga.

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!