Co musisz wiedzieć o reklamie na Amazon?

Jak podaje Marketplacepulse, liczba aktywnych sprzedawców na Amazonie przekracza 2,5 mliiona. Z tego grona około 25 000 notuje ponad milion dolarów przychodu, a 200 000 sprzedających zarabia ponad 100 000 dolarów. Po drugiej stronie znajdują się klienci, których zaufanie do portalu jest ponadprzeciętne. Według Feedvisor 89% kupujących twierdzi, że są bardziej skłonni kupić za pośrednictwem Amazon niż innych platform e-commerce.

Reklamy na Amazon i ich rodzaje 

Marketplace udostępnia wiele bezpłatnych narzędzi, które w rękach doświadczonych specjalistów mogą przyczynić się do odnotowania atrakcyjnych wyników sprzedażowych. Jednak warto pójść o krok dalej. W niektórych kategoriach konkurencja jest ogromna, przez co trudniej jest wywalczyć pozycję lidera. Na szczęście z pomocą przychodzą reklamy na Amazon. Sprawdź, na jakie narzędzia warto przeznaczyć swój budżet reklamowy.  

Amazon Sponsored Products 

Są to standardowe listingi produktów, które pojawiają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania oraz na stronach produktów. Jest to typ reklamy zapewniający natychmiastowy wzrost widoczności. Użytkownik może ustawić wyświetlanie reklam nie tylko po określonych frazach kluczowych, ale również w obrębie wybranej kategorii. Co więcej, reklamy można wyświetlać na interesujących listingach produktów, włączając w to oferty konkurencji! 

Reklamy produktów sponsorowanych wyświetlają się w bardzo zauważalnych miejscach, takich jak pierwsza strona wyników zakupów i strony produktów. Pomagają klientom znaleźć i kupić produkty sprzedawane na Amazon z reklamami, które pojawiają się w wynikach zakupów i na stronach produktów. Sponsored Products działają w modelu PPC, a więc zapłacisz tylko, gdy klient kliknie w twoją reklamę.  

Z Amazon Sponsored Products mogą skorzystać resellerzy oraz producenci sprzedający na Amazonie. Istnieją określone kategorie, które kwalifikują się do tego typu reklamy. Twój produkt musi spełniać kryteria wyboru do Featured Offer, abyś mógł skorzystać z tej formy reklamy. 

Wprawdzie minimalny budżet dzienny wynosi zaledwie 1$, jednak Amazon zaleca minimalny określenie go na poziomie co najmniej 10$. 

Co musisz wiedzieć o reklamie na Amazon?

Amazon Sponsored Brands 

Jest to najbardziej ekskluzywny format reklamowy na tej platformie. Reklamy w tej formie pojawiają się w wynikach wyszukiwania i pomagają wygenerować rozpoznawalność twojej marki i portfolio produktów. Korzystając z Amazon Sponsored Brands możesz wybrać logo marki, niestandardowy nagłówek oraz ekspozycje do trzech wybranych produktów. 

Jest to forma reklamowa dostępna dla właścicieli marek, czyli najczęściej producentów. Kryterium kwalifikacyjnym jest posiadanie zarejestrowanego znaku towarowego w rejestrze marek na Amazon (Amazon Brand Registry). 

Minimalny budżet dzienny: 1$ 

Sponsored Display Ads 

Ten rodzaj reklamy, w przeciwieństwie do poprzednich form, wyświetla się nie tylko na platformie Amazon, ale również w innych serwisach. Kreacje reklamowe są automatycznie generowane w oparciu na ogłoszeniu klienta na Amazonie. Grupa odbiorców reklamy jest tworzona na podstawie działań zakupowych użytkownika, co bez wątpienia pomaga w osiągnięciu celów biznesowych. 

Co musisz wiedzieć o reklamie na Amazon?

Istnieje znacząca różnica pomiędzy reklamami Sponsored Display a Sponsored Products i Sponsored Brands. Reklamy Display nie są bowiem skupione wokół słów kluczowych. Zamiast tego określane są zainteresowania i zachowania klientów oraz fakt, czy oglądali szczegółowe strony danych produktów. 

Amazon zapamiętuje produkty, które potencjalny klient ogląda. Następnie ponownie wyświetla je klientowi na różnych stronach Amazon, listach konkurencji oraz stronach i aplikacjach innych firm. Dzięki reklamom Sponsored Display, możesz przypomnieć potencjalnym klientom o swoim produkcie. 

Jest to forma reklamowa przeznaczona dla dystrybutorów i producentów, mających zarejestrowany znak towarowy w Amazon Brand Registry. 

Minimalny dzienny budżet: 1$ z minimalnym kosztem za kliknięcie wynoszącym 0,02$. 

Amazon Stores 

Jest to narzędzie pozwalające zaprezentować swoją markę i produkty w atrakcyjnej formie bezpośrednio na Amazon bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Sklepy Amazon umożliwiają wykorzystanie prostego kreatora typu drag & drop albo gotowych szablonów. Decydując się na skorzystanie z tego narzędzia otrzymasz personalizowany adres URL Amazon – amazon.com/nazwa_marki. 

Czy wiesz, że… 

Amazon współpracuje z Shutterstock. Dzięki temu możesz łatwo poprawić wizualne aspekty Sponsored Display oraz Amazon Stores. Wystarczy, że wykorzystasz do tego obrazy z biblioteki Shutterstock, która zawiera ponad 390 milionów grafik. Każdy sprzedawca działający na europejskich rynkach Amazon może skorzystać z tego rozwiązania! 

Amazon Stores są dostępne dla sprzedawców zarejestrowanych w Amazon Brand Registry, sprzedawców i agencji. Nie musisz reklamować się na platformie, aby stworzyć własny sklep. Jest to narzędzie dostępne bezpłatnie. 

Podsumowanie 

Wprawdzie oferta reklamowa Amazona nie ogranicza się do wymienionych wyżej czterech rodzajów reklam. Jednak z perspektywy sprzedającego na tej platformie są to najważniejsze narzędzia, których odpowiednie wykorzystanie korzystnie wpłynie na osiągane wyniki sprzedażowe.  

Więcej na temat dostępnych rozwiązań reklamowych na platformie Amazon dowiesz się z webinaru „Dwie twarze Amazon. Możliwości reklamowe dla producentów i resellerów.”. Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach partnerskiej współpracy z ekspertami w zwiększaniu sprzedaży na Amazonie z Nethansy

0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Czym są rozszerzenia reklam Google Ads i jak je wdrożyć?

Czas czytania 8 min W świecie reklam Google Ads, gdzie walka między konkurencją o klienta jest zacięta, a uwaga użytkowników krótka, kluczowe jest wykorzystanie wszelkich dostępnych narzędzi w celu wyróżnienia się spośród tłumu. Wszyscy reklamodawcy walczą o to, aby to właśnie ich kreacja była najbardziej klikalna i zachęcająca do konwersji. Jednym z podstawowych sposobów na osiągnięcie tego jest używanie rozszerzeń reklam w sieci wyszukiwania.

Czytaj więcej >

Consent Mode – klucz do skuteczności strony i kampanii reklamowych

Czas czytania 2 min W dobie rosnącej świadomości na temat prywatności danych, właściwe zarządzanie zgodami użytkowników na stronach internetowych staje się nie tylko wymogiem prawnym, ale także kluczowym elementem budowania zaufania i transparentności. Wdrożenie skutecznego systemu do zarządzania zgodami jest niezbędne dla każdego właściciela witryny, szczególnie jeśli korzysta z narzędzi takich jak Google Analytics i Google Ads. Jest to istotne nie tylko z punktu widzenia zgodności z przepisami, takimi jak RODO, ale także dla zapewnienia maksymalnej efektywności narzędzi analitycznych i reklamowych.

Czytaj więcej >
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!