Kampanie eksportowe w Google Ads – Dlaczego warto nam zaufać?

Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na ekspansję zagraniczną w poszukiwaniu nowych możliwości sprzedażowych. Nie każdy retailer jednak wie, w jaki sposób wypromować swój sklep w sieci na rynkach zagranicznych. Wykorzystując potencjał ekspansji, wielokrotnie zwiększamy szansę na sukces i wzrost sprzedaży.

Planujesz wprowadzić swój sklep  na rynek zagraniczny? A może posiadasz już międzynarodowe doświadczenie, ale szukasz narzędzi do zwiększenia sprzedaży? Rozpocznij ekspansję zagraniczną lub zwiększ sprzedaż z nowych krajów w swoim biznesie z Get Noticed Agency!

Czym jest ekspansja w kanale Google Ads i jakie są jej etapy?

Ekspansją zagraniczną nazywamy każdy rodzaj działalności firmy, podejmowany poza granicami państwa. Strategicznym aspektem ekspansji jest obsługa zagranicznych kampanii reklamowych Google Ads, dzięki którym będzie można rozpromować sklep internetowy poza granicami naszego kraju oraz rozsądne skalowanie interesu za granicą. 

Kompleksowe zaplanowanie i wdrażanie działań, takich jak bieżąca analiza rynku, planowanie strategii i przystępowanie do aktywności z zakresu płatnych kampanii i analityki, może znacząco przyspieszyć rozwój sprzedaży, jak i samej firmy. Rozpoczęcie pracy nad ekspansją niesie za sobą szereg zaawansowanych działań i procedur. 

Analiza

Na tym etapie przeprowadzamy szeroko pojętą analizę danej branży, rynku zagranicznego oraz jego potencjalnych użytkowników. Oceniamy szanse i zagrożenia z naciskiem na sezonowość, trendy w branży i jej rozwój. By ocenić potencjał danego rynku, zaczynamy od jego analizy pod kątem danych rynkowych – wielkości danej branży na rynku, jej wartości w kraju oraz trendów ostatnich lat. Sprawdzamy także zwyczaje zakupowe mieszkańców – począwszy od preferowanych sposobów dostawy po wykorzystywane sposoby płatności. W tej części wykorzystujemy narzędzia takie jak Google Trends, Google Market Finder, czy też Statista.com oraz wszelkie raporty dotyczące rynku. Potencjał, już nastawiony pod kątem sprzedażowym, analizujemy i określamy poprzez ocenę słów kluczowych w Google Keywords Planner oraz dogłębny research i analizę konkurencji. W tym celu korzystamy z wyszukiwarki Google oraz witryn konkurencji. Dla oceny wielkości konkurencji analizujemy także dane pochodzące z Similarweb.

Strategia

Tworzymy ją na podstawie zaprojektowanego, indywidualnego lejka zakupowego. Zarówno dla nas, jak i klienta – najważniejszy jest performance kampanii na nowych rynkach, ale nie zapominamy także o budowaniu rozpoznawalności marki. Budżet reklamowy planujemy więc w podziale na performance’owy oraz zasięgowy. Na samym początku zależy nam na tym, by kampanie kierować jak najbardziej intencyjnie i szukać użytkowników znajdujących się w lejku zakupowym na etapie, w którym mają już bardziej sprecyzowane potrzeby. Zaczynamy od kampanii w wyszukiwarce i kampanii produktowej. Dopełniamy je kampaniami remarketingowymi w sieci reklamowej, które budują autentyczność biznesu i przypominają użytkownikom o USP marki. W dalszej kolejności stopniowo poszerzamy budżet, uwzględniając zwiększenie wydatków w kierowaniu na nowych odbiorców, co pozwala na zakomunikowanie o pojawieniu się nowej marki oraz zaprezentowanie oferty i USP sklepu.

