LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, który skupia się na kwestiach biznesowo-zawodowych. Kanał ten prężnie się rozwija i z roku na rok zyskuje na popularności. Aktualnie w ponad 200 krajach na całym świecie jest zarejestrowanych ponad 722 miliony kont w tym serwisie społecznościowym*, co świadczy o jego ogromnym potencjale, z którego warto korzystać.
*Dane z raportu Adama Gamonia ,,LinkedIn w Polsce w 2021 roku. Styczeń’’
Spis treści
ToggleDlaczego warto być na LinkedInie?
Istnieje wiele powodów, dla których Twoja marka powinna być na LinkedInie, poczynając od budowania wizerunku dzięki publikacjom własnym oraz pracowników, aż po cel istnienia każdej firmy na rynku, czyli maksymalizację zysku i wzrost sprzedaży. LinkedIn, podobnie jak inne kanały komunikacji, umożliwia wchodzenie w interakcje z odbiorcami, a co istotne szczególnie w przypadku firm usługowych – pozwala budować z nimi relacje, jednak na innej płaszczyźnie niż Facebook czy Instagram – biznesowej. Platforma sprzyja profesjonalnemu prowadzeniu komunikacji i informowaniu odbiorców o osiągnięciach firmy czy też podjętych współpracach. Nie można także zapomnieć, że LinkedIn wspiera skuteczne pozyskiwanie pracowników za sprawą dedykowanych ofert pracy, które każda firma może publikować.
Firma na Linkedin – od czego zacząć?
Jeżeli Twoja marka stawia pierwsze kroki na LinkedInie, pamiętaj o kilku istotnych punktach, których nie należy bagatelizować na początku przygody z tą platformą.
Logo
Podczas rejestracji, po wprowadzeniu obowiązkowych informacji, ustaw zdjęcie profilowe – to odpowiednie miejsce na zaprezentowanie logo Twojej marki. Warto zadbać o wysoką jakość grafiki, ponieważ będzie ona wyświetlana nie tylko na stronie firmowej, ale również na profilach aktualnych, byłych i przyszłych pracowników. Wymiary zdjęcia profilowego w przypadku strony firmowej to 300×300 px.
Coverphoto
Nie mniej ważne jest ustawienie cover photo, które będzie spójne z key visualem marki i dostosowane do rozmiaru zalecanego przez LinkedIna (1128x191px). W cover photo tkwi ukryty potencjał. Jak go wykorzystać? Zakomunikuj w tym miejscu krótkie motto marki. Dzięki temu użytkownicy LinkedIna, którzy odwiedzą stronę firmową, odnotują wartości przyświecające marce.
Slogan
Oprócz nazwy firmy, logo i cover photo, slogan to jedna z pierwszych informacji, które użytkownik ujrzy na profilu firmowym. Dobrze przemyślany, zwięzły i trafiający w sedno przekaz sprawi, że potencjalny klient zrozumie, czym zajmuje się marka i jak może mu pomóc.
Informacje/O nas
Rubryka ,,Informacje’’ (w wersji mobilnej) lub ,,O nas’’ (w przypadku wersji desktopowej), podobnie jak ,,Slogan’’ to miejsce z potencjałem sprzedażowym. Zadbanie o odpowiedni i atrakcyjny opis firmy, pozwoli zatrzymać użytkownika na dłużej oraz lepiej poznać i zapamiętać markę. Mimo że rubryka ta pełni niezwykle ważną funkcję, niejednokrotnie firmy nie doceniają jej, publikując nieciekawe i często niewiele wnoszące formułki, które nie zachęcają użytkowników do dalszej interakcji z marką. Nie popełniaj tego błędu i dobrze wykorzystaj tę przestrzeń, najlepiej używając języka korzyści. Możesz w niej zawrzeć:
- motto lub slogan,
- opis branży, w której działasz,
- usługi, które oferujesz i rodzaj wsparcia, które zapewniasz klientom,
- informacje, które zachęcą potencjalnych pracowników do pracy w firmie,
- informacje, które skłonią kontrahentów do współpracy z Twoją marką,
- CTA, czyli wezwanie do działania, np. do kontaktu telefonicznego lub mailowego.
Strona internetowa
Interakcje z odbiorcami nie powinny kończyć się jedynie na LinkedInie. Podanie adresu witryny lub sklepu internetowego służy szybkiemu przekierowaniu użytkowników LinkedIna w miejsce docelowe. Sprzyja to pozyskiwaniu leadów i nowych pracowników lub nawiązywaniu nowych współprac.
Hasztagi i specjalizacje
Znane z Instagrama hasztagi przydają się również na LinkedInie. Warto określić zarówno hasztagi, jak i specjalizację firmy, dzięki którym odbiorcy lepiej umiejscowią markę w swojej świadomości. Te dwa rozwiązania stanowią także przydatną informację dla potencjalnych klientów i pracowników – pozwalają im określić, czy są zainteresowani firmą i podjęciem z nią współpracy.
Prowadzenie profilu na LinkedIn – dobre praktyki
Charakter publikacji
Po zadbaniu o odpowiednią prezentację podstawowych informacji o profilu czas na publikację treści. Jeżeli przyszedł Ci do głowy pomysł, aby na LinkedInie udostępniać te same publikacje, co na Facebooku czy Instagramie, natychmiast porzuć tę myśli. Każdy kanał komunikacji w mediach społecznościowych różni się sposobem komunikacji i merytoryką publikacji oraz, przede wszystkim, grupą docelową. Przekaz kierowany do użytkowników LinkedIna powinien mieć charakter biznesowy lub zawodowy.
Przemyślany content
Regularność i planowanie to połowa sukcesu w świecie social mediów organicznych, które odwdzięczają się wzrostem zaangażowania odbiorców treści. Niemniej istotne jest określenie rodzaju postów publikowanych w tym serwisie społecznościowym. Posty te powinny być nie tylko dopasowane do kanału komunikacji, ale także do specyfiki branży. Jeżeli Twoja firma specjalizuje się w podatkach, dostarczaj swoim odbiorcom posty z cyklu ,,TaxNews’’, w których będziesz informował o najważniejszych zmianach podatkowych z punktu widzenia klientów i ich działalności gospodarczych. Działasz w branży e-commerce? Postaw na zwiększanie wiedzy swojej społeczności na LinkedInie dzięki postom edukacyjnym zawierającym wskazówki na temat zakładania sklepów internetowych.
Co jeszcze warto publikować na LinkedInie? Posty dotyczące:
- udziału w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych podwyższających kompetencje pracowników,
- prowadzonych prelekcji i szkoleń,
- udziału w ważnych wydarzeniach branżowych,
- materiałów edukacyjnych, np. wydanie e-magazynu, e-booka, artykułu blogowego,
- osiągnięć, wyróżnień i nagród przyznanych firmie,
- podjętych współprac,
- CSR, np. działalności na rzecz społeczeństwa czy środowiska.
Oprawa graficzna
Nie od dziś wiadomo, że ,,kupuje się oczami’’. Nic więc dziwnego, że to, co atrakcyjne wizualnie i estetyczne bardziej przyciąga naszą uwagę. Dlatego wprowadzając swoją markę na LinkedIna, należy poświęcić czas również na przygotowanie dedykowanej oprawy graficznej, która ma niebagatelny wpływ na komunikację. Grafiki, które towarzyszą publikowanym postom powinny być spójne z key visualem marki. Wpłynie to na jej rozpoznawalność i pozwoli zatrzymać uwagę odbiorców na dłużej. Aby uatrakcyjnić przekaz, możesz również postawić na dynamiczny format – animacje lub materiały video, które zwiększą zaangażowanie użytkowników wchodzących w interakcje z marką.
Dobrą praktyką jest publikowanie zdjęć, co wpływa pozytywnie na wiarygodność firmy i wzrost zaufania do niej. Należy pamiętać, aby były wysokiej jakości i wpisywały się w key visual marki. Delikatne wyretuszowanie wybranych zdjęć pomaga wyciągnąć z nich piękno i utrzymać spójność komunikacji marki.
Podsumowanie
LinkedIn to kolejny kanał komunikacji, który sprzyja sprzedaży. Odpowiednia komunikacja marki jest niezwykle ważna i korzystna z punktu widzenia budowania jej wizerunku. Natomiast zadbanie o podstawowe ustawienia profilu, dostarczenie wysokiej jakości treści oraz stosowanie dobrych praktyk prowadzi do pozytywnych skojarzeń odbiorców z marką i budowania ich zaangażowania.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu konta firmowego Twojej marki na LinkedInie, napisz do nas!