Dlaczego Google Ads i Google Analytics pokazują różne dane?

Zagłębianie się w odmętach statystyk i wskaźników Google Analytics, laika analityki może przyprawiać o zawrót głowy. Ponadto, porównywanie wyników z Google Ads może wywołać niemiłe zaskoczenie i frustrację, z powodu rozbieżności między tymi narzędziami. Skąd to wynika i na co szczególnie zwracać uwagę, żeby dane były wiarygodne? Zapraszamy do wpisu rozprawiającego się z faktami i mitami analityki internetowej.
Nie czekaj na sukces – działaj!
Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się, jak nasze rozwiązania mogą pomóc Twojemu biznesowi osiągnąć nowe wyżyny. Nasz zespół ekspertów jest gotowy, aby wspierać Cię na każdym kroku – od strategii po realizację. Z nami Twój biznes nie zna granic. Zacznij swoją podróż do sukcesu teraz!
Spis treści

Warto mieć na uwadze, że wszystkie dane dotyczące reklam, które są widoczne w Google Analytics, pochodzą z Google Ads. Właśnie w tym celu niezbędnym krokiem jest połączenie tych narzędzi oraz importowanie śledzenia, jak i ustawienie konwersji na koncie Google Ads. Dane z obu narzędzi pokrywają się w większości przypadków w takich metrykach jak koszt kliknięcia, kliknięcia czy liczba użytkowników. W niektórych wskaźnikach występują jednak rozbieżności, które wynikają z różnej metodologii interpretowania danych pomiędzy nimi, które zostaną omówione w dalszej części artykułu.

Rozbieżności w danych między Google Ads a Google Analytics

Połączenie kont między tymi dwoma narzędziami gwarantuje przesyłanie między nimi danych. Nie uwzględnia to jednak okresu, w którym konta nie były ze sobą połączone. Oznacza to zatem, że aktywne reklamy w Google Ads nie będą widoczne w Google Analytics, jeżeli wcześniej konta nie zostały zintegrowane. W odwrotnej sytuacji, kiedy na stronie został zaimplementowany kod Google Analytics nie będziemy mogli korzystać z list remarketingowych czy śledzenia konwersji z niepołączonego konta Google Ads. Jest to szczególnie ważne przy analizie dłuższych zakresów dat, kiedy jedno z narzędzi nie było aktywne.

1. Pamiętaj o połączeniu kont Google Ads i Google Analytics, aby mieć szerszy ogląd na analitykę internetową Twojej strony. Google nie widzi danych, które były dostępne w narzędziu reklamowym  przed połączeniem kont.

2. Wybierz tylko jeden widok danych dla dedykowanego konta Google Ads, ponieważ łączenie wielu kont komplikuje dane widoczne w raportach.

3. Ogranicz wykorzystywanie filtrów w Google Analytics, które mogą usuwać bądź zaburzać niektóre dane zaciągane z Google Ads.

4. Dane Google Ads importowane są do Google Analytics na bieżąco, jednak czas aktualizacji pomiędzy narzędziami jest różny. Mogą z tego wynikać np. przypisywane konwersje z dziennym opóźnieniem.

5. Google Ads liczy konwersje od momentu kliknięcia reklamy, Google Analytics widzi szerszą ścieżkę (łącznie z konwersjami po obejrzeniu, wyświetleniu i wspomaganymi) i uznaje transakcję w momencie faktycznej finalizacji.

Dlaczego Google Ads i Google Analytics pokazują różne dane?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do newslettera

Pozwól się zaskoczyć nowościami, poradami, darmowym dostępem do materiałów edukacyjnych. Otrzymuj powiadomienia o wpisach na naszym blogu i nie tylko!

Zapisz się do newslettera

Pozwól się zaskoczyć nowościami, poradami, darmowym dostępem do materiałów edukacyjnych. Otrzymuj powiadomienia o wpisach na naszym blogu i nie tylko!