Kreacja

Na bazie przygotowanej strategii i określonego budżetu reklamowego odpowiednio przygotowujemy analitykę oraz strukturę kont reklamowych na podstawie aspektów technicznych oraz strategicznych. Dobieramy słowa kluczowe, kierowanie reklam, przygotowujemy feed produktowy. Na tym etapie dbamy, by wszystko było dopięte na ostatni guzik — kreacje wideo, banery do sieci reklamowej, copy w sieci wyszukiwania, a także odpowiednio przygotowany plik do kampanii produktowych. Bardzo ważny jest również fakt, że współpracujemy z native speakerami, którzy dbają o to, by przygotowywane teksty reklamowe były dopasowane do lokalnych odbiorców.

Optymalizacja

Etap optymalizacyjny dostarcza nam pierwszych danych, dzięki którym możemy wprowadzać zmiany w strukturach kampanii na bazie liczb, które już posiadamy. Na tym poziomie korzystamy już z zaawansowanej analityki. Analizując etapy ścieżki użytkownika w sklepie internetowym, ściągamy więcej ruchu na karty i kategorie produktowe. Testujemy miejsca kierowania reklam, dobieranie grup odbiorców oraz odpowiednie zawężenia kierowania poprzez tematy witryn internetowych. Testujemy także strategie ustalania stawek, by w efekcie działania na koncie zyskiwały coraz większą dynamikę.

Kampanie w sieci wyszukiwania są poddawane regularnemu sprawdzaniu pod kątem wyszukiwanych haseł oraz szukaniu możliwości ich rozbudowy poprzez dodanie nowych słów kluczowych, czy też rozbudowanie kampanii poprzez nowe, standardowe grupy reklam lub dynamiczne grupy reklam (DSA, z ang. Dynamic Search Ads). Dodatkowo na tym etapie przeprowadzamy też optymalizację tekstów reklamowych poprzez testy i zestawianie ze sobą reklam w walce o wysoki wynik jakości fraz czy też rozbudowę struktury rozszerzeń reklam, zapewniających większą powierzchnię reklamową.

Analizując regularnie udziały w wyświetleniach oraz wyniki kampanii zarówno w sieci wyszukiwania, jak i kampaniach produktowych, podejmujemy na tym etapie pierwsze decyzje o zmianach struktury, by to, co działało do tej pory najlepiej, w efekcie mogło przynosić jeszcze większe zyski. Ważnym aspektem optymalizacji jest także praca nad feedem produktowym, by kampaniom PLA zapewniać jak najlepszej jakości zasoby.

Efekt

Ostatnim etapem działania jest wypadkowa wiedzy i umiejętności specjalistów, stosowanej technologii i analizy liczb, które tworzą zauważalny efekt dla klienta. W tej fazie obserwujemy wzrost świadomości marki, ruchu i sprzedaży.

Zalety ekspansji zagranicznej

Przygotowanie do ekspansji niesie za sobą szereg zadań do wykonania, jednak wdrożenie tych działań gwarantuje korzyści , dzięki którym biznes zyskuje na rozpoznawalności, a przede wszystkim zwiększeniu sprzedaży. Wspomniany szereg zadań z pewnością wymaga mnóstwo pracy, jednak zdecydowanie warto.

Ekspansję można charakteryzować i wymienić jej zalety pod bardziej ogólnymi względami, takimi jak wzrost liczby klientów, budowanie świadomości marki wśród zagranicznych odbiorców, zwiększenie rozpoznawalności marki na arenie międzynarodowej czy wyróżnienie się spośród firm konkurencyjnych, ale jest też mnóstwo korzyści, dla których warto spróbować ekspansji zagranicznej w kanale Google Ads.

Bardzo ważnym aspektem jest możliwość precyzyjnego targetowania użytkowników, do których chcemy trafiać na każdym etapie lajka zakupowego. W zależności od momentu, na którym są w swojej ścieżce zakupowej – świadomość, rozważanie, czy skłonność do zakupu – możemy trafiać do nich z dedykowaną reklamą, a w ekspansji zagranicznej najważniejsze jest to, by nowo działający biznes na rynku zyskiwał na świadomości użytkowników.

Dzięki kampaniom Google Ads możemy uzyskiwać błyskawiczne efekty, pojawiając się z reklamami tekstowymi oraz produktowymi na wysokich pozycjach wyszukiwania. To niewątpliwa zaleta – Google Ads jest tym kanałem, w który warto zainwestować jako jeden z pierwszych, ponieważ daje stosunkowo szybkie efekty.

Kolejną zaletą jest także elastyczność w działaniu – mamy możliwość natychmiastowego włączania lub wstrzymywania kampanii oraz reagowania na założenia klienta, jeśli warto uruchomić na przykład promocję lub rozpromować nowo wprowadzaną markę. Elastyczność polega także na błyskawicznej ingerencji w treści reklamowe oraz słowa kluczowe, po których reklamy wyświetlają się użytkownikom poprzez raporty wyszukiwanych haseł. Słowa kluczowe są kręgosłupem sieci wyszukiwania i to na ich podstawie można wyświetlać się na dowolną frazę, na którą tylko chcemy. Wydawałoby się niemożliwym spowodować wyświetlanie kampanii produktowych po konkretnych słowach kluczowych, jednak potrafimy optymalizować i przekazywać klientowi sugestie dotyczące plików produktowych, dzięki którym tytuły produktów oraz inne atrybuty powodują wyświetlanie się na jak najbardziej relewantne wyszukiwania. Kolejną składową elastyczności jest także dowolna możliwość w umieszczaniu budżetów – reagujemy na bieżąco na wyniki kampanii i lokujemy budżety tam, gdzie widzimy największy potencjał, szukając jak największego zwrotu z nakładów na reklamę.

Jako agencja ze statusem Google Premier Partner 2022 mamy także możliwość testowania nowych rozwiązań Google Ads w formie narzędzi beta, które nie są dostępne dla każdego, a dzięki ścisłej współpracy z dedykowanym opiekunem agencji otrzymujemy także mnóstwo przydatnych statystyk dotyczących trendów na rynkach zagranicznych. Dzięki statusowi Premier Partner mamy także możliwość uczestnictwa w większej liczbie programów szkoleniowych, a w 2021 roku uczestniczyliśmy w programie International Growth Agency Program, w ramach którego przechodziliśmy dodatkowe szkolenia z zakresu działań na rynkach zagranicznych.

Co nas wyróżnia i dlaczego warto nam zaufać?

Prowadzimy kampanie Google Ads na ponad 10 rynkach zagranicznych. Partnerzy cenią nas za to, że jesteśmy kompleksowym wsparciem przy rozpoczynaniu ekspansji zagranicznej – analizujemy, przedstawiamy raporty i statystyki rynkowe, rekomendujemy kolejne rynki do ekspansji, analizujemy trendy rynkowe, rekomendujemy rozwiązania, które ulepszą skuteczność sprzedaży i z sukcesem rozszerzamy zasięgi oraz przychody marek stosując nasze sprawdzone praktyki w Google Ads.

Jako certyfikowani specjaliści mamy dostęp do narzędzi, które umożliwiają nam dogłębne analizowanie i testowanie rynków zagranicznych. Naszą przewagą jest także znajomość kanałów, w których warto zaistnieć na danym rynku. Dzięki doświadczeniu w różnych systemach reklamowych wspieramy e-commercy także w rozwoju poza Google Ads. Zgłoś się do nas, a wspólnie wybierzemy dla Ciebie rentowną przestrzeń, która rozwinie Twój biznes.

Każdy biznes różni się w zależności od jego celów, branży i grupy odbiorców, dlatego zapewniamy indywidualne i elastyczne podejście do współpracy. Rozwiązania zaproponowane przez naszych specjalistów uwzględniają zarówno potrzeby klienta, jak i wymagania branży. Partnerska współpraca przyczynia się do powstania efektu synergii w postaci skutecznych działań i osiągania zamierzonych celów.

