Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Kampanie Google Ads to doskonałe narzędzie do skalowania sprzedaży oraz zwiększania rozpoznawalności marki. Reklamy SEM są w ścisłej czołówce najchętniej wybieranych kanałów marketingowych. W obrębie Google Ads zmieniają się trendy, wprowadza są nowe typy kampanii, jako agencja podejmujemy współpracę z kolejnymi Klientami i szukamy innowacyjnych rozwiązań. Jedna rzecz pozostaje jednak niezmienna, to pytanie w stylu: “Proszę powiedzieć, ile kosztuje reklama w Google Ads?”.
Nie czekaj na sukces – działaj!
Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się, jak nasze rozwiązania mogą pomóc Twojemu biznesowi osiągnąć nowe wyżyny. Nasz zespół ekspertów jest gotowy, aby wspierać Cię na każdym kroku – od strategii po realizację. Z nami Twój biznes nie zna granic. Zacznij swoją podróż do sukcesu teraz!
Spis treści

To zależy

Najprościej można napisać, że to zależy, ponieważ każdy przypadek wymaga osobnej kalkulacji, sprawdzenia potencjału wyszukań fraz w danej branży, analizy działań konkurencji, przeprowadzenia estymacji w oparciu o narzędzia, którymi dysponują specjaliści Google Ads.

Koszt kliknięcia, czyli stawka CPC

Średni koszt kliknięcia, czyli śr. CPC, to uśredniona kwota, którą zapłacisz za każde kliknięcie w Twoje reklamy. Wartość śr. CPC uzyskamy dzieląc łączny koszt kliknięć przez łączną liczbę kliknięć. Określając stawkę kosztu kliknięcia zapłacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę. Możesz samodzielnie ustawić stawkę albo skorzystać z automatycznego określania stawek.

Jeśli zapłacę więcej, to moja reklama wyświetli się nad reklamami konkurencji?

Niestety, to nie takie proste. System Google Ads przeprowadza aukcje reklamowe za każdym razem, gdy ktoś wpisuje frazę w wyszukiwarkę albo odwiedza witrynę wyświetlającą reklamy. Google selekcjonuje reklamy na podstawie:

  • Stawki – musisz ustalić ile maksymalnie chcesz wydać za kliknięcie w reklamę. 
  • Jakości reklamy – system Google analizuje trafność zarówno Twoje reklamy, strony docelowej, oraz przewidywany współczynnik klikalności w odniesieniu do zapytania wpisanego przez użytkownika. 

Jakość strony docelowej oceniana jest na podstawie m.in.:

  • treści dostosowane do tematyki wyszukiwań;
  • szybkość ładowania strony;
  • łatwa nawigacja;
  • poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych.
  • Kontekstu – liczy się wyszukiwane słowo, lokalizacja użytkownika, godzina, rodzaj urządzenia (telefon, komputer, tablet), sygnały i atrybuty danego użytkownika, pozostałe reklamy biorące udział w aukcji. 
  •  Innych formatów i komponentów reklamy – rozszerzenia reklam mają znaczenie. Warto wykorzystywać dostępną przestrzeń reklamową uzupełniając pola rozszerzeń reklam.

Aukcję wygrywa reklama o najwyższej pozycji w rankingu reklamy. Ze względu na to, że ranking reklamy zależy od co najmniej kilku czynników, samo podniesienie maksymalnej stawki CPC nie jest jednoznaczne z lepszą pozycją w rankingu

Zdecydowanie warto monitorować skuteczność reklamy. Możesz to zrobić otwierając konkretną reklamę (PMAX, GDN, elastyczną tekstową) w panelu Google Ads. 

Ile kosztuje reklama w Google Ads?
Przykładowy widok po otwarciu reklamy PMAX: 
Ile kosztuje reklama w Google Ads?
Widok dla elastycznej reklamy w wyszukiwarce. W tym przypadku warto przyjrzeć się dostępnym propozycjom ulepszenia reklamy.
Ile kosztuje reklama w Google Ads?
Skuteczność reklamy można sprawdzić z poziomu ogólnego widoku wszystkich reklam w kampanii – dodając kolumnę “Skuteczność reklamy”.

Jak oszacować maksymalną stawkę CPC? 

