Planer słów kluczowych – Working Class Hero kampanii Google Ads

Z wyszukiwarki Google codziennie korzystają setki milionów użytkowników. Wśród nich wielu poszukuje konkretnych produktów lub usług. Warunkiem niezbędnym dla dotarcia do klientów jest wyświetlanie reklam PPC lub wypozycjonowanie witryny w organicznych wynikach wyszukiwania na zapytania użytkowników będące zbieżne z prowadzoną działalnością. Takimi zapytaniami są słowa kluczowe.

Dla ich trafnego zdefiniowania nie potrzebujemy na szczęście szklanej kuli. Wszystko dzięki prostemu narzędziu zawartemu w panelu Google Ads, jakim jest Planer słów kluczowych.

Czym jest Planer Słów Kluczowych?

Wybierz właściwe słowa kluczowe

Planer słów kluczowych jest darmowym narzędziem dostępnym w panelu Google Ads. Aby z niego korzystać, konieczne jest założenie konta reklamowego (nie jest przy tym wymagane prowadzenie kampanii reklamowych).

Narzędzie to pozwala poznać wartościowe słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google, a także zweryfikować potencjał proponowanych haseł – przy użyciu szeregu dostępnych statystyk.

Odpowiedni dobór słów kluczowych stanowi podstawę każdej strategii – zarówno kampanii PPC, jak i zwiększania ruchu organicznego w witrynie (SEO), co przekłada się na sukces prowadzonych działań.

Podstawowe raporty w planerze słów kluczowych Google

Przy użyciu Planera słów kluczowych można wygenerować dwa rodzaje raportów:

  • Poznaj nowe słowa kluczowe.
  • Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy.
Poznaj słowa kluczowe

Poznawanie nowych słów kluczowych

Raport ten umożliwia znalezienie wartościowych słów kluczowych, które wykorzystać można podczas planowania strategicznych działań – zarówno kampanii Google Ads, jak i działań SEO. Wystarczy wpisać kilka fraz związanych z branżą, produktami bądź usługami lub wprowadzić URL domeny, dla której prowadzona jest analiza, aby otrzymać wyniki.

Poznaj słowa kluczowe

W wynikach oprócz całego szeregu synonimów, odnoszących się do wprowadzonych przez nas haseł, raport udostępnia szeroki zakres niezwykle przydatnych statystyk odzwierciedlających potencjał każdego pojedynczego hasła. Są to między innymi:

  • średnia miesięczna liczba wyszukiwań, zarówno w ujęciu pojedynczych słów kluczowych, jak i w zakresie całego zestawu wprowadzonych haseł,
  • poziom konkurencyjności słowa kluczowego w ujęciu: niska, średnia, wysoka,
  • udział w wyświetleniach reklam,
  • zmiany wolumenu wyszukiwań na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy i roku,
  • maksymalna i minimalna stawka za wyświetlanie reklam u góry strony z wynikami wyszukiwania.

Raport pozwala również na definiowanie przedziału czasowego, języka oraz terytorium. Opcje te są niezwykle przydatne przy badaniu słów kluczowych dla zagranicznych rynków, działań lokalnych lub szczegółowego badania wolumenu wyszukiwań dotyczącego konkretnego sezonu.

Wykres znajdujący się ponad danymi, dotyczącymi słów kluczowych, również zawiera wiele przydatnych informacji. Prezentuje trendy wyszukiwań, w odniesieniu do wprowadzonych fraz, na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy. To świetne rozwiązanie, pozwalające na skuteczne planowanie długofalowej strategii działań marketingowych.

Propozycje słów kluczowych

Filtrowanie wyników

Raport niejednokrotnie generuje bardzo szeroki zakres propozycji słów kluczowych, z których większość nie jest adekwatna wobec przyjętej strategii czy charakteru działalności. W wyborze najtrafniejszych i najbardziej wartościowych haseł bardzo pomocna jest możliwość filtrowania wyników.

Propozycje słów kluczowych

W raporcie możemy znaleźć następujące opcje filtrowania:

  • zawieranie lub wykluczanie konkretnych zwrotów,
  • dostosowanie średniej miesięcznej liczby wyszukiwań powyżej lub poniżej konkretnej wartości,
  • konkurencja w aukcji,
  • udział w wyświetleniach,
  • stawka za kliknięcie,
  • wykluczanie słów kluczowych,
  • udział w wyświetleniach dla bezpłatnych wyników wyszukiwania,
  • średnia pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Precyzowanie słów kluczowych

Ponadto, Planer pozwala zawężać listy proponowanych słów kluczowych za pośrednictwem funkcji “Sprecyzuj słowa kluczowe”. Funkcjonalność ta umożliwia podział na słowa brandowe (np. H&M, Zara, Zalando) i non-brand, np.: wedle rodzaju produktu, koloru, rozmiaru i wielu innych zmiennych, które algorytm Google uzna za wartościowe.

Sprecyzuj słowa kluczowe

Podział wedle platformy i w obrębie lokalizacji

Słowa kluczowe można zweryfikować w ujęciu podziału na platformy: smartfony, komputery i tablety, jak również wedle lokalizacji i jednostek podziału terytorialnego.

Planer słów kluczowych - Working Class Hero kampanii Google Ads

Liczba wyszukiwań i prognozy

Zdefiniowaną listę słów kluczowych można zaimportować do raportu “Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy”. Przy użyciu tego narzędzia można tworzyć plany dla całych kampanii i weryfikować szacunki, jakie Google zdefiniował dla przedłożonego zestawu słów kluczowych.

W raporcie znaleźć można szacunkowe dane dotyczące:

  • liczby kliknięć i wyświetleń reklam w odpowiedzi na dane słowa kluczowe,
  • kosztu kampanii,
  • współczynnika kliknięć CTR,
  • średniego kosztu kliknięcia CPC,
  • średniej pozycji słowa kluczowego.
Liczba wyszukiwań i prognozy

Dla sprecyzowania danych, dotyczących prognozy, można zdefiniować poziom kosztu za kliknięcie lub kosztu konwersji, co ułatwia oszacowanie odpowiednią wysokość budżetu reklamowego. Po wprowadzeniu estymowanego współczynnika konwersji i wybraniu strategii ustalania stawek (do dyspozycji są dwie opcje: CPC ustalane samodzielnie i maksymalizacja liczby kliknięć) w Planerze pojawią się informacje, dotyczące prognozowanej liczby konwersji i jej kosztu – CPA.

Warto przy tym pamiętać, że w przypadku nowych kont, na których nie działały jak dotąd żadne kampanie, szacunkowe dane mogą okazać się niemiarodajne.

Planer słów kluczowych Google Ads – nie tylko dla płatnych reklam

Planer słów kluczowych jest bardzo przydatnym narzędziem – zarówno w prowadzeniu kampanii Google Ads, jak i w SEO, czyli pozycjonowaniu stron. Narzędzie pozwala określać potrzeby oraz zainteresowania potencjalnych klientów, a także prognozować minimalną wysokość budżetu reklamowego, jak i skuteczność proponowanych słów kluczowych. Planer słów kluczowych stanowi nieodzowne narzędzie przy tworzeniu oraz optymalizowaniu kampanii marketingowych. Budowanie świadomości marki, generowanie leadów, jak i zwiększanie sprzedaży, jest znacznie prostsze z pomocą Planera słów kluczowych – nie powinno więc dziwić, że jest jednym z najważniejszych narzędzi w pracy każdego specjalisty PPC oraz SEO.

0 0 głosy
Ocena
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

newsletter

Zapisz się do newslettera!

Nowości, porady, informacje o usługach zwiększających rentowność, darmowe materiały edukacyjne i dużo więcej. Wybierz jaka treść Cię interesuje i ciesz się swoją dawką wiedzy!

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Zmiany w przepisach prawa dotyczące e-commerce. O co chodzi i jak sobie z nimi poradzić?

Czas czytania 9 min Branża e-commerce jest jedną z tych, które nierzadko muszą zmagać się z kolejnymi zmianami w przepisach prawa. Jest to spowodowane przede wszystkim niedostosowaniem systemu prawnego do specyfiki działalności prowadzonej w Internecie. Nie dziwi więc, że podejmowane są kolejne kroki, które mają na celu uregulowaniu obszarów wciąż dość obcych prawodawstwu. W ostatnim czasie zdecydowanie najgłośniej słychać było o dyrektywie unijnej Omnibus, dlatego w niniejszym artykule przyjrzymy się zmianom prawnym, które będą szczególnie istotne dla sklepów internetowych w roku 2023.

Czytaj więcej >

ABCD YouTube – schemat tworzenia skutecznej kreacji wideo

Czas czytania 4 min Wytyczne ABCD to globalne, poparte danymi i badaniami wskazówki, które pomagają tworzyć skuteczne reklamy wideo dostosowane do celów marketingowych. Wskazówki zostały przygotowane na podstawie danych z analizy korelacji, nie gwarantują stuprocentowej skuteczności, ale przybliżają do osiągnięcia sukcesu. W poniższym artykule dowiesz się więcej o schemacie ABCD i przekonasz się, dlaczego warto z niego korzystać przy kolejnym tworzeniu scenariusza do kampanii wideo.

Czytaj więcej >
0
Podziel się swoimi przemyśleniami, zostaw komentarz!x

Zapisz się do newslettera.

Poznawaj nowości w marketingu internetowym i porady dotyczące rozwoju biznesu!