Zagraniczne kampanie Google Ads prowadzimy w następujących krajach: Niemcy, Czechy, Rumunia, Francja, Hiszpania, Austria, Wielka Brytania, Włochy, Słowacja, Grecja, a analiz rynkowych dokonywaliśmy prawie na wszystkich krajach europejskich, a także kilka rynków z areny międzynarodowej.

Możliwości kampanii eksportowych Google Ads

Jedynym ograniczeniem kampanii eksportowych są tematyki zakazane w reklamowaniu (podobne we wszystkich państwach) oraz kraje wykluczone z systemu reklamowego Google Ads. Mimo ogromnego zasięgu i potencjału Google Ads, kampanii nie możemy prowadzić w regionach z ograniczeniami, np.: Krymie, Kubie, w Iranie, Korei Północnej, Sudanie i Syrii. Ograniczone również jest wyświetlanie zakupów Google (kampanii produktowych) w niektórych krajach, np. w Estonii, Litwie czy Łotwie ta forma reklamowa nie jest dostępna, a wiele krajów objętych jest wersją beta.

Kampanie Google Ads kierowane za granicę nie różnią się znacznie pod kątem technicznym w porównaniu do tych krajowych. W zdecydowanej większości przypadków wygląda to podobnie do promowania w Polsce. Możemy docierać do szerokiego grona miejsc docelowych z reklamami tekstowymi, produktowymi, banerowymi czy wideo.

Sprawdź, gdzie mogą wyświetlać się kampanie eksportowe Google Ads:

  • sieć wyszukiwania – linki sponsorowane w wyszukiwarce Google, które wyróżnia wysoka pozycja (wyświetlają się nad organicznymi wynikami wyszukiwania) oraz etykieta Reklama (odpowiedni język dla danego kraju). To najpopularniejszy typ reklamy Google Ads, który działa na zasadzie korelacji pomiędzy wyszukiwanym hasłem przez użytkowników a tym, co znajduje się w strukturze sieci wyszukiwania na koncie Google Ads;
  • sieć reklamowa – miliony witryn internetowych, w których można spotkać reklamy Google Ads to tak zwana sieć reklamowa. W tym typie kampanii możemy umieszczać tzw. reklamy banerowe i umieszczać reklamy graficzne promujące e-commerce w zależności od intencji, zainteresowań oraz zachowań użytkowników w sieci. Jesteśmy w stanie umieścić dedykowaną reklamę kierowaną do użytkowników w każdym etapie lejka zakupowego, zaczynając od etapu świadomościowego, poprzez rozważanie, aż do remarketingu osób, które weszły w interakcję z witryną. Ten typ reklam jest bardzo ważnym w kampaniach eksportowych Google Ads, ponieważ najbardziej pod wizualnym kątem odpowiada za budowanie świadomości marki i zwiększanie zainteresowania e-commerce;
  • reklamy produktowe – dla sklepu internetowego to podstawowy oraz odpowiadający w największym stopniu za sprzedaż typ reklamy. Produkty wyświetlają się dzięki poprawnej konfiguracji pliku produktowego, uwzględniając odpowiednie tytuły produktów, opisy, zdjęcia oraz cenę produktów;
  • kampanie wideo w YouTube – w sieci reklamowej możemy budować przekaz zwiększający świadomość i ruch w witrynie dzięki statycznym formatom graficznym, natomiast ogromny potencjał kryje w sobie YouTube, na którym miliony ludzi spędzają mnóstwo czasu w poszukiwaniu opinii, rozrywki czy wiedzy. Dzięki kampaniom wideo z odpowiednią konstrukcją i lektorem w danym języku zwiększa się rozpoznawalność i świadomość marki za granicą.

Prawdą jest, że proces tworzenia treści reklamowych w języku polskim nie sprawia tylu problemów, ile analogiczne działania w innych językach, jednak nie jest to oczywiście żadną przeszkodą. W Get Noticed Agency współpracujemy z native speakerami, którzy dostarczają przetłumaczone teksty reklamowe, dostarczone przez nas w języku polskim. Zwracamy uwagę na liczbę znaków, które możemy wykorzystywać, a także specyficzne elementy treści reklamowych, takie jak np. wezwania do działania, odpowiednio przedstawione procenty z kodami zniżkowymi. Tworzymy jednocześnie wiele wersji reklam, ponieważ jesteśmy zwolennikami testowania. Na bieżąco analizujemy wyniki reklam, i wyciągamy wnioski, jak użytkownicy danego rynku reagują na reklamy.

Jako specjaliści od ekspansji zagranicznych, reklamowanie biznesu naszych klientów rozpatrujemy także w szerszym aspekcie, planując dłuższe okresy pod kątem kalendarza świąt w danym kraju i biorąc pod uwagę specyficzne terminy danych krajów. Świetnym przykładem jest Rumunia, w której Black Friday występuje w listopadzie podwójnie, zaczynając pierwszy etap dwa tygodnie wcześniej, w porównaniu do pozostałych krajów. By w pełni kontrolować swoje działania i unikać niepotrzebnych błędów, działając na kampaniach w obcym języku, tworzymy oraz stosujemy alerty niestandardowe, dzięki którym jesteśmy w stanie wyłapywać tworzące się anomalia, jak zbyt wysoki, podejrzany współczynnik odrzuceń czy nienaturalnie wysokie skoki CPC. To podejście pozwala nam w mgnieniu oka wyłapywać słabo dopasowane frazy kluczowe lub frazy, których intencja wyszukiwania nie odpowiada naszym reklamom, nawet bez znajomości języka.

Chcesz dowiedzieć się, czy to już czas, aby rozszerzyć działalność poza granicami kraju? A może jesteś już zdecydowany na ekspansję i szukasz odpowiedniego wsparcia? Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej o internacjonalizacji biznesu. Mamy kilkuletnie doświadczenie w pracy na rynkach zagranicznych, którym chętnie się dzielimy z naszymi klientami.
Zaufaj specjalistom z międzynarodowym doświadczeniem w branży!

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 5 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

wplyw na pozycjonowanie

Co ma wpływ na pozycjonowanie – czynniki rankingowe Google i algorytmy

Od czego zależy pozycja zajmowana przez stronę internetową w wynikach wyszukiwania Google? To odwieczne pytanie, które zadają sobie zarówno osoby zajmujące się SEO, jak i właściciele witryn. Sprawa owiana jest tajemnicą, bo poza garścią oficjalnych wytycznych Google nie ujawnia, które czynniki mają wpływ na obecność strony w TOP10.
O tym, co działa dowiadujemy się głównie dzięki doświadczeniu – próbowaniu różnych strategii i sprawdzaniu, co daje oczekiwane efekty, a co nie. I w tym artykule wskazujemy zarówno czynniki rankingowe podawane przez Google, jak i elementy, od których naszym zdaniem zależy sukces SEO. Czytaj dalej!

Czytaj więcej >
wskazniki e-commerce

Najważniejsze wskaźniki e-commerce

W ostatnim czasie powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Dostępne badania rynkowe zgodnie wskazują na coraz większe zainteresowanie Polaków zakupami online. Rynek e-commerce rośnie w bardzo szybkim tempie, oferując szereg udogodnień, których na próżno szukać w tradycyjnych działaniach offline. Jedną z najważniejszych zalet jest dostęp do istotnych danych, które są kluczowe dla e-commerce. Dzięki nim możemy zarówno rozwijać sklep (zwiększać przychody), ale również monitorować tworzące się zagrożenia oraz zapobiec im jak najwcześniej.

Czytaj więcej >

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!