Dlaczego Google Ads i Google Analytics pokazują różne dane?

Zagłębianie się w odmętach statystyk i wskaźników Google Analytics, laika analityki może przyprawiać o zawrót głowy. Ponadto, porównywanie wyników z Google Ads może wywołać niemiłe zaskoczenie i frustrację, z powodu rozbieżności między tymi narzędziami. Skąd to wynika i na co szczególnie zwracać uwagę, żeby dane były wiarygodne? Zapraszamy do wpisu rozprawiającego się z faktami i mitami analityki internetowej.

Warto mieć na uwadze, że wszystkie dane dotyczące reklam, które są widoczne w Google Analytics, pochodzą z Google Ads. Właśnie w tym celu niezbędnym krokiem jest połączenie tych narzędzi oraz importowanie śledzenia, jak i ustawienie konwersji na koncie Google Ads. Dane z obu narzędzi pokrywają się w większości przypadków w takich metrykach jak koszt kliknięcia, kliknięcia czy liczba użytkowników. W niektórych wskaźnikach występują jednak rozbieżności, które wynikają z różnej metodologii interpretowania danych pomiędzy nimi, które zostaną omówione w dalszej części artykułu.

Rozbieżności w danych między Google Ads a Google Analytics

Połączenie kont między tymi dwoma narzędziami gwarantuje przesyłanie między nimi danych. Nie uwzględnia to jednak okresu, w którym konta nie były ze sobą połączone. Oznacza to zatem, że aktywne reklamy w Google Ads nie będą widoczne w Google Analytics, jeżeli wcześniej konta nie zostały zintegrowane. W odwrotnej sytuacji, kiedy na stronie został zaimplementowany kod Google Analytics nie będziemy mogli korzystać z list remarketingowych czy śledzenia konwersji z niepołączonego konta Google Ads. Jest to szczególnie ważne przy analizie dłuższych zakresów dat, kiedy jedno z narzędzi nie było aktywne.

1. Pamiętaj o połączeniu kont Google Ads i Google Analytics, aby mieć szerszy ogląd na analitykę internetową Twojej strony. Google nie widzi danych, które były dostępne w narzędziu reklamowym  przed połączeniem kont.

2. Wybierz tylko jeden widok danych dla dedykowanego konta Google Ads, ponieważ łączenie wielu kont komplikuje dane widoczne w raportach.

3. Ogranicz wykorzystywanie filtrów w Google Analytics, które mogą usuwać bądź zaburzać niektóre dane zaciągane z Google Ads.

4. Dane Google Ads importowane są do Google Analytics na bieżąco, jednak czas aktualizacji pomiędzy narzędziami jest różny. Mogą z tego wynikać np. przypisywane konwersje z dziennym opóźnieniem.

5. Google Ads liczy konwersje od momentu kliknięcia reklamy, Google Analytics widzi szerszą ścieżkę (łącznie z konwersjami po obejrzeniu, wyświetleniu i wspomaganymi) i uznaje transakcję w momencie faktycznej finalizacji.

Dlaczego Google Ads i Google Analytics pokazują różne dane?
0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Zmiany w przepisach prawa dotyczące e-commerce. O co chodzi i jak sobie z nimi poradzić?

Czas czytania 9 min Branża e-commerce jest jedną z tych, które nierzadko muszą zmagać się z kolejnymi zmianami w przepisach prawa. Jest to spowodowane przede wszystkim niedostosowaniem systemu prawnego do specyfiki działalności prowadzonej w Internecie. Nie dziwi więc, że podejmowane są kolejne kroki, które mają na celu uregulowaniu obszarów wciąż dość obcych prawodawstwu. W ostatnim czasie zdecydowanie najgłośniej słychać było o dyrektywie unijnej Omnibus, dlatego w niniejszym artykule przyjrzymy się zmianom prawnym, które będą szczególnie istotne dla sklepów internetowych w roku 2023.

Czytaj więcej >

ABCD YouTube – schemat tworzenia skutecznej kreacji wideo

Czas czytania 4 min Wytyczne ABCD to globalne, poparte danymi i badaniami wskazówki, które pomagają tworzyć skuteczne reklamy wideo dostosowane do celów marketingowych. Wskazówki zostały przygotowane na podstawie danych z analizy korelacji, nie gwarantują stuprocentowej skuteczności, ale przybliżają do osiągnięcia sukcesu. W poniższym artykule dowiesz się więcej o schemacie ABCD i przekonasz się, dlaczego warto z niego korzystać przy kolejnym tworzeniu scenariusza do kampanii wideo.

Czytaj więcej >
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!