Nieoczywiste zmiany, dzięki którym zwiększyliśmy przychody w Google Ads o 91%!

Jedną z klasycznych praktyk prowadzenia kampanii marketingowych w Google Ads jest promowanie produktów bestsellerowych. Jednak takie rozwiązanie nie zawsze przekłada się na najlepsze wyniki. Poniższy przykład pokazuje, że w pewnych okolicznościach wyjście poza schemat może okazać się najlepszym rozwiązaniem.
Nie czekaj na sukces – działaj!
Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się, jak nasze rozwiązania mogą pomóc Twojemu biznesowi osiągnąć nowe wyżyny. Nasz zespół ekspertów jest gotowy, aby wspierać Cię na każdym kroku – od strategii po realizację. Z nami Twój biznes nie zna granic. Zacznij swoją podróż do sukcesu teraz!
Spis treści

Opis Partnera

Kultowy butik z branży fashion, który w swojej ofercie posiada najmodniejsze produkty światowych marek. Unikatowy design, wyjątkowy styl, ogromny wybór i bezkonkurencyjna jakość – to cechy charakterystyczne dla sklepu naszego Partnera.

Sytuacja wyjściowa

Współpracę w zakresie Google Ads rozpoczęliśmy w październiku 2021 roku. Kampanie Klienta bazowały na sprzedaży bestsellerów. Skupiano się na promowaniu dwóch marek produktów, które charakteryzowały się dużą popularnością. Prowadzone działania nie przynosiły jednak spodziewanych rezultatów, dlatego w początkowym etapie współpracy jednym z założeń stało się wypracowanie nowego podejścia do skalowania przychodów ze sprzedaży dzięki reklamom Google Ads.

Cele Klienta 

Głównym celem Klienta było uzyskanie większych przychodów z kanału Google Ads, uzyskanie ROAS powyżej 10 oraz wzrost odwiedzin w butikach stacjonarnych na terenie Warszawy.

Wyzwania 

Jakość obsługi, szybka wysyłka, wirtualne lustro umożliwiające przymierzenie produktów online oraz szeroki asortyment, to aspekty, które z pewnością wyróżniają Klienta na tle konkurencji. Produkty w ofercie naszego Partnera są jednak droższe od oferty innych firm z branży. Ponadto na rynku obecna jest duża konkurencja, która także korzysta z możliwości płatnej reklamy w Internecie. 

Podjęte działania

Dzięki analizie przychodów i aktualnych trendów, zdecydowaliśmy się na zmianę perspektywy i przekierowanie budżetu reklamowego z jednego z najpopularniejszych produktów marki premium na mniej popularne modele o wyższym zwrocie z inwestycji, które nie były wcześniej reklamowane. Z kampanii PMAX dedykowanej produktom premium wykluczono modele bestsellerowe, które generowały dużą ilość kliknięć, stosunkowo wysoką sprzedaż, ale ze względu na niską marżę – finalnie niewielkie przychody dla naszego Partnera. 

Skupiliśmy się na ograniczeniu ilości kampanii w sieci wyszukiwania, których działanie nie przekładało się na wyniki sprzedażowe. Pozostawiliśmy kampanie z frazami brandowymi, kampanie z dokładnym oznaczeniem numeru produktu oraz kampanię o lokalnym zasięgu, której celem było zachęcenie do odwiedzania salonów stacjonarnych. 

Efekty

Wzrost YoY [2021 vs 2022] z działań Google Ads w okresie od czerwca do sierpnia:

  • +78,38% średniej wartości koszyka zakupowego,
  • +10,16% transakcji,
  • +91% więcej przychodu,
  • + 51,01% nowych użytkowników.

Szczyt sezonu na produkty naszego Partnera przypada w miesiącach letnich. W 2021 promowano głównie popularne produkty marki premium, które odpowiadały za 58,06% przychodu w okresie 06-08.2021. Intensywne promowanie jednej marki, niska marża ze sprzedaży bestsellerów oraz bardzo intensywne działania konkurencji nie przyczyniły się do sukcesu sprzedażowego latem 2021 roku.

Ilość zakupów zwiększyła się zaledwie o 10,16%, jednak średnia cena kupionych produktów wzrosła o 73,38%. Osiągnęliśmy wzrost liczby kliknięć i obniżenie CPC, co finalnie przełożyło się na przychody o 91% wyższe:

  • Obniżenie kosztu CPC o 8,49%,
  • + 141,22% udział w wyświetleniach na górze strony w sieci wyszukiwania;
  • zwiększenie wskaźnika klikalności CTR o 17,35% dla całego konta YoY,
  • wzrost wskaźnika ROAS z 7,28 na 11,93.

Podsumowanie 

Kluczem do stworzenia doskonałej kampanii Google Ads jest praca z danymi. Nie zawsze najwyższa sprzedaż oznacza najwyższe przychody, dlatego tak kluczowe jest holistyczne podejście i wnikliwa analiza prowadzonych działań marketingowych. Nie można także zapominać o tym, że uparte trzymanie się raz obranego kierunku to prosta recepta na katastrofę. Kampanie reklamowe w Internecie mają to do siebie, że są bardzo podatne na różne czynniki, a to sprawia, że niezbędna jest regularna optymalizacja i dbałość o dostosowywanie strategii działania do aktualnych trendów. Warto zmieniać perspektywę i testować nowe rozwiązania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *