5 sprawdzonych protipów na Black Friday

Przygotowujesz się do Black Friday? Zobacz nasze sprawdzone protipy na czas gorących wyprzedaży.

Największe Święto Zakupowe zbliża się wielkimi krokami. Poznaj 5 protipów, dzięki którym jeszcze lepiej przygotujesz się do Black Friday.

W artykule znajdziesz 5 sprawdzonych przez nas rozwiązań, które wesprą Twoje działania promocyjne w czasie Czarnego Piątku. 


#1 Atrakcyjne przedstawienie promocji.

Aby oferta promocyjna była skuteczna i trafiła do serc klientów musi być przedstawiona w atrakcyjny sposób. Jeśli oferujesz produkty o niewielkich cenach, np. książki, kosmetyki, czy artykuły spożywcze – swoją promocję wyraź w procentach.

W promocjach typu Black Friday używaj procentów przy produktach o niższej cenie

Sprzedając produkty o wysokiej wartości, takie jak samochody, czy luksusowe przedmioty, w ofercie promocyjnej zawrzyj konkretne sumy pieniędzy.

W promocjach typu Black Friday używaj konkretnych sum pieniędzy przy towarach o wysokiej wartości

Zastosowanie tych prostych tricków sprawi, że Twoja promocja będzie postrzegana, jako bardziej interesująca i atrakcyjna cenowo.


#2 Protip Informacja o promocji w każdym możliwym miejscu.

Tworząc kampanie reklamowe na Black Friday pamiętaj, że ważnym elementem jest to, aby osoby, które przejdą na Twoją stronę lub fanpage nadal widziały komunikat o promocji.

Informacja o obniżce powinna być dodana w każdym możliwym miejscu, m.in. na stronie produktu, gdzie użytkownicy często przechodzą bezpośrednio np. z kampanii remarketingowej. Tam również odbiorcy muszą zostać poinformowani o obowiązującej promocji.

Na fanpage’u możesz informować o wyprzedaży poprzez:

  • Cover photo

Cover photo (zdjęcie w tle) to pierwsza rzecz, która wyświetla się po wejściu na fanpage, dlatego z okazji Black Friday przygotuj specjalną grafikę, która będzie informować odwiedzających gości o Twojej ofercie promocyjnej. Zadbaj o to, aby Twój przekaz był zrozumiały w odbiorze, przykuwał uwagę i był spójny z Twoimi reklamami, które ściągnęły użytkownika na fanpage.

Możesz wstawić zdjęcie lub wykorzystać do tego wideo, aby dodatkowo pokazać zdjęcia produktów w niższych cenach. Przed publikacją wideo będziesz miał możliwość zapętlenia go, wybierz tę opcję, aby wideo nie zatrzymywało się na ostatniej sekundzie. Informacje jakie powinieneś zawrzeć na zdjęciu/wideo to wysokość rabatu, czas trwania i warunki promocji oraz informacja o tym, jakie produkty są nią objęte.

Jeśli nie wiesz, jakie wymiary powinno mieć zdjęcie lub wideo w tle na fanpage, przeczytaj nasz wpis o aktualnych wymiarach grafik na Facebooku.

  • Przypięcie posta z promocją na górę strony.
  • Dodanie etykiety “Black Friday” do kampanii remarketingowej z karuzelą z produktami
  • Przycisk “Zamów teraz”

Informacja o promocji powinna znaleźć się także na Twojej stronie www, dlatego:

  • Stwórz dedykowany landing page z warunkami promocji (każda promocja powinna mieć zamieszczony regulamin, a landing page jest odpowiednim miejscem na podlinkowanie i wyjaśnienie warunków promocji)
  • Przygotuj dedykowany baner na stronie głównej np. na slajderze
  • Dodaj statyczny pasek na górze strony, który będzie widoczny na każdej podstronie
  • Umieść informacje o wyprzedaży na stronach produktowych
  • Dodaj nakładki informujące o Black Friday na produkty

#3 Benefity dla lojalnych klientów.

Podczas Black Friday pamiętaj o stałych klientach. Przygotuj dla nich coś specjalnego, by docenić ich za lojalność wobec Twojej marki.

Oto kilka naszych pomysłów na to, co możesz im zaoferować:

  • Dodatkowy rabat – zaproponuj dodatkowy rabat na zakupy dla osób, które już u Ciebie coś kupiły. Możesz wykorzystać do tego praktycznie wszystkie kanały, które poprawnie mierzą u Ciebie konwersje. Z najpopularniejszych to Google Ads, Facebook Ads czy Newsletter.
  • Pierwszeństwo zakupu – niech stali klienci, jako pierwsi skorzystają z promocji. Specjalnie dla nich rozpocznij wyprzedaż 24 godziny przed oficjalnym rozpoczęciem Black Friday. Dobrym sposobem jest zachęcenie odbiorców, że taki przywilej mają tylko osoby zapisane do newslettera, ponieważ to w nim możesz podzielić się specjalnym kodem rabatowym. W ten sposób powiększysz bazę i sprawisz, że klient poczuje się wyróżniony.
  • Darmowa usługa – zaoferuj dodatkową bezpłatną usługę. Może to być np. darmowa dostawa lub darmowe pakowanie produktu. W przypadku dóbr luksusowych może to być dodatkowa gwarancja, czy ubezpieczenie produktu.

#4 Kody rabatowe.

Ciekawym i angażującym sposobem na rozdawanie klientom kodów rabatowych jest wykorzystanie bota zintegrowanego z postem i Messengerem.

Jak to zrobić?

  1. Stwórz posta o dowolnym formacie: zdjęcie, wideo, karuzela, live.
  2. Zintegruj go z botem.
  3. Ustal słowa kluczowe, które aktywują bota.

Jak to działa?

  • Klient zainteresowany kodem rabatowym musi wpisać w komentarzu hasło podane w treści posta, które aktywuje bota. W tym przypadku może to być BF2019.
  • Po wpisaniu słowa kluczowego w komentarzu pod postem, klient otrzyma w Messengerze wiadomość z kodem rabatowym.

Takie rozwiązanie dodatkowo zwiększy organiczny zasięg Twojego posta, dzięki czemu informacja o zniżce będzie mogła trafić do szerszego grona zainteresowanych odbiorców.

Jeśli nie wiesz, jak stworzyć bota i zintegrować go z Messengerem, zachęcamy do zapoznania się z artykułem Mateusza Czecha, który jest specjalistą w tej dziedzinie.


#5 Cyber Monday.

Przedłuż promocję z okazji Czarnego Piątku, aż do Cyber Monday i stwórz wielką wyprzedaż na cały Black Weekend. Zróżnicuj swoją ofertę i o ile to możliwe, przygotuj inne zniżki w ramach każdego z dni. Nie zapomnij poinformować swoich klientów o czasie trwania promocji.

Pamiętaj!

Nie twórz promocji w oparciu o sztuczne podnoszenie cen na dzień przed Black Friday! Klienci dokonują zakupów coraz bardziej świadomie. Często sprawdzają i porównują ceny na innych stronach, dlatego nie licz na to, że uda Ci się nabrać ich na sztucznie wytworzoną promocję. Z pewnością szybko ją wychwycą i już nigdy więcej do Ciebie nie powrócą!

Pamiętaj również o tym, aby nie informować o Black Friday zbyt wcześnie. Klienci z mocną intencją zakupową mogą czekać z zakupem do promocji, zamiast kupić produkt w regularnej cenie. Jeżeli pomyślałeś od razu “to jaki jest optymalny czas do poinformowania o Black Friday?” to odpowiedź brzmi: to zależy ;)Jeśli Twoja strategia sprzedażowa to częste rabatowanie z różnych okazji, możesz poinformować około miesiąc przed Black Friday o tym, że szykujesz coś ekstra.Jeśli jednak nie udzielasz promocji w ogóle lub naprawdę rzadko, to warto wspomnieć o promocji na tydzień przed i kierować ją do aktywnych odbiorców Twojej marki.

Protipy zawarte w naszym artykule są sprawdzonymi przez nas rozwiązaniami, które stosujemy na naszych kontach reklamowych. Jednak nie oznacza to, że sprawdzą się również w Twoich kampaniach. Każda marka jest inna i ma różnych odbiorców, dlatego strategię zawsze należy dopasować do własnych działań.

Szykując się do Black Friday, nie zapomnij także o swoich kampaniach w Google Ads. O tym, jak dobrze przygotować swój sklep na czas wyprzedaży, dowiesz się z naszego artykułu o Black Friday w e-commerce.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go:
[Wszystkie: 12 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wiedza to potęga, przeczytaj również:

Jak przygotować kampanie reklamową na święta

Końcówka listopada oraz początek grudnia to czas, kiedy wszyscy zaczynają myśleć o prezentach świątecznych. Właściciele sklepów internetowych również w tym okresie powinni zacząć myśleć o tym jak sprawić własnej firmie prezent w postaci zwiększenia sprzedaży i zdobyciu zainteresowania jak największej liczby użytkowników przeglądających oferty internetowe. Stworzyć kampanię reklamową w Google Ads czy Facebook Ads może każdy, jednak należy się przede wszystkim zastanowić jakie są najważniejsze kwestie, na których należy się skupić by osiągnąć zamierzony cel, aby nie “przepalić” budżetu zainwestowanego w reklamy.

Czytaj więcej >