Instagram – 4 filary profilu

Prowadzisz profil na Instagramie, ale czujesz, że nie porywasz tłumów? Instagram jest bardzo ważnym, stale rozwijającym się narzędziem marketingowym, które pozwoli Tobie dotrzeć do wielu osób. Jeśli martwi Cię aktywność pod postami, a liczba obserwatorów stoi w miejscu to sprawdź, czy poświęciłeś odpowiednio dużo czasu na najważniejsze elementy:

Bio – czym jest i jak je odpowiednio wykorzystać? 

To wizytówka Twojego profilu. Miejsce, w którym możesz wpisać kluczowe informacje dotyczące Twojej działalności, zainteresowań i form kontaktu. Wiele osób nie przykłada dużej wagi do tego elementu profilu, a to duży błąd! Tajemnicza emotikona lub samo imię nie wystarczą, aby zachęcić użytkownika do interakcji.  Pamiętaj, że to pierwsza rzecz, jaką ujrzy potencjalny obserwator, zaraz po nazwie i zdjęciu profilowym. Bio jest też jedynym miejscem, gdzie możesz na stałe wprowadzić jedyny klikalny link generujący ruch na Twoją stronę.

Zobacz, jak wygląda dobrze wykorzystane bio:

cc: instagram.com/pareoandjuliet

Już przy pierwszym spojrzeniu możesz dowiedzieć się najważniejszych informacji o marce:

  • co oferuje i gdzie korzystać jej z produktów,
  • co ją wyróżnia,
  • zakres dostawy,
  • strona www.

Zastanów się, jakie są najważniejsze informacje dotyczące Ciebie i Twojego profilu i przedstaw je w atrakcyjny sposób w bio. Pamiętaj, że możesz poświęcić na to jedynie 150 znaków!

Hashtagi – czym są i jak je dobierać?

Mają bardzo ważne zadanie na Instagramie! Porządkują i gromadzą treści o podobnej tematyce, dzięki czemu każdy użytkownik może mieć łatwy dostęp do postów, które interesują go najbardziej. Co ciekawe, wiele osób bagatelizuje ten temat rezygnując ze wstawiania hashtagów lub korzystając z tylko kilku i to jeszcze (o zgrozo) zawsze tych samych. Efekt? Albo nie dotrzesz do żadnego nowego konta albo Instagram rozpozna Cię jako bota. A przecież Ty chcesz rozwijać swój profil! Dzięki hashtagom możesz otagować swój content, w ten sposób otworzysz swoim postom drzwi do Instagramowego świata. Można powiedzieć, że to jedna z niewielu darmowych form dotarcia do użytkowników, którzy jeszcze Cię nie obserwują.

Aby odpowiednio otagować swój post, pamiętaj o kilku zasadach:

  • Hashtagi powinny odnosić się do zdjęcia i treści posta.
  • Staraj się nie powtarzać tych samych hashtagów co post. Nie dość, że istnieje ryzyko, że algorytm Instagrama potraktuje Cię jako bota, to odbierasz sobie szansę testowania i weryfikacji, który z nich rzeczywiście służy Twoim treściom. 
  • Pamiętaj, że tak samo trudno jest wybić się dużym hashtagiem typu #love jak i małym #dzisiejszyspacerwparkuwilsona. Zastanów się, jakich Ty używasz #, aby odnaleźć konta, które Cię interesują. 
  • Instagram daje możliwość wstawiania aż 30 #, dlatego warto jest wykorzystać tę możliwość! Jeśli nie masz pomysłu lub nie chcesz wpisywać ich tak wielu, postaraj się wrzucić około 10 wartościowych hashtagów. 
  • Dobrą praktyką jest miksowanie hashtagów pod kątem wielkości, jak to zrobić? Możesz skorzystać z hashtagowego lejka, który wygląda na przykład tak:

Zapamiętaj na zawsze: hashtagi to Twoi najwięksi sprzymierzeńcy na Instagramie.

Cel Profilu

Publikowanie nieprzemyślanych treści, które nie pasują do siebie tematem i estetyką zdjęć może sprawić, że cała praca nad Twoim kontem pójdzie na marne. Dlaczego? Ponieważ każdy potencjalny obserwator chce wiedzieć, czego może się na tym profilu spodziewać. Jesteśmy na co dzień przytłoczeni nadmiarem informacji, dlatego podświadomie wybieramy dane, które są dla nas łatwo dostępne. Spójny content profilu to jasny sygnał, jakie treści są i będą w nim zamieszczane. Jak rozpocząć określenie celu?  Odpowiedz sobie na te pytania: 

  • Jaki jest temat przewodni mojego profilu?
  • Dlaczego chcę go prowadzić?
  • Do kogo mają być skierowane treści? 
  • Co wyróżnia mój profil na tle innych?
  • Jaki styl komunikacji chcę przyjąć?
  • Jak mają wyglądać zdjęcia i grafiki na profilu?

Chaos działa na Twoją niekorzyść, dlatego warto poświęcić czas na planowanie strategii oraz treści.

Jakość i estetyka

Instagram to przede wszystkim medium wizualne, dlatego wysoka jakość i estetyka zdjęć odgrywają kluczową rolę w efektywnym prowadzeniu profilu. Zadbaj o kompozycję ujęcia, uważnie dobieraj kolory grafik. Warto wybrać sobie konkretną paletę barw oraz korzystać z tych samych presetów przy edycji. Poza podstawowymi narzędziami do planowania postów, jakie oferuje Facebook,  polecam również korzystanie z dodatkowych aplikacji, jak na przykład: Preview*, Planoly czy Plann. 

Uważaj! Choć spójny feed jest bardzo ważny, nie stawiaj go jako priorytet do publikacji zdjęć. To, że dane zdjęcie pasuje wizualnie do feedu nie znaczy, że jest atrakcyjne. Wiem, że przy szarej palecie barw łatwo jest się pokusić o wstawienie zdjęcia cienia na chodniku podczas #goldenhour, ale czy to na pewno będzie spójne z tematyką Twojego profilu? Postaw znak równości między atrakcyjnością zdjęcia, jego jakością i spójnością w feedzie. Wiem, że to dużo roboty. Ale kto powiedział, że social media są łatwe?

cc: instagram.com/bymoana_ 

cc: instagram.com/visus.pl

cc: instagram.com/deborarosa

cc. instagram.com/sportofino

Obawiasz się, że nie masz czasu odpowiednio zająć się swoim profilem na Instagramie? A może wolisz to po prostu zostawić specjalistom? 

Jako agencja gwarantujemy spełnienie wszystkich wymienionych w powyższym wpisie punktów (i nie tylko!). Dla nas social media to pasja, a tworzenie nowych strategii, treści oraz grafik jest dla nas motorem do nieustannego rozwoju. 

Chcesz poznać naszą strategię, plan działań i sposób komunikacji? Napisz do nas!

*Mały tip – Preview jako jedna z niewielu aplikacji nie wprowadziła limitu wgrywania zdjęć w darmowej wersji!

0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Czym są rozszerzenia reklam Google Ads i jak je wdrożyć?

Czas czytania 8 min W świecie reklam Google Ads, gdzie walka między konkurencją o klienta jest zacięta, a uwaga użytkowników krótka, kluczowe jest wykorzystanie wszelkich dostępnych narzędzi w celu wyróżnienia się spośród tłumu. Wszyscy reklamodawcy walczą o to, aby to właśnie ich kreacja była najbardziej klikalna i zachęcająca do konwersji. Jednym z podstawowych sposobów na osiągnięcie tego jest używanie rozszerzeń reklam w sieci wyszukiwania.

Czytaj więcej >

Consent Mode – klucz do skuteczności strony i kampanii reklamowych

Czas czytania 2 min W dobie rosnącej świadomości na temat prywatności danych, właściwe zarządzanie zgodami użytkowników na stronach internetowych staje się nie tylko wymogiem prawnym, ale także kluczowym elementem budowania zaufania i transparentności. Wdrożenie skutecznego systemu do zarządzania zgodami jest niezbędne dla każdego właściciela witryny, szczególnie jeśli korzysta z narzędzi takich jak Google Analytics i Google Ads. Jest to istotne nie tylko z punktu widzenia zgodności z przepisami, takimi jak RODO, ale także dla zapewnienia maksymalnej efektywności narzędzi analitycznych i reklamowych.

Czytaj więcej >
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!