Odbierz darmowy audyt
darmowa konsultacja

Umocnimy Twój biznes.

Wypełnij formularz by skontaktować się z nami, a umówimy się z Tobą na krótką rozmowę, po której wykonamy audyt Twoich reklam. Całkowicie za darmo. 

Dlaczego Google Ads i Google Analytics pokazują różne dane?

Zagłębianie się w odmętach statystyk i wskaźników Google Analytics, laika analityki może przyprawiać o zawrót głowy. Ponadto, porównywanie wyników z Google Ads może wywołać niemiłe zaskoczenie i frustrację, z powodu rozbieżności między tymi narzędziami. Skąd to wynika i na co szczególnie zwracać uwagę, żeby dane były wiarygodne? Zapraszamy do wpisu rozprawiającego się z faktami i mitami analityki internetowej.

Warto mieć na uwadze, że wszystkie dane dotyczące reklam, które są widoczne w Google Analytics, pochodzą z Google Ads. Właśnie w tym celu niezbędnym krokiem jest połączenie tych narzędzi oraz importowanie śledzenia, jak i ustawienie konwersji na koncie Google Ads. Dane z obu narzędzi pokrywają się w większości przypadków w takich metrykach jak koszt kliknięcia, kliknięcia czy liczba użytkowników. W niektórych wskaźnikach występują jednak rozbieżności, które wynikają z różnej metodologii interpretowania danych pomiędzy nimi, które zostaną omówione w dalszej części artykułu.

Rozbieżności w danych między Google Ads a Google Analytics

Połączenie kont między tymi dwoma narzędziami gwarantuje przesyłanie między nimi danych. Nie uwzględnia to jednak okresu, w którym konta nie były ze sobą połączone. Oznacza to zatem, że aktywne reklamy w Google Ads nie będą widoczne w Google Analytics, jeżeli wcześniej konta nie zostały zintegrowane. W odwrotnej sytuacji, kiedy na stronie został zaimplementowany kod Google Analytics nie będziemy mogli korzystać z list remarketingowych czy śledzenia konwersji z niepołączonego konta Google Ads. Jest to szczególnie ważne przy analizie dłuższych zakresów dat, kiedy jedno z narzędzi nie było aktywne.

1. Pamiętaj o połączeniu kont Google Ads i Google Analytics, aby mieć szerszy ogląd na analitykę internetową Twojej strony. Google nie widzi danych, które były dostępne w narzędziu reklamowym  przed połączeniem kont.

2. Wybierz tylko jeden widok danych dla dedykowanego konta Google Ads, ponieważ łączenie wielu kont komplikuje dane widoczne w raportach.

3. Ogranicz wykorzystywanie filtrów w Google Analytics, które mogą usuwać bądź zaburzać niektóre dane zaciągane z Google Ads.

4. Dane Google Ads importowane są do Google Analytics na bieżąco, jednak czas aktualizacji pomiędzy narzędziami jest różny. Mogą z tego wynikać np. przypisywane konwersje z dziennym opóźnieniem.

5. Google Ads liczy konwersje od momentu kliknięcia reklamy, Google Analytics widzi szerszą ścieżkę (łącznie z konwersjami po obejrzeniu, wyświetleniu i wspomaganymi) i uznaje transakcję w momencie faktycznej finalizacji.

Dlaczego Google Ads i Google Analytics pokazują różne dane?
Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 1 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Systemy CMS - twardy orzech do zgryzienia

Najpopularniejsze CMS dla sklepów internetowych – który wybrać?

Jeśli planujesz otworzenie własnego sklepu internetowego, prędzej czy później będziesz musiał podjąć decyzję, na który CMS (System Zarządzania Treścią) postawić. To bardzo ważny wybór i warto się do niego dobrze przygotować, poznając specyfikę oraz wady i zalety najpopularniejszych CMS-ów. Dlaczego? Bo platforma dopasowana do Twojego biznesu pozwoli Ci na osiąganie zamierzonych celów, podczas gdy system wybrany pochopnie utrudni Ci zarówno zarządzanie sprzedażą, jak i pozycjonowanie sklepu internetowego.

Czytaj więcej >
Płyń z prądem - podążaj za zmianami!

Odmienne… nowe podejście do analityki.

Coraz częściej otrzymujemy od naszych klientów zapytania o podejmowane przez specjalistów Get Noticed działania związane z wprowadzanymi zmianami w prawie oraz w narzędziach. Dlatego przybliżamy wszystkie tematy, które będą podejmowane przez nas wewnątrz agencji, a także na kontach naszych klientów. Najważniejsze zmiany dotyczyć będą poprawnego przesyłania informacji o zgodach marketingowych oraz ulepszeniach podstawowego śledzenia zdarzeń dla Facebook Ads oraz Google Ads,

Czytaj więcej >
#seommerce
Zapisz się na bezpłatny Webinar SEO dla e-commerce!
Sukces zawarty w tekstach,
22 czerwca 2022, 12:00
czyli co musisz wiedzieć
o tworzeniu treści pod SEO
Zewsząd słyszysz, że „content is king” i tworzenie treści jest niezwykle istotne pod kątem pozycjonowania. Na tym webinarze uzyskasz odpowiedź, dlaczego tak jest, jakie treści tworzyć oraz skąd brać pomysły na prowadzenie bloga.

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!