Tu z pomocą przychodzi Planer Słów Kluczowych, czyli narzędzie, które pozwala oszacować potencjał fraz: 

  • umożliwia sprawdzenie średniej liczby wyszukiwań danego hasła na przestrzeni miesiąca,
  • przedstawia średnią stawkę, którą reklamodawcy w przeszłości płacili za wyświetlenia słów kluczowych na górze albo na dole strony,
  • pozwala na przeprowadzenie kalkulacji w obrębie wybranej lokalizacji,
  • generuje propozycje podobnych fraz na podstawie zapytania.

Ile kosztuje reklama w Google Ads?
Przykładowy widok z Planera Słów Kluczowych.

Szczegółowe informacje na temat korzystania z Planera przygotowaliśmy tu: https://getnoticedagency.pl/blog/planer-slow-kluczowych/ 

Jaki budżet ustalić?

Budżet reklamowy Google Ads można ustawić na dowolną kwotę. Budżet dzienny wyznacza limit obciążenia danej kampanii jednego dnia. Ważne jest, aby budżet był dostosowany do przyjętej strategii. 

  • Większe wydatki

Zdarzają się sytuacje, gdy budżet dzienny zostanie przekroczony. Google Ads monitoruje trendy wyszukiwań i w dniach, w których Twoje reklamy mogą cieszyć się większym zainteresowaniem, budżet dzienny może zostać przekroczony nawet dwukrotnie. W kolejnych dniach budżet będzie niższy więc budżet miesięczny zostanie zachowany. Warto jednak systematycznie przyglądać się wysokości wydatków. 

W okresie wzmożonej aktywności konkurencji stawki też ulegają zmianie! Dlatego bardzo ważna jest kontrola sezonowa, w okresach przedświątecznych i w okresie black week stawki są wyższe.


Jeśli nie wiesz, jak zaplanować budżet reklamowy, to odsyłamy do naszego poprzedniego wpisu, w którym dokładnie wyjaśniliśmy – krok po kroku – jak wyznaczyć poziom wydatków marketingowych: Jak zaplanować budżet reklamowy?

  • Zbyt niski budżet 

Zbyt niski budżet może oznaczać liczbę wyświetleń i kliknięć poniżej potencjału kampanii. Oznacza to, że przy ograniczonym budżecie, część potencjalnych klientów nie zobaczy Twojej reklamy w Google.

Dodatkowy budżet na start!

Jesteśmy jedną z 3%  agencji w Polsce, która znajduje się w elitarnym gronie Partnerów Premium Google. Dzięki temu mamy dostęp do wielu nowoczesnych rozwiązań, a po podjęciu współpracy możemy zaoferować Ci kupon o wartości 1200 zł do wykorzystania na kampanie Google Ads. Warunkiem jest wydanie równowartości 1200 zł przez 60 dni na nowym koncie reklamowym. Dowiedź się więcej:  https://getnoticedagency.pl/kontakt/ 

Analizuj

Przy niskim koszcie kliknięcia jesteśmy w stanie dotrzeć do większej liczby odbiorców, jednak czasami warto zainwestować w słowa kluczowe o większym potencjale i wyższej stawce CPC. Po pewnym czasie może okazać się, że warto wydać nawet 5 zł za jedno hasło, które lepiej konwertuje, niż 30 groszy na słowa o niższych współczynnikach konwersji. 

Podsumowanie

Aby osiągnąć sukces marketingowy potrzeba znacznie więcej niż tylko pieniądze na budżet reklamowy. Stawka za kliknięcie może zależeć od wielu czynników, dlatego trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje reklama w Google Ads. Warto korzystać z Planera Słów Kluczowych, który pozwala na oszacowanie stawki wyszukiwanych fraz.  Na koszt reklamy wpływa również jej jakość, jakość strony docelowej, precyzyjny dobór słów kluczowych, uzupełnienie dostępnych formatów rozszerzeń. Nawet jeżeli śr. CPC konkurencji jest wyższe, nadal masz szansę zdobyć wyższą pozycję, gdy zwrócisz uwagę na wszystkie wymienione wyżej komponenty reklamy. Z nami, każda zainwestowana w kampanię złotówka będzie przynosiła kilka, a nawet kilkanaście złotych przychodu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *