Warto mieć na uwadze, że wszystkie dane dotyczące reklam, które są widoczne w Google Analytics, pochodzą z Google Ads. Właśnie w tym celu niezbędnym krokiem jest połączenie tych narzędzi oraz importowanie śledzenia, jak i ustawienie konwersji na koncie Google Ads. Dane z obu narzędzi pokrywają się w większości przypadków w takich metrykach jak koszt kliknięcia, kliknięcia czy liczba użytkowników. W niektórych wskaźnikach występują jednak rozbieżności, które wynikają z różnej metodologii interpretowania danych pomiędzy nimi, które zostaną omówione w dalszej części artykułu.
Rozbieżności w danych między Google Ads a Google Analytics
Połączenie kont między tymi dwoma narzędziami gwarantuje przesyłanie między nimi danych. Nie uwzględnia to jednak okresu, w którym konta nie były ze sobą połączone. Oznacza to zatem, że aktywne reklamy w Google Ads nie będą widoczne w Google Analytics, jeżeli wcześniej konta nie zostały zintegrowane. W odwrotnej sytuacji, kiedy na stronie został zaimplementowany kod Google Analytics nie będziemy mogli korzystać z list remarketingowych czy śledzenia konwersji z niepołączonego konta Google Ads. Jest to szczególnie ważne przy analizie dłuższych zakresów dat, kiedy jedno z narzędzi nie było aktywne.
1. Pamiętaj o połączeniu kont Google Ads i Google Analytics, aby mieć szerszy ogląd na analitykę internetową Twojej strony. Google nie widzi danych, które były dostępne w narzędziu reklamowym przed połączeniem kont.
2. Wybierz tylko jeden widok danych dla dedykowanego konta Google Ads, ponieważ łączenie wielu kont komplikuje dane widoczne w raportach.
3. Ogranicz wykorzystywanie filtrów w Google Analytics, które mogą usuwać bądź zaburzać niektóre dane zaciągane z Google Ads.
4. Dane Google Ads importowane są do Google Analytics na bieżąco, jednak czas aktualizacji pomiędzy narzędziami jest różny. Mogą z tego wynikać np. przypisywane konwersje z dziennym opóźnieniem.
5. Google Ads liczy konwersje od momentu kliknięcia reklamy, Google Analytics widzi szerszą ścieżkę (łącznie z konwersjami po obejrzeniu, wyświetleniu i wspomaganymi) i uznaje transakcję w momencie faktycznej finalizacji.